Kreativitāte konsultēšanā
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, J. Asara iela 5, vppk@rsu.lv, +37167061587
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studenti raksturo mākslas (mūzikas, vizuāli plastiskās mākslas, deju un kustību, drāmas) metodes un tehnikas, kuras pielieto psiholoģiskajā izpētē un psiholoģiskajā konsultēšanā dažādās darba vidēs, skaidro to iespējas un ierobežojumus.
Prasmes
1.Izvirzīt psiholoģiskās palīdzības sniegšanas mērķus. Izvēlēties piemērotākās psiholoģiskās palīdzības sniegšanas metodes. Izveidot psiholoģiskās konsultēšanas stratēģiju atbilstoši izvirzītajam konsultēšanas mērķim.
Kompetences
1.Izmantojot apgūtās zināšanas par mākslas metodēm un tehnikām, studenti modelēšanas veidā demonstrē mākslā balstītu psiholoģiskās izpētes un psiholoģiskās konsultēšanas metodi un/vai tehniku klientam individuāli vai grupā. Analizējot savas konsultanta prasmes modelēšanā atpazīst savus profesionālos ierobežojumus un iespējas.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Patstāvīga norādītās literatūras lasīšana; profesionālās dienasgrāmatas rakstīšana; četru mākslā balstīto metožu un tehniku rakstisks apkopojums; vienas relaksācijas tehnikas demonstrējums.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
1. Aktivitāte lekcijās un nodarbībās (10%)
2. Sistemātiska, patstāvīga literatūras apguve, metožu un tehniku rakstisks apkopojums (20%)
3. Izmantojot modelēšanu, veikts divu dažādu mākslā balstītu metožu/tehniku demonstrējums psiholoģiskajā izpētē un psiholoģiskajā konsultēšanā klientam individuāli vai grupā (50%)
4. Refleksija par demonstrāciju, savām konsultanta prasmēm (20%)
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kreativitāte konsultēšanā: mērķi, uzdevumi, iespējas un ierobežojumi. Kreativitāte un māksla. Mākslā balstītas intervences psiholoģiskajā konsultēšanā. Simboli un metaforas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mākslu terapija un tās specializācijas. Mākslas metodes un tehnikas dažādās darba vidēs, dažādu klientu grupās psiholoģiskajā konsultēšanā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūzikas metodes un tehnikas psiholoģiskajā konsultēšanā. Vizuāli plastiskās mākslas metodes un tehnikas psiholoģiskajā konsultēšanā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūzikas metodes un tehnikas psiholoģiskajā konsultēšanā. Vizuāli plastiskās mākslas metodes un tehnikas psiholoģiskajā konsultēšanā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Deju un kustību metodes un tehnikas psiholoģiskajā konsultēšanā. Drāmas metodes un tehnikas psiholoģiskajā konsultēšanā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Deju un kustību metodes un tehnikas psiholoģiskajā konsultēšanā. Drāmas metodes un tehnikas psiholoģiskajā konsultēšanā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūzikas metodes un tehnikas psiholoģiskajā konsultēšanā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vizuāli plastiskās mākslas metodes un tehnikas psiholoģiskajā konsultēšanā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vizuāli plastiskās mākslas metodes un tehnikas psiholoģiskajā konsultēšanā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Deju un kustību metodes un tehnikas psiholoģiskajā konsultēšanā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Drāmas metodes un tehnikas psiholoģiskajā konsultēšanā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Drāmas metodes un tehnikas psiholoģiskajā konsultēšanā.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Brooke, S. (2017). Combining the Creative Therapies with Technology. Springfield: Charles C. Thomas Publisher, Limited.
Degges-White, Suzanne, & Davis, Nancy L. (2017). Integrating the Expressive Arts Into Counseling Practice, Second Edition. New York: Springer Publishing Company.
Gladding, S. (2016). ACA The Creative Arts in Counseling, Fifth Edition. American Counseling Association.
Mārtinsone, K. (Red.) (2011). Mākslu terapija. Rīga: RaKa.
Papildu literatūra
Mārtinsone, K., Bite, I. un Sudraba, V. (red.) (2016). Konsultēšanas un psihoterapijas teorija un prakse. Rīga, Zvaigzne ABC.
Mārtinsone, K., & Krevica E., (Sast.) (2014). Mākslu terapijas dažādām klientu/ pacientu grupām. Rakstu krājums. Rīga: RSU.
Strazdiņa, E. (Sast.) (2016). Izvērtēšana mākslas terapijā: principi un metodes. Rīga, RSU
Citi informācijas avoti
Journal of Creativity in Mental Health