Ievads mākslu terapijā
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Dzirciema iela 16, vppk@rsu.lv, +37167061587
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Students nosauc un raksturo, kādas ir mākslu terapijas specializācijas, to galvenās teorētiskās pamatnostādnes, teorētiskās pieejas, to, ar kādām pacientu grupām mākslu terapeiti strādā, raksturo, kā varētu sadarboties ar mākslu terapeitu multidisciplinārā komandā, salīdzina atšķirības starp mākslu terapiju un terapeitisko mākslu.
Prasmes
1.Izvēlas vispiemērotākās sadarbības iespējas ar mākslu terapeitu, savas kompetences robežās pielieto mākslu terapijas metodes un tehnikas.
Kompetences
1.Studenti formulē un pamato, kas ir mākslu terapija, kādas ir tās specializācijas un ar ko tā atšķiras no studenta apgūstamās specialitātes, skaidro turpmākās sadarbības iespējas.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Patstāvīgi lasīt norādītos avotus un literatūru, lai veiksmīgi uzrakstītu eseju „Mana, kā topošā speciālista pieredze mākslu terapijā”, atbilstoši zemāk norādītajām prasībām. Pārbaudes darbā nedrīkst izmantot māklsīgā intelekta (MI) palīdzību, izmantot radošā veidā, lai papildinātu paša studenta radītu tekstu, piemēram, ilustratīvu attēlu ģenerēšanā.
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Gala vērtējumu veido divas daļas:
1. Tests par teorētiskajiem konceptiem; balstīts uz lekciju materiālu (40% no vērtējuma).
2. Eseja „Mana kā topošā… pieredze mākslu terapijā” (60% no vērtējuma).
Prasības esejai: jāreflektē par savu pieredzi praktiskajās nodarbībās, bet arī jāizskaidro kā viņi, kā topošie…, saredz sadarbību ar mākslu terapeitu multidisciplinārā komandā. Balstoties uz literatūras apguvi, lekcijās iemācīto un piedzīvoto, esejā ir arī jāizskaidro ar ko mākslu terapija atšķiras no studenta apgūstamās specialitātes.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievadlekcija par mākslu terapiju, tās attīstības vēsturi Latvijā un pasaulē. Mākslu terapijas vieta Latvijā veselības aprūpē, darbs ar dažādām pacientu grupām. Mākslu terapeita darbību reglamentējošie dokumenti. Galvenās ētiskās un tiesiskās pamatnostādnes. Uz pierādījumiem balstītās prakses nozīmīgums mākslu terapijā. Mākslu terapijas process. Terapeitiskās attiecības. Atšķirība starp mākslu terapiju un terapeitisko mākslu vai mākslas izmantošanu pašekspresijas nolūkos.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievadlekcija par mākslu terapiju, tās attīstības vēsturi Latvijā un pasaulē. Mākslu terapijas vieta Latvijā veselības aprūpē, darbs ar dažādām pacientu grupām. Mākslu terapeita darbību reglamentējošie dokumenti. Galvenās ētiskās un tiesiskās pamatnostādnes. Uz pierādījumiem balstītās prakses nozīmīgums mākslu terapijā. Mākslu terapijas process. Terapeitiskās attiecības. Atšķirība starp mākslu terapiju un terapeitisko mākslu vai mākslas izmantošanu pašekspresijas nolūkos.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievadlekcija par mākslu terapiju, tās attīstības vēsturi Latvijā un pasaulē. Mākslu terapijas vieta Latvijā veselības aprūpē, darbs ar dažādām pacientu grupām. Mākslu terapeita darbību reglamentējošie dokumenti. Galvenās ētiskās un tiesiskās pamatnostādnes. Uz pierādījumiem balstītās prakses nozīmīgums mākslu terapijā. Mākslu terapijas process. Terapeitiskās attiecības. Atšķirība starp mākslu terapiju un terapeitisko mākslu vai mākslas izmantošanu pašekspresijas nolūkos.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievadlekcija par mākslu terapiju, tās attīstības vēsturi Latvijā un pasaulē. Mākslu terapijas vieta Latvijā veselības aprūpē, darbs ar dažādām pacientu grupām. Mākslu terapeita darbību reglamentējošie dokumenti. Galvenās ētiskās un tiesiskās pamatnostādnes. Uz pierādījumiem balstītās prakses nozīmīgums mākslu terapijā. Mākslu terapijas process. Terapeitiskās attiecības. Atšķirība starp mākslu terapiju un terapeitisko mākslu vai mākslas izmantošanu pašekspresijas nolūkos.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vizuāli plastiskā mākslu terapija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vizuāli plastiskā mākslu terapija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vizuāli plastiskā mākslu terapija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūzikas terapija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūzikas terapija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūzikas terapija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Deju un kustību terapija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Deju un kustību terapija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Deju un kustību terapija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Drāmas terapija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Drāmas terapija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Drāmas terapija.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Mārtinsone, K. (red.). (2021). Mākslu terapija. RaKa: Rīga. (atjaunotais izdevums)
Mārtinsone K. & Krevica, E. (sast.). (2014). Mākslu terapija dažādām klientu / pacientu grupām. Rīga: Rīgas Stradiņa Universitāte.
Mārtinsone, K. (red.). (2010). Mākslu metodes un tehnikas profesionālajā darbībā. Rīga: RaKa.
Mārtinsone, K. (red.). (2010). Pētījumi mākslu terapijā. Rīga: Drukātava.
Papildu literatūra
Mārtinsone K., Mihailova S., Mihailovs I.J., Majore-Dūšele I., Paipare M. (2008). 2. Mākslu terapija un tās attīstības konteksti (integratīvi eklektiskā pieeja Latvijā). Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte.
Karkou, V. & Sanderson, P. (2006). Art Therapies: A Research-Based Map of the Field. London: Elsevier Churchill Livingstone.