Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Bērnu infekcijas slimību stacionārs ar ambulatoro pieņemšanu

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
RBI_012
Zinātnes nozare
Klīniskā medicīna
Kredītpunkti (ECTS)
91,00
Mērķauditorija
Ārstniecība
LKI
8. līmenis

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs

Rezidentūras specialitāte

Specialitāte
Vadītājs
Kontaktinformācija

-

Par studiju kursu

Mērķis

Nodrošināt teorētisko zināšanu un praktisko iemaņu apguvi un pilnveidošanu, atbilstoši Latvijā pieņemtajam Bērnu infektologa specialitātes nolikumam un Eiropas Savienības prasībām šai specialitātei, kas ļautu ārstam orientēties bērnu vecuma infekcijas slimībās, lasot literatūru vai saskaroties klīniskajā praksē, kā arī ļautu sniegt profesionālu terciārā veselības aprūpes līmeņa palīdzību pacientam, viņa ģimenei un kolēģiem.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studiju kursa apguvei atvēlētajā laikā rezidents apgūst zināšanas par dažādu vecuma bērnu akūtām un hroniskām infekcijas slimībām, to etioloģiju, epidemioloģiju, patoģenēzi, klīniskajām izpausmēm, diagnostikas algoritmiem un ārstēšanas principiem, kā arī par infekciju kontroles principiem un mehānismiem, profilakses un izglītošanas programmām.

Prasmes

1.Studiju kursa rezultātā rezidents pratīs veikt bērna objektīvā klīniskā stāvokļa izmeklēšanu un tā izvērtēšanu, atbilstoši bērna vecumam, savākt pilnvērtīgu dzīves un slimības anamnēzi, nepieciešamības gadījumā ordinēt papildus izmeklēšanas metodes, pratīs pastāvīgi savākt klīnisko materiālu infekcijas slimību etioloģisko faktoru noteikšanai, kā arī akūtās situācijās sniegt neatliekamo medicīnisko palīdzību.

Kompetences

1.• pārbaudīt un izvērtēt infekcijas slimību un sindromu raksturīgos klīniskos simptomus dažāda vecuma bērniem; • izveidot slimnieka izmeklēšanas un ārstēšanas individuālo algoritmu; • pareizi savākt materiālu infekcijas slimību laboratoriskai diagnostikai un izvērtēt iegūtos rezultātus, ņemot vērā metodes būtību un bērna vecumu; • izvēlēties specifiskās diagnostikas metodes, novērtēt to informācijas pakāpi, pielietošanas laiku; • plānot infekcijas kontroles pasākumus; • izdarīt vakcināciju un ādas raudzes. Tālākminētās kompetences ir būtiskas, bet ne izsmeļošas (kompetenču spektrs ir paplašināms, ja studiju laikā tam rodas priekšnoteikumi): Konsultēt pacientus un ģimenes: • savākt anamnēzi • veikt vecumam atbilstošu fizikālu pārbaudi • novērtēt augšanu un attīstību • novērtēt uzturu • novērtēt psiholoģisko stāvokli • veikt klīnisko izvērtējumu un pieņemt lēmumu • sniegt skaidrojumu un konsultācijas • iedrošināt un sniegt profesionālu atbalstu. Novērtēt klīniskās izpausmes, nozīmēt izmeklēšanu, noteikt diagnozi un vienoties par ārstēšanas plānu: • pazīt un novērtēt klīnisko izpausmju smagumu • veikt diferenciāldiagnozi • apsvērt bērnu aizsardzības jautājumus • pasūtīt nepieciešamo izmeklēšanu un interpretēt rezultātus • konsultēties ar daudznozaru speciālistiem • vienoties par piemērotu veselības problēmas vadības plānu ar pacientiem un aprūpētājiem. Nekavējoties nodrošināt aprūpi bērniem ārkārtas situācijās, tai skaitā pirmās palīdzības un reanimācijas pasākumus: • pazīt un novērtēt akūtu neatliekamās pediatriskās palīdzības problēmu • nodrošināt pamata pirmo palīdzību • nodrošināt neatliekamu akūtu pediatrisku palīdzību • nodrošināt kardiopulmonālu reanimāciju neonatoloģiskiem un pediatriskiem pacientiem saskaņā ar pašreizējām Eiropas vadlīnijām • sniegt pamatinformāciju traumu gadījumos saskaņā ar pašreizējām Eiropas vadlīnijām Nozīmēt uzturu, zāles, šķidrumu un asins produktus: • noteikt skaidri un precīzi uzturu, zāles, šķidrumus un asins produktus • saskaņot uzturu, zāles, šķidrumus un asins produktus klīniskajā kontekstā • pārskatīt ārstēšanas atbilstību un izvērtēt iespējamos ieguvumus un riskus • ārstēt sāpes un ciešanas. Veikt praktiskas darbības: Bērnu infektologs ir kompetents daudzās praktiskās manipulācijās (skat. manipulāciju sarakstu), ko veic zīdaiņiem, bērniem un pusaudžiem. Attiecībā uz jebkuru no šīm manipulācijām, jāparāda spēja: • sniegt attiecīgu informāciju bērnam un vecākiem • saņemt apzinātu piekrišanu, ja nepieciešams • izmantot pēc iespējas minimāli invazīvas procedūras • mazināt sāpes un ciešanas • lietot piemērotus higiēnas un infekciju kontroles pasākumus • veikt attiecīgus ierakstus par manipulācijām medicīniskā dokumentācijā Efektīvi sazināties bērnu infektoloģijas kontekstā: • sazināties ar zīdaiņiem, bērniem un pusaudžiem • sazināties ar aprūpētāju un radiem • sazināties ar citiem daudznozaru grupas speciālistiem • nodrošināt aprūpes nepārtrauktību • pārtraukt vai mazināt sliktas ziņas, prasmīgi tās izskaidrot • sazināties ar bērniem un jauniešiem invalīdiem • sazināties ar tiem, kuriem nepieciešama tulka palīdzība • meklēt un saņemt apzinātu piekrišanu gadījumos, kad tas nepieciešams • sazināties rakstiski, ieskaitot medicīnisko dokumentāciju, telefonu un citus sakaru līdzekļus • rīkoties adekvāti gadījumiem, kad vērojama agresija Piemērot ētikas un juridiskus principus pediatrijas praksē: • piemērot ētikas principus un analīzi klīniskā aprūpē un pētniecībā • piemērot valsts un Eiropas Savienības tiesību aktus klīniskā aprūpē un pētniecībā • aizstāvēt bērnu tiesības saskaņā ar ANO Konvenciju par bērna tiesībām, Latvijas likumiem • saglabāt konfidencialitāti • novērtēt pacienta spējas dot piekrišanu • iegūt un ierakstīt informētas personas piekrišanu • sniegt informāciju par orgānu ziedošanu • apliecināt nāvi • sagatavot pieprasījumu autopsijai. Novērtēt pacienta slimības psiholoģiskos un sociālos aspektus: • izvērtēt psiholoģisko faktoru ietekmi uz slimības izpausmēm un slimību • izvērtēt sociālo faktoru ietekmi uz slimības izpausmēm un slimību • novērtēt pacienta stāvokļa ietekmi attiecībā uz izglītību un skolu • atklāt stresu bērniem, viņu ģimenēm vai aprūpētājiem saistībā ar slimību • atklāt alkohola un narkotiku lietošanu un atkarību • sadarboties savlaicīgi ar attiecīgajiem kolēģiem. Piemērot uz pierādījumiem balstītas medicīnas zināšanas, principus, prasmes: • izmantot pierādījumus praksē • noteikt un veikt atbilstošu literatūras meklēšanu • kritiski izvērtēt publicēto medicīnisko literatūru. Izmantot informāciju un informācijas tehnoloģijas efektīvi pediatrijas kontekstā: • sagatavot precīzi, savlaicīgi un pilnīgi klīnisko dokumentāciju • prast piekļūt starptautiskajai pediatrijas zinātniskai informācijai • saglabāt un iegūt informāciju. Spēt pielietot zinātniskus principus, metodes un zināšanas bērnu praksē un pētījumos: • pielietot zinātniskus principus pediatrijas praksē • analizēt un izplatīt pētniecības rezultātus • pierādīt izpratni par pētniecības dizainu un metodoloģiju, tostarp statistisko analīzi. Veicināt indivīda un iedzīvotāju veselību, efektīvi darboties veselības aprūpes sistēmā: • ievērot valsts noteiktās skrīninga, uzraudzības un imunizācijas programmas • piemērot pasākumus, lai novērstu infekcijas izplatīšanos • izvērtēt uzturu un sniegt noderīgus padomus un atbalstu veselīga uztura jautājumos, tai skaitā prast vadīt aptaukošanās un nepietiekama uztura gadījumus • apzināt slimību vai kaitējumu riskus bērniem un atbilstoši tos vadīt • veicināt pacientu drošību un negadījumu novēršanu • nodrošināt atbilstību profesionālai sertifikācijas praksei • pierādīt izpratni par struktūru, organizāciju un darbību veselības aprūpes sistēmā, kurā jāstrādā. Veikt savu darbu profesionāli. Profesionālās īpašības: • godīgums, krietnums un ētiskās saistības • apņemšanās uzturēt labu praksi, rūpes par kvalitāti • kritiskas un paškritiskas spējas, reflektīva prakse • empātija • iniciatīva • starppersonu saskarsmes prasmes. Profesionāls darbs: • atzīt savas iespēju robežas un lūgt palīdzību • strādāt autonomi, ja nepieciešams • risināt problēmas • pieņemt lēmumus • strādāt daudznozaru grupās • sazināties ar ekspertiem, kas nepārstāv medicīnas disciplīnas • parādīt līderības prasmes • spēt pielāgoties jaunām situācijām un nodarboties nenoteiktības apstākļos • spēt organizēt un plānot, tostarp izprast laika vadību • izdarīt apzinātu karjeras izvēli, tostarp pediatrijas nozaru specializāciju. Veikt eksperta funkcijas bērnu infekcijas slimībās: • spēt analizēt un sintēzēt • spēt mācīties (ieskaitot mūžizglītības pašmācību) un piemērot zināšanas praksē • parādīt mācīšanas prasmes • pielietot pētniecības iemaņas. Veikt bērnu infektologa funkcijas pasaules kontekstā: • izprot daudzveidību un multikulturālismu • izprot migrantu dažādas kultūras un paražas • pierāda izpratni par vietējo valodu un kultūru • spēj strādāt starptautiskā kontekstā • atbildīgi izturas pret vidi un tās resursu izmantošanu.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Studiju kursa laikā rezidentam jāapgūst teorētiskās un praktiskās zināšanas par jaundzimušo, bērnu un pusaudžu vecuma akūtām un hroniskām infekcijas slimībām, to diagnostiku, ārstēšanu, profilaksi un rehabilitāciju, atbilstoši terciāram veselības aprūpes līmenim, kā arī, savas specialitātes ietvaros, jāspēj sniegt konsultācijas pacientiem, viņu piederīgajiem un citām ārstniecības personām.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
1) Docētājs studiju kursa beigās dod praktisko iemaņu vērtējumu 10 ballu sistēmā, ierakstot to rezidenta grāmatiņā. 2) Teorētisko zināšanu pārbaudi veic rakstiski un dod vērtējumu 10 ballu sistēmā.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Infekcijas aģentu klasifikācija. Mikrobu virulences faktori. Bērnu organisma aizsardzības mehānismi pret infekcijām dažādos vecuma periodos.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Bērnu infekcijas slimību imūnprofilakse. Aktīvā imunizācija. Pasīvā imunizācija.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Ķīmijprofilakse. Mātes piens un infekcijas slimības.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Infekcijas slimību klīniskie sindromi un simptomi bērniem – diagnostika un sākotnējās ārstēšanas taktika: drudzis un iekaisuma atbilde. Septicēmija un septiskais šoks.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Infekcijas slimību klīniskie sindromi un simptomi bērniem – diagnostika un sākotnējās ārstēšanas taktika: toksiskā šoka sindroms.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Infekcijas slimību klīniskie sindromi un simptomi bērniem – diagnostika un sākotnējās ārstēšanas taktika: ādas un gļotādu, limfātiskās sistēmas simptomu komplekss.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Infekcijas slimību klīniskie sindromi un simptomi bērniem – diagnostika un sākotnējās ārstēšanas taktika: respiratoro simptomu komplekss.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Cits

Tēmas

Infekcijas slimību klīniskie sindromi un simptomi bērniem – diagnostika un sākotnējās ārstēšanas taktika: abdominālo simptomu komplekss.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Infekcijas slimību klīniskie sindromi un simptomi bērniem – diagnostika un sākotnējās ārstēšanas taktika: neiroloģisko simptomu komplekss.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Infekcijas slimību klīniskie sindromi un simptomi bērniem – diagnostika un sākotnējās ārstēšanas taktika: muskuļu un skeleta simptomu komplekss.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Ūdens – sāļu vielu maiņas traucējumi bērniem ar infekcijas slimībām.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Biežākie neatliekamie stāvokļi bērniem ar infekcijas slimībām.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Augšējo elpceļu un orālās infekcijas bērniem.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Apakšējo elpceļu infekcijas.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Sirds un asinsvadu infekcijas.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Centrālās nervu sistēmas infekcijas.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Nieru un urīnceļu infekcijas.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Reproduktīvo orgānu un ģenitālā trakta infekcijas.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Gremošanas trakta infekcijas un intoksikācijas.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Intraabdominālās infekcijas.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Ādas infekcijas.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Mīksto audu, kaulu un locītavu infekcijas.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Acu infekcijas.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Infekcijas, kas saistītas ar traumām, apdegumiem un kodumiem.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

COVID-19 bērniem.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Jaundzimušo infekcijas: imūnas sistēmas īpatnības un uzņēmība pret infekcijām.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Jaundzimušo infekcijas: inficēts jaundzimušais – kā sākt risināt problēmu.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Jaundzimušo infekcijas: bakteriālās infekcijas, vīrusu izraisītās infekcijas.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Jaundzimušo infekcijas: nozokomiālās infekcijas.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Infekcijas slimības onkoloģiskiem pacientiem.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Pārskats par Gram-pozitīvo koku izraisītām infekcijām bērniem: (stafilokoku infekcija, streptokoku infekcija).
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Pārskats par Gram-negatīvo koku izraisītām infekcijām bērniem: Neisseria meningitidis, Neisseria gonorrhoeae un citas neisērijas, Moraxella catarrhalis.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Pārskats par Gram-pozitīvo baciļu infekcijām bērniem: Arcanobacterium haemoļyticum un citi. Corynebacterium diphteria un citas korinebaktērijas, Erysipelothrix rhusiopathiae, Gardnerella vaginalis un citi retāk sastopamie mikroorganismi, Listeria monocytogenes.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Gram-pozitīvo baciļu infekcijas bērniem. Tuberkuloze.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Gram-pozitīvo baciļu infekcijas bērniem. Tuberkuloze.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Gram-pozitīvo baciļu infekcijas bērniem: netuberkulozās mikobaktērijas un nokardijas.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Pārskats par Enterobacteriaceae izraisītām infekcijām bērniem: Gram-negatīvie baciļi (Citrobacter, Edwardsiella tarda, Enterobacter, E. Coli, Klebsiella, Proteus, Morganella, Providencia, Serratia, Salmonella, Shigella, Yersinia un citas).
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Neenterobacteriaceae izraisītas infekcijas bērniem: Gram-negatīvie baciļi (Acinetobacter, Aeromonas, Alcaligenes, Eikenellas, Flavobacterium, Moraxella, Pasteurellas, Plesiomonas shigelloides, Pseudomonas aerugininosa, Burkholderia cepacia un citas, Stenotrophomonas).
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Neenterobacteriaceae izraisītas infekcijas bērniem: Gram-negatīvie baciļi (Vibrio cholerae un citi vibrioni, citas neenterobacteriaceae).
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Pārskats par Gram-negatīvo kokobaciļu izraisītām infekcijām bērniem: (Bartonella, Brucella, Calymatobacterium granulomatis).
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Gram-negatīvo kokobaciļu izraisītas infekcijas bērniem: (Campylobacter un Helicobacter sugas).
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Gram-negatīvo kokobaciļu izraisītas infekcijas bērniem: (Chlamydia).
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Pārskats par Gram – negatīvo kokobaciļu izraisītām infekcijām bērniem: (Ehrlichia sugas, Francisella tularensis, Kinginella, Legionella, Streptobacillus moniliformis, Rickettsia Rickettsii un citas sugas, citas neminētās Gram-negatīvās kokobaciļu infekcijas).
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Gram-negatīvo kokobaciļu izraisītas infekcijas bērniem: (Haemophylus influenzae un citas sugas).
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Treponemataceae infekcijas bērniem: Treponema pallidum.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Treponemataceae infekcijas bērniem: Leptospira sugas.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Treponemataceae infekcijas bērniem: Borrelia Burgdorferi un citas sugas.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Anaerobo baktēriju izraisītās infekcijas bērniem: baktēriju klasifikācija, normālā flora, klīniskā nozīme; Clostridium tetani, Clostridium botulinum, Clostridium difficile un citas klostrīdijas.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Anaerobo baktēriju izraisītās infekcijas bērniem: Bacteroides un Prevotella sugas, citi Gram-negatīvie anaerobie baciļi; Fusobacteriium sugas, anaerobie koki, anaerobās Gram-pozitīvie sporas neveidojošie baciļi.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Mycoplasma un Ureaplasma izraisītās infekcijas bērniem.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Vīrusu klasifikācija: Pārskats par DNS vīrusu izraisītām infekcijām bērniem: Poxviridae (Molluscum contagiosum), Herpesviridae (Herpes simplex, cilvēka Herpesvirus 6,7).
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

DNS vīrusu izraisītās infekcijas bērniem: Herpesviridae (Varicella – zoster vīruss, CMV, Epstein Barr viruss).
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

DNS vīrusu izraisītās infekcijas bērniem: Adenoviridae, Papovaviridae.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

DNS vīrusu izraisītās infekcijas bērniem: Hepadnaviridae (hepatīta B un delta vīrusi).
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

DNS vīrusu izraisītās infekcijas bērniem: Parvoviridae.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Pārskats par RNS vīrusu izraisītām infekcijām bērniem: Reovīrusi (Coltivirus, Rotavirus), Caliciviridae (Norwalk un tam līdzīgie vīrusi, astrovīrusi, hepatita E vīrusi) Togaviridae, Flaviviridae, Bunyaviridae, Coronaviridae.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Hepatīta C vīrusu izraisītā infekcija bērniem.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Masaliņas.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Pārskats par RNS vīrusu izraisītām infekcijām bērniem: Paramyxoviridae un Orthomyxoviridae.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Paragripas, RS, gripas vīrusu izraisītās infekcijas.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Epidēmiskais parotīts.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Masalas.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Pārskats par RNS vīrusu izraisītām infekcijām bērniem: trakumsērga.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Pārskats par RNS vīrusu izraisītām infekcijām bērniem: Filoviridae (Ebola un Marburgas vīrusi), Arenaviridae (Limfocitārā horiomeningīta vīrusi, Lassa drudzis un citi).
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Pārskats par Retroviridae izraisītām infekcijām bērniem.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Pārskats par Picornoviridae izraisītām infekcijām bērniem: poliovīrusi un enterovīrusi; rinovīrusi.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Pārskats par Picornoviridae izraisītām infekcijām bērniem: hepatīts A.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Pārskats par biežākām mikozēm bērniem.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Pārskats par biežākām mikozēm bērniem.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Pārskats par biežākām parazitārām slimībām bērniem.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Pārskats par biežākām parazitārām slimībām bērniem.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Pārskats par biežākām parazitārām slimībām bērniem.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Antimikrobā, antivirālā un antifungālā terapija bērniem.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Iepazīšanās ar studiju programmas prasībām bērnu infektoloģijā.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
35,00
Semināru skaits:
74
Ilgums (nedēļās):
26
Gala pārbaudījums:
Eksāmens rezidentūrā (Teorija un prakse)
2. daļa
Kopā kredītpunkti (ECTS):
29,00
Semināru skaits:
0
Ilgums (nedēļās):
21
Gala pārbaudījums:
Eksāmens rezidentūrā (Teorija un prakse)
3. daļa
Kopā kredītpunkti (ECTS):
27,00
Semināru skaits:
0
Ilgums (nedēļās):
20
Gala pārbaudījums:
Eksāmens rezidentūrā (Teorija un prakse)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Kliegman R. M., Behrman R. E., Jenson H. B. Stanton B. F. „Nelson Textbook of Pediatrics”. 21st Edition, 2020.

2.

Richard J. Martin ,Avroy A. Fanaroff , Michele C. Walsh Fanaroff and Martin's “Neonatal-Perinatal Medicine, Diseases of the Fetus and Infant”, 2020

3.

Cherry, James D. “Feigin and Cherry's Textbook of Pediatric Infectious Diseases, 8th Edition”, 2019

4.

Zimmerman, Jerry J. ”Fuhrman and Zimmerman's Pediatric Critical Care, 6h Edition”, 2022

5.

Merrow, A. Carlson “Imaging in Pediatrics”,2018

6.

Wilmott, Robert William. “Kendig’s Disorders of the Respiratory Tract in Children, 9th Edition”, 2019

7.

Long, Sarah S. “Principles and Practice of Pediatric Infectious Diseases, 5th Edition”, 2018

8.

Lantos, John D. Ethics Rounds: a Casebook in Pediatric Bioethics American Academy of Pediatrics (AAP); American Academy of Pediatrics, 2019

9.

Red Book Atlas of Pediatric Infectious Diseases American Academy of Pediatrics. Carol J. Baker, FAAP American Academy of Pediatrics, 2019

Papildu literatūra

1.

Kleinman, Keith. ”Harriet Lane Handbook, 22nd Edition”, 2021

2.

Lissauer, Tom. ”Illustrated Textbook of Paediatrics, 6th Edition”, 2022

3.

Marcdante, Karen J. “Nelson Essentials of Pediatrics, 8th Edition”, 2019

4.

Kliegman, Robert M. ”Nelson Pediatric Symptom-Based Diagnosis”, 2018

5.

Nocton, James J. “On Call Pediatrics, 4th Edition”, 2019

6.

Paller, Amy S. “Paller and Mancini – Hurwitz Clinical Pediatric Dermatology, 6th Edition”, 2022

7.

Zitelli, Basil J. “Zitelli and Davis' Atlas of Pediatric Physical Diagnosis, 8th Edition”