Rehabilitācija pediatrijā
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rk@rsu.lv, +371 20271291
Par studiju kursu
Mērķis
Sekmēt studējošo izpratni par uz pierādījumiem balstītu metožu pielietošanu rehabilitācijā darbā ar bērniem un jauniešiem, pediatrisko pacientu izmeklēšanu un terapijas plānošanu SFK kontekstā multidisciplināras pieejas ietvarā.
Priekšzināšanas
Vispārējas pamatzināšanas medicīniskajā rehabilitācijā un izpratne par bērna normālu un pataloģisku attīstību, labas angļu valodas zināšanas (jāspēj lasīt un analizēt zinātnisko literatūru).
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Spēj parādīt padziļinātas zināšanas un izpratni par uz pierādījumiem balstītas prakses konceptu rehabilitācijas speciālista praksē pediatrijā, SFK koncepta pielietošanu pacientu izmeklēšanā un terapijas plānošanā.
2.Padziļināti izprot multidisciplināras sadarbības modeļu principus un pielietojamību pediatrijas rehabilitācijā
3.Demonstrē padziļinātas zināšanas par agrīnas intervences un pārejas perioda (transition) nozīmi funkcionālās neatkarības veicināšanā.
Prasmes
1.Spēj formulēt pētniecisko jautājumu, veikt informācijas meklēšanu, kritiski analizēt un izvērtēt pierādījuma līmeni.
2.Spēj izvēlēties uz pierādījumiem balstītas pediatrijas pacientu novērtēšanas un terapijas metodes, pielietojot pamatotu argumentāciju to izvēlē.
3.Spēj izstrādāt multidisciplināras rehabilitācijas stratēģijas gadījumu analīzes formātā, sadarbojoties starp fizioterapijas, ergoterapijas un audiologopēdijas perspektīvām.
4.Spēj analizēt un interpretēt bērnu funkcionālos stāvokļus, balstoties uz gadījumu aprakstiem, kā arī plānot un izvērtēt individuālus rehabilitācijas mērķus teorētiskos scenārijos, izmantojot SMART principus un ICF klasifikāciju.
Kompetences
1.Spēj sintezēt apgūtās zināšanas un prasmes, lai veidotu uz pierādījumiem balstītu praksi rehabilitācijā pediatrijā. Savas kompetences ievaros dot ieguldījumu pētniecībā un organizācijas procesos bērnu ar funkcionēšanas traucējumiem ārsniecības un sociālajam atbalstam, tai skaitā pārejā uz pieagušā dzīves posmu.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
10 balles
|
|
Studiju kursa gala vērtējums veidojas komulatīvi:
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Tiešsaiste
|
4
|
Tēmas
|
Multidisciplināra pieeja pediatrijas rehabilitācijā
|
|
Uz pierādījumiem balstītu lēmumu pieņemšana rehabilitācijā (READ Model)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Tiešsaiste
|
4
|
Tēmas
|
Pediatrijas pacientu izmeklēšana SFK ietvarā
|
|
Uz pierādījumiem balstītu lēmumu pieņemšana rehabilitācijā (READ Model)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Tiešsaiste
|
4
|
Tēmas
|
Pārejas posms uz pieaugušā dzīvi pacientiem ar paliekošiem funkcionēšanas traucējumiem – "Transition".
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Tiešsaiste
|
4
|
Tēmas
|
Agrīnā intervence. Multiprofesionāla pieeja agrīna vecuma bērnu attīstības izvērtēšanai un atbalstam.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Tiešsaiste
|
4
|
Tēmas
|
Pārejas posms uz pieaugušā dzīvi pacientiem ar paliekošiem funkcionēšanas traucējumiem – "Transition".
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Tiešsaiste
|
4
|
Tēmas
|
Inovatīvas pieejas (tehnoloģijas) un nākotnes tendences pediatrijas rehabilitācijā
|
|
Patstāvīgā darba prezentācija. Diskusija par prezentācijas tēmu.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Hoffman, T., Bennett, S., & de Mar, C. (Eds.). (2017). Evidence-based practice across the health professions (2nd ed.). Australia: Churchill Livingstone.
Murphy, K. P., McMahon, M. A., & Houtrow, A. J. (Eds.). (2020). Pediatric rehabilitation: principles and practice. Springer Publishing Company.
Papildu literatūra
Richard J. Siegert (ed.). (2015). Rehabilitation goal setting: theory, practice, and evidence. CRC Press, Taylor & Francis Group
Campbell’s physical therapy for children / [edited by] Robert J. Palisano Suzann K. Campbell, et al. 2023. 6th ed. Saunders Elsevier
Citi informācijas avoti
Elektroniskie informācijas avoti (RSU Bibliotēkas abonētās datu bāzes, e-grāmatas)/ Electronic sources of information (databases subscribed to RSU Library, e-books)