Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Profesionālās izaugsmes grupa

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
VPUPK_105
Zinātnes nozare
Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģija
Kredītpunkti (ECTS)
6,00
Mērķauditorija
Rehabilitācija
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Dzirciema iela 16, vppk@rsu.lv, +37167061587

Par studiju kursu

Mērķis

Radīt iespēju maģistrantiem iegūt pieredzi un apgūt dažādas metodes un tehnikas darbam grupā visās mākslu terapijas specializācijās un reflektēt par iegūto pieredzi.

Priekšzināšanas

Profesionālā darbība mākslu terapijā un tās tiesiskie pamati.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Students: zina, nosauc un izprot dažādas metodes un tehnikas katrā no mākslas terapijas specializācijām; zina un izprot refleksijas un atgriezeniskās saites sniegšanas procesu grupas darbā.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Patstāvīgais darbs - profesionālās izaugsmes dienasgrāmatas rakstīšana

Prasmes

1.Students: spēj analizēt personisko pieredzi ar dažādām mākslas terapijas metodēm un tehnikām; reflektē par savu pieredzi, izjūtām, domām un atklāsmēm, sasaistot tās ar grupas procesu; sniedz konstruktīvu atgriezenisko saiti kursabiedriem par kopīgo pieredzi ar mākslas terapijas metodēm un tehnikām dažādās specializācijās.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Patstāvīgais darbs - eseja par profesionālās izaugsmes pieredzi

Kompetences

1.Students: spēj izvēlēties un integrēt atbilstošas metodes un tehnikas mākslas terapijas procesā; ir kompetents izmantot personisko refleksiju un grupas pieredzi profesionālajai izaugsmei; spēj atbildīgi un ētiski sniegt atgriezenisko saiti, veicinot grupas mācīšanās un izaugsmes procesu.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs - profesionālās izaugsmes dienasgrāmatas rakstīšana

-
Ieskaite

Studējošais kursa laikā raksta Profesionālās izaugsmes dienasgrāmatu, kurā atspoguļo savu pieredzi darbā ar dažādām mākslas terapijas metodēm un tehnikām, kā arī reflektē par grupas procesa norisi. Dienasgrāmata ietver pārdomas par personīgajām izjūtām, atziņām un izmaiņām, kas radušās kursa gaitā, sasaistot tās ar profesionālās attīstības aspektiem.

2.

Patstāvīgais darbs - eseja par profesionālās izaugsmes pieredzi

100,00% no gala vērtējuma
10 balles

Studējošais kursa noslēgumā izstrādā pašrefleksijas eseju par savu pieredzi profesionālās izaugsmes grupā. Esejā jāsniedz pārskats par grupas nodarbībās izmantotajiem uzdevumiem un tehnikām, to iespējamo pielietojumu dažādām klientu/pacientu grupām, kā arī refleksija par personīgo pieredzi, sajūtām un atziņām šī procesa laikā. Darbā jāanalizē pieredze darbā ar dažādu mākslas terapijas specializāciju metodēm, jāreflektē par grupas procesu un jāizvērtē tā nozīme personīgajā un profesionālajā izaugsmē. Esejā jāintegrē arī teorētiskais pamatojums, sasaistot praktisko pieredzi ar literatūras avotiem.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Deju un kustību terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas sākuma posmā – iepazīšanās, grupas saliedēšana.
Apraksts
Anotācija: Deju un kustību terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas sākuma posmā – iepazīšanās, grupas saliedēšana. Nodarbības jautājumi: Kādas ir piemērotākās deju un kustību terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas sākuma posmā – iepazīšanās procesam, grupas saliedēšanai?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Deju un kustību terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas sākuma posmā – iepazīšanās, grupas saliedēšana.
Apraksts
Anotācija: Deju un kustību terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas sākuma posmā – iepazīšanās, grupas saliedēšana. Nodarbības jautājumi: Kādas ir piemērotākās deju un kustību terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas sākuma posmā – iepazīšanās procesam, grupas saliedēšanai?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūzikas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas sākuma posmā – iepazīšanās, grupas saliedēšana
Apraksts
Anotācija: Mūzikas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas sākuma posmā – iepazīšanās, grupas saliedēšana Nodarbības jautājumi: Kādas ir piemērotākās mūzikas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas sākuma posmā – iepazīšanās procesam, grupas saliedēšanai?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūzikas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas sākuma posmā – iepazīšanās, grupas saliedēšana
Apraksts
Anotācija: Mūzikas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas sākuma posmā – iepazīšanās, grupas saliedēšana Nodarbības jautājumi: Kādas ir piemērotākās mūzikas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas sākuma posmā – iepazīšanās procesam, grupas saliedēšanai?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vizuāli plastiskās māklas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas sākuma posmā – iepazīšanās, grupas saliedēšana.
Apraksts
Anotācija: Vizuāli plastiskās māklas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas sākuma posmā – iepazīšanās, grupas saliedēšana. Nodarbības jautājumi: Kādas ir piemērotākās vizuāli plastiskās mākslas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas sākuma posmā – iepazīšanās procesam, grupas saliedēšanai?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vizuāli plastiskās māklas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas sākuma posmā – iepazīšanās, grupas saliedēšana.
Apraksts
Anotācija: Vizuāli plastiskās māklas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas sākuma posmā – iepazīšanās, grupas saliedēšana. Nodarbības jautājumi: Kādas ir piemērotākās vizuāli plastiskās mākslas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas sākuma posmā – iepazīšanās procesam, grupas saliedēšanai?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Drāmas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas sākuma posmā – iepazīšanās, grupas saliedēšana.
Apraksts
Anotācija: Drāmas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas sākuma posmā – iepazīšanās, grupas saliedēšana. Nodarbības jautājumi: Kādas ir piemērotākās drāmas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas sākuma posmā – iepazīšanās procesam, grupas saliedēšanai?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Drāmas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas sākuma posmā – iepazīšanās, grupas saliedēšana.
Apraksts
Anotācija: Drāmas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas sākuma posmā – iepazīšanās, grupas saliedēšana. Nodarbības jautājumi: Kādas ir piemērotākās drāmas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas sākuma posmā – iepazīšanās procesam, grupas saliedēšanai?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Deju un kustību terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas darba posmā – grupas darba konflikta stadijā.
Apraksts
Anotācija: Deju un kustību terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas darba posmā – grupas darba konflikta stadijā. Nodarbības jautājumi: Kādas ir piemērotākās deju un kustību terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas darba posmā – grupas darba konflikta stadijā?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Deju un kustību terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas darba posmā – grupas darba konflikta stadijā.
Apraksts
Anotācija: Deju un kustību terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas darba posmā – grupas darba konflikta stadijā. Nodarbības jautājumi: Kādas ir piemērotākās deju un kustību terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas darba posmā – grupas darba konflikta stadijā?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūzikas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas darba posmā – grupas darba konflikta stadijā.
Apraksts
Anotācija: Mūzikas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas darba posmā – grupas darba konflikta stadijā. Nodarbības jautājumi: Kādas ir piemērotākās mūzikas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas darba posmā – grupas darba konflikta stadijā?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūzikas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas darba posmā – grupas darba konflikta stadijā.
Apraksts
Anotācija: Mūzikas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas darba posmā – grupas darba konflikta stadijā. Nodarbības jautājumi: Kādas ir piemērotākās mūzikas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas darba posmā – grupas darba konflikta stadijā?
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite (Semestra)
2. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Drāmas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas darba posmā – grupas darba konflikta stadijā.
Apraksts
Anotācija: Drāmas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas darba posmā – grupas darba konflikta stadijā. Nodarbības jautājumi: Kādas ir piemērotākās drāmas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas darba posmā – grupas darba konflikta stadijā?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Drāmas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas darba posmā – grupas darba konflikta stadijā.
Apraksts
Anotācija: Drāmas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas darba posmā – grupas darba konflikta stadijā. Nodarbības jautājumi: Kādas ir piemērotākās drāmas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas darba posmā – grupas darba konflikta stadijā?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vizuāli plastiskās mākslas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas darba posmā – grupas darba konflikta stadijā.
Apraksts
Anotācija: Vizuāli plastiskās mākslas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas darba posmā – grupas darba konflikta stadijā. Nodarbības jautājumi: Kādas ir piemērotākā vizuāli plastiskās mākslas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas darba posmā – grupas darba konflikta stadijā?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vizuāli plastiskās mākslas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas darba posmā – grupas darba konflikta stadijā.
Apraksts
Anotācija: Vizuāli plastiskās mākslas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas darba posmā – grupas darba konflikta stadijā. Nodarbības jautājumi: Kādas ir piemērotākā vizuāli plastiskās mākslas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas darba posmā – grupas darba konflikta stadijā?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Deju un kustību terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas noslēguma posmā – resursu izpēte, noslēgums, rezultātu apkopojums, šķiršanās, atvadīšanās.
Apraksts
Anotācija: Deju un kustību terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas noslēguma posmā – resursu izpēte, noslēgums, rezultātu apkopojums, šķiršanās, atvadīšanās. Nodarbības jautājumi: Kādas ir piemērotākās deju un kustību terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas noslēguma posmā – resursu izpētei, noslēgumam, rezultātu apkopojumam, šķiršanās un atvadīšanās tēmām?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Deju un kustību terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas noslēguma posmā – resursu izpēte, noslēgums, rezultātu apkopojums, šķiršanās, atvadīšanās.
Apraksts
Anotācija: Deju un kustību terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas noslēguma posmā – resursu izpēte, noslēgums, rezultātu apkopojums, šķiršanās, atvadīšanās. Nodarbības jautājumi: Kādas ir piemērotākās deju un kustību terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas noslēguma posmā – resursu izpētei, noslēgumam, rezultātu apkopojumam, šķiršanās un atvadīšanās tēmām?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūzikas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas noslēguma posmā – resursu izpēte, noslēgums, rezultātu apkopojums, šķiršanās, atvadīšanās.
Apraksts
Anotācija: Mūzikas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas noslēguma posmā – resursu izpēte, noslēgums, rezultātu apkopojums, šķiršanās, atvadīšanās. Nodarbības jautājumi: Kādas ir piemērotākās mūzikas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas noslēguma posmā – resursu izpētei, noslēgumam, rezultātu apkopojumam, šķiršanās un atvadīšanās tēmām?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūzikas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas noslēguma posmā – resursu izpēte, noslēgums, rezultātu apkopojums, šķiršanās, atvadīšanās.
Apraksts
Anotācija: Mūzikas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas noslēguma posmā – resursu izpēte, noslēgums, rezultātu apkopojums, šķiršanās, atvadīšanās. Nodarbības jautājumi: Kādas ir piemērotākās mūzikas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas noslēguma posmā – resursu izpētei, noslēgumam, rezultātu apkopojumam, šķiršanās un atvadīšanās tēmām?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Drāmas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas noslēguma posmā – resursu izpēte, noslēgums, rezultātu apkopojums, šķiršanās, atvadīšanās.
Apraksts
Anotācija: Drāmas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas noslēguma posmā – resursu izpēte, noslēgums, rezultātu apkopojums, šķiršanās, atvadīšanās. Nodarbības jautājumi: Kādas ir piemērotākās drāmas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas noslēguma posmā – resursu izpētei, noslēgumam, rezultātu apkopojumam, šķiršanās un atvadīšanās tēmām?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Drāmas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas noslēguma posmā – resursu izpēte, noslēgums, rezultātu apkopojums, šķiršanās, atvadīšanās.
Apraksts
Anotācija: Drāmas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas noslēguma posmā – resursu izpēte, noslēgums, rezultātu apkopojums, šķiršanās, atvadīšanās. Nodarbības jautājumi: Kādas ir piemērotākās drāmas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas noslēguma posmā – resursu izpētei, noslēgumam, rezultātu apkopojumam, šķiršanās un atvadīšanās tēmām?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vizuāli plastiskās mākslas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas noslēguma posmā – resursu izpēte, noslēgums, rezultātu apkopojums, šķiršanās, atvadīšanās.
Apraksts
Anotācija: Vizuāli plastiskās mākslas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas noslēguma posmā – resursu izpēte, noslēgums, rezultātu apkopojums, šķiršanās, atvadīšanās. Nodarbības jautājumi: Kādas ir piemērotākās vizuāli plastiskās māksals terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas noslēguma posmā – resursu izpētei, noslēgumam, rezultātu apkopojumam, šķiršanās un atvadīšanās tēmām?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vizuāli plastiskās mākslas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas noslēguma posmā – resursu izpēte, noslēgums, rezultātu apkopojums, šķiršanās, atvadīšanās.
Apraksts
Anotācija: Vizuāli plastiskās mākslas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas noslēguma posmā – resursu izpēte, noslēgums, rezultātu apkopojums, šķiršanās, atvadīšanās. Nodarbības jautājumi: Kādas ir piemērotākās vizuāli plastiskās māksals terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas noslēguma posmā – resursu izpētei, noslēgumam, rezultātu apkopojumam, šķiršanās un atvadīšanās tēmām?
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Sudraba, V., un Mārtinsone, K. (Sast.) (2019). Grupu psiholoģiskā konsultēšana un psihoterapija. Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte.

Papildu literatūra

1.

Mārtinsone, K. (Red.) (2011). Mākslu terapija. Rīga: RaKa.

2.

Mārtinsone, K. (Sast.) (2010). Mākslu metodes un tehnikas profesionālajā darbībā. Rīga.

3.

Mārtinsone, K. (Sast.) (2009). Mākslas terapija: teorija un prakse. Rīga: Drukātava.

4.

Karkou, V. & Sanderson, P. (2006). Arts Therapies: A Research-Based Map of the Field. London: Elsevier Churchill Livingstone.

5.

Toseland, R.W. (2017). An Introduction to Group Work Practice. Harlow: Pearson

6.

DeLucia-Waack, J.L., Kalodner, C.R., & Riva, M.T. (Eds.) (2014). Handbook of Group Counseling and Psychotherapy. London: Sage.