Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Fitnesa metožu izmantošana bērnu un jauniešu sporta nodarbībās

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SUUK_242
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Sporta treneris
LKI
Visiem līmeņiem
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sporta un uztura katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Cigoriņu iela 3, spk@rsu.lv, +371 67611559

Par studiju kursu

Mērķis

Spēt pielietot dažāda veida vispusīgas fiziskās aktivitātes bērniem un jauniešiem, atbilstoši vecumposmu īpatnībām.

Priekšzināšanas

Anatomija, fizioloģija, vispārīgā pedagoģija, sporta didaktika, sporta treniņu teorijas pamati, sporta terminoloģija.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studenti raksturo bērnu un jauniešu sporta nodarbību aktualitāti mūsdienās, nodarbību saturu, organizēšanu un realizēšanu, fitnesa metožu attīstību un izmantošanas iespējas bērnu un jauniešu sporta nodarbībās.

Prasmes

1.Loģiski strukturē nodarbības struktūru: ievada, galvenās, nobeiguma daļas, nodarbības mērķus un uzdevumus. Prasmīgi izvēlas un pielieto inventāru, integrē kustību rotaļas, stafetes, sporta spēļu elementus un citas radošas aktivitātes nodarbībās.

Kompetences

1.Demonstrē radošu pieeju dažādu bērnu un jauniešu sporta nodarbību realizēšanā, attīsta fiziskās īpašības, izmantojot dažādas metodes un organizācijas formas. Patstāvīgi izvēlas mērķim atbilstošu radošu pieeju, pielieto apgūtās teorētiskās zināšanas un prasmes, lai kompetenti integrētu dažādas fitnesa metodes bērnu un jauniešu sporta nodarbībās.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Darbs grupās, konspekta izveide un realizēšana, nodarbības prezentēšana. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Studenta aktīva līdzdalība nodarbībās, argumentēti nodarbībā izklāstot savu viedokli, analizējot un izvērtējot citu sniegumu 20%, prezentē patstāvīgi izvēlētu praktisko nodarbību mērķim atbilstošu fitnesa metožu demonstrējumu 80%.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Fitnesa metodes un to pielietošana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Fitnesa metodes un to pielietošana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Nodarbības struktūra - ievada, galvenā, nobeiguma daļa. Nodarbības mērķis un uzdevumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Nodarbības struktūra - ievada, galvenā, nobeiguma daļa. Nodarbības mērķis un uzdevumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Inventāra prasmīga izvēle un pielietošana nodarbībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Inventāra prasmīga izvēle un pielietošana nodarbībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Kustību rotaļu un stafetes integrēšana nodarbībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Kustību rotaļu un stafetes integrēšana nodarbībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Sporta spēļu elementu integrēšana nodarbībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Sporta spēļu elementu integrēšana nodarbībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Radošas aktivitātes un to pielietošana nodarbībās.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Radošas aktivitātes un to pielietošana nodarbībās.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Fizisko īpašību attīstīšana, izmantojot dažādas metodes, organizācijas formas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Fizisko īpašību attīstīšana, izmantojot dažādas metodes, organizācijas formas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Caurviju prasmju integrēšana sporta nodarbībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Caurviju prasmju integrēšana sporta nodarbībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Vingrinājumu daudzveidība un modifikācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Vingrinājumu daudzveidība un modifikācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Vingrinājumu daudzveidība un modifikācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Vingrinājumu daudzveidība un modifikācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Praktisko nodarbību vadīšana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Praktisko nodarbību vadīšana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Praktisko nodarbību vadīšana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Praktisko nodarbību vadīšana
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
48 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Fitnesa metodes un to pielietošana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Nodarbības struktūra - ievada, galvenā, nobeiguma daļa. Nodarbības mērķis un uzdevumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Inventāra prasmīga izvēle un pielietošana nodarbībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Kustību rotaļu un stafetes integrēšana nodarbībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Sporta spēļu elementu integrēšana nodarbībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Radošas aktivitātes un to pielietošana nodarbībās.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Fizisko īpašību attīstīšana, izmantojot dažādas metodes, organizācijas formas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Caurviju prasmju integrēšana sporta nodarbībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Vingrinājumu daudzveidība un modifikācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Vingrinājumu daudzveidība un modifikācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Praktisko nodarbību vadīšana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Praktisko nodarbību vadīšana
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Pica, R. Early Elementary Children Moving and Learning. St Paul, MN: Redleaf Press. 2014.

2.

Eminović, F., & Dopsaj, M. Physical Activity Effects on the Anthropological Status of Children, Youth and Adults. Hauppauge: Nova Science, Incorporated. 2016.

Papildu literatūra

1.

Švinks, U. Vispārattīstošie vingrojumi sporta stundā. Rīga, 2004. Esošais izdevums ir akceptējams.

2.

Fernāte, A. Sporta treniņu teorijas pamati. Rīga, 2002. Esošais izdevums ir akceptējams.

3.

Krauksts, V. Bērnu un pusaudžu fiziskās aktivitātes un sports. SIA “Drukātava”, 2006. Esošais izdevums ir akceptējams.

4.

Jansone, R., Krauksts, V. Sporta izglītības didaktika skolā. Raka, 2005. Esošais izdevums ir akceptējams.

Citi informācijas avoti

1.

Spēļu grāmata. Jumava, 2000. Esošais izdevums ir akceptējams.