Doktorantu seminārs II: teorētiskās daļas apspriešana
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, J. Asara iela 5, vppk@rsu.lv, +37167061587
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Doktorants, pamatojoties uz korekti atlasītajiem literatūras avotiem par savu tēmu, veic to analīzi un sintēzi, apraksta zinātnisko aktivitāšu veidus un soļus to īstenošanai, atbilstoši darba attīstības stadijai.
Prasmes
1.Doktorants apraksta sava darba teorētisko ietvaru un metodoloģiju, ievērojot akadēmiskās rakstīšanas un noformējuma nosacījumus, diskutē grupā par savu un citu doktorantu darbu teorētisko pamatojumu, balstoties uz vairākiem kritērijiem: literatūras izvēle un formulētais teorētiskais pamats, terminoloģiskā precizitāte, argumentācija, izklāsta secīgums un loģika, informācijas blīvums, slēdzienu pamatotība.
Kompetences
1.Doktorants akadēmiski korekti izveido darba teorētisko pamatu, to prezentē, piedalās un uztur zinātnisku diskusiju psiholoģijā, atbilstoši izvēlas zināšanu izplatīšanas un zinātnisko aktivitāšu pasākumus.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Izveidot darba teorētisko pamatu, sagatavot prezentāciju par to; izvēlēties un aprakstīt zināšanu izplatīšanas veidu, formulējot konkrētu darbības plānu; atbilstoši darba izstrādes stadijai, izvēlēties un aprakstīt zināšanu izplatīšanas veidu, formulējot konkrētu darbības plānu; izvēlēties atbilstošas konferences prezentācijām un žurnālus publikācijām, formulējot konkrētu darbības plānu (laika plānojums, veicamās aktivitātes, sadarbība).
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Par teorētisko daļu (25%), par prezentācijas kvalitāti (25%); par zinātnisko diskusiju (25%), par plānoto zināšanu izplatīšanas pasākumu, zinātnisko prezentāciju un publikāciju atbilstību (25%).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Promocijas darba teorētiskās daļas saturs un noformējums.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Promocijas darba teorētiskās daļas saturs un noformējums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Promocijas darba teorētiskās daļas apspriešana un izvērtēšana grupā docētāju vadībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Promocijas darba teorētiskās daļas apspriešana un izvērtēšana grupā docētāju vadībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Promocijas darba teorētiskās daļas apspriešana un izvērtēšana grupā docētāju vadībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Promocijas darba teorētiskās daļas apspriešana un izvērtēšana grupā docētāju vadībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Promocijas darba teorētiskās daļas apspriešana un izvērtēšana grupā docētāju vadībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Promocijas darba teorētiskās daļas apspriešana un izvērtēšana grupā docētāju vadībā.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Appelbaum, M., Cooper, H., Kline, R. B., Mayo-Wilson, E., Nezu, A. M., & Rao, S. M. (2018). Journal article reporting standards for quantitative research in psychology: The APA publications and communications board task force report. American Psych..
Becker, L. (2015). Writing successful reports and dissertations. London: SAGE Publications, Inc.
Bell, P. B., Staines, P., & Mitchell, J. (2001). Evaluating, Doing and Writing Research in Psychology: A Step-by-Step Guide for Students. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
Levitt, H.M., Bamberg, M., Creswell, J.W., Frost, D.M., Josselson, & R., Suárez-Orozco, C. (2018) Journal article reporting standards for qualitative primary, qualitative meta-analytic, and mixed methods research in psychology: The APA publications..
Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.). (2018). Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. Rīga: RSU izdevniecība.
Papildu literatūra
Cargill, M., & O'Connor, P. (2013). Writing Scientific Research Articles Strategy and Steps (2nd Edition). Somerset, NJ, USA: John Wiley & Sons.
Creswell, J.W. & Creswell, J.D. (2018). Research design: Qualitative, quantitative and mixed methods approaches. London: Sage.
Creswell, J. W. (2017). Qualitative Inquiry & Research Design Choosing Among 5 Approaches (4th ed.). London: SAGE Publications, Inc.
Creswell, J. W. (2014). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. London: SAGE Publications, Inc.
Denzin, N.K., Linkoln, Y. S. (ed. ). (2011). The SAGE Handbook of Qualitative Research (4th ed.). London: SAGE Publications, Inc.
Goodwin, C. J. (2018). Research in Psychology: Methods and Design (8th ed.). Hoboken, NJ: John Wiley & Sons.
Heiman, G. (2002). Research Methods in Psychology. New York: Houghton Mifflin Company.
Lawrence, W. N. (2014). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches, 7th edition. London: Pearson.
Leavy, P. (ed.). (2014). The Oxford Handbook of Qualitative Research. Oxford University Press, NY.
Mārtinsone K., Pipere A. un Kamerāde D. (2016) Pētniecība: teorija un prakse. Rīga: RaKa.
Newman, W.L. (2014). Social Research methods: Qualitative and Quantitative Approaches (7th ed). Pearson.
Robson, C. (2016) Real World Research: a Resource for Users of Social Research Methods in Applied Settings. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons.
Walliman, N. (2016). Social Research Methods: the Essentials. London: Sage.
Citi informācijas avoti
Pētījumi datu bāzēs, atbilstoši promocijas darbam
Pētniecības terminu skaidrojošā vārdnīca (zin. red. Mārtinsone, K., Pipere A.): https://www.rsu.lv/en/petniecibas-terminu-vardnica