Reklāma
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Kursa apguves rezultātā studējošie pārzina: • Reklāmas lomu uzņēmuma mārketingā, ekonomikā un sabiedrībā. • Reklāmas definīcijas, reklāmas galvenās funkcijas un elementus un reklāmu veidus. • Komunikācijas un reklāmas mērķu saistību. • Reklāmas radošo stratēģiju izveides pamatus. • Reklāmas nozari, tajā iesaistīto uzņēmumus, procesus un biznesa modeļus. • Uz reklāmu attiecināmos normatīvos aktus un ētiku.
Prasmes
1.Kursa apguves rezultātā studējošie izprot reklāmas izveides pamatus, spēj noteikt mērķus, uzdevumus, lai izveidotu reklāmas radošo stratēģiju un mediju risinājumus, atbilstoši mērķiem un mērķa grupas īpatnībām. Veido reklāmas radošo stratēģiju un vēstījumus, veic projektu izstrādi, analīzi. Izprot un analizē darba uzdevumus.
Kompetences
1.Kursa apguves rezultātā studējošie spēj kompetenti un atbildīgi izanalizēt darba uzdevumu, izstrādāt reklāmas stratēģiju, veidot mērķiem atbilstošus vēstījumus, veikt reklāmas sasniegumu novērtējumu, atbilstoši noteiktajiem mērķiem.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Gadījumu analīze.
Darba uzdevuma analīze.
Patstāvīgā darba uzdevums ir pierādīt studenta spēju patstāvīgi veikt izpētes un analīzes darbu, kas balstīts kursa gaitā apgūtajās zināšanās, kā arī apliecināt studenta prasmes, strādājot gan individuāli, gan grupā, brīvi orientēties kursa teorijā un konceptuālā analītiskā līmenī piedāvāt temata/problēmas interpretāciju un iespējamos risinājuma variantus.
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Kursa prasības.
Mācību vielas apguve tiks vērtēta šādā veidā:
1. Lekciju un nodarbību apmeklējums.
2. Līdzdalība (aktivitāte un atbilžu kvalitāte) lekcijās un nodarbībās.
3. Gala atzīmi veidos visu atzīmju summa. Zināšanas, prasmes un kompetences tiks vērtētas 10 ballu sistēmā:
1. Lekciju un nodarbību apmeklējums 40%;
2. Līdzdalība (aktivitāte un atbilžu kvalitāte) lekcijās – 10%;
3. Līdzdalība (aktivitāte un atbilžu kvalitāte) nodarbībās – 50%.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Reklāmas loma uzņēmuma mārketingā, ekonomikā un sabiedrībā. Zīmols, zīmola identitāte. Zīmola vērtība (Brand Value), zīmola kapitāls (Brand equity). Reklāmas definīcijas. Reklāmas galvenās funkcijas un elementi. Reklāmu veidi. Komunikācija. Zīmola komunikācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
AIDA modelis. Think Feel Do modelis. Ietekmes aspektu modeļa (The Facets Model of Effects) raksturojums un analīze
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Gadījumu analīze.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stratēģiskā izpēte, pētījumi un to nozīme. Segmentēšana un mērķorientēšana (Targeting). Stratēģiskā plānošana. Mārketinga plāns, komunikācijas plāns. Komunikācijas mērķi, lēmumi, mērķa grupa, zīmola identitātes stratēģija. Zīmola pozicionēšana un jaunākās atziņas. Patērētāja izpratne (Consumer insight).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Reklāmas radošā daļa. Radošuma nozīme. Vēstījuma mērķi (message objectives). Kā pārvērst mērķus vēstījuma stratēģijā. Freizera sešas radošās stratēģijas (Frazer’s Six Creative Strategies). Paradigmu salīdzinājums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vēstījumu izveide, atbilstoši mērķiem.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Reklāmas komunikācijas plāns medijos. Reklāma un mediji. Producēšana. Procesi. Sasniegumu – noteikto mērķu novērtēšana. Ar reklāmas jomu saistītie uzņēmumi. Aģentūru biznesa modeļi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darba uzdevumi, to nozīme, loma. Darba uzdevuma analīze. Efektīva darba uzdevuma izveides priekšnoteikumi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uz reklāmu attiecināmie normatīvie akti. Reklāmas ētika.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Gadījumu analīze.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Reklāmas loma uzņēmuma mārketingā, ekonomikā un sabiedrībā. Zīmols, zīmola identitāte. Zīmola vērtība (Brand Value), zīmola kapitāls (Brand equity). Reklāmas definīcijas. Reklāmas galvenās funkcijas un elementi. Reklāmu veidi. Komunikācija. Zīmola komunikācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Gadījumu analīze.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stratēģiskā izpēte, pētījumi un to nozīme. Segmentēšana un mērķorientēšana (Targeting). Stratēģiskā plānošana. Mārketinga plāns, komunikācijas plāns. Komunikācijas mērķi, lēmumi, mērķa grupa, zīmola identitātes stratēģija. Zīmola pozicionēšana un jaunākās atziņas. Patērētāja izpratne (Consumer insight).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vēstījumu izveide, atbilstoši mērķiem.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Reklāmas komunikācijas plāns medijos. Reklāma un mediji. Producēšana. Procesi. Sasniegumu – noteikto mērķu novērtēšana. Ar reklāmas jomu saistītie uzņēmumi. Aģentūru biznesa modeļi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uz reklāmu attiecināmie normatīvie akti. Reklāmas ētika.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uz reklāmu attiecināmie normatīvie akti. Reklāmas ētika.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Advertising & IMC, Sandra Moriarty, Nancy Mit5chell, Charles Wood, William Wells. Pearson Education. Limited, 2019.
How brads grow what marketers don’t know. Byron Sharp. Oxford University Press, 2010, reprinted in 2019
How brands grow Part 2. Jenni Romaniuk, Byron Sharp. Oxford University Press, 2016.
Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. K. Mārtinsones un A. Piperes zinātniskajā redakcijā, RSU, 2021.
Brikše, I. Komunikācija. LU sējumi, Zinātne
How not to plan, 66 ways to screw it up. Binnet&Carter, APG Ltd., 2018.
Born in 1842. A History of Advertising. Stephane Princas, Marc Loiseau. Mundocom Paris, 2006.
The Best Way for a Client to Brief Agency. BetterBriefs and Mark Ritson in partnership with the IPA, 2021.
Brand Building versus Sales Activation: A False Dichotomy? Binett, 2023
The Advertising concept book. Pete Barry. Thames&Hudson, 2018.
Ziņu mediju zīmola vadība 21.gadsimta mediju vidē. Promocijas darba kopsavilkums. Saulīte Linda, RTU Izdevniecība, Rīga, 2023.
News media branding in the 21st century media business enironment. Doctoral Theses. Saulīte Linda. RTU Press, 2023.
Building distinctive brand assets. Romaniuk Jenni. Oxford University Press, Australia&New Zealand, 2018
The Brand Innovation Manifesto. How to Build Brands, Redefine markets & Defy Conventions. Grant John. John Wiley &Sons Ltd., 2007.
A Meta-Analysis of When and How Advertising Creativity Works. Sara Rosengren, Martin Eisend, Scott Koslow, and Micael Dahlen. Journal of Marketing, 2020, Vol. 84(6) 39-56.
Creative That Sells: How Advertising Execution Affects Sales. Nicole Hartnett, Rachel Kennedy, Byron Sharp, and Luke Greenacre. Journal of Advertising, 45(1), 102–112, 2016, American Academy of Advertising
How to run an advertising agency by David Ogilvy
Measuring advertising’s effect on mental availability. Kelly Vaughan, Armando Maria Corsi, Virginia Beal and Byron Sharp. International Journal of Market Research, 2021, Vol. 63(5) 665– 681
When Brands Go Dark. Examining Sales Trends when Brands Stop. Broad-Reach Advertising for Long Periods, Nicole Hartnett and others. JOURNAL OF ADVERTISING RESEARCH, June 2021
Creativity in Advertising: When It Works and When It Doesn’t. Werner Reinartz and Peter Saffert. Harward Business Review, 2013 June issue.
Papildu literatūra
Centrālie statistikas biroji: www.stat.ee, www.csb.lv, www.std.lt
Statista.com
Latvijas reklāmas asociācija: www.lra.lv
Eiropas komunikācijas aģentūru asociācija: eaca.eu
Eiropas reklāmas standartu alianse: www.easa-alliance.org
Eiropas tirgus pētījumu sabiedrība: www.esomar.org
Eiropas TV reklāmas grupa: www.egta.com
The Institute of Practitioners in Advertising, https://ipa.co.uk/
Likumi: http://www.likumi.lv
Radošās izcilības festivāls ADWARDS: https://www.adwards.lv/
Portāls Marketing Week. https://www.marketingweek.com/
Radošuma izcilības festivāls Cannes Lions: https://www.canneslions.com/
Reklāmas efektivitātes konkurss. https://www.effie-europe.com/
Association of National Advertisers https://www.ana.net/
Starptautiskā reklāmas asociācija: www.iaaglobal.org
LATVIAN ART DIRECTORS CLUB: https://ladc.lv/