Specializētā angļu valoda
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Sekmīga kursa apguves rezultātā studenti: • zinās ekonomikā, uzņēmējdarbībā un tiesību zinātnē visbiežāk izmantojamos terminus studiju un turpmākā darba mērķiem; • atpazīs un reproducēs apgūto leksiku profesionālā vidē, komunicējot ar klientiem, darījumu partneriem; • atšķirs lietišķo/darījumu valodas stilu, atradīs sev vajadzīgo rakstisko un mutisko informāciju.
Prasmes
1.Sekmīga kursa apguves rezultātā studenti: • pratīs iegūt informāciju un izteikt savu viedokli, izmantojot apgūto terminoloģiju; • izskaidrot galvenos jēdzienus biznesa un juridiskā terminoloģijā un praktiski tos lietot; • rakstīt anotācijas, uzņēmuma pārskatus, lietišķas vēstules; • sagatavot un sniegt prezentācijas; • uzstāties sapulcēs, izteikt priekšlikumus, piekrist vai nepiekrist citu viedoklim.
Kompetences
1.Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs brīvi sazināties, rakstīt, lasīt, strādāt un uzstāties angļu valodā, saprotot un lietojot profesionālo terminoloģiju un jēdzienus. Tajā skaitā studējošiei pratīs argumentēti izskaidrot un diskutēt par sarežģītiem vai sistēmiskiem attiecīgās nozares vai profesionālās jomas aspektiem.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Studējošie patstāvīgo darbu veic gan individuāli, gan grupās: gatavo prezentācijas, veic rakstiskos uzdevumus, sagatavo aptaujas anketas, preses konferences jautājumus, raksta ziņojumus, strādā ar angļu – angļu skaidrojošajām vārdnīcām, meklējot terminus. Studējošo pienākums kursa noslēgumā aizpildīt studiju kursa novērtējuma anketu.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Katrs studējošs pēc sava uzskata izvēlas vienu no piedāvātām tēmam, individuāli veic krīzes situācijas analīzi un sniedz prezentāciju, atbilstoši visām kursā izvirzītajām prezentācijas prasībām. Informācija tiek sniegta par krīzes izcelšanās:
1. Krīze
2. Negatīva ietekme
3. Publiski ziņojumi
4. Iekšējā auditorija
5. Sabiedrības uzticības atjaunošana
Prezentācijas beigās runa tiek sniegta kas
• paskaidro darbības, kuras uzņēmums jau ir veicis un gatavojas veikt
• izdara secinājumu, kurā pamato savu rīcību.
Lai
• samazināt krīzes nodarītos zaudējumus
• saglabāt un aizsargāt uzņēmuma reputāciju un uzticamību.
• atjaunot sabiedrības uzticību uzņēmumam.
Uzņēmuma ziņojums tiek iesniegts, ņemot vērā visas uzņēmuma pārskata rakstīšanas vadlīnijas.
Katru studentu prezentācijas novērtējumu veic viņu grupas biedri, pamatojoties uz izstrādātajiem kritērijiem.
|
||
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Aktīva piedalīšanās nodarbībās; laikus un atbilstošā kvalitātē izpildīti rakstiskie uzdevumi; mutisko atbilžu kvalitāte; sagatavotas un sniegtas prezentācijas, atbilstoši kursa tēmām; sekmīgi uzrakstīti īsie pārbaudes darbi – terminoloģijas zināšanu un lietojuma pārbaude. Kursa beigās rakstisks un mutisks (prezentācija) eksāmens. Rakstiskajā daļā tiek pārbaudītas terminoloģijas zināšanas un to praktiskais lietojums, vispārējā teksta un specifiskas informācijas izpratne, rakstu valodas lietojums. Prezentācijā studenti demonstrē savas runāšanas prasmes un vispārējo izpratni: gatavo monologu (apkopojot informāciju, izsakot viedokli) un dialogu (jautājot/atbildot uz jautājumiem). Gala vērtējums tiek aprēķināts: Obligātie pārbaudījumi – 1. motivējoša runa, 2. uzņēmuma SVID analīze, 3. ziņojums par novatorisku produktu/pakalpojumu vai pārvaldības procesu, 4. augsta/zema konteksta kultūru jēdziens, 5. līderības īpašības un Emocionālās inteliģences pētījums un datu prezentācija, 6. Hārvarda Biznesa pārskata raksta kopsavilkums, 7. ziņojums par klientu apmierinātību, 8. krīzes komunikācijas konferences simulācija, 9. biznesa ētikas/korporatīvās sociālās atbildības prezentācija, 10. uzņēmuma KSA ziņojums interneta mājas lapai – 50%.
Citi pārbaudījumi (darbs auditorijā: lomu spēles, biznesa situāciju analīzes, akadēmiskā rakstīšana) – 20%.
Gala pārbaudījums (krīzes situācijas analīze, prezentācija un rakstiska uzņēmuma pārskata iesniegšana) – 30%.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Pilsonība un migrācija. Biznesa situācijas analīze, prezentācija un rakstiska ziņojuma iesniegšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Personu un sabiedrības drošība. Noziedzības apkarošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Izlūkošana un pretizlūkošana organizētās un ekonomiskās noziedzības apkarošanai. Valsts robežas aizsardzība. Biznesa situācijas analīze, prezentācija un rakstiska ziņojuma iesniegšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Civilā aizsardzība, ugunsdrošība, glābšana. Biznesa situācijas analīze, prezentācija un rakstiska ziņojuma iesniegšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Civilā aizsardzība, ugunsdrošība, glābšana. Biznesa situācijas analīze, prezentācija un rakstiska ziņojuma iesniegšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pilsonība un migrācija. Biznesa situācijas analīze, prezentācija un rakstiska ziņojuma iesniegšana.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Business Result: Advanced. Student's book / Kate Baade, Christopher Holloway, Jim Scrivener & Rebecca Turner; with additional material by Gareth Davies, Andrew Shouler, Chris Speck & Shaun Wilden., 2019.
Market leader: intermediate business English course book / David Cotton, David Falvey, Simon Kent. 2019.
Intelligent Business, Intermediate, Upper Intermediate, T. Trappe, Longman, 2019.
Introduction to International Legal English, A. Krois-Lindner, M. Firth, Cambridge University Press 2021.
Market leader: Upper intermediate business English course book / David Cotton, David Falvey, Simon Kent. 2020.
Business Result: Upper-intermediate. Student's book with online practice / Michael Duckworth, John Hughes & Rebecca Turner., 2021.
Papildu literatūra
Professional English in Use. Law, G. D. Brown, S. Rice, Cambridge University Press, 2020.
Business Vocabulary in Use, Intermediate, Advanced, B. Mascull, Cambridge University Press, 2021.
English for Business Studies, I. MacKenzie, Cambridge University Press, 2019.
New Insights into Business, student’s book, workbook, G. Tullis, T. Trappe, Longman 2019.
New Business Matters, course book, workbook, M. Powell, Thomson, 2018.
Business English Handbook, Advanced, P. Emmerson, Macmillan, 2021.
Citi informācijas avoti
www.forbes.com
www.ft.com
ww.economisdt.com
www.thetimes.co.uk