Mūsdienu komunikācijas teorijas
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studējošie spēj skaidrot komunikācijas teorētiskos modeļus un jēdzienus, analizēt konkrētus gadījumus un galvenās problēmas, kas saistītas ar komunikācijas nozari.
Prasmes
1.Studējošie spēj piemērot teorētiskās zināšanas komunikācijas jomā konkrētu problēmu risināšanā, parādot izpratni par to, kas veido piemērotu zinātnisku diskursu šajā nozarē.
Kompetences
1.Studējošie prot raksturot galvenās komunikācijas teorētiskās pieejas un aktuālos jautājumus masu komunikācijas jomā, identificē un analizē procesus un problēmas dažādās masu komunikācijas jomās un dažādos aspektos, izmanto komunikācijas teorijas kā pamatu savas pētnieciskās idejas pamatošanai. Spēj pielietot savas zināšanas masu komunikācijas jomā, lai attīstītu patstāvīgus pētījumus, balstoties uz izvēlētu teorētisko perspektīvu ar tās konceptuālo un metodoloģisko aparātu.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Studējošajam ir jāsagatavo referāts, padziļināti analizējot izvēlēto komunikācijas teoriju, kā arī jāizlasa ieteiktie zinātniskie raksti. To apspriešana ir paredzēta seminārnodarbībās.
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Pozitīvs vērtējums pieaugošā secībā:
• komunikācijas teorijas un modeļi, tās analīzes metodes ar praktiskiem piemēriem no veiktā individuālā darba (20%).
• dažādu komunikācijas teoriju, modeļu un analīzes metožu salīdzinājums, galvenie secinājumi no norādītās literatūras avotiem, praktiskais darbs, izmantojot pamata metodes (20%).
• dažādu komunikācijas teoriju, modeļu un analīzes metožu salīdzinājums, galvenie secinājumi no norādītās literatūras avotiem, praktiskais darbs, plaši izmantojot dažādas metodes, studenta individuālais darbs ar papildu literatūru (30%).
• Eksāmens – referāts un tā prezentācija (30%).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācija – īpaša disciplīna vai vairākas disciplīnas apvienojoša joma?
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācija – īpaša disciplīna vai vairākas disciplīnas apvienojoša joma?
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas modeļi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas modeļi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas modeļi: Situāciju analīze.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas pētniecības tradīcijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas funkcijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Individuālā darba prezentācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Individuālā darba prezentācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas veidi. Komunikācija – naratīvs un storytelling.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Littlejohn, S. W., & Foss, K. A. Theories of Human Communication 10th Edition., Waveland Press, 2011.
Mattelart A., Mattelart M. Theories of Communication. Sage publications, 1998, 186 pp.
Jahn, M. Narratology: a guide to the theory of narrative. English Department, University of Cologne. 2005.
Petra Zia Slukovà. Communcation of Information Charles University in Prague, 2006.
R. Dimbleby, G. Burton More than words. An Introduction to Communication. 3rd Edition. New York, 1998. Ch.1 What is Communication? ( P. 1 – 40).Ch. 2 Interpersonal communication p.41.-94
John Fiske. What is communication, in: Introduction to the communication studies, 1999, pp. 1 – 23.
Veinberga S. Komunikācija. Teorija un prakse. Rīga: Sava grāmata, 2019.
McQuail, D. McQuail's mass communication theory. London, Sage publications, 2010.
Papildu literatūra
Asimina Michailidou. The role of the Internet in the European Union’s public communication strategy and the emerging European publicsphere”, doctoral thesis, Loughborough University, 2006, 273 pp.