Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Biznesa komunikācija un ētika

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SBUEK_177
Zinātnes nozare
Komunikāciju psiholoģija un ētika; Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija
Kredītpunkti (ECTS)
6,00
Mērķauditorija
Uzņēmējdarbības vadība
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Sniegt zināšanas un attīstīt kompetences par komunikācijas būtību un veidiem, organizācijas (uzņēmuma, iestādes) iekšējo un ārējo komunikāciju, tās veidošanas un vadīšanas principiem biznesā, par ētikas pamatnostādnēm, kas nosaka komunikāciju biznesā starp personām, organizācijām un sabiedrībā kopumā. Kursa apguve palīdz studentiem iegūt zināšanas un praktiskas iemaņas ētiskas biznesa komunikācijas veidošanā un vadīšanā uzņēmumos.

Priekšzināšanas

Biznesa vides, organizāciju vadības un komunikācijas teorijas pamati.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie izprot mūsdienu lietišķās komunikācijas procesu, tā likumsakarības un ietekmi uz organizācijas darbību, pārzina organizācijas iekšējās un ārējās komunikācijas veidošanas un vadīšanas principus un metodes, izprot ētikas pamatnostādnes, individuālās un profesionālās ētikas principus un ētisko standartu ievērošanas nepieciešamību biznesa vidē.

Prasmes

1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie spēs izmantot teorētiskās zināšanas par biznesa komunikāciju un ētiku, veicot biznesa vides analīzi, pratīs izvērtēt un noteikt atbilstošas metodes iekšējās un ārējās komunikācijas īstenošanai organizācijā, spēs kritiski izvērtēt uzņēmējdarbības situācijas no biznesa ētikas viedokļa, identificēt un analizēt problēmas, ko izraisa ētisko principu neievērošana biznesā un biznesa komunikācijā.

Kompetences

1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie spēs analizēt un interpretēt organizācijas iekšējās un ārējās komunikācijas kodus, kanālus un instrumentus, noteikt komunikācijas un ētiskas darbības uzlabošanas virzienus organizācijā, novērtēt profesionālo saskarsmi no ētikas viedokļa un veidot to saskaņā ar individuālās un profesionālās ētikas principiem.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Literatūras analīze; kopsavilkumu izstrāde; mājas uzdevumu izpilde; grupu darbs – gadījumu izpēte, analīze un prezentāciju sagatavošana semināriem; individuālais referāts, kas paredz: 1) noteikt tēmas pamatproblēmu un aprakstīt tās izpausmes praksē; 2) izpētīt un novērtēt alternatīvus (tostarp teorētiķu) viedokļus par šo tēmu; 3) izteikt viedokli par veiktā pētījuma rezultātiem, pamatojot to.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Rakstisks referāts, kas paredz: 1) noteikt tēmas pamatproblēmu un aprakstīt tās izpausmes praksē; 2) izpētīt un novērtēt alternatīvus (tostarp teorētiķu) viedokļus par šo tēmu; 3) izteikt viedokli par veiktā pētījuma rezultātiem, pamatojot to.
2.

Pārbaudījums

-
-
Praktiskas situācijas izpēte un analīze, tās prezentācija. Problēmsituāciju identificēšana. Diskusija.
3.

Pārbaudījums

-
-
Praktiskas situācijas izpēte un analīze, tās prezentācija. Problēmsituāciju identificēšana. Diskusija.
4.

Pārbaudījums

-
-
Praktiskas situācijas izpēte un analīze, tās prezentācija. Problēmsituāciju identificēšana. Diskusija.
5.

Pārbaudījums

-
-
Lekciju un semināru apmeklējums – obligāts. Kopsavilkumu izstrāde – 15%. Semināru darbu izstrāde (grupu darbs) – 20%. Līdzdalība semināros (aktivitāte un atbilžu kvalitāte) – 10%. Referāts – 15%. Eksāmens – 40%.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Studiju kursa ievads (informācija par kursa saturu un prasībām, veicamajiem darbiem studiju kursā). Kas ir komunikācija (jēdziens un būtība). Komunikācijas nozīme indivīda, organizācijas un sabiedrības dzīvē. Komunikācija un personīgā/korporatīvā attīstība. Komunikācijas process, tā elementi. Komunikācijas barjeras. Kā mazināt komunikācijas barjeras biznesa vidē.
Apraksts
Anotācija: Šajā tēmā apgūstamās apakštēmas: 1. Komunikācija – jēdziens un būtība. 2. Komunikācijas nozīme indivīda, organizācijas un sabiedrības dzīvē. 3. Komunikācija un personīgā/korporatīvā attīstība. 4. Komunikācijas process, tā elementi. 5. Komunikācijas barjeras. 6. Kā mazināt komunikācijas barjeras biznesa vidē. Nodarbības jautājumi: 1. Kādas ir izplatītākās definīcijas jēdzienam "komunikācija"? Kas tajās ir galvenais? 2. Kā komunikācija spēj ietekmēt indivīda, organizācijas un sabiedrības ikdienu? 3. Kā komunikācija spēj ietekmēt indivīda, organizācijas un sabiedrības attīstību? 4. Kā notiek komunikācijas process? 5. Aprakstiet komunikācijas procesa elementus, to mijietekmi! 6. Ko apzīmē jēdziens "komunikācijas barjeras"? 7. Kuras ir izplatītākās komunikācijas barjeras biznesa vidē un uzņēmumos? Kāpēc tās rodas? 8. Kā mazināt komunikācijas barjeras biznesa vidē?
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Studiju kursa ievads (informācija par kursa saturu un prasībām, veicamajiem darbiem studiju kursā). Kas ir komunikācija (jēdziens un būtība). Komunikācijas nozīme indivīda, organizācijas un sabiedrības dzīvē. Komunikācija un personīgā/korporatīvā attīstība. Komunikācijas process, tā elementi. Komunikācijas barjeras. Kā mazināt komunikācijas barjeras biznesa vidē.
Apraksts
Anotācija: Šajā tēmā apgūstamās apakštēmas: 1. Komunikācija – jēdziens un būtība. 2. Komunikācijas nozīme indivīda, organizācijas un sabiedrības dzīvē. 3. Komunikācija un personīgā/korporatīvā attīstība. 4. Komunikācijas process, tā elementi. 5. Komunikācijas barjeras. 6. Kā mazināt komunikācijas barjeras biznesa vidē. Nodarbības jautājumi: 1. Kādas ir izplatītākās definīcijas jēdzienam "komunikācija"? Kas tajās ir galvenais? 2. Kā komunikācija spēj ietekmēt indivīda, organizācijas un sabiedrības ikdienu? 3. Kā komunikācija spēj ietekmēt indivīda, organizācijas un sabiedrības attīstību? 4. Kā notiek komunikācijas process? 5. Aprakstiet komunikācijas procesa elementus, to mijietekmi! 6. Ko apzīmē jēdziens "komunikācijas barjeras"? 7. Kuras ir izplatītākās komunikācijas barjeras biznesa vidē un uzņēmumos? Kāpēc tās rodas? 8. Kā mazināt komunikācijas barjeras biznesa vidē?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācijas barjeru piemēri Latvijas uzņēmumu praksē.
Apraksts
Anotācija: Praktiskās nodarbības – komunikācijas barjeru piemēri Latvijas uzņēmumu praksē, to analīze. Nodarbības jautājumi: Jautājumi, kuri jāizvērtē gadījumu analīzē: 1. Kādas ir komunikācijas kļūdas konkrētu uzņēmumu komunikācijā, kuru rezultātā ir izveidojušās komunikācijas barjeras? 2. Kādas problēmas tā rezultātā ir radušās uzņēmumā?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācijas barjeru piemēri Latvijas uzņēmumu praksē.
Apraksts
Anotācija: Praktiskās nodarbības – komunikācijas barjeru piemēri Latvijas uzņēmumu praksē, to analīze. Nodarbības jautājumi: Jautājumi, kuri jāizvērtē gadījumu analīzē: 1. Kādas ir komunikācijas kļūdas konkrētu uzņēmumu komunikācijā, kuru rezultātā ir izveidojušās komunikācijas barjeras? 2. Kādas problēmas tā rezultātā ir radušās uzņēmumā?
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācijas veidi. Komunikācijas kodi. Uzņēmumu logotipi, simboli, korporatīvās krāsas, produktu iepakojums, telpu noformējums u.c. kā komunikācijas kodi biznesā.
Apraksts
Anotācija: Šajā tēmā apgūstamie jēdzieni un jautājumi: 1. Komunikācijas veidi: 1) intrapersonālā, starppersonu, grupu, masu komunikācija; 2) verbālā, neverbālā komunikācija; 3) formālā, neformālā komunikācija. 2. Komunikācijas kodi (vizuālie, audiālie). 3. Uzņēmumu logotipi, simboli, korporatīvās krāsas, produktu iepakojums, telpu noformējums u.c. kā komunikācijas kodi biznesā. Nodarbības jautājumi: 1. Pēc kādiem galvenajiem parametriem tiek klasificēta komunikācija? 2. Kas ir komunikators, kas – informācijas saņēmējs katrā no komunikācijas veidiem: intrapersonālā, starppersonu, grupu, masu komunikācija? 3. Kādas ir verbālās komunikācijas pamatnostādnes un īpatnības? 4. Kādas ir neverbālās komunikācijas pamatnostādnes un īpatnības? 5. Kādas ir atšķirības formālajā un neformālajā komunikācijā? 6. Raksturojiet komunikācijas kodus audiālajā komunikācijā! 7. Raksturojiet komunikācijas kodus vizuālajā komunikācijā! 8. Kādi noteikumi un īpatnības jāievēro, lietojot dažādus komunikācijas kodus biznesā?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācijas kodi un to lietojums Latvijas uzņēmumu praksē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācijas kodi un to lietojums Latvijas uzņēmumu praksē.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iekšējā komunikācija organizācijā. Vertikālā un horizontālā komunikācija uzņēmumā. Iekšējās komunikācijas auditorijas, kanāli un instrumenti uzņēmumos.
Apraksts
Anotācija: Šajā tēmā apgūstamie jēdzieni un jautājumi: 1. Iekšējā komunikācija organizācijā – jēdziens, veidošanas pamatprincipi. 2. Vertikālā (augšupvērstā un lejupvērstā) un horizontālā komunikācija uzņēmumā. 3. Iekšējās komunikācijas auditorijas, kanāli un instrumenti uzņēmumos. Nodarbības jautājumi: 1. Kādi ir organizācijas iekšējās komunikācijas raksturlielumi un līmeņi? 2. Kādi ir iekšējās komunikācijas mērķi un nozīme organizācijā? 3. Raksturojiet izpausmes un atšķirības individuālai, paplašinātai vai publiskai komunikācijai organizācijā! 4. Raksturojiet izpausmes un atšķirības formālai un neformālai komunikācijai organizācijā! 5. Ar ko atšķiras vertikālā augšupvērstā un lejupvērstā komunikācija organizācijā? 6. Ar ko atšķiras vertikālā un horizontālā komunikācija organizācijā? 7. Kuri kanāli tiek izmantoti organizācijas iekšējās komunikācijas veidošanā? 8. Kādi ir izplatītākie instrumenti organizācijas iekšējās komunikācijas veidošanā?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību izbraukums
2

Tēmas

Konkrētu Latvijas uzņēmumu iekšējās komunikācijas auditorijas, kanāli un instrumenti.
Apraksts
Anotācija: Praktiskās nodarbības – Latvijas uzņēmumu iekšējās komunikācijas auditorijas, kanāli un instrumenti, to analīze. Nodarbības jautājumi: Jautājumi, kuri jāizvērtē gadījumu analīzē: 1. Kādas ir galvenās iekšējās komunikācijas funkcijas, mērķi un uzdevumi šajos uzņēmumos? 2. Pa kādiem kanāliem un ar kādiem instrumentiem tiek īstenota iekšējā komunikācija šajos uzņēmumos? 3. Kādas ir galvenās problēmas šo uzņēmumu iekšējā komunikācijā?
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ārējā komunikācija organizācijā. Ārējās komunikācijas auditorijas, kanāli un instrumenti uzņēmumos.
Apraksts
Anotācija: Šajā tēmā apgūstamie jēdzieni un jautājumi: 1. Ārējā komunikācija organizācijā – jēdziens, veidošanas pamatprincipi. 2. Ārējās komunikācijas auditorijas, kanāli un instrumenti uzņēmumos. Nodarbības jautājumi: 1. Kādi ir ārējās komunikācijas mērķi un nozīme organizācijā? 2. Raksturojiet organizācijas ārējās komunikācijas veidošanas pamatprincipus! 3. Kuri kanāli tiek izmantoti organizācijas ārējās komunikācijas veidošanā? 4. Kādi ir izplatītākie instrumenti organizācijas ārējās komunikācijas veidošanā? 5. Nosauciet un raksturojiet ārējās komunikācijas auditorijas organizācijās! 6. Kuras ir būtiskākās no tām biznesa vidē?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Konkrēta Latvijas uzņēmuma ārējās komunikācijas auditorijas, kanāli un instrumenti.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ētikas jēdziens. Ētika kā filosofiska disciplīna. Pielietojamās ētikas jēdziens, tā saistība ar biznesa jomu. Ētiska izvēle biznesā.
Apraksts
Anotācija: Šajā tēmā apgūstamie jēdzieni un jautājumi: 1. Ētikas jēdziens. Ētika kā filosofiska disciplīna. 2. Pielietojamās ētikas jēdziens, tā saistība ar biznesa jomu. 3. Ētiska izvēle biznesā: ētisku lēmumu pieņemšana, ētiskas dilemmas organizācijā, ētikas kodeksi un to loma biznesa attīstībā. Nodarbības jautājumi: 1. Kādus galvenos pamatjēdzienus aptver ētika? 2. Kādi ir ētikas veidi? Raksturojiet tos īsumā. 3. Kāda ir pielietojamās ētikas būtība? 4. Kāpēc biznesa studijās ir nepieciešams apgūt ētiku? 5. Kādi ir ētiskas izvēles kritēriji biznesā? 6. Kas ir ētikas kodeks un pēc kādiem principiem to veido? 7. Kāda ir ētikas kodeksa nozīme organizācijas darbībā?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ētiskas uzņēmējdarbības izpausmes Latvijas uzņēmumos (piemēri).
Apraksts
Anotācija: Praktiskās nodarbības – ētiskas uzņēmējdarbības izpausmes Latvijas uzņēmumos, to analīze. Nodarbības jautājumi: Jautājumi, kuri jāizvērtē gadījumu analīzē: 1. Kādas ētiskas dilemmas var būt iespējamas konkrēto uzņēmumu iekšējā vai ārējā komunikācijā? 2. Kādus ētikas pārkāpumus var identificēt konkrēto uzņēmumu darbībā? 3. Kas ir pozitīvi, kas diskutabli vērtējams analizējamajos ētikas kodeksos?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ētiskas uzņēmējdarbības izpausmes Latvijas uzņēmumos (piemēri).
Apraksts
Anotācija: Praktiskās nodarbības – ētiskas uzņēmējdarbības izpausmes Latvijas uzņēmumos, to analīze. Nodarbības jautājumi: Jautājumi, kuri jāizvērtē gadījumu analīzē: 1. Kādas ētiskas dilemmas var būt iespējamas konkrēto uzņēmumu iekšējā vai ārējā komunikācijā? 2. Kādus ētikas pārkāpumus var identificēt konkrēto uzņēmumu darbībā? 3. Kas ir pozitīvi, kas diskutabli vērtējams analizējamajos ētikas kodeksos?
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ētika uzņēmumā. Korporatīvā sociālā atbildība kā ētiska biznesa un ilgtspējības kategorija uzņēmumā.
Apraksts
Anotācija: Šajā tēmā apgūstamie jēdzieni un jautājumi: 1. Ētika uzņēmumā: ētiska korporatīvā uzvedība, ētiska vadība, ētika darbinieku savstarpējās attiecībās un komunikācijā, konfliktu risināšana. 2. Korporatīvā sociālā atbildība kā ētiska biznesa un ilgtspējības kategorija uzņēmumā. Nodarbības jautājumi: 1. Kādi parametri ietilps jēdzienā "ētiska korporatīvā uzvedība"? 2. Kādi parametri ietilps jēdzienā "ētiska organizācijas vadība"? 3. Kādi ir darbinieku ētisku savstarpējo attiecību un komunikācijas kritēriji? 4. Kādas darbības var uzskatīt par neētiskām darbinieku attiecībās? 5. Raksturojiet neētiskas konfliktu risināšanas pazīmes. 6. Kuras ir korporatīvās sociālās atbildības dimensijas organizācijas? Nosauciet tās. 7. Kā ētiska uzņēmuma darbība var ietekmēt uzņēmuma ilgtspēju?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Neētiskas uzņēmējdarbības izpausmes Latvijas uzņēmumos (piemēri).
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Līdzdalība IBSE studiju ārvalstu vizītes organizēšanā – biznesa komunikācijas prakse (vad. R.Putāns).
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Līdzdalība IBSE studiju ārvalstu vizītes organizēšanā – biznesa komunikācijas prakse (vad. R.Putāns).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Līdzdalība IBSE studiju ārvalstu vizītes organizēšanā – biznesa komunikācijas prakse (vad. R.Putāns).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Līdzdalība IBSE studiju ārvalstu vizītes organizēšanā – biznesa komunikācijas prakse (vad. R.Putāns).
Kopā kredītpunkti (ECTS):
6,00
Kontaktstundas:
40 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Studiju kursa ievads (informācija par kursa saturu un prasībām, veicamajiem darbiem studiju kursā). Kas ir komunikācija (jēdziens un būtība). Komunikācijas nozīme indivīda, organizācijas un sabiedrības dzīvē. Komunikācija un personīgā/korporatīvā attīstība. Komunikācijas process, tā elementi. Komunikācijas barjeras. Kā mazināt komunikācijas barjeras biznesa vidē.
Apraksts
Anotācija: Šajā tēmā apgūstamās apakštēmas: 1. Komunikācija – jēdziens un būtība. 2. Komunikācijas nozīme indivīda, organizācijas un sabiedrības dzīvē. 3. Komunikācija un personīgā/korporatīvā attīstība. 4. Komunikācijas process, tā elementi. 5. Komunikācijas barjeras. 6. Kā mazināt komunikācijas barjeras biznesa vidē. Nodarbības jautājumi: 1. Kādas ir izplatītākās definīcijas jēdzienam "komunikācija"? Kas tajās ir galvenais? 2. Kā komunikācija spēj ietekmēt indivīda, organizācijas un sabiedrības ikdienu? 3. Kā komunikācija spēj ietekmēt indivīda, organizācijas un sabiedrības attīstību? 4. Kā notiek komunikācijas process? 5. Aprakstiet komunikācijas procesa elementus, to mijietekmi! 6. Ko apzīmē jēdziens "komunikācijas barjeras"? 7. Kuras ir izplatītākās komunikācijas barjeras biznesa vidē un uzņēmumos? Kāpēc tās rodas? 8. Kā mazināt komunikācijas barjeras biznesa vidē?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācijas barjeru piemēri Latvijas uzņēmumu praksē.
Apraksts
Anotācija: Praktiskās nodarbības – komunikācijas barjeru piemēri Latvijas uzņēmumu praksē, to analīze. Nodarbības jautājumi: Jautājumi, kuri jāizvērtē gadījumu analīzē: 1. Kādas ir komunikācijas kļūdas konkrētu uzņēmumu komunikācijā, kuru rezultātā ir izveidojušās komunikācijas barjeras? 2. Kādas problēmas tā rezultātā ir radušās uzņēmumā?
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācijas veidi. Komunikācijas kodi. Uzņēmumu logotipi, simboli, korporatīvās krāsas, produktu iepakojums, telpu noformējums u.c. kā komunikācijas kodi biznesā.
Apraksts
Anotācija: Šajā tēmā apgūstamie jēdzieni un jautājumi: 1. Komunikācijas veidi: 1) intrapersonālā, starppersonu, grupu, masu komunikācija; 2) verbālā, neverbālā komunikācija; 3) formālā, neformālā komunikācija. 2. Komunikācijas kodi (vizuālie, audiālie). 3. Uzņēmumu logotipi, simboli, korporatīvās krāsas, produktu iepakojums, telpu noformējums u.c. kā komunikācijas kodi biznesā. Nodarbības jautājumi: 1. Pēc kādiem galvenajiem parametriem tiek klasificēta komunikācija? 2. Kas ir komunikators, kas – informācijas saņēmējs katrā no komunikācijas veidiem: intrapersonālā, starppersonu, grupu, masu komunikācija? 3. Kādas ir verbālās komunikācijas pamatnostādnes un īpatnības? 4. Kādas ir neverbālās komunikācijas pamatnostādnes un īpatnības? 5. Kādas ir atšķirības formālajā un neformālajā komunikācijā? 6. Raksturojiet komunikācijas kodus audiālajā komunikācijā! 7. Raksturojiet komunikācijas kodus vizuālajā komunikācijā! 8. Kādi noteikumi un īpatnības jāievēro, lietojot dažādus komunikācijas kodus biznesā?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācijas kodi un to lietojums Latvijas uzņēmumu praksē.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iekšējā komunikācija organizācijā. Vertikālā un horizontālā komunikācija uzņēmumā. Iekšējās komunikācijas auditorijas, kanāli un instrumenti uzņēmumos.
Apraksts
Anotācija: Šajā tēmā apgūstamie jēdzieni un jautājumi: 1. Iekšējā komunikācija organizācijā – jēdziens, veidošanas pamatprincipi. 2. Vertikālā (augšupvērstā un lejupvērstā) un horizontālā komunikācija uzņēmumā. 3. Iekšējās komunikācijas auditorijas, kanāli un instrumenti uzņēmumos. Nodarbības jautājumi: 1. Kādi ir organizācijas iekšējās komunikācijas raksturlielumi un līmeņi? 2. Kādi ir iekšējās komunikācijas mērķi un nozīme organizācijā? 3. Raksturojiet izpausmes un atšķirības individuālai, paplašinātai vai publiskai komunikācijai organizācijā! 4. Raksturojiet izpausmes un atšķirības formālai un neformālai komunikācijai organizācijā! 5. Ar ko atšķiras vertikālā augšupvērstā un lejupvērstā komunikācija organizācijā? 6. Ar ko atšķiras vertikālā un horizontālā komunikācija organizācijā? 7. Kuri kanāli tiek izmantoti organizācijas iekšējās komunikācijas veidošanā? 8. Kādi ir izplatītākie instrumenti organizācijas iekšējās komunikācijas veidošanā?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību izbraukums
2

Tēmas

Konkrētu Latvijas uzņēmumu iekšējās komunikācijas auditorijas, kanāli un instrumenti.
Apraksts
Anotācija: Praktiskās nodarbības – Latvijas uzņēmumu iekšējās komunikācijas auditorijas, kanāli un instrumenti, to analīze. Nodarbības jautājumi: Jautājumi, kuri jāizvērtē gadījumu analīzē: 1. Kādas ir galvenās iekšējās komunikācijas funkcijas, mērķi un uzdevumi šajos uzņēmumos? 2. Pa kādiem kanāliem un ar kādiem instrumentiem tiek īstenota iekšējā komunikācija šajos uzņēmumos? 3. Kādas ir galvenās problēmas šo uzņēmumu iekšējā komunikācijā?
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ārējā komunikācija organizācijā. Ārējās komunikācijas auditorijas, kanāli un instrumenti uzņēmumos.
Apraksts
Anotācija: Šajā tēmā apgūstamie jēdzieni un jautājumi: 1. Ārējā komunikācija organizācijā – jēdziens, veidošanas pamatprincipi. 2. Ārējās komunikācijas auditorijas, kanāli un instrumenti uzņēmumos. Nodarbības jautājumi: 1. Kādi ir ārējās komunikācijas mērķi un nozīme organizācijā? 2. Raksturojiet organizācijas ārējās komunikācijas veidošanas pamatprincipus! 3. Kuri kanāli tiek izmantoti organizācijas ārējās komunikācijas veidošanā? 4. Kādi ir izplatītākie instrumenti organizācijas ārējās komunikācijas veidošanā? 5. Nosauciet un raksturojiet ārējās komunikācijas auditorijas organizācijās! 6. Kuras ir būtiskākās no tām biznesa vidē?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Konkrēta Latvijas uzņēmuma ārējās komunikācijas auditorijas, kanāli un instrumenti.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ētikas jēdziens. Ētika kā filosofiska disciplīna. Pielietojamās ētikas jēdziens, tā saistība ar biznesa jomu. Ētiska izvēle biznesā.
Apraksts
Anotācija: Šajā tēmā apgūstamie jēdzieni un jautājumi: 1. Ētikas jēdziens. Ētika kā filosofiska disciplīna. 2. Pielietojamās ētikas jēdziens, tā saistība ar biznesa jomu. 3. Ētiska izvēle biznesā: ētisku lēmumu pieņemšana, ētiskas dilemmas organizācijā, ētikas kodeksi un to loma biznesa attīstībā. Nodarbības jautājumi: 1. Kādus galvenos pamatjēdzienus aptver ētika? 2. Kādi ir ētikas veidi? Raksturojiet tos īsumā. 3. Kāda ir pielietojamās ētikas būtība? 4. Kāpēc biznesa studijās ir nepieciešams apgūt ētiku? 5. Kādi ir ētiskas izvēles kritēriji biznesā? 6. Kas ir ētikas kodeks un pēc kādiem principiem to veido? 7. Kāda ir ētikas kodeksa nozīme organizācijas darbībā?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ētiskas uzņēmējdarbības izpausmes Latvijas uzņēmumos (piemēri).
Apraksts
Anotācija: Praktiskās nodarbības – ētiskas uzņēmējdarbības izpausmes Latvijas uzņēmumos, to analīze. Nodarbības jautājumi: Jautājumi, kuri jāizvērtē gadījumu analīzē: 1. Kādas ētiskas dilemmas var būt iespējamas konkrēto uzņēmumu iekšējā vai ārējā komunikācijā? 2. Kādus ētikas pārkāpumus var identificēt konkrēto uzņēmumu darbībā? 3. Kas ir pozitīvi, kas diskutabli vērtējams analizējamajos ētikas kodeksos?
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ētika uzņēmumā. Korporatīvā sociālā atbildība kā ētiska biznesa un ilgtspējības kategorija uzņēmumā.
Apraksts
Anotācija: Šajā tēmā apgūstamie jēdzieni un jautājumi: 1. Ētika uzņēmumā: ētiska korporatīvā uzvedība, ētiska vadība, ētika darbinieku savstarpējās attiecībās un komunikācijā, konfliktu risināšana. 2. Korporatīvā sociālā atbildība kā ētiska biznesa un ilgtspējības kategorija uzņēmumā. Nodarbības jautājumi: 1. Kādi parametri ietilps jēdzienā "ētiska korporatīvā uzvedība"? 2. Kādi parametri ietilps jēdzienā "ētiska organizācijas vadība"? 3. Kādi ir darbinieku ētisku savstarpējo attiecību un komunikācijas kritēriji? 4. Kādas darbības var uzskatīt par neētiskām darbinieku attiecībās? 5. Raksturojiet neētiskas konfliktu risināšanas pazīmes. 6. Kuras ir korporatīvās sociālās atbildības dimensijas organizācijas? Nosauciet tās. 7. Kā ētiska uzņēmuma darbība var ietekmēt uzņēmuma ilgtspēju?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Neētiskas uzņēmējdarbības izpausmes Latvijas uzņēmumos (piemēri).
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Līdzdalība IBSE studiju ārvalstu vizītes organizēšanā – biznesa komunikācijas prakse (vad. R.Putāns).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Līdzdalība IBSE studiju ārvalstu vizītes organizēšanā – biznesa komunikācijas prakse (vad. R.Putāns).
Kopā kredītpunkti (ECTS):
6,00
Kontaktstundas:
28 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Hannawa, A. F. and Spitzberg, B. H. 2015. Communication Competence. De Gruyter, Inc.Piemērots angļu valodas plūsmai

2.

Viswanathan, R. 2010. Business Communication. Himalaya Publishing House.Piemērots angļu valodas plūsmai

3.

Gillis, T., IABC. 2011. The IABC Handbook of Organizational Communication: A Guide to Internal Communication, Public Relations, Marketing, and Leadership. John Wiley & Sons, Inc.

4.

Meyer-Galow, E. 2018. Business Ethics 3.0: The New Integral Ethics. Walter de Gruyter GmbH.

5.

Plaisance, P., L. (ed.) 2018. Communication and Media Ethics. Boston; Berlin: De Gruyter Mouton.

Papildu literatūra

1.

Mautner, G. and Rainer, F. 2017. Handbook of Business Communication: Linguistic Approaches. De Gruyter, Inc.Piemērots angļu valodas plūsmai

2.

Jones, B., Tench, R. and Sun, W. 2014. Communicating Corporate Social Responsibility: Perspectives and Practice. Emerald Publishing Limited.Piemērots angļu valodas plūsmai

3.

Conaway, R. N. and Laasch, O. 2012. Communication in Responsible Business: Strategies, Concepts, and Cases. Business Expert Press.

4.

Machado, C., Starr-Glass, D., Davim, J. C., Bràs, F. A., et.al. 2018. Micro MBA: Theory and Practice. De Gruyter, Inc.

5.

Rocci, A. and de Saussure, L. 2016. Verbal Communication. De Gruyter, Inc.

6.

DiMarco, J. 2017. Commmunications Writing and Design: The Integrated Manual for Marketing, Advertising, and Public Relations. John Wiley & Sons, Incorporated.