Modernās komunikācijas tehnoloģijas
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studenti pārzina šādas tēmas: • stāsts interneta vidē, stāstu stāstīšana; • foto – pamatprincipi, kvalitātes elementi fotogrāfijā, fotostāsta veidošana; • sociālie mediji, tēla veidošana un kopiena; • datu vizualizācija – rīki un formāti; • skaņa – audio ierakstīšana, balss, tehnika, montāža; • valoda, teksts – teksta rakstīšana internetam, tipogrāfija, teksta izkārtojums, valodas lietojums; • video – kompozīcija, kameras leņķi, kameras kustība, montāža, intervija; • multimediālu stāstu platformas – to iespējas un trūkumi.
Prasmes
1.Kursa gaitā studenti praktiski izveido multimediālu cilvēkstāstu (human interest story), izmantojot apskatītās formas – foto, audio, video, infografikas – un ievieto to kādā no stāstam piemērotām interneta platformām.
Kompetences
1.Spēj autonomi un atbildīgi producēt, analizēt un izvērtēt multimediālus stāstus.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Semestra laikā students lasa ieteicamo literatūru un interneta avotus. Gan ar esošajām, gan ar iegūtajām zināšanām studentiem jādalās savā starpā gan lekciju laikā, gan diskusijās ārpus lekcijām, tādējādi attīstot katram savas un visu kopējās zināšanas par multimedijiem.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Dalība semināros un grupas darbu prezentācija tiek vērtēta ar atzīmi:
1. seminārs – diskusija par multimediāla stāsta tēmu, idejas prezentācija.
2. seminārs – fotostāsta prezentācija
3. seminārs – videostāsta prezentācija.
4. seminārs –multimediālā stāsta prezentācija (grupas spēja savus foto un video darbus ievietot kādā interneta platformā, tādā veidā radot vienotu multimediālu stāstu, ir iespēja saņemt augstāku vērtējumu).
Materiāli vispirms tiks vērtēti idejiski un saturiski, tehnisko meistarību atstājot otrajā plānā.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stāsts interneta vidē. Stāstu stāstīšana (storytelling)
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Foto – pamatprincipi, kvalitātes elementi fotogrāfijā, fotostāsta veidošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Datu vizualizācija – rīki un formāti
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Datu vizualizācija – rīki un formāti
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Datu vizualizācija – rīki un formāti
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Datu vizualizācija – rīki un formāti
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Datu vizualizācija – rīki un formāti
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Datu vizualizācija – rīki un formāti
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Datu vizualizācija – rīki un formāti
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Datu vizualizācija – rīki un formāti
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālie mediji, tēla veidošana un kopiena.
Multimediālu stāstu platformas
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Skaņa – audio ierakstīšana, balss, tehnika, montāža
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Valoda, teksts – teksta rakstīšana internetam, tipogrāfija, teksta izkārtojums, valodas lietojums.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Video – kompozīcija, kameras leņķi, kameras kustība, montāža, intervija
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stāsts interneta vidē. Stāstu stāstīšana (storytelling)
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Foto – pamatprincipi, kvalitātes elementi fotogrāfijā, fotostāsta veidošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Datu vizualizācija – rīki un formāti
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Datu vizualizācija – rīki un formāti
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Datu vizualizācija – rīki un formāti
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālie mediji, tēla veidošana un kopiena.
Multimediālu stāstu platformas
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Skaņa – audio ierakstīšana, balss, tehnika, montāža
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
The Online Journalism Handbook. Paul Bradshaw & Liisa Rohumaa, 2011
Excellence in Online Journalism, David Craig, 2010.
Kelly McErlean, Interactive Narratives and Transmedia Storytelling, Routledge, 2018
Bryan Alexander, The New Digital Storytelling: Creating Narratives with New Media, Praeger, 2017
Recep Ylmaz, M. Nur Erdem & Filiz Resulolu, Handbook of Research on Transmedia Storytelling and Narrative Strategies, IGI Global, 2018
Yang Song, Multimedia News Storytelling as Digital Literacies: A Genre-Aware Approach to Online Journalism Education, Peter Lang Inc., International Academic Publishers, 2019
Joe Lambert & Brooke Hessler, Digital Storytelling: Capturing Lives, Creating Community, Routledge, 2018
Papildu literatūra
Create Documentary Films, Videos, & Multimedia: A Comprehensive Guide to Using Documentary Storytelling Techniques for Film, Video, the Internet & Digital Media Nonfiction Projects, James R. Martin, 2010
Video Journalism for the Web, Kurt Lancaster, 2012
Model for a 21st Century Newsroom – Redux, Paul Bradshow, 2012
Radiožurnālistika. Sergejs Kruks, 2005
Citi informācijas avoti
The complexities of convergence: Multiskilled journalists working in BBC regional multimedia newsrooms http://gaz.sagepub.com/content/75/1/99.abstract
Data journalism and data visualization http://www.guardian.co.uk/news/datablog
Nieman journalism lab - a project of the Nieman Foundation at Harvard University. http://vimeo.com/niemanlab
Knight Digital Media Center, Berkeley University http://multimedia.journalism.berkeley.edu/
BBC, The Virtual Revolution http://www.bbc.co.uk/virtualrevolution/interviews.shtml
Reuters Institute for the study of Journalism http://www.digitalnewsreport.org/
Social media. A handbook for journalists http://sverigesradio.se/press/bilder/swedishradio2013_socmed.pdf
What good is twitter? The value of social media to public service journalism http://www3.ebu.ch/files/live/sites/ebu/files/Knowledge/Media%20Strategy/ebu_polis_report1.pdf