Biznesa komunikācija un ētika
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie izprot mūsdienu lietišķās komunikācijas procesu, tā likumsakarības un ietekmi uz organizācijas darbību, pārzina organizācijas iekšējās un ārējās komunikācijas veidošanas un vadīšanas principus un metodes, izprot ētikas pamatnostādnes, individuālās un profesionālās ētikas principus un ētisko standartu ievērošanas nepieciešamību biznesa vidē.
Prasmes
1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie spēs izmantot teorētiskās zināšanas par biznesa komunikāciju un ētiku, veicot biznesa vides analīzi, pratīs izvērtēt un noteikt atbilstošas metodes iekšējās un ārējās komunikācijas īstenošanai organizācijā, spēs kritiski izvērtēt uzņēmējdarbības situācijas no biznesa ētikas viedokļa, identificēt un analizēt problēmas, ko izraisa ētisko principu neievērošana biznesā un biznesa komunikācijā.
Kompetences
1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie spēs analizēt un interpretēt organizācijas iekšējās un ārējās komunikācijas kodus, kanālus un instrumentus, noteikt komunikācijas un ētiskas darbības uzlabošanas virzienus organizācijā, novērtēt profesionālo saskarsmi no ētikas viedokļa un veidot to saskaņā ar individuālās un profesionālās ētikas principiem.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Literatūras analīze; kopsavilkumu izstrāde; mājas uzdevumu izpilde; grupu darbs – gadījumu izpēte, analīze un prezentāciju sagatavošana semināriem; individuālais referāts, kas paredz: 1) noteikt tēmas pamatproblēmu un aprakstīt tās izpausmes praksē; 2) izpētīt un novērtēt alternatīvus (tostarp teorētiķu) viedokļus par šo tēmu; 3) izteikt viedokli par veiktā pētījuma rezultātiem, pamatojot to.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Rakstisks referāts, kas paredz: 1) noteikt tēmas pamatproblēmu un aprakstīt tās izpausmes praksē; 2) izpētīt un novērtēt alternatīvus (tostarp teorētiķu) viedokļus par šo tēmu; 3) izteikt viedokli par veiktā pētījuma rezultātiem, pamatojot to.
|
||
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Praktiskas situācijas izpēte un analīze, tās prezentācija. Problēmsituāciju identificēšana. Diskusija.
|
||
|
3.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Praktiskas situācijas izpēte un analīze, tās prezentācija. Problēmsituāciju identificēšana. Diskusija.
|
||
|
4.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Praktiskas situācijas izpēte un analīze, tās prezentācija. Problēmsituāciju identificēšana. Diskusija.
|
||
|
5.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Lekciju un semināru apmeklējums – obligāts. Kopsavilkumu izstrāde – 15%. Semināru darbu izstrāde (grupu darbs) – 20%. Līdzdalība semināros (aktivitāte un atbilžu kvalitāte) – 10%. Referāts – 15%. Eksāmens – 40%.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Studiju kursa ievads (informācija par kursa saturu un prasībām, veicamajiem darbiem studiju kursā).
Kas ir komunikācija (jēdziens un būtība). Komunikācijas nozīme indivīda, organizācijas un sabiedrības dzīvē. Komunikācija un personīgā/korporatīvā attīstība.
Komunikācijas process, tā elementi. Komunikācijas barjeras. Kā mazināt komunikācijas barjeras biznesa vidē.
Apraksts
Anotācija: Šajā tēmā apgūstamās apakštēmas:
1. Komunikācija – jēdziens un būtība.
2. Komunikācijas nozīme indivīda, organizācijas un sabiedrības dzīvē.
3. Komunikācija un personīgā/korporatīvā attīstība.
4. Komunikācijas process, tā elementi.
5. Komunikācijas barjeras.
6. Kā mazināt komunikācijas barjeras biznesa vidē.
Nodarbības jautājumi: 1. Kādas ir izplatītākās definīcijas jēdzienam "komunikācija"? Kas tajās ir galvenais?
2. Kā komunikācija spēj ietekmēt indivīda, organizācijas un sabiedrības ikdienu?
3. Kā komunikācija spēj ietekmēt indivīda, organizācijas un sabiedrības attīstību?
4. Kā notiek komunikācijas process?
5. Aprakstiet komunikācijas procesa elementus, to mijietekmi!
6. Ko apzīmē jēdziens "komunikācijas barjeras"?
7. Kuras ir izplatītākās komunikācijas barjeras biznesa vidē un uzņēmumos? Kāpēc tās rodas?
8. Kā mazināt komunikācijas barjeras biznesa vidē?
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Studiju kursa ievads (informācija par kursa saturu un prasībām, veicamajiem darbiem studiju kursā).
Kas ir komunikācija (jēdziens un būtība). Komunikācijas nozīme indivīda, organizācijas un sabiedrības dzīvē. Komunikācija un personīgā/korporatīvā attīstība.
Komunikācijas process, tā elementi. Komunikācijas barjeras. Kā mazināt komunikācijas barjeras biznesa vidē.
Apraksts
Anotācija: Šajā tēmā apgūstamās apakštēmas:
1. Komunikācija – jēdziens un būtība.
2. Komunikācijas nozīme indivīda, organizācijas un sabiedrības dzīvē.
3. Komunikācija un personīgā/korporatīvā attīstība.
4. Komunikācijas process, tā elementi.
5. Komunikācijas barjeras.
6. Kā mazināt komunikācijas barjeras biznesa vidē.
Nodarbības jautājumi: 1. Kādas ir izplatītākās definīcijas jēdzienam "komunikācija"? Kas tajās ir galvenais?
2. Kā komunikācija spēj ietekmēt indivīda, organizācijas un sabiedrības ikdienu?
3. Kā komunikācija spēj ietekmēt indivīda, organizācijas un sabiedrības attīstību?
4. Kā notiek komunikācijas process?
5. Aprakstiet komunikācijas procesa elementus, to mijietekmi!
6. Ko apzīmē jēdziens "komunikācijas barjeras"?
7. Kuras ir izplatītākās komunikācijas barjeras biznesa vidē un uzņēmumos? Kāpēc tās rodas?
8. Kā mazināt komunikācijas barjeras biznesa vidē?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas barjeru piemēri Latvijas uzņēmumu praksē.
Apraksts
Anotācija: Praktiskās nodarbības – komunikācijas barjeru piemēri Latvijas uzņēmumu praksē, to analīze.
Nodarbības jautājumi: Jautājumi, kuri jāizvērtē gadījumu analīzē:
1. Kādas ir komunikācijas kļūdas konkrētu uzņēmumu komunikācijā, kuru rezultātā ir izveidojušās komunikācijas barjeras?
2. Kādas problēmas tā rezultātā ir radušās uzņēmumā?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas barjeru piemēri Latvijas uzņēmumu praksē.
Apraksts
Anotācija: Praktiskās nodarbības – komunikācijas barjeru piemēri Latvijas uzņēmumu praksē, to analīze.
Nodarbības jautājumi: Jautājumi, kuri jāizvērtē gadījumu analīzē:
1. Kādas ir komunikācijas kļūdas konkrētu uzņēmumu komunikācijā, kuru rezultātā ir izveidojušās komunikācijas barjeras?
2. Kādas problēmas tā rezultātā ir radušās uzņēmumā?
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas veidi. Komunikācijas kodi. Uzņēmumu logotipi, simboli, korporatīvās krāsas, produktu iepakojums, telpu noformējums u.c. kā komunikācijas kodi biznesā.
Apraksts
Anotācija: Šajā tēmā apgūstamie jēdzieni un jautājumi:
1. Komunikācijas veidi: 1) intrapersonālā, starppersonu, grupu, masu komunikācija; 2) verbālā, neverbālā komunikācija; 3) formālā, neformālā komunikācija.
2. Komunikācijas kodi (vizuālie, audiālie).
3. Uzņēmumu logotipi, simboli, korporatīvās krāsas, produktu iepakojums, telpu noformējums u.c. kā komunikācijas kodi biznesā.
Nodarbības jautājumi: 1. Pēc kādiem galvenajiem parametriem tiek klasificēta komunikācija?
2. Kas ir komunikators, kas – informācijas saņēmējs katrā no komunikācijas veidiem: intrapersonālā, starppersonu, grupu, masu komunikācija?
3. Kādas ir verbālās komunikācijas pamatnostādnes un īpatnības?
4. Kādas ir neverbālās komunikācijas pamatnostādnes un īpatnības?
5. Kādas ir atšķirības formālajā un neformālajā komunikācijā?
6. Raksturojiet komunikācijas kodus audiālajā komunikācijā!
7. Raksturojiet komunikācijas kodus vizuālajā komunikācijā!
8. Kādi noteikumi un īpatnības jāievēro, lietojot dažādus komunikācijas kodus biznesā?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas kodi un to lietojums Latvijas uzņēmumu praksē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas kodi un to lietojums Latvijas uzņēmumu praksē.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iekšējā komunikācija organizācijā. Vertikālā un horizontālā komunikācija uzņēmumā. Iekšējās komunikācijas auditorijas, kanāli un instrumenti uzņēmumos.
Apraksts
Anotācija: Šajā tēmā apgūstamie jēdzieni un jautājumi:
1. Iekšējā komunikācija organizācijā – jēdziens, veidošanas pamatprincipi.
2. Vertikālā (augšupvērstā un lejupvērstā) un horizontālā komunikācija uzņēmumā.
3. Iekšējās komunikācijas auditorijas, kanāli un instrumenti uzņēmumos.
Nodarbības jautājumi: 1. Kādi ir organizācijas iekšējās komunikācijas raksturlielumi un līmeņi?
2. Kādi ir iekšējās komunikācijas mērķi un nozīme organizācijā?
3. Raksturojiet izpausmes un atšķirības individuālai, paplašinātai vai publiskai komunikācijai organizācijā!
4. Raksturojiet izpausmes un atšķirības formālai un neformālai komunikācijai organizācijā!
5. Ar ko atšķiras vertikālā augšupvērstā un lejupvērstā komunikācija organizācijā?
6. Ar ko atšķiras vertikālā un horizontālā komunikācija organizācijā?
7. Kuri kanāli tiek izmantoti organizācijas iekšējās komunikācijas veidošanā?
8. Kādi ir izplatītākie instrumenti organizācijas iekšējās komunikācijas veidošanā?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Konkrētu Latvijas uzņēmumu iekšējās komunikācijas auditorijas, kanāli un instrumenti.
Apraksts
Anotācija: Praktiskās nodarbības – Latvijas uzņēmumu iekšējās komunikācijas auditorijas, kanāli un instrumenti, to analīze.
Nodarbības jautājumi: Jautājumi, kuri jāizvērtē gadījumu analīzē:
1. Kādas ir galvenās iekšējās komunikācijas funkcijas, mērķi un uzdevumi šajos uzņēmumos?
2. Pa kādiem kanāliem un ar kādiem instrumentiem tiek īstenota iekšējā komunikācija šajos uzņēmumos?
3. Kādas ir galvenās problēmas šo uzņēmumu iekšējā komunikācijā?
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ārējā komunikācija organizācijā. Ārējās komunikācijas auditorijas, kanāli un instrumenti uzņēmumos.
Apraksts
Anotācija: Šajā tēmā apgūstamie jēdzieni un jautājumi:
1. Ārējā komunikācija organizācijā – jēdziens, veidošanas pamatprincipi.
2. Ārējās komunikācijas auditorijas, kanāli un instrumenti uzņēmumos.
Nodarbības jautājumi: 1. Kādi ir ārējās komunikācijas mērķi un nozīme organizācijā?
2. Raksturojiet organizācijas ārējās komunikācijas veidošanas pamatprincipus!
3. Kuri kanāli tiek izmantoti organizācijas ārējās komunikācijas veidošanā?
4. Kādi ir izplatītākie instrumenti organizācijas ārējās komunikācijas veidošanā?
5. Nosauciet un raksturojiet ārējās komunikācijas auditorijas organizācijās!
6. Kuras ir būtiskākās no tām biznesa vidē?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Konkrēta Latvijas uzņēmuma ārējās komunikācijas auditorijas, kanāli un instrumenti.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ētikas jēdziens. Ētika kā filosofiska disciplīna. Pielietojamās ētikas jēdziens, tā saistība ar biznesa jomu.
Ētiska izvēle biznesā.
Apraksts
Anotācija: Šajā tēmā apgūstamie jēdzieni un jautājumi:
1. Ētikas jēdziens. Ētika kā filosofiska disciplīna.
2. Pielietojamās ētikas jēdziens, tā saistība ar biznesa jomu.
3. Ētiska izvēle biznesā: ētisku lēmumu pieņemšana, ētiskas dilemmas organizācijā, ētikas kodeksi un to loma biznesa attīstībā.
Nodarbības jautājumi: 1. Kādus galvenos pamatjēdzienus aptver ētika?
2. Kādi ir ētikas veidi? Raksturojiet tos īsumā.
3. Kāda ir pielietojamās ētikas būtība?
4. Kāpēc biznesa studijās ir nepieciešams apgūt ētiku?
5. Kādi ir ētiskas izvēles kritēriji biznesā?
6. Kas ir ētikas kodeks un pēc kādiem principiem to veido?
7. Kāda ir ētikas kodeksa nozīme organizācijas darbībā?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ētiskas uzņēmējdarbības izpausmes Latvijas uzņēmumos (piemēri).
Apraksts
Anotācija: Praktiskās nodarbības – ētiskas uzņēmējdarbības izpausmes Latvijas uzņēmumos, to analīze.
Nodarbības jautājumi: Jautājumi, kuri jāizvērtē gadījumu analīzē:
1. Kādas ētiskas dilemmas var būt iespējamas konkrēto uzņēmumu iekšējā vai ārējā komunikācijā?
2. Kādus ētikas pārkāpumus var identificēt konkrēto uzņēmumu darbībā?
3. Kas ir pozitīvi, kas diskutabli vērtējams analizējamajos ētikas kodeksos?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ētiskas uzņēmējdarbības izpausmes Latvijas uzņēmumos (piemēri).
Apraksts
Anotācija: Praktiskās nodarbības – ētiskas uzņēmējdarbības izpausmes Latvijas uzņēmumos, to analīze.
Nodarbības jautājumi: Jautājumi, kuri jāizvērtē gadījumu analīzē:
1. Kādas ētiskas dilemmas var būt iespējamas konkrēto uzņēmumu iekšējā vai ārējā komunikācijā?
2. Kādus ētikas pārkāpumus var identificēt konkrēto uzņēmumu darbībā?
3. Kas ir pozitīvi, kas diskutabli vērtējams analizējamajos ētikas kodeksos?
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ētika uzņēmumā. Korporatīvā sociālā atbildība kā ētiska biznesa un ilgtspējības kategorija uzņēmumā.
Apraksts
Anotācija: Šajā tēmā apgūstamie jēdzieni un jautājumi:
1. Ētika uzņēmumā: ētiska korporatīvā uzvedība, ētiska vadība, ētika darbinieku savstarpējās attiecībās un komunikācijā, konfliktu risināšana.
2. Korporatīvā sociālā atbildība kā ētiska biznesa un ilgtspējības kategorija uzņēmumā.
Nodarbības jautājumi: 1. Kādi parametri ietilps jēdzienā "ētiska korporatīvā uzvedība"?
2. Kādi parametri ietilps jēdzienā "ētiska organizācijas vadība"?
3. Kādi ir darbinieku ētisku savstarpējo attiecību un komunikācijas kritēriji?
4. Kādas darbības var uzskatīt par neētiskām darbinieku attiecībās?
5. Raksturojiet neētiskas konfliktu risināšanas pazīmes.
6. Kuras ir korporatīvās sociālās atbildības dimensijas organizācijas? Nosauciet tās.
7. Kā ētiska uzņēmuma darbība var ietekmēt uzņēmuma ilgtspēju?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Neētiskas uzņēmējdarbības izpausmes Latvijas uzņēmumos (piemēri).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Datorklase
|
2
|
Tēmas
|
Līdzdalība IBSE studiju ārvalstu vizītes organizēšanā – biznesa komunikācijas prakse (vad. R.Putāns).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Datorklase
|
2
|
Tēmas
|
Līdzdalība IBSE studiju ārvalstu vizītes organizēšanā – biznesa komunikācijas prakse (vad. R.Putāns).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Datorklase
|
2
|
Tēmas
|
Līdzdalība IBSE studiju ārvalstu vizītes organizēšanā – biznesa komunikācijas prakse (vad. R.Putāns).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Datorklase
|
2
|
Tēmas
|
Līdzdalība IBSE studiju ārvalstu vizītes organizēšanā – biznesa komunikācijas prakse (vad. R.Putāns).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Studiju kursa ievads (informācija par kursa saturu un prasībām, veicamajiem darbiem studiju kursā).
Kas ir komunikācija (jēdziens un būtība). Komunikācijas nozīme indivīda, organizācijas un sabiedrības dzīvē. Komunikācija un personīgā/korporatīvā attīstība.
Komunikācijas process, tā elementi. Komunikācijas barjeras. Kā mazināt komunikācijas barjeras biznesa vidē.
Apraksts
Anotācija: Šajā tēmā apgūstamās apakštēmas:
1. Komunikācija – jēdziens un būtība.
2. Komunikācijas nozīme indivīda, organizācijas un sabiedrības dzīvē.
3. Komunikācija un personīgā/korporatīvā attīstība.
4. Komunikācijas process, tā elementi.
5. Komunikācijas barjeras.
6. Kā mazināt komunikācijas barjeras biznesa vidē.
Nodarbības jautājumi: 1. Kādas ir izplatītākās definīcijas jēdzienam "komunikācija"? Kas tajās ir galvenais?
2. Kā komunikācija spēj ietekmēt indivīda, organizācijas un sabiedrības ikdienu?
3. Kā komunikācija spēj ietekmēt indivīda, organizācijas un sabiedrības attīstību?
4. Kā notiek komunikācijas process?
5. Aprakstiet komunikācijas procesa elementus, to mijietekmi!
6. Ko apzīmē jēdziens "komunikācijas barjeras"?
7. Kuras ir izplatītākās komunikācijas barjeras biznesa vidē un uzņēmumos? Kāpēc tās rodas?
8. Kā mazināt komunikācijas barjeras biznesa vidē?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas barjeru piemēri Latvijas uzņēmumu praksē.
Apraksts
Anotācija: Praktiskās nodarbības – komunikācijas barjeru piemēri Latvijas uzņēmumu praksē, to analīze.
Nodarbības jautājumi: Jautājumi, kuri jāizvērtē gadījumu analīzē:
1. Kādas ir komunikācijas kļūdas konkrētu uzņēmumu komunikācijā, kuru rezultātā ir izveidojušās komunikācijas barjeras?
2. Kādas problēmas tā rezultātā ir radušās uzņēmumā?
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas veidi. Komunikācijas kodi. Uzņēmumu logotipi, simboli, korporatīvās krāsas, produktu iepakojums, telpu noformējums u.c. kā komunikācijas kodi biznesā.
Apraksts
Anotācija: Šajā tēmā apgūstamie jēdzieni un jautājumi:
1. Komunikācijas veidi: 1) intrapersonālā, starppersonu, grupu, masu komunikācija; 2) verbālā, neverbālā komunikācija; 3) formālā, neformālā komunikācija.
2. Komunikācijas kodi (vizuālie, audiālie).
3. Uzņēmumu logotipi, simboli, korporatīvās krāsas, produktu iepakojums, telpu noformējums u.c. kā komunikācijas kodi biznesā.
Nodarbības jautājumi: 1. Pēc kādiem galvenajiem parametriem tiek klasificēta komunikācija?
2. Kas ir komunikators, kas – informācijas saņēmējs katrā no komunikācijas veidiem: intrapersonālā, starppersonu, grupu, masu komunikācija?
3. Kādas ir verbālās komunikācijas pamatnostādnes un īpatnības?
4. Kādas ir neverbālās komunikācijas pamatnostādnes un īpatnības?
5. Kādas ir atšķirības formālajā un neformālajā komunikācijā?
6. Raksturojiet komunikācijas kodus audiālajā komunikācijā!
7. Raksturojiet komunikācijas kodus vizuālajā komunikācijā!
8. Kādi noteikumi un īpatnības jāievēro, lietojot dažādus komunikācijas kodus biznesā?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas kodi un to lietojums Latvijas uzņēmumu praksē.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iekšējā komunikācija organizācijā. Vertikālā un horizontālā komunikācija uzņēmumā. Iekšējās komunikācijas auditorijas, kanāli un instrumenti uzņēmumos.
Apraksts
Anotācija: Šajā tēmā apgūstamie jēdzieni un jautājumi:
1. Iekšējā komunikācija organizācijā – jēdziens, veidošanas pamatprincipi.
2. Vertikālā (augšupvērstā un lejupvērstā) un horizontālā komunikācija uzņēmumā.
3. Iekšējās komunikācijas auditorijas, kanāli un instrumenti uzņēmumos.
Nodarbības jautājumi: 1. Kādi ir organizācijas iekšējās komunikācijas raksturlielumi un līmeņi?
2. Kādi ir iekšējās komunikācijas mērķi un nozīme organizācijā?
3. Raksturojiet izpausmes un atšķirības individuālai, paplašinātai vai publiskai komunikācijai organizācijā!
4. Raksturojiet izpausmes un atšķirības formālai un neformālai komunikācijai organizācijā!
5. Ar ko atšķiras vertikālā augšupvērstā un lejupvērstā komunikācija organizācijā?
6. Ar ko atšķiras vertikālā un horizontālā komunikācija organizācijā?
7. Kuri kanāli tiek izmantoti organizācijas iekšējās komunikācijas veidošanā?
8. Kādi ir izplatītākie instrumenti organizācijas iekšējās komunikācijas veidošanā?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Konkrētu Latvijas uzņēmumu iekšējās komunikācijas auditorijas, kanāli un instrumenti.
Apraksts
Anotācija: Praktiskās nodarbības – Latvijas uzņēmumu iekšējās komunikācijas auditorijas, kanāli un instrumenti, to analīze.
Nodarbības jautājumi: Jautājumi, kuri jāizvērtē gadījumu analīzē:
1. Kādas ir galvenās iekšējās komunikācijas funkcijas, mērķi un uzdevumi šajos uzņēmumos?
2. Pa kādiem kanāliem un ar kādiem instrumentiem tiek īstenota iekšējā komunikācija šajos uzņēmumos?
3. Kādas ir galvenās problēmas šo uzņēmumu iekšējā komunikācijā?
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ārējā komunikācija organizācijā. Ārējās komunikācijas auditorijas, kanāli un instrumenti uzņēmumos.
Apraksts
Anotācija: Šajā tēmā apgūstamie jēdzieni un jautājumi:
1. Ārējā komunikācija organizācijā – jēdziens, veidošanas pamatprincipi.
2. Ārējās komunikācijas auditorijas, kanāli un instrumenti uzņēmumos.
Nodarbības jautājumi: 1. Kādi ir ārējās komunikācijas mērķi un nozīme organizācijā?
2. Raksturojiet organizācijas ārējās komunikācijas veidošanas pamatprincipus!
3. Kuri kanāli tiek izmantoti organizācijas ārējās komunikācijas veidošanā?
4. Kādi ir izplatītākie instrumenti organizācijas ārējās komunikācijas veidošanā?
5. Nosauciet un raksturojiet ārējās komunikācijas auditorijas organizācijās!
6. Kuras ir būtiskākās no tām biznesa vidē?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Konkrēta Latvijas uzņēmuma ārējās komunikācijas auditorijas, kanāli un instrumenti.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ētikas jēdziens. Ētika kā filosofiska disciplīna. Pielietojamās ētikas jēdziens, tā saistība ar biznesa jomu.
Ētiska izvēle biznesā.
Apraksts
Anotācija: Šajā tēmā apgūstamie jēdzieni un jautājumi:
1. Ētikas jēdziens. Ētika kā filosofiska disciplīna.
2. Pielietojamās ētikas jēdziens, tā saistība ar biznesa jomu.
3. Ētiska izvēle biznesā: ētisku lēmumu pieņemšana, ētiskas dilemmas organizācijā, ētikas kodeksi un to loma biznesa attīstībā.
Nodarbības jautājumi: 1. Kādus galvenos pamatjēdzienus aptver ētika?
2. Kādi ir ētikas veidi? Raksturojiet tos īsumā.
3. Kāda ir pielietojamās ētikas būtība?
4. Kāpēc biznesa studijās ir nepieciešams apgūt ētiku?
5. Kādi ir ētiskas izvēles kritēriji biznesā?
6. Kas ir ētikas kodeks un pēc kādiem principiem to veido?
7. Kāda ir ētikas kodeksa nozīme organizācijas darbībā?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ētiskas uzņēmējdarbības izpausmes Latvijas uzņēmumos (piemēri).
Apraksts
Anotācija: Praktiskās nodarbības – ētiskas uzņēmējdarbības izpausmes Latvijas uzņēmumos, to analīze.
Nodarbības jautājumi: Jautājumi, kuri jāizvērtē gadījumu analīzē:
1. Kādas ētiskas dilemmas var būt iespējamas konkrēto uzņēmumu iekšējā vai ārējā komunikācijā?
2. Kādus ētikas pārkāpumus var identificēt konkrēto uzņēmumu darbībā?
3. Kas ir pozitīvi, kas diskutabli vērtējams analizējamajos ētikas kodeksos?
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ētika uzņēmumā. Korporatīvā sociālā atbildība kā ētiska biznesa un ilgtspējības kategorija uzņēmumā.
Apraksts
Anotācija: Šajā tēmā apgūstamie jēdzieni un jautājumi:
1. Ētika uzņēmumā: ētiska korporatīvā uzvedība, ētiska vadība, ētika darbinieku savstarpējās attiecībās un komunikācijā, konfliktu risināšana.
2. Korporatīvā sociālā atbildība kā ētiska biznesa un ilgtspējības kategorija uzņēmumā.
Nodarbības jautājumi: 1. Kādi parametri ietilps jēdzienā "ētiska korporatīvā uzvedība"?
2. Kādi parametri ietilps jēdzienā "ētiska organizācijas vadība"?
3. Kādi ir darbinieku ētisku savstarpējo attiecību un komunikācijas kritēriji?
4. Kādas darbības var uzskatīt par neētiskām darbinieku attiecībās?
5. Raksturojiet neētiskas konfliktu risināšanas pazīmes.
6. Kuras ir korporatīvās sociālās atbildības dimensijas organizācijas? Nosauciet tās.
7. Kā ētiska uzņēmuma darbība var ietekmēt uzņēmuma ilgtspēju?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Neētiskas uzņēmējdarbības izpausmes Latvijas uzņēmumos (piemēri).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Datorklase
|
2
|
Tēmas
|
Līdzdalība IBSE studiju ārvalstu vizītes organizēšanā – biznesa komunikācijas prakse (vad. R.Putāns).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Datorklase
|
2
|
Tēmas
|
Līdzdalība IBSE studiju ārvalstu vizītes organizēšanā – biznesa komunikācijas prakse (vad. R.Putāns).
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Hannawa, A. F. and Spitzberg, B. H. 2015. Communication Competence. De Gruyter, Inc.Piemērots angļu valodas plūsmai
Viswanathan, R. 2010. Business Communication. Himalaya Publishing House.Piemērots angļu valodas plūsmai
Gillis, T., IABC. 2011. The IABC Handbook of Organizational Communication: A Guide to Internal Communication, Public Relations, Marketing, and Leadership. John Wiley & Sons, Inc.
Plaisance, P., L. (ed.) 2018. Communication and Media Ethics. Boston; Berlin: De Gruyter Mouton.
Papildu literatūra
Mautner, G. and Rainer, F. 2017. Handbook of Business Communication: Linguistic Approaches. De Gruyter, Inc.Piemērots angļu valodas plūsmai
Jones, B., Tench, R. and Sun, W. 2014. Communicating Corporate Social Responsibility: Perspectives and Practice. Emerald Publishing Limited.Piemērots angļu valodas plūsmai
Conaway, R. N. and Laasch, O. 2012. Communication in Responsible Business: Strategies, Concepts, and Cases. Business Expert Press.
Machado, C., Starr-Glass, D., Davim, J. C., Bràs, F. A., et.al. 2018. Micro MBA: Theory and Practice. De Gruyter, Inc.