Komunikācijas situāciju analīze
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Kursa apguves rezultātā studējošie padziļināti saprot dažādas pieejas komunikācijas pētniecībā un analīzē, apzinot komunikācijas struktūru, aktuālās problēmas, vietu sabiedrības dzīvē un kultūrā.
Prasmes
1.Kursa apguves rezultātā studējošie analizē un kritiski izvērtē dažāda veida komunikācijas situācijas, izklāsta savas idejas un situāciju analīzē iegūtās atziņas komunikācijas studijām atbilstošā terminoloģijā.
Kompetences
1.Kursa apguves rezultātā studējošie modelē un analizē dažāda veida un līmeņa komunikācijas situācijas.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Literatūras studijas, praktiskie uzdevumi, noslēguma darbs – referāts.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Referāts, eksāmens, 3 analīzes uzdevumi, lekciju un semināru apmeklējums un atbilžu kvalitāte.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas teorijas. Komunikācijas analīzes pamati.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Auditorijas studijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Semiotika. Modalitātes un kodi. Reklāmas vēstījuma analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Dienaskārtības pētījumi masu mediju komunikācijas pētniecībā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Auditorijas studijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievadlekcija. Kas ir komunikācija? Komunikācijas elementi un modeļi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Politiskā komunikācija. Diskursa analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mediju politika un mediju regulācija Latvijā - status quo un topošie likumi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Medijpratība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Datorklase
|
2
|
Tēmas
|
Mediju kvantitatīvā analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas situācijas analīze. Noslēguma darbu prezentācija un diskusija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Masas un masu komunikācija. Ziņu nogurums, dezinformācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Masas un masu komunikācija. Ziņu nogurums, dezinformācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mediju efekti komunikācijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievadlekcija. Kas ir komunikācija? Komunikācijas elementi un modeļi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas teorijas. Komunikācijas analīzes pamati.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mediju politika un mediju regulācija Latvijā - status quo un topošie likumi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Datorklase
|
2
|
Tēmas
|
Mediju kvantitatīvā analīze.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Politiskā komunikācija. Diskursa analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas situācijas analīze. Noslēguma darbu prezentācija un diskusija.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
McQuail, D. (2010). McQuail’s Mass Communication Theory. Los Angeles, California (USA) ;London: Sage Publications, p. 621.
Hanson, R. E. (2019). Mass Communication: living in a media world. Los Angeles: SAGE Publications, p. 493.
Hallin, D.C. and Mancini, P. (2004). Comparing media systems: Three models of media and politics, Cambridge, Cambridge University Press.
Dobek-Ostrowska, B., Glowacki, M. (eds.). (2015). Democracy and media in Central and Eastern Europe 25 years on. Frankfurt am Main; New York: Peter Lang Edition.
Chilton, P. Lakoff, G. Foreign Policy by Metaphor. In: Language and Peace. ed.by Schaeffner, C., Wenden, A.L. – London, NY: Routledge, 1995/ 2004., pp.37 – 60.
Daniel M. Shea. (1999). All Scandal Politics Is Local Ethical Lapses, the Media and Congressional Elections. Harvard International Journal of Press/Politics 4, no. 2. 45-62.
Haidar, J. & Rodriguez L. (1995/ 2004). Power and Ideology in Different Discursive Practices. In: Language and Peace. ed.by Schaeffner, C., Wenden, A.L. – London, NY: Routledge, pp.119 – 135.
Ijabs, I. un S. Kruks (2008) Saeima, vārdi un demokrātija. Rīga: Sorosa Fonds – Latvija.
Drotner K. Differenc, K. ((2000). Difference and Diversity: trends in young Dane’s media uses. Media, Culture & Society 22, no. 2: 149-166.
Mats Ekström. ((2002). Sweden Epistemologies of TV journalism :A theoretical framework. Journalism 3, no. 3: 259-282.
Saussure, F. de (1918) Course in General Linguistics - Курс общей лингвистики. (II nodaļas 4., 5., 6 daļas).
Silvio R. Waisbord Academy for Educational Development, Scandals, Media, and Citizenship in Contemporary Argentina
van Dijk, T.S. Discourse Anlysis as Ideology Analysis. In: Language and Peace. ed.by Schaeffner, C., Wenden, A.L. – London, NY: Routledge, 1995/ 2004. , pp.17 – 36.
Vitgenšteins, L. Filosofiskie pētījumi. – Rīga: Minerva, 1997. 11.- 21.lpp.
Vološinovs, V. (1929) Марксизм и философия языка – Marxism and philosophy of language. (I un II daļas)
Baldwin-Philippi, J., The technological performance of populism. New Media & Society,2019., 21(2), pp.376-397.
De Cleen, B., Glynos, J. and Mondon, A., 2018. Critical research on populism: Nine rules of engagement. Organization, 25(5), pp.649-661.
Ernst, N., Blassnig, S., Engesser, S., Büchel, F. and Esser, F., Populists prefer social media over talk shows: An analysis of populist messages and stylistic elements across six countries. Social Media+ Society,2019 5(1), p.1-14
Danesi, M. Semiotics of the Mass Media. In International Handbook of Semiotics Springer, Dordrecht, 2015 pp. 485-502
Tomasello, M., 2008. Origins of human communication. MIT press.
Xi, H., Emotional Expression and Communication of Netizens in Specific Event Situations. Argos, 2019., 36(72).
Riffe, D., Lacy, S., Watson, B.R., & Fico, F. (2019). Analyzing Media Messages: Using Quantitative Content Analysis in Research (4th ed.). Routledge.
Neuendorf, K. A. (2002). The content analysis guidebook. Thousand Oaks, Calif: Sage Publications.
Shoemaker, P.J. and T. Vos. (2009), Gatekeeping theory, London, Routledge.
McCombs, M. (2004). Setting the agenda: The mass media and public opinion, Cambridge, UK, Polity Press.
Dearing, J.W. and E. Rogers. (1996), Communication concept 6: Agenda-setting, Thousand Oaks, CA, Sage publications.
Juzefovičs, J. (2017) Broadcasting and National Imagination in Post-Communist Latvia: Defining the Nation, Defining Public Television. Bristol, Chicago: Intellect.
M. Wijermars, K. Lehtisaari (eds.). (2019). Freedom of Expression in Russia’s New Mediasphere. London: Routledge.
Papildu literatūra
Barts, R. Runas veidu iedalījums. // Kentaurs, XXI, 1999 Nr. 18, 108. – 120.lpp.
Bourdieu, P. The Linguistic Market. In: Sociology in Question. – London, SAGE Publications, 1994., pp. 78- 87.
Ostins, Dž. Performatīvie izteikumi. // Literatūra un Māksla, 1992., nr. 46/47, 27. XI/4.XIII
Guo, L. and M.E. McCombs. (2011). Network agenda setting: A third level of media effects. Paper presented at the annual conference of the International Communication Association, Boston, MA.
Scheufele, D.A. (2000). 'Agenda-setting, priming, and framing revisited: Another look at cognitive effects of political communication', Mass Communication & Society, vol. 3, no 2–3, pp. 297–316.