Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Izglītības psiholoģija pedagogiem

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_166
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
5,00
Mērķauditorija
Pedagoģija; Sporta treneris
LKI
5. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Apgūt galvenās izglītības psiholoģijas teorētiskos jautājumus, saistot teoriju ar pedagogu praktisko darbību izglītības iestādē.

Priekšzināšanas

Vispārējā vidējā izglītība.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.1. Analizē, formulē, izskaidro, atpazīst, apraksta, attēlo, salīdzina bērnu, pusaudžu, jauniešu kognitīvās attīstības īpatnības un to sakarības klasisko atziņu skatījumā. 2. Kategorizē motīvus bērna psihosociālās attīstības kontekstā. 3. Izprot formālo un neformālo savstarpējo attiecību sistēmu mazajās grupās.

Prasmes

1.4. Salīdzina un kritiski izvērtē klasisko teoriju atzinumus ar mūsdienu pētījumiem attīstības psiholoģijā. 5. Demonstrē prasmi analizēt Studiju procesu un pedagoga personības profesionālos un personīgos aspektus. 6. Prot lietot konfliktsituāciju diagnosticējošo instrumentāriju un to risināšanas metodikas.

Kompetences

1.7. Analizē notikumus, raksturo bērnu vai grupas uzvedību. 8. Novērtē izglītojamo individuālās attīstības un mācīšanās vajadzības, savas kognitīvās, sociālās un emocionālās kompetences un to iespējamo mijiedarbību pedagoģiskajā procesā. 9. Novērtē bērnu mācīšanās un saskarsmes grūtības biheiviorālo, kognitīvo un sociāli kognitīvo aspektu kontekstā un sniedz priekšlikumus to risināšanai.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
1. Studentu uzstāšanās ar grāmatu apskatiem (6 stundas). 2. Studentu uzstāšanās ar izvēlētās pedagoģiskās psiholoģijas tēmas prezentācijām (6 stundas).

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
1. Pārbaudījums. Grāmatu apskatu novērtēšana – 30% no gala atzīmes 2. Pārbaudījums. Izvēlētās pedagoģiskās psiholoģijas tēmas prezentācijas novērtēšana – 30% no atzīmes 3. Noslēguma tests 40% no gala atzīmes. Kopvērtējums ir summatīvs.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads izglītības psiholoģijas problemātikā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Bērna personības intraplāns: atmiņas un uzmanības attīstība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Bērna personības intraplāns: atmiņas un uzmanības attīstība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Bērna personības intraplāns: atmiņas un uzmanības attīstība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Bērna personības intraplāns: psihisko izziņas procesu attīstība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Bērna personības intraplāns: psihisko izziņas procesu attīstība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Bērna personības intraplāns: psihisko izziņas procesu attīstība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Bērna personība un individuālās atšķirības.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Bērna personība un individuālās atšķirības.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Bērnu mācīšanās motivācija un tās veicināšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Bērnu mācīšanās motivācija un tās veicināšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mācīšanās motivācijas kontekstuālie faktori un pedagoga loma mācīšanās motivācijas veicināšanā.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
2,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite (Semestra)
2. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Individuāli tipoloģiskās īpatnības.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Individuāli tipoloģiskās īpatnības.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Individuāli tipoloģiskās īpatnības.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Savstarpējo attiecību sistēmas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Savstarpējo attiecību sistēmas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Savstarpējo attiecību sistēmas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģiskā saskarsme.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģiskā saskarsme.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģiskā saskarsme.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālā percepcija un konflikti.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālā percepcija un konflikti.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Grāmatu apskats.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Grāmatu apskats.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izglītības psiholoģijas tēmas prezentācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izglītības psiholoģijas tēmas prezentācija.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
30 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Geidžs, N. L., & Berliners, D. C. (1999). Pedagoģiskā psiholoģija. Rīga: Zvaigzne ABC.

2.

Slavin, R.E. (2018). Educational Psychology: Theory and Practice. 12th Ed.

Papildu literatūra

1.

Holt, J. (2017). How Children Learn, 50th anniversary edition.

2.

Steege, M.W. etc. (2019). Conducting School-Based Functional Behavioral Assessments. A Practitioner's Guide (The Guilford Practical Intervention in the Schools Series) 3rd Ed.

3.

McCaffrey, T. (2019). Infinite Learning Diversity: Uncovering the Hidden Talents of Our Students.

Citi informācijas avoti

1.

British Journal of Educational Psychology. Published by The British Psychological Society

2.

Educational Psychology. An International Journal of Experimental Educational Psychology. Carfax Publishing.

3.

Journal of Educational Psychology. Published by the APA.

4.

Contemporary Educational Psychology. Elsevier.