Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Saskarsmes psiholoģija un sarunu vadīšanas un profesionālo attiecību veidošanas prasmes

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
JF_426
Zinātnes nozare
Psiholoģija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Civilā un militārā aizsardzība; Tiesību zinātne
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Piedāvāt iespēju studentiem iegūt izpratni par saskarsmes psiholoģiju un apgūt sarunu vadīšanas un profesionālo attiecību veidošanas prasmes, īpašu uzmanību pievēršot jautājumu uzdošanas un klausīšanās prasmēm, veicināt izpratni par savas personības ietekmi uz profesionālo attiecību veidošanu.

Priekšzināšanas

Psiholoģijas pamati

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Pārzina Saskarsmes psiholoģijā lietotos terminus, izprot saskarsmes būtību, saskarsmi ietekmējošos faktorus, izprot sociālo prasmju nozīmi saskarsmē ar indivīdu, grupu un profesionāļu komandu.

Prasmes

1.Praksē izmanto sociālās prasmes un pielieto saskarsmes iemaņas sadarbībā ar kolēģiem; atšķir efektīvu un neefektīvu klausīšanos; ir iemaņas pašrefleksijā un sava emocionālā stāvokļa pārvaldīšanā.

Kompetences

1.Pielieto pašrefleksijas un sociālās prasmes strādājot patstāvīgi vai grupas/ komandas sastāvā. Spēj izvērtēt savas iedarbības ietekmi uz citiem, ir prasmes vadīt efektīvu saskarsmi un risināt konfliktu situācijas.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Patstāvīgi jāizlasa norādītā literatūra un jāsagatavo mājas darbi.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
2.

Pārbaudījums

-
-
Lekciju un semināra nodarbību apmeklējums Aktīva dalība semināros Mājas darbu iesniegšanas laicīgums un darbu kvalitāte Eksāmena vērtējums

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Saskarsmes būtība un daudzveidība
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālā percepcija. Psihes aizsardzības mehānismi
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālā percepcija. Psihes aizsardzības mehānismi
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Emociju regulāciju prasmes
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācija. Efektīva sarunu vadīšana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācija. Efektīva sarunu vadīšana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Jautājumu uzdošana un klausīšanās. Argumentācija
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Interakcija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Simulāciju spēles par profesionālām attiecībām
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Konfliktoloģija un mediācija
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Konfliktoloģija un mediācija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Efektīvas konfliktu risināšanas stratēģijas izvēle
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācija. Efektīva sarunu vadīšana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Interakcija
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Konfliktoloģija un mediācija
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
10 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Bolis, J., Zīle, G. (2015) Mediācija un sarunas. Juridiskās koledžas apgāds.

2.

Skutele, D. (2007) Saskarsme. Rīga: Uzņēmējdarbības un menedžmenta akadēmija. (akceptējams izdevums)

3.

Leiendekers, A. (2016) Konfliktu vadība.

4.

Parson, V. (2012) Study and Communication Skills for Psychology. Oxford: OUP Oxford. (akceptējams izdevums)

5.

The handbook of intergroup communication / edited by Howard Giles. (2012.). International advisory board, Cynthia Gallois ... [et al.]. New York: Routledge. (akceptējams izdevums)

6.

The Social Psychology of Communication, Derek Hook, Bradley Franks, Martin W. Bauer eds. EBSCOhost

7.

Ārvalstu studentiem/For international students

8.

Parson, V. (2012) Study and Communication Skills for Psychology. Oxford: OUP Oxford. (akceptējams izdevums)

9.

The handbook of intergroup communication / edited by Howard Giles. (2012.). International advisory board, Cynthia Gallois ... [et al.]. New York: Routledge. (akceptējams izdevums)

10.

The Social Psychology of Communication, Derek Hook, Bradley Franks, Martin W. Bauer eds. EBSCOhost

Papildu literatūra

1.

Landmane, D., Rinkevics, A., Eināt, K. (2013) Policista rokasgrāmata darbā ar cietušajiem. Rīga: Valsts policija.

2.

Матьяш, О. И., Погольша, В. М., Казаринова, Н. В, Биби, С. А., Зарицкая, Ж. В. (2011) Межличностная коммуникация. СПб: Речь.

3.

Korels, V. (2007) Kā izprast cilvēkus un pareizi izturēties pret tiem.

4.

Fišers, R., Ūrijs, V., Petons, B. (2002) Prasme vienoties: kā sasniegt vēlamo. Rīga: Jāņa Rozes apgāds. 199.lpp.

5.

Hodžsone, Dž. (2001) Līdzvērtīgs sarunu partneris. Biznesa augstskola Turība. 256.lpp.

6.

Alisons, Dž., Bleiks, R., Karvers, T. u.c. (2007) Sarunu un konfliktu risināšana. Lietišķās informācijas dienests. (akceptējams izdevums)

7.

Craiovan, P. M. (2016) Communication and conflict resolution in the working group. Romanian Journal of Experimental Applied Psychology. Special Issue, Vol. 7, p 302-306.

8.

The social psychology of communication. /edited by Derek Hook, Bradley Franks, Martin W. Bauer. (2011.). Houndmills, Basingstoke, Hampshire; New York: Palgrave Macmillan.

9.

Advanced Social Psychology: The State of the Science, Baumesiter, Roy F. EBSCOhost vai Ebook Central

10.

Kapardis A. (2010) Psychology and Law: a critical introduction, EBSCOhost

11.

Ārvalstu studentiem/For international students

12.

Craiovan, P. M. (2016) Communication and conflict resolution in the working group. Romanian Journal of Experimental Applied Psychology. Special Issue, Vol. 7, p 302-306.

13.

The social psychology of communication. /edited by Derek Hook, Bradley Franks, Martin W. Bauer. (2011.). Houndmills, Basingstoke, Hampshire; New York: Palgrave Macmillan.

14.

Advanced Social Psychology: The State of the Science, Baumesiter, Roy F. EBSCOhost vai Ebook Central

15.

Kapardis A. (2010) Psychology and Law: a critical introduction, EBSCOhost