Izglītības psiholoģija pedagogiem
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.1. Analizē, formulē, izskaidro, atpazīst, apraksta, attēlo, salīdzina bērnu, pusaudžu, jauniešu kognitīvās attīstības īpatnības un to sakarības klasisko atziņu skatījumā. 2. Kategorizē motīvus bērna psihosociālās attīstības kontekstā. 3. Izprot formālo un neformālo savstarpējo attiecību sistēmu mazajās grupās.
Prasmes
1.4. Salīdzina un kritiski izvērtē klasisko teoriju atzinumus ar mūsdienu pētījumiem attīstības psiholoģijā. 5. Demonstrē prasmi analizēt Studiju procesu un pedagoga personības profesionālos un personīgos aspektus. 6. Prot lietot konfliktsituāciju diagnosticējošo instrumentāriju un to risināšanas metodikas.
Kompetences
1.7. Analizē notikumus, raksturo bērnu vai grupas uzvedību. 8. Novērtē izglītojamo individuālās attīstības un mācīšanās vajadzības, savas kognitīvās, sociālās un emocionālās kompetences un to iespējamo mijiedarbību pedagoģiskajā procesā. 9. Novērtē bērnu mācīšanās un saskarsmes grūtības biheiviorālo, kognitīvo un sociāli kognitīvo aspektu kontekstā un sniedz priekšlikumus to risināšanai.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
1. Studentu uzstāšanās ar grāmatu apskatiem (6 stundas).
2. Studentu uzstāšanās ar izvēlētās pedagoģiskās psiholoģijas tēmas prezentācijām (6 stundas).
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
1. Pārbaudījums. Grāmatu apskatu novērtēšana – 30% no gala atzīmes
2. Pārbaudījums. Izvēlētās pedagoģiskās psiholoģijas tēmas prezentācijas novērtēšana – 30% no atzīmes
3. Noslēguma tests 40% no gala atzīmes.
Kopvērtējums ir summatīvs.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads izglītības psiholoģijas problemātikā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bērna personības intraplāns: atmiņas un uzmanības attīstība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bērna personības intraplāns: atmiņas un uzmanības attīstība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bērna personības intraplāns: atmiņas un uzmanības attīstība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bērna personības intraplāns: psihisko izziņas procesu attīstība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bērna personības intraplāns: psihisko izziņas procesu attīstība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bērna personības intraplāns: psihisko izziņas procesu attīstība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bērna personība un individuālās atšķirības.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bērna personība un individuālās atšķirības.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bērnu mācīšanās motivācija un tās veicināšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bērnu mācīšanās motivācija un tās veicināšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mācīšanās motivācijas kontekstuālie faktori un pedagoga loma mācīšanās motivācijas veicināšanā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Individuāli tipoloģiskās īpatnības.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Individuāli tipoloģiskās īpatnības.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Individuāli tipoloģiskās īpatnības.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Savstarpējo attiecību sistēmas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Savstarpējo attiecību sistēmas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Savstarpējo attiecību sistēmas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģiskā saskarsme.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģiskā saskarsme.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģiskā saskarsme.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālā percepcija un konflikti.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālā percepcija un konflikti.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Grāmatu apskats.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Grāmatu apskats.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izglītības psiholoģijas tēmas prezentācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izglītības psiholoģijas tēmas prezentācija.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Geidžs, N. L., & Berliners, D. C. (1999). Pedagoģiskā psiholoģija. Rīga: Zvaigzne ABC.
Slavin, R.E. (2018). Educational Psychology: Theory and Practice. 12th Ed.
Papildu literatūra
Holt, J. (2017). How Children Learn, 50th anniversary edition.
Steege, M.W. etc. (2019). Conducting School-Based Functional Behavioral Assessments. A Practitioner's Guide (The Guilford Practical Intervention in the Schools Series) 3rd Ed.
McCaffrey, T. (2019). Infinite Learning Diversity: Uncovering the Hidden Talents of Our Students.
Citi informācijas avoti
Educational Psychology. An International Journal of Experimental Educational Psychology. Carfax Publishing.