Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Āra aktivitātes I

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_064
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Dot iespēju studentiem apgūt (teorētiski un praktiski) daudzveidīgas āra aktivitātes, to plānošanu, organizēšanu, vadīšanu.

Priekšzināšanas

Nepieciešamas zināšanas vispārīgā pedagoģijā, attīstības, sociālā un saskarsmes psiholoģijā, tūrisma un orientēšanās pamatos un didaktikā, pirmā palīdzībā, higiēnā, sporta teorijā, pedagoģiskā pilnveide rekreācijā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.1. Students zinās rekreatīvus āra aktivituāšu veidus un to raksturojumu. Zinās rekreatīvu pārgājienu veidus, organizēšanas metodiku - piemērotus dažādam kontingentam, mērķiem, videi un pieejamajiem resursiem. 2. Zinās daudzveidīgas sadarbības aktivitātes, grupas un komandas vadības pamatprincipus, attīstības dinamikas principus. Grupu komplektēšanu un komandu veidošanu. Komandas attīstības un darbības izvērtējumu. 3. Zinās āra aktivitātēs izmantojamos digitālos rīkus, aplikācijas, komunikācijas tehnoloģijas (publicējot pasākumu afišas un atskatus).

Prasmes

1.4. Students prot izplānot, realizēt un izvērtēt rekreatīvu kājnieku pārgājienu. Spēs strādāt gan individuāli, gan komandā. 5. Students spēs izprast un organizēt aktivitāti, kurā tiek pielietota kāda no digitālajām tehnoloģijām. 6. Spēs izplānot un organizēt āra vides komandu veidojošos uzdevumus (rotaļas, spēles, stafetes, zemo virvju uzdevumi). Spēs izvēlēties konkrētām aktivitātēm atbilstošu materiāli – tehnisko aprīkojumu. Spēs saskatīt attīstības iespējas, rast inovatīvas āra akivitātes.

Kompetences

1.7. Patstāvīgi pielietot zināšanas un prasmes kājnieku pārgājiena plānošanā, organizēšanā, vadīšanā, izvērtēšanā. 8. Spēs saskatīt, identificēt un novērtēt vides resursu pieejamību, kapacitāti un ilgstpējību (pārgājieniem un citām rekreatīvām aktivitātēm). 9. Spēs izteikties, lietojot profesionālo terminoloģiju un jēdzienus, komunicēt (t.sk. angļu valodā) ar grupu studentu organizētajos āra aktivitāšu pasākumos. 10. Spēs efektīvi izmantot digitālos rīkus. Spēs izmantot informācijas un kumunikācijas tehnoloģijas, ētikas pamatprincipus, organizējot rekreatīvas aktivitātēs. Spēs ievērot datu aizsardzības prasības digitālā vidē.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Patstāvīga rekreatīva divu dienu kājnieku pārgājiena atsevišķu pienākumu plānošana, organizēšana, vadīšana un izvērtēšana. Patstāvīga rekreatīva komandu veidojošā uzdevuma izveide, vadīšana un analīze. Patstāvīgi atkārtot zemo virvju iekārtošanas veidus, papildinot ar jauniem radošiem individuālajiem vai komandu uzdevumiem. Patstāvīgi veika kāda no digitālo tehnoloģiju aplikācijām āra vidē.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Kopvērtējums ir summatīvs. Kājnieku pārgājiens (patstāvīga kājnieku pārgājiena atsevišķu pienākumu plānošana, organizēšana, vadīšana un izvērtēšana); Āra aktivitātes vadīšana un oponēšana; Āra aktivitāte izmantojot digitālās tehnoloģijas; Āra aktivitāšu didaktikas analīze; Aktīva līdzdalība un attīstības dinamika.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Ievadlekcija. Studiju kursa prasības. Āra aktivitāšu raksturojums un to piemērotība rekreācijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Ievadlekcija. Studiju kursa prasības. Āra aktivitāšu raksturojums un to piemērotība rekreācijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Kājnieku pārgājiens. Kājnieku pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Kājnieku pārgājiens. Kājnieku pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Kājnieku pārgājiens. Kājnieku pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Kājnieku pārgājiens. Kājnieku pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Kājnieku pārgājiens. Kājnieku pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Kājnieku pārgājiens. Kājnieku pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Kājnieku pārgājiens. Kājnieku pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Kājnieku pārgājiens. Kājnieku pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Kājnieku pārgājiens. Kājnieku pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Kājnieku pārgājiens. Kājnieku pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Kājnieku pārgājiens. Kājnieku pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Komandas iepazīšanās, sadarbības aktivitātes daudzveidīgos āra aktivitāšu pasākumos. Āra komandas veidojošie uzdevumi, rotaļas, spēles, stafetes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Komandas iepazīšanās, sadarbības aktivitātes daudzveidīgos āra aktivitāšu pasākumos. Āra komandas veidojošie uzdevumi, rotaļas, spēles, stafetes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Komandas iepazīšanās, sadarbības aktivitātes daudzveidīgos āra aktivitāšu pasākumos. Āra komandas veidojošie uzdevumi, rotaļas, spēles, stafetes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Komandas iepazīšanās, sadarbības aktivitātes daudzveidīgos āra aktivitāšu pasākumos. Āra komandas veidojošie uzdevumi, rotaļas, spēles, stafetes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Digitālo tehnoloģiju izmantošana āra pasākumos.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Digitālo tehnoloģiju izmantošana āra pasākumos.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Āra aktivitāšu didaktika. Drošības aspekti āra aktivitāšu nodrošināšanā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Āra aktivitāšu didaktika. Drošības aspekti āra aktivitāšu nodrošināšanā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Āra aktivitāšu didaktika. Drošības aspekti āra aktivitāšu nodrošināšanā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Āra aktivitāšu didaktika. Drošības aspekti āra aktivitāšu nodrošināšanā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Zemās virves rekreatīvos pasākumos, tie ierīkošana, radoša izmantošana konkrētam mērķim, pieejamajiem resursiem un kontingentam.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Zemās virves rekreatīvos pasākumos, tie ierīkošana, radoša izmantošana konkrētam mērķim, pieejamajiem resursiem un kontingentam.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Zemās virves rekreatīvos pasākumos, tie ierīkošana, radoša izmantošana konkrētam mērķim, pieejamajiem resursiem un kontingentam.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
52 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Ievadlekcija. Studiju kursa prasības. Āra aktivitāšu raksturojums un to piemērotība rekreācijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Kājnieku pārgājiens. Kājnieku pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Kājnieku pārgājiens. Kājnieku pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Kājnieku pārgājiens. Kājnieku pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Kājnieku pārgājiens. Kājnieku pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Kājnieku pārgājiens. Kājnieku pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Komandas iepazīšanās, sadarbības aktivitātes daudzveidīgos āra aktivitāšu pasākumos. Āra komandas veidojošie uzdevumi, rotaļas, spēles, stafetes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Komandas iepazīšanās, sadarbības aktivitātes daudzveidīgos āra aktivitāšu pasākumos. Āra komandas veidojošie uzdevumi, rotaļas, spēles, stafetes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Komandas iepazīšanās, sadarbības aktivitātes daudzveidīgos āra aktivitāšu pasākumos. Āra komandas veidojošie uzdevumi, rotaļas, spēles, stafetes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Digitālo tehnoloģiju izmantošana āra pasākumos.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
2,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite (Semestra)
2. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Āra aktivitāšu didaktika. Drošības aspekti āra aktivitāšu nodrošināšanā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Zemās virves rekreatīvos pasākumos, tie ierīkošana, radoša izmantošana konkrētam mērķim, pieejamajiem resursiem un kontingentam.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Zemās virves rekreatīvos pasākumos, tie ierīkošana, radoša izmantošana konkrētam mērķim, pieejamajiem resursiem un kontingentam.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
1,00
Kontaktstundas:
6 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Brencis, A. (2003). Aktīvais tūrisms. Rīga: Biznesa augstskola Turība, 224 lpp. (akceptējams izdevums)

2.

Krauksta, D., Liepiņa, I. (2006). Lekcija „Tūrisma pārgājiena organizēšana”. LSPA, 21 lpp. (akceptējams izdevums)

3.

Latvija. Tūrisma ceļvedis. (2012). Rīga: Karšu izdevniecība Jāņa sēta. 280 lpp. (akceptējams izdevums)

4.

Liepiņa, I. (2006). Lekcija “Tūrisma speciālais inventārs”. LSPA, 21 lpp. (akceptējams izdevums)

5.

Niče, K. (2008). 313 spēles telpās, brīvā dabā. Rīga: Jumava, 148 lpp. (akceptējams izdevums)

6.

Klepers A., Līviņa A., Smaļinskis J. (2010). Tūrisma maršrutu veidošana. Valmiera: Vidzemes augstskola. 117 lpp. (akceptējams izdevums)

7.

Rohnke, K.,E., Rogers, D. (2007). The Complete Ropes Course Manual, 428p. (akceptējams izdevums)

8.

Ārvalstu studentiem/For international students:

9.

Rohnke, K.,E., Rogers, D. (2007). The Complete Ropes Course Manual, 428p. (akceptējams izdevums)

Papildu literatūra

1.

Bartunek, D., Martin, A. (2007). Games in nature. An Innovative Approach to Outdoor and Environmental Activities for Young Children. Praha: Duha, 186 p.

2.

Mīkule, M., Hānbergs, Ē. (2013). Mūsu mazais pārgājiens. Rīga: Jumava, 189 lpp.

3.

Štrauhmanis, J. (2004). Kartogrāfija tūrismam. Rīga: Biznesa augstkola Turība, 78 lpp.

Citi informācijas avoti

1.

Mezglu video

2.

Padomi tūrisma pārgājieniem

3.

Piedzīvojumi dabā, blogs

4.

Slēpņošana