Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Rehabilitācija pediatrijā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
REK_242
Zinātnes nozare
Klīniskā medicīna
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Medicīnas pakalpojumi
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Rehabilitācijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rk@rsu.lv, +371 20271291

Par studiju kursu

Mērķis

Sekmēt studējošo izpratni par uz pierādījumiem balstītu metožu pielietošanu rehabilitācijā darbā ar bērniem un jauniešiem, pediatrisko pacientu izmeklēšanu un terapijas plānošanu SFK kontekstā multidisciplināras pieejas ietvarā.

Priekšzināšanas

Vispārējas pamatzināšanas medicīniskajā rehabilitācijā un izpratne par bērna normālu un pataloģisku attīstību, labas angļu valodas zināšanas (jāspēj lasīt un analizēt zinātnisko literatūru).

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Spēj parādīt padziļinātas zināšanas un izpratni par uz pierādījumiem balstītas prakses konceptu rehabilitācijas speciālista praksē pediatrijā, SFK koncepta pielietošanu pacientu izmeklēšanā un terapijas plānošanā.

2.Padziļināti izprot multidisciplināras sadarbības modeļu principus un pielietojamību pediatrijas rehabilitācijā

3.Demonstrē padziļinātas zināšanas par agrīnas intervences un pārejas perioda (transition) nozīmi funkcionālās neatkarības veicināšanā.

Prasmes

1.Spēj formulēt pētniecisko jautājumu, veikt informācijas meklēšanu, kritiski analizēt un izvērtēt pierādījuma līmeni.

2.Spēj izvēlēties uz pierādījumiem balstītas pediatrijas pacientu novērtēšanas un terapijas metodes, pielietojot pamatotu argumentāciju to izvēlē.

3.Spēj izstrādāt multidisciplināras rehabilitācijas stratēģijas gadījumu analīzes formātā, sadarbojoties starp fizioterapijas, ergoterapijas un audiologopēdijas perspektīvām.

4.Spēj analizēt un interpretēt bērnu funkcionālos stāvokļus, balstoties uz gadījumu aprakstiem, kā arī plānot un izvērtēt individuālus rehabilitācijas mērķus teorētiskos scenārijos, izmantojot SMART principus un ICF klasifikāciju.

Kompetences

1.Spēj sintezēt apgūtās zināšanas un prasmes, lai veidotu uz pierādījumiem balstītu praksi rehabilitācijā pediatrijā. Savas kompetences ievaros dot ieguldījumu pētniecībā un organizācijas procesos bērnu ar funkcionēšanas traucējumiem ārsniecības un sociālajam atbalstam, tai skaitā pārejā uz pieagušā dzīves posmu.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
  1. Gatavošanās regulārajām nodarbībām atbilstoši tēmai.
  2. Patstāvīgais darbs mazajās grupās par norādīto tēmu pediatrijas pacientu izmeklēšanu SFK kontekstā, ievērojot uz pierādījumiem balstītas prakses un klīniskās spriešanas principus.
  3. Patstāvīgais darbs mazajās grupās, klīnisko gadījumu analīze - terapijas mērķu izvirzīšana un terapijas plāna sastādīšana, ievērojot uz pierādījumiem balstītas prakses un klīniskās spriešanas principus.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
10 balles

Studiju kursa gala vērtējums veidojas komulatīvi:

  1. Klīniskā gadījuma izstrāde un prezentācija saistībā ar multiprofesionālu pieeju bērnu ar funkcionēšanas traucējumiem izmeklēšanā, terapijas mērķu izvirzīšanā un terapijas plānošanā (30%)
  2. Patstāvīgā darba izstrāde par "Transition" (30%)
  3. Patstāvīgā darba izstrāde un prezentācija par palīgtehnoloģiju un specifisku ārstēšanas metožu izmantošanu pediatriskajā rehabilitācijā (30%)
  4. Aktīva dalība nodarbībās (10%)

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
Tiešsaiste
4

Tēmas

Multidisciplināra pieeja pediatrijas rehabilitācijā
Uz pierādījumiem balstītu lēmumu pieņemšana rehabilitācijā (READ Model)
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
Tiešsaiste
4

Tēmas

Pediatrijas pacientu izmeklēšana SFK ietvarā
Uz pierādījumiem balstītu lēmumu pieņemšana rehabilitācijā (READ Model)
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
Tiešsaiste
4

Tēmas

Pārejas posms uz pieaugušā dzīvi pacientiem ar paliekošiem funkcionēšanas traucējumiem – "Transition".
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
Tiešsaiste
4

Tēmas

Agrīnā intervence. Multiprofesionāla pieeja agrīna vecuma bērnu attīstības izvērtēšanai un atbalstam.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
Tiešsaiste
4

Tēmas

Pārejas posms uz pieaugušā dzīvi pacientiem ar paliekošiem funkcionēšanas traucējumiem – "Transition".
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
Tiešsaiste
4

Tēmas

Inovatīvas pieejas (tehnoloģijas) un nākotnes tendences pediatrijas rehabilitācijā
Patstāvīgā darba prezentācija. Diskusija par prezentācijas tēmu.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (OSKE)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Hoffman, T., Bennett, S., & de Mar, C. (Eds.). (2017). Evidence-based practice across the health professions (2nd ed.). Australia: Churchill Livingstone.

2.

Murphy, K. P., McMahon, M. A., & Houtrow, A. J. (Eds.). (2020). Pediatric rehabilitation: principles and practice. Springer Publishing Company.

Papildu literatūra

1.

Richard J. Siegert (ed.). (2015). Rehabilitation goal setting: theory, practice, and evidence. CRC Press, Taylor & Francis Group

2.

Campbell’s physical therapy for children / [edited by] Robert J. Palisano Suzann K. Campbell, et al. 2023. 6th ed. Saunders Elsevier

Citi informācijas avoti

1.

Elektroniskie informācijas avoti (RSU Bibliotēkas abonētās datu bāzes, e-grāmatas)/ Electronic sources of information (databases subscribed to RSU Library, e-books)