Kvalitātes vadība
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Kronvalda bulvāris 9, svek@rsu.lv, +371 67338307
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studiju kursa apguves rezultātā students iegūst pamatzināšanas izklāstīt, attiecināt un novērtēt kvalitātes vadības sistēmas pamatprincipu piemērotību konkrētas nozares vadības sistēmas izstrādāšanā.
Prasmes
1.Students apgūst prasmi īsi aprakstīt, analizēt un izstrādāt organizācijas sistēmiskās darbības kopsakarības, prot noskaidrot konkrētas nozares kvalitātes vadības sistēmas uzlabošanas pasākumus.
Kompetences
1.Students spēs patstāvīgi analizēt informāciju un parādīt iniciatīvu kvalitātes vadības principu piemērošanā risināt sabiedrības veselības jomas procesu pilnveidošanu.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Darbs ar studiju materiāliem. Uzdevumu un patstāvīgā darba izstrāde un rezultātu prezentācija.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Sistemātiska praktisko prasmju pārbaude nodarbību laikā. Rakstveida eksāmens ar teorētiskiem jautājumiem un praktiskā darba izstrādi.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izpratne par pamata jēdzieniem un terminoloģiju. Kvalitātes vadības sistēmas principi, ieguvumi ieviešot. Klients, tā vajadzību apzināšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izpratne par pamata jēdzieniem un terminoloģiju. Kvalitātes vadības sistēmas principi, ieguvumi ieviešot. Klients, tā vajadzību apzināšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Procesu pieeja kvalitātes vadības sistēmas izveidē. Kvalitātes izmaksas. Kvalitātes standarti, to pārraudzības jomas, atšķirības.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Procesu pieeja kvalitātes vadības sistēmas izveidē. Kvalitātes izmaksas. Kvalitātes standarti, to pārraudzības jomas, atšķirības.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitātes vadītājs, prasības, kompetences. Kvalitātes vadības sistēmas dokumentācija, tās nozīme.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitātes vadītājs, prasības, kompetences. Kvalitātes vadības sistēmas dokumentācija, tās nozīme.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitātes rādītāji, to mērīšana, analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitātes rādītāji, to mērīšana, analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitātes rādītāji, to mērīšana, analīze.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iekšējais kvalitātes audits, audita plānošana, norise, prasības auditoram.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iekšējais kvalitātes audits, audita plānošana, norise, prasības auditoram.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iekšējais kvalitātes audits, audita plānošana, norise, prasības auditoram.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitātes vadības sistēmas nemitīga pilnveidošana, korektīvās un preventīvās darbības, to efektivitātes analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitātes vadības sistēmas nemitīga pilnveidošana, korektīvās un preventīvās darbības, to efektivitātes analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitātes vadības sistēmas nemitīga pilnveidošana, korektīvās un preventīvās darbības, to efektivitātes analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitātes vadības sistēmas nemitīga pilnveidošana, korektīvās un preventīvās darbības, to efektivitātes analīze.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Leilands, J. Kvalitātes vadības sistēmas. Rīga, Latvijas Vēstnesis, 2009. Jaunā ISO 9001:2008 standarta prasību skaidrojums. (akceptējams izdevums)
Janauska, J., Mazais, J., Salenieks, N. Eiropas Izcilības modelis. Studiju burtnīca. RKI, 2005. (akceptējams izdevums)
Kvalitātes pārvaldības sistēmas. Prasības (ISO 9001:2008) : LVS EN ISO 9001, 2009. g. 29. janvāris : aizstāj LVS EN ISO 9001:2000 A un LVS EN ISO 9001:2001 L : Eiropas standarts EN ISO 9001:2008, pārņemts Latvijas standarta statusā = Quality management systems - Requirements (ISO 9001:2008) Rīga : Latvijas Standarts, 2009. 65 lp. : sh., tab. Latvijas standarts (akceptējams izdevums)
Kvalitātes pārvaldības sistēmas. Pamatprincipi un terminu vārdnīca : LVS EN ISO 9000:2015 : aizstāj LVS EN ISO 9000:2006 A, LVS EN ISO 9000:2007 L = Quality management systems - Fundamentals and vocabulary (ISO 9000:2015). Rīga : Latvijas Standarts, 2015. 51 lpp. : ilustrācijas. Latvijas standarts .
Papildu literatūra
Vides pārvaldības sistēma. 2004. ISO 14001
Arodveselības un darba drošības vadības sistēma. 2007. OHSAS 18001