Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Netradicionālie un pielāgotie sporta veidi

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_101
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
2,00
Mērķauditorija
Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Individuālo un komandu sporta veidu katedra
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Dot iespēju apgūt dažādas netradicionālos sporta veidus, to pielietošanu un organizēšanu indivīdu aktīvai atpūtai, rekreācijai, emocionālo, garīgo un fizisko spēju atjaunošanai brīvā dabā.

Priekšzināšanas

Vispārizglītojošie studiju kursi, kā arī rekreācijas kursi specializācijā, kā pedagoģija, sporta didaktika, psiholoģija, anatomija, fizioloģija, pirmā palīdzība, rekreācijas resursi, āra aktivitātes u.c. 1. līdz 4. st.g. sekmīgi nokārtoti kursi.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Interpretēt un demonstrēt kritisku izpratni saistībā ar zinātnes sasniegumiem netradicionālu sporta veidu un rekreatīvu aktivitāšu mācību procesa, pasākumu organizēšanā un vadīšanā.

Prasmes

1.1. Prot izvēlēties mērķim, vecuma un dzimuma īpatnībām un fiziskajai sagatavotībai piemērotākāos netradicionālos sporta veidus un aktivitātes. 2. Prot organizēt un vadīt netradicionālos sporta veidus un aktivitātes. 3. Prot noteikt izvēlēto netradicionālos sporta veidu un aktivitāšu ietekmi rekreatīvās efektivitātes novērtēšanā.

Kompetences

1.1. Izvērtē un prasmīgi analizē netradicionālo aktivitāšu izvēli. 2. Izprot vides resursu piemērotību to realizācijā rekreācijas pasākumu saturā. 3. Prasmīgi pielieto netradicionalās aktivitātes plānojot, organizējot un vadot praktiskās nodarbības dažādam kontingentam, izvēloties un pielietojot atbilstošos didaktiskos paņēmienus. 4. Analītiski formulē priekšmeta būtību un terminoloģiju.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Studējošie patstāvīgi studēs specializēto literatūru par netradicionālajiem sporta veidiem un rekreatīvām aktivitātēm. Izveidot praktiskās nodarbības plānu un novadīt praktisko nodarbību organizējot un vadot netradicionālas spēles un/vai aktivitātes brīva dabā. Izveidot praktisko aktivitāšu plānus rotaļām un spēlēm.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Kopvērtējums ir summatīvs. Patstāvīgais darbs; pārbaudījums.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Netradicionālos porta veidu teorija, spēļu un rotaļu teorija – spēļu un rotaļu iedalījums. Rekreatīvo līdzekļu iespējas un izmantošana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Netradicionālos porta veidu teorija, spēļu un rotaļu teorija – spēļu un rotaļu iedalījums. Rekreatīvo līdzekļu iespējas un izmantošana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Harvarda Gārdnera daudzveidīgo spēju teorijas pielietošana netradicionālo sporta veidu un rekreācijas līdzekļu kontekstā
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Harvarda Gārdnera daudzveidīgo spēju teorijas pielietošana netradicionālo sporta veidu un rekreācijas līdzekļu kontekstā
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Rekreatīvas aktivitātes: leduslaušanas aktivitātes, sadarbības aktivitātes, komandu veidojošās aktivitātes, sporta spēļu aktivitātes, bezvārdu aktivitātes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Rekreatīvas aktivitātes: leduslaušanas aktivitātes, sadarbības aktivitātes, komandu veidojošās aktivitātes, sporta spēļu aktivitātes, bezvārdu aktivitātes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Rekreatīvas aktivitātes: leduslaušanas aktivitātes, sadarbības aktivitātes, komandu veidojošās aktivitātes, sporta spēļu aktivitātes, bezvārdu aktivitātes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Netradicionālo sporta veidu un rekreatīvo aktivitāšu vadīšana un interpretācijas vadīšanā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Netradicionālo sporta veidu un rekreatīvo aktivitāšu vadīšana un interpretācijas vadīšanā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Netradicionālo sporta veidu un rekreatīvo aktivitāšu vadīšana un interpretācijas vadīšanā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Netradicionālo sporta veidu un rekreatīvo aktivitāšu vadīšana un interpretācijas vadīšanā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Prakse, nodarbības vadīšana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Prakse, nodarbības vadīšana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Gala pārbaudījums, prezentācijas
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Gala pārbaudījums, prezentācijas
Kopā kredītpunkti (ECTS):
2,00
Kontaktstundas:
30 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Netradicionālos porta veidu teorija, spēļu un rotaļu teorija – spēļu un rotaļu iedalījums. Rekreatīvo līdzekļu iespējas un izmantošana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Harvarda Gārdnera daudzveidīgo spēju teorijas pielietošana netradicionālo sporta veidu un rekreācijas līdzekļu kontekstā
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Rekreatīvas aktivitātes: leduslaušanas aktivitātes, sadarbības aktivitātes, komandu veidojošās aktivitātes, sporta spēļu aktivitātes, bezvārdu aktivitātes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Rekreatīvas aktivitātes: leduslaušanas aktivitātes, sadarbības aktivitātes, komandu veidojošās aktivitātes, sporta spēļu aktivitātes, bezvārdu aktivitātes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Netradicionālo sporta veidu un rekreatīvo aktivitāšu vadīšana un interpretācijas vadīšanā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Netradicionālo sporta veidu un rekreatīvo aktivitāšu vadīšana un interpretācijas vadīšanā.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
1,00
Kontaktstundas:
12 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite (Semestra)
2. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Prakse, nodarbības vadīšana
Kopā kredītpunkti (ECTS):
1,00
Kontaktstundas:
4 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Altbergs O., Jēkabsons T. Sporta spēles skolā. Rīga: Zvaigzne, 1991. (akceptējams izdevums)

2.

ES pamatnostādnes fiziskās aktivitātes jomā, 2008. [tiešsaite]. [skatīts 2015.g. 20.septembris].

3.

Karaša D., Karaukule D.,Krustiņa L., Strose R. Latviešu tradīciju enciklopēdija. SIA Liegra, 2014.

4.

Krepša D. Rotaļas volejbolā. Rīga: Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija, 2006. (akceptējams izdevums)

5.

Mellēna M., Muktupāvels V., Spīčs E., Irbe I. Gadskārtu grāmata. Rīga. SIA Madris, 2020.

6.

Juegos Deportivos. BuenasTareas.com. Recuperado 11, 2009. [tiešsaite]. [skatīts 2015.g. 20.okt.]. (akceptējams izdevums)

7.

Ārvalstu studentiem/For international students:

8.

Juegos Deportivos. BuenasTareas.com. Recuperado 11, 2009. [tiešsaite]. [skatīts 2015.g. 20.okt.]. (akceptējams izdevums)

Papildu literatūra

1.

Albrehta. D. Didaktika. Rīga : RaKa, 2001.

2.

Cukermane G. Saskarsmes veidi apmācībā 1. daļa. Rīga: 1993

3.

Luque Parra D. Orientacion educativa e intervencion psicopedagogica en el alumnado con discapacidad. Analisis de casos practicos. Ediciones Aljibe, 2006.

Citi informācijas avoti

1.

Žurnāli un cita veida publikācijas par netradicionāliem sporta veidiem un rekreatīvām aktivitātēm/Magazines and other publications on non-traditional sports and recreational activities.