Veselības sports - teorija un metodika
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.1. Patstāvīgi organizēt fiziskās sagatavotības treniņus, 2. Patstāvīgi pielietos zināšanas un prasmes sagatavojot treniņa ciklu un apstākļus, 3. Pieņemt lēmumu un rast nepieciešamos risinājumus atbilstoša inventāra izmantošanai.
Prasmes
1.1. Novērtēt treniņa darba intensitāti, veiktā darba apjomu un tā ietekmi uz sportistu organisma struktūrām – nervu-muskuļu, sirds asinsvadu, elpošanas un balsta - kustību aparātu, kas kopumā realizējas sportiskā rezultāta izaugsmē. 2. Izprast kā organizēt darbu, lai uztrenētu nepieciešamās fiziskās īpašības.
Kompetences
1.1. Īstenot fizisko īpašību trenēšanas principus balstoties uz pacienta individuālajām vajadzībām un mērķiem, 2. Spēs atrast un pielāgot atbilstošu treniņu metodi un vingrojumus, lai uzlabotu sirds-asinsrites un elpošanas sistēmas, 3. Analizēt vitālo rādītāju izmaiņas un progresiju ciklā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Izstrādāt fiziskās sagatavotības treniņa plānu gada ciklam ar spēka, ātruma, veiklības, izturības līdzekļu pielietojumu (atbilstoši audzēkņu fiziskai sagatavotībai):
1. treniņa nodarbības saturs spēka, ātruma, veiklības un izturības attīstīšanai ar treniņa slodžu aprakstu (formulu) izvērtējumu;
2. fiziskās sagatavotības treniņa plāna nedēļai, mezociklam un monociklam;
3. fiziskās sagatavotības treniņa līdzekļu izvietojumu mezociklā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Četru nodarbību plānu izveidošana mezociklā - 4 punkti par katru plānu.
Trīs treniņa ciklu (monocikla) nodarbību vadīšana ar sagatavotu plānu - 4 punkti par katru nodarbību.
Divas prezentācijas - konkrētas tēmas izstrāde un prezentēšana – 2 punkti par katru prezentāciju.
ATTIEKSME (0- 1 punkts).
ATTĪSTĪBAS DINAMIKA ( 0 – 1 punkts).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Treniņa slodžu veidošanas pamati
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Treniņa slodžu veidošanas pamati
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Treniņa slodžu veidošanas pamati
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Atsevišķu fizisko īpašību attīstīšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Atsevišķu fizisko īpašību attīstīšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Atsevišķu fizisko īpašību attīstīšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fizisko īpašību attīstīšanas plānošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fizisko īpašību attīstīšanas plānošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fizisko īpašību attīstīšanas plānošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fizisko īpašību attīstīšanai nepieciešamie vingrojumi un inventārs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fizisko īpašību attīstīšanai nepieciešamie vingrojumi un inventārs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fizisko īpašību attīstīšanai nepieciešamie vingrojumi un inventārs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Slodžu dozēšana atbilstoši fiziskās sagatavotības līmenim
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Slodžu dozēšana atbilstoši fiziskās sagatavotības līmenim
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Slodžu dozēšana atbilstoši fiziskās sagatavotības līmenim
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Slodžu dozēšana atbilstoši fiziskās sagatavotības līmenim
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Treniņa slodžu veidošanas pamati
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Treniņa slodžu veidošanas pamati
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Atsevišķu fizisko īpašību attīstīšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Atsevišķu fizisko īpašību attīstīšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fizisko īpašību attīstīšanas plānošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fizisko īpašību attīstīšanas plānošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fizisko īpašību attīstīšanas plānošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fizisko īpašību attīstīšanai nepieciešamie vingrojumi un inventārs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fizisko īpašību attīstīšanai nepieciešamie vingrojumi un inventārs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fizisko īpašību attīstīšanai nepieciešamie vingrojumi un inventārs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Slodžu dozēšana atbilstoši fiziskās sagatavotības līmenim
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Slodžu dozēšana atbilstoši fiziskās sagatavotības līmenim
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Slodžu dozēšana atbilstoši fiziskās sagatavotības līmenim
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
1. Trenera rokasgrāmata, 1./2.daļa, Rīga, 2006
2. Bērnu un pusaudžu trenera rokasgrāmata, Rīga, 2008
3. Sporta teorija 1.un 2.daļa, Ķīsis Igors, 2002
4. Vispusīga fiziskā sagatavošana, Kancāns Jānis Raimonds, 2000
5. Fiziskās īpašības un to attīstīšanas metodika, Mihailovičs Vasiļjevs Jurijs, 1972
6. Sporta slodžu un ekstremālu situāciju fizioloģija, Dr.biol., doc. Plakane Līga, 2012
Papildu literatūra
1. Wilmore J.H. and Costill D.L. Physiology of sport and exercise. Human Kinetics, 2004
2. Baechle T.R. and Roger W.E. Essentials of strength training and conditioning, Human Kinetics, 2013
3. Charles M.T. ACM’s advanced exercise physiology. American College of Sport Medicine, 2006
4. Kraemer and Hakkinen “Strength training for sport” Blackwel Science, 2002
5. Rusko H. Cross Country Skiing. Blackwel Science, 2003
6. Bompa Tudor PhD and Carlo Buzzichelli “Periodization training for sports”, 2008
Citi informācijas avoti
7. Spēks un ātrums (elektroniskais resurss), Bruģe Alīna un Builis Dainis, 2013