Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Kreativitāte konsultēšanā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
VPUPK_167
Zinātnes nozare
Psiholoģija; Vispārīgā psiholoģija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Psiholoģija
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, J. Asara iela 5, vppk@rsu.lv, +37167061587

Par studiju kursu

Mērķis

Radīt iespēju apgūt zināšanas par mākslas (vizuāli plastiskās, mūzikas, deju un kustību, drāmas) tehnikām un metodēm, kuras pielieto psiholoģiskajā izpētē un psiholoģiskajā konsultēšanā dažādās darba vidēs; attīstīt prasmes pielietot mākslas tehnikas un metodes, kā arī simbolus un metaforas psiholoģiskās izpētes un psiholoģiskās konsultēšanas procesā; attīstīt spēju veidot individuālās psiholoģiskās konsultēšanas stratēģiju, izmantojot mākslas metodes individuālajā darbā un grupā dažādās profesionālajās darba vidēs.

Priekšzināšanas

Personības psiholoģija, psiholoģiskā izpēte, psiholoģiskā konsultēšana.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studenti raksturo mākslas (mūzikas, vizuāli plastiskās mākslas, deju un kustību, drāmas) metodes un tehnikas, kuras pielieto psiholoģiskajā izpētē un psiholoģiskajā konsultēšanā dažādās darba vidēs, skaidro to iespējas un ierobežojumus.

Prasmes

1.Izvirzīt psiholoģiskās palīdzības sniegšanas mērķus. Izvēlēties piemērotākās psiholoģiskās palīdzības sniegšanas metodes. Izveidot psiholoģiskās konsultēšanas stratēģiju atbilstoši izvirzītajam konsultēšanas mērķim.

Kompetences

1.Izmantojot apgūtās zināšanas par mākslas metodēm un tehnikām, studenti modelēšanas veidā demonstrē mākslā balstītu psiholoģiskās izpētes un psiholoģiskās konsultēšanas metodi un/vai tehniku klientam individuāli vai grupā. Analizējot savas konsultanta prasmes modelēšanā atpazīst savus profesionālos ierobežojumus un iespējas.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Patstāvīga norādītās literatūras lasīšana; profesionālās dienasgrāmatas rakstīšana; četru mākslā balstīto metožu un tehniku rakstisks apkopojums; vienas relaksācijas tehnikas demonstrējums.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
1. Aktivitāte lekcijās un nodarbībās (10%) 2. Sistemātiska, patstāvīga literatūras apguve, metožu un tehniku rakstisks apkopojums (20%) 3. Izmantojot modelēšanu, veikts divu dažādu mākslā balstītu metožu/tehniku demonstrējums psiholoģiskajā izpētē un psiholoģiskajā konsultēšanā klientam individuāli vai grupā (50%) 4. Refleksija par demonstrāciju, savām konsultanta prasmēm (20%)

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kreativitāte konsultēšanā: mērķi, uzdevumi, iespējas un ierobežojumi. Kreativitāte un māksla. Mākslā balstītas intervences psiholoģiskajā konsultēšanā. Simboli un metaforas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mākslu terapija un tās specializācijas. Mākslas metodes un tehnikas dažādās darba vidēs, dažādu klientu grupās psiholoģiskajā konsultēšanā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūzikas metodes un tehnikas psiholoģiskajā konsultēšanā. Vizuāli plastiskās mākslas metodes un tehnikas psiholoģiskajā konsultēšanā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūzikas metodes un tehnikas psiholoģiskajā konsultēšanā. Vizuāli plastiskās mākslas metodes un tehnikas psiholoģiskajā konsultēšanā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Deju un kustību metodes un tehnikas psiholoģiskajā konsultēšanā. Drāmas metodes un tehnikas psiholoģiskajā konsultēšanā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Deju un kustību metodes un tehnikas psiholoģiskajā konsultēšanā. Drāmas metodes un tehnikas psiholoģiskajā konsultēšanā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūzikas metodes un tehnikas psiholoģiskajā konsultēšanā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vizuāli plastiskās mākslas metodes un tehnikas psiholoģiskajā konsultēšanā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vizuāli plastiskās mākslas metodes un tehnikas psiholoģiskajā konsultēšanā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Deju un kustību metodes un tehnikas psiholoģiskajā konsultēšanā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Drāmas metodes un tehnikas psiholoģiskajā konsultēšanā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Drāmas metodes un tehnikas psiholoģiskajā konsultēšanā.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Mutisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Brooke, S. (2017). Combining the Creative Therapies with Technology. Springfield: Charles C. Thomas Publisher, Limited.

2.

Degges-White, Suzanne, & Davis, Nancy L. (2017). Integrating the Expressive Arts Into Counseling Practice, Second Edition. New York: Springer Publishing Company.

3.

Gladding, S. (2016). ACA The Creative Arts in Counseling, Fifth Edition. American Counseling Association.

4.

Mārtinsone, K. (Red.) (2011). Mākslu terapija. Rīga: RaKa.

Papildu literatūra

1.

Mārtinsone, K., Bite, I. un Sudraba, V. (red.) (2016). Konsultēšanas un psihoterapijas teorija un prakse. Rīga, Zvaigzne ABC.

2.

Mārtinsone, K., & Krevica E., (Sast.) (2014). Mākslu terapijas dažādām klientu/ pacientu grupām. Rakstu krājums. Rīga: RSU.

3.

Strazdiņa, E. (Sast.) (2016). Izvērtēšana mākslas terapijā: principi un metodes. Rīga, RSU

Citi informācijas avoti

1.

Journal of Creativity in Mental Health