Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Modernās komunikācijas tehnoloģijas

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
KSK_164
Zinātnes nozare
Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Informācijas un komunikācijas zinātne; Komunikācijas zinātne
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Sniegt teorētisku un praktisku ieskatu interneta vides specifikā, pārskatot mediju lietošanas paradumu, valodas un attiecību maiņu, stāsta nozīmi, mediju uztveres un lomu daudzveidību, multimediālās vides satura un formas dažādību.

Priekšzināšanas

Nav nepieciešamas.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studenti pārzina šādas tēmas: • stāsts interneta vidē, stāstu stāstīšana; • foto – pamatprincipi, kvalitātes elementi fotogrāfijā, fotostāsta veidošana; • sociālie mediji, tēla veidošana un kopiena; • datu vizualizācija – rīki un formāti; • skaņa – audio ierakstīšana, balss, tehnika, montāža; • valoda, teksts – teksta rakstīšana internetam, tipogrāfija, teksta izkārtojums, valodas lietojums; • video – kompozīcija, kameras leņķi, kameras kustība, montāža, intervija; • multimediālu stāstu platformas – to iespējas un trūkumi.

Prasmes

1.Kursa gaitā studenti praktiski izveido multimediālu cilvēkstāstu (human interest story), izmantojot apskatītās formas – foto, audio, video, infografikas – un ievieto to kādā no stāstam piemērotām interneta platformām.

Kompetences

1.Spēj autonomi un atbildīgi producēt, analizēt un izvērtēt multimediālus stāstus.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Semestra laikā students lasa ieteicamo literatūru un interneta avotus. Gan ar esošajām, gan ar iegūtajām zināšanām studentiem jādalās savā starpā gan lekciju laikā, gan diskusijās ārpus lekcijām, tādējādi attīstot katram savas un visu kopējās zināšanas par multimedijiem.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Dalība semināros un grupas darbu prezentācija tiek vērtēta ar atzīmi: 1. seminārs – diskusija par multimediāla stāsta tēmu, idejas prezentācija. 2. seminārs – fotostāsta prezentācija 3. seminārs – videostāsta prezentācija. 4. seminārs –multimediālā stāsta prezentācija (grupas spēja savus foto un video darbus ievietot kādā interneta platformā, tādā veidā radot vienotu multimediālu stāstu, ir iespēja saņemt augstāku vērtējumu). Materiāli vispirms tiks vērtēti idejiski un saturiski, tehnisko meistarību atstājot otrajā plānā.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Stāsts interneta vidē. Stāstu stāstīšana (storytelling)
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Foto – pamatprincipi, kvalitātes elementi fotogrāfijā, fotostāsta veidošana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Datu vizualizācija – rīki un formāti
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Datu vizualizācija – rīki un formāti
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Datu vizualizācija – rīki un formāti
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Datu vizualizācija – rīki un formāti
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Datu vizualizācija – rīki un formāti
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Datu vizualizācija – rīki un formāti
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Datu vizualizācija – rīki un formāti
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Datu vizualizācija – rīki un formāti
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālie mediji, tēla veidošana un kopiena. Multimediālu stāstu platformas
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Skaņa – audio ierakstīšana, balss, tehnika, montāža
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Valoda, teksts – teksta rakstīšana internetam, tipogrāfija, teksta izkārtojums, valodas lietojums.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Video – kompozīcija, kameras leņķi, kameras kustība, montāža, intervija
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
28 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Stāsts interneta vidē. Stāstu stāstīšana (storytelling)
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Foto – pamatprincipi, kvalitātes elementi fotogrāfijā, fotostāsta veidošana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Datu vizualizācija – rīki un formāti
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Datu vizualizācija – rīki un formāti
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Datu vizualizācija – rīki un formāti
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālie mediji, tēla veidošana un kopiena. Multimediālu stāstu platformas
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Skaņa – audio ierakstīšana, balss, tehnika, montāža
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

The Online Journalism Handbook. Paul Bradshaw & Liisa Rohumaa, 2011

2.

Excellence in Online Journalism, David Craig, 2010.

3.

Kelly McErlean, Interactive Narratives and Transmedia Storytelling, Routledge, 2018

4.

Bryan Alexander, The New Digital Storytelling: Creating Narratives with New Media, Praeger, 2017

5.

Recep Ylmaz, M. Nur Erdem & Filiz Resulolu, Handbook of Research on Transmedia Storytelling and Narrative Strategies, IGI Global, 2018

6.

Yang Song, Multimedia News Storytelling as Digital Literacies: A Genre-Aware Approach to Online Journalism Education, Peter Lang Inc., International Academic Publishers, 2019

7.

Joe Lambert & Brooke Hessler, Digital Storytelling: Capturing Lives, Creating Community, Routledge, 2018

Papildu literatūra

1.

Create Documentary Films, Videos, & Multimedia: A Comprehensive Guide to Using Documentary Storytelling Techniques for Film, Video, the Internet & Digital Media Nonfiction Projects, James R. Martin, 2010

2.

Video Journalism for the Web, Kurt Lancaster, 2012

3.

Model for a 21st Century Newsroom – Redux, Paul Bradshow, 2012

4.

Radiožurnālistika. Sergejs Kruks, 2005

Citi informācijas avoti

1.

The complexities of convergence: Multiskilled journalists working in BBC regional multimedia newsrooms http://gaz.sagepub.com/content/75/1/99.abstract

2.

Data journalism and data visualization http://www.guardian.co.uk/news/datablog

3.

Nieman journalism lab - a project of the Nieman Foundation at Harvard University. http://vimeo.com/niemanlab

4.

Knight Digital Media Center, Berkeley University http://multimedia.journalism.berkeley.edu/

7.

Reuters Institute for the study of Journalism http://www.digitalnewsreport.org/

8.

Social media. A handbook for journalists http://sverigesradio.se/press/bilder/swedishradio2013_socmed.pdf

9.

What good is twitter? The value of social media to public service journalism http://www3.ebu.ch/files/live/sites/ebu/files/Knowledge/Media%20Strategy/ebu_polis_report1.pdf