Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Mūsdienu psiholoģijas attīstības tendences un starpdisciplinārā pieeja veselības aprūpes kontekstā II

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
VPUPK_315
Zinātnes nozare
Psiholoģija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Psiholoģija
LKI
8. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, J. Asara iela 5, vppk@rsu.lv, +37167061587

Par studiju kursu

Mērķis

Padziļināt doktorantu izpratni par to, kā attīstīt sava promocijas darba tēmu, ņemot vērā mūsdienu psiholoģijas aktualitātes par aptauju izstrādi, adaptāciju un pielietošanu zinātniski pētnieciskā darbā, psiholoģisko palīdzību un atbalsta sniegšanu darbā dažādām klientu un pacientu grupām, kā arī veicināt doktorantu zinātniskās komunikācijas/zināšanu izplatīšanas prasmes prezentēt savu promocijas darbu, diskutēt un sniegt atgriezenisko saiti par tā rezultātiem.

Priekšzināšanas

Vispārējās zināšanas maģistra līmenī.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studējošais spēs patstāvīgi analizēt un skaidrot mūsdienu psiholoģijas attīstības tendences, starpdisciplinārās pieejas ietvaros, veselības aprūpes kontekstā. Argumentēti diskutēt par sava promocijas darba tēmu.

Prasmes

1.Studējošais spēs patstāvīgi analizēt, sagatavot un prezentēt pētniecisko problēmu par sava promocijas darba tēmu, balstoties uz jaunākajiem pētījumiem. Studējošais spēs diskusijā demonstrēt padziļinātu izpratni par mūsdienu psiholoģijas tendencēm, tai skaitā veselības aprūpes kontekstā.

Kompetences

1.Studējošais spēs patstāvīgi izstrādāt un prezentēt konferencē pētījuma posmu par savu promocijas darbu, demonstrējot spēju patstāvīgi formulēt pētniecisku problēmu, sistemātiski un merķtiecīgi atlasīt jaunākos pētījumus, analizēt tos un diskutēt par tiem ar citiem pētniekiem.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Doktorants sagatavo īsu pārskatu par savu dalību un ieguldījumu pētniecības projektā/pasākumā, kurā piedalījies. Veicinot izpratni par to, kā attīstīt savu promocijas darbu mūsdienu psihologijas aktuālo tēmu ietvaros, doktorants piedalās zinātniskā projektā/pasākumā par promocijas darba tēmu, attīsta zinātniskās prasmes un iemaņas, kas nepieciešamas mērķu sasniegšanai. Studējošā ieguldījums studiju procesa pilnveidē ir jēgpilnas atgriezeniskās saites sniegšana par studiju kursu, aizpildot tā novērtēšanas anketu.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Doktorants var dokumentāli apstiprināt: dalību Nacionālos un/vai starptautiskos pētniecības projektos/pasākumos, starptautiskās zinātnieku apmaiņas programmās, kas atbilst promocijas darba tēmai.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
0 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

American Psychological Association (2023). 11 emerging trends for 2023. What’s ahead for psychologists and the field? Monitor on Psychology 2023 Issues, 1.Piemērots angļu valodas plūsmai

2.

Bender, M., & Adams, B. (Eds.). (2021). Methods and Assessment in Culture and Psychology (Culture and Psychology). Cambridge: Cambridge University Press.Piemērots angļu valodas plūsmai

3.

Mārtinsone, K. un Pipere A. (red.). (2019). Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. 2.izd. RSU izdevniecība.

4.

Wright, A. J., Chávez, L., Edelstein, B. A., Grus, C. L., Krishnamurthy, R., Lieb, R., Wilson, M. (2020). Education and training guidelines for psychological assessment in health service psychology. American PsychologistPiemērots angļu valodas plūsmai

Papildu literatūra

1.

American Psychological Association (2021). Science and Research: Information, resources, and support for researchers, educators, and students during COVID-19. American Psychological Association.Piemērots angļu valodas plūsmai

2.

John Rust, Michal Kosinski, & David Stillwell. (2021). Modern Psychometrics : The Science of Psychological Assessment: Vol. 4th edition. Routledge.Piemērots angļu valodas plūsmai

3.

Resnick, S. G., Oehlert, M. E., Hoff, R. A., & Kearney, L. K. (2020). Measurement-based care and psychological assessment: Using measurement to enhance psychological treatment. Psychological Services, 17(3), 233-237.Piemērots angļu valodas plūsmai

4.

Skrule, J. (2022). Psihiskā veselība Latvijā 2015.-2021.gadā. Slimību profilakses un kontroles centrs, 18. izdevums. Rīga ISBN 978-9934-514-66-1

Citi informācijas avoti

1.

E-žurnāli un datubāzes/E-journals and databases: Scopus, Web of SciencePiemērots angļu valodas plūsmai

2.

Atbilstoši promocijas darba tēmai/According to the topic of the thesisPiemērots angļu valodas plūsmai