Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Kvalitātes vadība

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SVUEK_012
Zinātnes nozare
-
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Medicīnas pakalpojumi
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sabiedrības veselības institūts
Kontaktinformācija

Rīga, Kronvalda bulvāris 9, svek@rsu.lv, +371 67338307

Par studiju kursu

Mērķis

Studiju kursa mērķis ir sistemātisku teorētisko materiālu studiju un patstāvīgā darba rezultātā panākt izpratni par kvalitātes vadības sistēmā ietvertām rīcībām.

Priekšzināšanas

Vadības zinībās.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studiju kursa apguves rezultātā students iegūst pamatzināšanas izklāstīt, attiecināt un novērtēt kvalitātes vadības sistēmas pamatprincipu piemērotību konkrētas nozares vadības sistēmas izstrādāšanā.

Prasmes

1.Students apgūst prasmi īsi aprakstīt, analizēt un izstrādāt organizācijas sistēmiskās darbības kopsakarības, prot noskaidrot konkrētas nozares kvalitātes vadības sistēmas uzlabošanas pasākumus.

Kompetences

1.Students spēs patstāvīgi analizēt informāciju un parādīt iniciatīvu kvalitātes vadības principu piemērošanā risināt sabiedrības veselības jomas procesu pilnveidošanu.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Darbs ar studiju materiāliem. Uzdevumu un patstāvīgā darba izstrāde un rezultātu prezentācija.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Sistemātiska praktisko prasmju pārbaude nodarbību laikā. Rakstveida eksāmens ar teorētiskiem jautājumiem un praktiskā darba izstrādi.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izpratne par pamata jēdzieniem un terminoloģiju. Kvalitātes vadības sistēmas principi, ieguvumi ieviešot. Klients, tā vajadzību apzināšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izpratne par pamata jēdzieniem un terminoloģiju. Kvalitātes vadības sistēmas principi, ieguvumi ieviešot. Klients, tā vajadzību apzināšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Procesu pieeja kvalitātes vadības sistēmas izveidē. Kvalitātes izmaksas. Kvalitātes standarti, to pārraudzības jomas, atšķirības.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Procesu pieeja kvalitātes vadības sistēmas izveidē. Kvalitātes izmaksas. Kvalitātes standarti, to pārraudzības jomas, atšķirības.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitātes vadītājs, prasības, kompetences. Kvalitātes vadības sistēmas dokumentācija, tās nozīme.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitātes vadītājs, prasības, kompetences. Kvalitātes vadības sistēmas dokumentācija, tās nozīme.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitātes rādītāji, to mērīšana, analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitātes rādītāji, to mērīšana, analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitātes rādītāji, to mērīšana, analīze.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iekšējais kvalitātes audits, audita plānošana, norise, prasības auditoram.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iekšējais kvalitātes audits, audita plānošana, norise, prasības auditoram.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iekšējais kvalitātes audits, audita plānošana, norise, prasības auditoram.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitātes vadības sistēmas nemitīga pilnveidošana, korektīvās un preventīvās darbības, to efektivitātes analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitātes vadības sistēmas nemitīga pilnveidošana, korektīvās un preventīvās darbības, to efektivitātes analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitātes vadības sistēmas nemitīga pilnveidošana, korektīvās un preventīvās darbības, to efektivitātes analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitātes vadības sistēmas nemitīga pilnveidošana, korektīvās un preventīvās darbības, to efektivitātes analīze.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
32 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Leilands, J. Kvalitātes vadības sistēmas. Rīga, Latvijas Vēstnesis, 2009. Jaunā ISO 9001:2008 standarta prasību skaidrojums. (akceptējams izdevums)

2.

Janauska, J., Mazais, J., Salenieks, N. Eiropas Izcilības modelis. Studiju burtnīca. RKI, 2005. (akceptējams izdevums)

3.

Kvalitātes pārvaldības sistēmas. Prasības (ISO 9001:2008) : LVS EN ISO 9001, 2009. g. 29. janvāris : aizstāj LVS EN ISO 9001:2000 A un LVS EN ISO 9001:2001 L : Eiropas standarts EN ISO 9001:2008, pārņemts Latvijas standarta statusā = Quality management systems - Requirements (ISO 9001:2008) Rīga : Latvijas Standarts, 2009. 65 lp. : sh., tab. Latvijas standarts (akceptējams izdevums)

4.

Kvalitātes pārvaldības sistēmas. Pamatprincipi un terminu vārdnīca : LVS EN ISO 9000:2015 : aizstāj LVS EN ISO 9000:2006 A, LVS EN ISO 9000:2007 L = Quality management systems - Fundamentals and vocabulary (ISO 9000:2015). Rīga : Latvijas Standarts, 2015. 51 lpp. : ilustrācijas. Latvijas standarts .

Papildu literatūra

1.

Vides pārvaldības sistēma. 2004. ISO 14001

2.

Arodveselības un darba drošības vadības sistēma. 2007. OHSAS 18001

Citi informācijas avoti

1.

www.kvalitate.lv