Mūsdienu psiholoģijas attīstības tendences un starpdisciplinārā pieeja veselības aprūpes kontekstā II
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, J. Asara iela 5, vppk@rsu.lv, +37167061587
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studējošais spēs patstāvīgi analizēt un skaidrot mūsdienu psiholoģijas attīstības tendences, starpdisciplinārās pieejas ietvaros, veselības aprūpes kontekstā. Argumentēti diskutēt par sava promocijas darba tēmu.
Prasmes
1.Studējošais spēs patstāvīgi analizēt, sagatavot un prezentēt pētniecisko problēmu par sava promocijas darba tēmu, balstoties uz jaunākajiem pētījumiem. Studējošais spēs diskusijā demonstrēt padziļinātu izpratni par mūsdienu psiholoģijas tendencēm, tai skaitā veselības aprūpes kontekstā.
Kompetences
1.Studējošais spēs patstāvīgi izstrādāt un prezentēt konferencē pētījuma posmu par savu promocijas darbu, demonstrējot spēju patstāvīgi formulēt pētniecisku problēmu, sistemātiski un merķtiecīgi atlasīt jaunākos pētījumus, analizēt tos un diskutēt par tiem ar citiem pētniekiem.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Doktorants sagatavo īsu pārskatu par savu dalību un ieguldījumu pētniecības projektā/pasākumā, kurā
piedalījies. Veicinot izpratni par to, kā attīstīt savu promocijas darbu mūsdienu psihologijas aktuālo tēmu ietvaros,
doktorants piedalās zinātniskā projektā/pasākumā par promocijas darba tēmu, attīsta zinātniskās prasmes un iemaņas, kas nepieciešamas mērķu sasniegšanai. Studējošā ieguldījums studiju procesa pilnveidē ir jēgpilnas atgriezeniskās saites sniegšana par studiju kursu, aizpildot tā novērtēšanas anketu.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Doktorants var dokumentāli apstiprināt: dalību Nacionālos un/vai starptautiskos pētniecības projektos/pasākumos, starptautiskās zinātnieku apmaiņas programmās, kas atbilst promocijas darba tēmai.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
American Psychological Association (2023). 11 emerging trends for 2023. What’s ahead for psychologists and the field? Monitor on Psychology 2023 Issues, 1.Piemērots angļu valodas plūsmai
Bender, M., & Adams, B. (Eds.). (2021). Methods and Assessment in Culture and Psychology (Culture and Psychology). Cambridge: Cambridge University Press.Piemērots angļu valodas plūsmai
Mārtinsone, K. un Pipere A. (red.). (2019). Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. 2.izd. RSU izdevniecība.
Wright, A. J., Chávez, L., Edelstein, B. A., Grus, C. L., Krishnamurthy, R., Lieb, R., Wilson, M. (2020). Education and training guidelines for psychological assessment in health service psychology. American PsychologistPiemērots angļu valodas plūsmai
Papildu literatūra
American Psychological Association (2021). Science and Research: Information, resources, and support for researchers, educators, and students during COVID-19. American Psychological Association.Piemērots angļu valodas plūsmai
John Rust, Michal Kosinski, & David Stillwell. (2021). Modern Psychometrics : The Science of Psychological Assessment: Vol. 4th edition. Routledge.Piemērots angļu valodas plūsmai
Resnick, S. G., Oehlert, M. E., Hoff, R. A., & Kearney, L. K. (2020). Measurement-based care and psychological assessment: Using measurement to enhance psychological treatment. Psychological Services, 17(3), 233-237.Piemērots angļu valodas plūsmai
Skrule, J. (2022). Psihiskā veselība Latvijā 2015.-2021.gadā. Slimību profilakses un kontroles centrs, 18. izdevums. Rīga ISBN 978-9934-514-66-1
Citi informācijas avoti
E-žurnāli un datubāzes/E-journals and databases: Scopus, Web of SciencePiemērots angļu valodas plūsmai
Atbilstoši promocijas darba tēmai/According to the topic of the thesisPiemērots angļu valodas plūsmai