Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Neatliekamās situācijas pediatrijā – padziļinātais kurss

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
PEK_048
Zinātnes nozare
Klīniskā medicīna; Pediatrija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Ārstniecība
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Pediatrijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Vienības gatve 45, pk@rsu.lv, +371 67621730

Par studiju kursu

Mērķis

Simulējot reālai videi pietuvinātas klīniskās situācijas, apgūt strukturētu vitālo funkciju izvērtējumu un to traucējumu novēršanu kritiski slimiem bērniem.

Priekšzināšanas

Medicīnas fakultātes 6. kursam atbilstošas zināšanas par neatliekamām situācijām, intensīvo terapiju un pediatriju. Vēlams iepriekš apgūt kursu “Neatliekamās situācijas pediatrijā”. Pirms kursa nepieciešama kursa materiāla izlasīšana.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studenti apgūs paplašinātu diferenciāldiagnostiku dzīvību apdraudošajiem stāvokļiem, to specifiku un kompensācijas mehānismus bērna organismā, kā arī kritiskās intervences to novēršanai. Papildus tam tiks pakāpeniski un mērķtiecīgi attīstīta izpratne par strukturētas pieejas un krīzes resursu vadības principu izmantošanu.

Prasmes

1.Strukturēta kritiski slima bērna izvērtēšana; Elpceļu nodrošināšana: plāns A, B un C; Pozitīva spiediena ventilācija ar mehāniskajām ierīcēm; Inotropiskā atbalsta nodrošināšana; Asins gāzu interpretācija; Līderība / Komandas darbs / Komunikācija krīzes laikā.

Kompetences

1.Medicīnas studenti spēs gan, izmantojot teorētiskās zināšanas un vadības principus, uzņemties līderību, gan, izmantojot praktiskās iemaņas un komunikācijas spējas, iekļauties efektīvā komandā kritisku slimu bērnu stabilizēšanai. Iegūtās kompetences būs universāli pielietojamas ne tikai kursa laikā simulētajās klīniskajās situācijās.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Studējošajiem atbilstoši katrai tēmai būs pieejams īss kopsavilkums, nodrošinātas starptautiskas vadlīnijas vai nozīmīgs literatūras apskats un interneta saites nepieciešamo procedūru apgūšanai, izmantojot video.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Lekciju un nodarbību apmeklējums ir obligāts; darbs ar mācību materiāliem un literatūru; piedalīšanās komandas darbā – simulācijās; mutiska zināšanu kontrole pēcsimulāciju situāciju analīzē.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
4

Tēmas

Fizioloģiskā monitorēšana bērniem
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
4

Tēmas

Anatomiski un fizioloģiski grūti elpceļi bērniem
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
4

Tēmas

Mākslīgās plaušu ventilācijas uzsākšana bērniem
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
4

Tēmas

Kardiogēnais šoks bērniem
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
4

Tēmas

Analgēzija un sedācija bērniem
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
4

Tēmas

Toksidromi bērniem
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
4

Tēmas

Kardiopulmonālā reanimācija īpašos apstākļos bērniem
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
4

Tēmas

Komandas darbs/ krīzes resursu vadība
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
32 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Maconochie et al. European Resuscitation Council Guidelines for Resuscitation 2015. Section 6. Paediatric life support. Resuscitation 95 (2015) 223-248

2.

Kīniskā anestezioloģija un intensīvā terapija. Induļa Vanaga un Antoņinas Sondores redakcijā. Rīga, 2017

3.

VSIA BKUS Bērnu intensīvās terapijas ceļvedis v1.0. Reinis Balmaks, Ivars Veģeris, Arnita Tomiņa. Pieejams no: https://www.bkus.lv/sites/default/files/editor/celvedis.pdf

Papildu literatūra

1.

Kursa vadītāja sagatavoti konspekti, zāļu devas, algoritmi.

Citi informācijas avoti

1.

New England Journal of Medicine – Videos in Clinical Medicine