Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Starpkultūru mediācija sociālajā darbā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LUSDK_256
Zinātnes nozare
Sociālā politika un sociālā darba organizācija; Socioloģija un sociālais darbs
Kredītpunkti (ECTS)
6,00
Mērķauditorija
Sociālā labklājība un sociālais darbs
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Rehabilitācijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdk@rsu.lv, +371 67061575

Par studiju kursu

Mērķis

Sniegt zināšanas un prasmes par starpkultūru starpniecību un spēju tās izmantot konfliktu risināšanai dažādās sociālajās vidēs: ģimenē, darba vietā, sabiedrībā utt., koncentrējoties uz bērna interesēm.

Priekšzināšanas

Nav

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Spēs atpazīt konfliktu eskalācijas un deeskalācijas pazīmes. Spēs uztvert un izmantot starpniecību kā konfliktu risināšanas instrumentu.

Prasmes

1.Spēs izstrādāt dažādas starpniecības metodes, lai konstruktīvi atrisinātu konfliktu.

Kompetences

1.Spēs izprast kultūras lomu konfliktu vadīšanā un starpniecībā. Spēs izstrādāt kulturāli piemērotas konfliktu komunikācijas pārvaldības un starpniecības tehnikas, kas ļauj konstruktīvi risināt konfliktus.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Literatūras un gadījumu analīze.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Uzdevumi semināros – gadījuma (-u) analīze atbilstoši apspriestajiem kritērijiem – 25% Mediācijas simulācija – partijas un starpnieka loma: sniegums jānovērtē atbilstoši apspriestajiem kritērijiem – 25% Eksāmens – pareizas atbildes uz teorētiskiem jautājumiem par konstruktīvu konfliktu risināšanu un starpniecību – 50%

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievadlekcija
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievadlekcija
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mijiedarbība konfliktējot, konflikta vadība
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mijiedarbība konfliktējot, konflikta vadība
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mijiedarbība konfliktējot, konflikta vadība
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mijiedarbība konfliktējot, konflikta vadība
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mijiedarbība konfliktējot, konflikta vadība
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mediācija kā relatīvā pieeja konfliktu iejaukšanās gadījumā
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mediācija kā relatīvā pieeja konfliktu iejaukšanās gadījumā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mediācija kā relatīvā pieeja konfliktu iejaukšanās gadījumā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mediācija kā relatīvā pieeja konfliktu iejaukšanās gadījumā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mediācija kā relatīvā pieeja konfliktu iejaukšanās gadījumā
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Kultūras rats
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Kultūras rats
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Kultūras rats
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Kultūras rats
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Kultūras rats
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Starpkultūru mediācija
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Starpkultūru mediācija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Starpkultūru mediācija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Starpkultūru mediācija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Starpkultūru mediācija
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Eksāmens
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Eksāmens
Kopā kredītpunkti (ECTS):
6,00
Kontaktstundas:
48 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Goldberg, S.B.; Brett, J., M.; Blohorn-Brenneur, B., and Rogers, N. (2017). How Mediation Works: Theory, Research, and Practice.Bingley: Emeald Publishing Limited

2.

Moore Ch. W.; and Woodrow, Peter, J. (2010). Handbook of Global and Multicultural Megortiation. San Francisco, CA: Jossey-Bass

3.

Folger, J. P., Poole, M.S.; Stutman, R. K. (2009). Working Through Conflict. Boston: Pearson Education, Inc.

4.

Pulaczewska, H., Lewandowska-Tomaszczyk, B. (2010). Intercultural Europe: Arenas of Difference, Communication and Mediation. Stuttgart: ibidem.

5.

Davidheiser, Mark. "Mediation and Multiculturalism: Domestic and International Challenges." Beyond Intractability. Eds. Guy Burgess and Heidi Burgess. Conflict Information Consortium, University of Colorado, Boulder. Posted: January 2005. Available from: http://www.beyondintractability.org/essay/mediation-multiculturalism

6.

Kymlicka, W. (2016). Defending diversity in an era of populism: Multiculturalism and interculturalism compared. In N. Meer, T. Modood, & R. Zapata-Barrero (Eds.), Multiculturalism and interculturalism. Debating the dividing lines, (pp. 158–177). Edinburgh: Edinburgh University Press.

7.

Patten, A. (2014). Equal recognition. The moral foundations of minority rights. Princeton: Princeton University Press.

Papildu literatūra

1.

Furlong, G.T. (2005). The Conflict Resolution Toolbox: Models and Maps for Analyzing, Diagnosing, and Resolving Conflict. Ont: Wiley.

2.

Berit Albrecht (2010). Multicultural Challenges for Restorative Justice: Mediators' Experiences from Norway and Finland, Journal of Scandinavian Studies in Criminology and Crime Prevention, 11:1, 3-24.

3.

Levrau, F., Loobuyck, P. (2018). Introduction: mapping the multiculturalism-interculturalism debate. CMS 6, 13. Available from: https://doi.org/10.1186/s40878-018-0080-8