Produktu un pakalpojumu izstrāde un pārvaldība
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Šī kursa mērķis ir nodrošināt studentiem zināšanas un prasmes, lai efektīvi pārvaldītu un veicinātu inovāciju produktu izstrādē, pielāgotu produktus mainīgajām tirgus prasībām, identificētu biznesa iespējas, izmantojot dažādas izpētes metodes, un stratēģiski plānotu visu attīstības procesu no koncepcijas līdz gatavam produktam.
Priekšzināšanas
Studentiem jābūt vispārējām biznesa pamatzināšanām, pieredzei grupu darbā, pamata analītiskajām prasmēm un izpratnei par tirgus izpēti.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Izskaidrot galvenos produktu vadības principus, stratēģijas un inovācijas pieejas produktu un pakalpojumu izstrādē.
2.Aprakstīt uzņēmumus, izmantojot tādus modeļus kā "Business Model Canvas", "Value Proposition Canvas", un "Jobs To Be Done" (JTBD).
3.Paskaidrot, kā nodrošināt produktu un pakalpojumu pielāgošanos attīstošām tirgus prasībām dinamiskā biznesa vidē.
Grupas darbs 2
4.Identificēt prioritizācijas ietvarus (piemēram, MoSCoW, RICE un Kano) un izprast to pielietojumu produktu funkciju izstrādē.
Individuālais darbs 2
Prasmes
1.Pielietot izpētes metodes, lai izpētītu biznesa iespējas un pārveidotu tās produktu prasībās.
Grupas darbs 3
2.Lietot tādus ietvarus kā "Business Model Canvas" un "Value Proposition Canvas", lai izstrādātu klientu vajadzībām pielāgotus produktus.
Grupas darbs 1 • Individuālais darbs 1
3.Izstrādāt produktu attīstības stratēģijas, kurās ietverta prasību apkopšana, funkciju prioritizāciju un attīstības plānu veidošanu.
Grupas darbs 2
4.Strādāt komandā, lai izstrādātu un komunicētu produktu idejas, izmantojot efektīvu grupu mijiedarbību.
Lekciju apmeklējums un dalība nodarbībās
Kompetences
1.Pārraudzīt un vadīt galvenās produktu izstrādes fāzes, sākot ar koncepciju un beidzot ar stratēģisko plānošanu.
Grupas darbs 3
2.Risināt sarežģītus produktu vadības izaicinājumus, izmantojot gan kvalitatīvās, gan kvantitatīvās metodes.
3.Efektīvi sadarboties grupās, lai izstrādātu produktu stratēģijas, kas saskan ar klientu vajadzībām un uzņēmuma mērķiem.
Grupas darbs 3 • Lekciju apmeklējums un dalība nodarbībās
4.Paredzēt un novērst riskus visā produkta izstrādes ciklā, veicinot stabilitāti plānošanā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Grupas darbs 1 |
10,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
"Business Model Canvas" un "Value Proposition Canvas" prezentācija (balstoties uz uzņēmumu, kuru katra komanda izvēlas visam kursam). |
||
|
2.
Individuālais darbs 1 |
10,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Viesuzņēmuma analīze (lai izveidotu "Business Model Canvas" un "Value Proposition Canvas" individuāli piešķirtajam uzņēmumam). |
||
|
3.
Grupas darbs 2 |
10,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
KPI struktūras izveide (lai noteiktu galvenos rādītājus produkta vai uzņēmuma panākumu novērtēšanai). |
||
|
4.
Individuālais darbs 2 |
10,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Prioritāšu noteikšanas modelis (lai organizētu produkta funkcijas tabulā, izmantojot vienu no četriem norādītajiem modeļiem). |
||
|
5.
Grupas darbs 3 |
30,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Noslēguma "pitch" presentācija (lai prezentētu risinājumu startup prezentācijas formā, balstoties uz atklātajām klientu vajadzībām). |
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Lekciju apmeklējums un dalība nodarbībās |
30,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Kurss paredz aktīvu iesaisti, un studentu vērtējums balstīsies uz apmeklējumu un līdzdarbību lekciju aktivitātēs. |
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Produkta izstrādes un izpētes pamati
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Produkta izstrādes un izpētes pamati
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Biznesa modeļa izstrāde
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Biznesa modeļa izstrāde
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tirgus izpēte un analīze
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tirgus izpēte un analīze
|
-
Patstāvīgais darbs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Bez norises vietas
|
0
|
Tēmas
|
Grupas darbs 1: Biznesa modeļa un vērtību piedāvājuma kanvas prezentācija
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Bez norises vietas
|
2
|
Tēmas
|
Video Lekcijas
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Bez norises vietas
|
2
|
Tēmas
|
Video Lekcijas
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Produkta atbilstība tirgus vajadzībām
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Produkta atbilstība tirgus vajadzībām
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Koncepcijas attīstība un virziena pielāgošana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Koncepcijas attīstība un virziena pielāgošana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Padziļināta izpratne par lietotāju vajadzībām
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Padziļināta izpratne par lietotāju vajadzībām
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Padziļināta izpratne par lietotāju vajadzībām
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Padziļināta izpratne par lietotāju vajadzībām
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Viesuzņēmuma intervija un analīze
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Viesuzņēmuma intervija un analīze
|
-
Patstāvīgais darbs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Bez norises vietas
|
0
|
Tēmas
|
Individuālais darbs 1: Viesuzņēmuma analīze
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Produkta panākumu mērīšana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Produkta panākumu mērīšana
|
-
Patstāvīgais darbs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Bez norises vietas
|
0
|
Tēmas
|
Grupas darbs 2: KPI struktūras izveide
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Produkta tehnisko prasību apkopošana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Produkta tehnisko prasību apkopošana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prioritāšu noteikšana un attīstības plāna veidošana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prioritāšu noteikšana un attīstības plāna veidošana
|
-
Patstāvīgais darbs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Bez norises vietas
|
0
|
Tēmas
|
Individuālais darbs 2: Prioritāšu noteikšanas modelis
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stāsta veidošanas metodes, atbalsta iegūšanai
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stāsta veidošanas metodes, atbalsta iegūšanai
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Bez norises vietas
|
2
|
Tēmas
|
Konsultācijas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Bez norises vietas
|
2
|
Tēmas
|
Konsultācijas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Bez norises vietas
|
2
|
Tēmas
|
Konsultācijas
|
-
Patstāvīgais darbs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Bez norises vietas
|
0
|
Tēmas
|
Grupas darbs 3: Noslēguma "pitch" prezentācija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Bez norises vietas
|
2
|
Tēmas
|
Sagatavoto projektu savstarpējā vērtēšana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Bez norises vietas
|
2
|
Tēmas
|
Sagatavoto projektu savstarpējā vērtēšana
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Osterwalder, Alexander, and Pigneur, Yves (2010). Business Model Generation. John Wiley & Sons, Inc. (akceptējams izdevums)Piemērots angļu valodas plūsmai
Blank, Steve, and Mullaney, Kathleen (2022). How to Build a Startup. UdacityPiemērots angļu valodas plūsmai
Osterwalder, Alexander, and Yves Pigneur (2015). Value Proposition Design. John Wiley & Sons, Inc.Piemērots angļu valodas plūsmai
Ulwick, Anthony. (2017) Whitepaper: What is Outcome-Driven Innovation® (ODI)? Strategyn.Piemērots angļu valodas plūsmai
Papildu literatūra
Ries, E. (2017). The Startup Way. Crown Currency.Piemērots angļu valodas plūsmai
Perri, M. (2018). Escaping the build trap. O'Reilly Media.Piemērots angļu valodas plūsmai