Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Kursa darbs

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
KSK_139
Zinātnes nozare
Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija
Kredītpunkti (ECTS)
6,00
Mērķauditorija
Komunikācijas zinātne
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Kursa darba izstrādes mērķis ir stiprināt studējošo teorētiskās zināšanas komunikācijas zinātņu nozarē, pilnveidot pētnieciskās prasmes un kompetences, kas nepieciešamas, lai autonomi izstrādātu augsta līmeņa empīrisko pētījumu multimediju komunikācijā, fotogrāfijā, žurnālistikā vai sabiedriskajās attiecībās.

Priekšzināšanas

Ideju vēsture.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studējošie padziļināti pārzina informācijas un komunikācijas zinātņu nozares teorētiskās pamatnostādnes, principus, struktūru un praktiskās darba metodes, kas nepieciešamas pētniecisko projektu īstenošanai fotogrāfijā, žurnālistikā, multimediju komunikācijā vai sabiedriskajās attiecībās. Padziļināti pārzina informācijas un komunikācijas zinātņu nozares attīstības vēsturi, teorijas un aktuālās problēmas, ieskaitot teoriju un pētniecības metodoloģiju kritisku izpratni.

Prasmes

1.Studējošie spēj autonomi izvēlēties informācijas un komunikācijas zinātņu nozarē aktuālu un inovatīvu pētnieciskā projekta tēmu un īstenot to. Prot izvēlēties un pielietot informācijas un komunikācijas zinātņu nozarei atbilstošas pētniecības metodes, lai profesionāli un inovatīvi īstenotu pētnieciskos projektus fotogrāfijā, žurnālistikā, multimediju komunikācijā vai sabiedriskajās attiecībās.

Kompetences

1.Atbilstoši informācijas komunikācijas zinātņu nozares īpatnībām, studējošie spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju un to izmantot, lai veiktu pētniecisko darbību. Spēj vadīt sarežģītus pētnieciskos projektus un uzņemties atbildību par lēmumu pieņemšanu neprognozējamos darba vai mācību apstākļos, kā arī uzņemties atbildību par personu vai grupu profesionālās attīstības vadību. Spēj uzņemties atbildību par savas profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību, kā arī izprot informācijas un komunikācijas zinātņu nozares profesionālo ētiku.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Studējošie autonomi veic teorētisko pētījumu un izstrādā pētniecisko kursa darba daļu.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Darba mērķa un uzdevumu formulējums ir atbilstošs pētījuma vai radošā darba priekšmetam, demonstrējot skaidru domu precizitāti un pamatojumu. Literatūras analīzes apjoms un dziļums, prasme lietot atsauces ir atbilstoši darba specifikai, kas balstās izcili saskaņotā, loģiskā un kritiskā vispusīgā analīzē, izmantojot akadēmisko stilu. Tiek vērtēta prasme risināt sarežģītus problēmjautājumus, sniedzot skaidri pamatotu un loģisku risinājumu. Pētījuma izstrādes metodoloģija un kvalitāte ir tāda, kas īsteno uzdevumus un ietver literatūras analīzes risinājumus, tādējādi efektīvi izveidojot metodiku datu ievākšanai. Datu analīzes kvalitāte, izmantojot piemērotus rīkus un metodes, ietverot pētījuma uzdevumu un literatūras analīzes kritisku izvērtējumu. Konceptu, modeļu un teorijas pielietojumā tiek vērtēta prasme izvēlēties atbilstošus konceptus un teorijas. Secinājumu un rekomendāciju daļa ir pamatota, skaidra un ticama, balstoties uz iegūtajiem rezultātiem, uzdevumiem un veiktajiem pētījumiem. Darba noformējums atbilst metodiskajiem norādījumiem, ir loģisks un viegli saprotams.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Ievadlekcija par kursa darba rakstīšanu
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Progresa ziņojums par kursa darba izstrādi
Kopā kredītpunkti (ECTS):
6,00
Kontaktstundas:
4 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Aizstāvēšana (Kursa darbs)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Ievadlekcija par kursa darba rakstīšanu
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Progresa ziņojums par kursa darba izstrādi
Kopā kredītpunkti (ECTS):
6,00
Kontaktstundas:
4 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Aizstāvēšana (Kursa darbs)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Mike Allen (Ed), The SAGE Encyclopedia of Communication Research Methods, SAGE, 2017

2.

Ron Iphofen & Martin Tolich (Ed), Published: The SAGE Handbook of Qualitative Research Ethics, SAGE, 2018

3.

Luke Sloan & Anabel Quan-Haase (Ed), The SAGE Handbook of Social Media Research Methods, SAGE, 2016

4.

Uwe Flick, The SAGE Handbook of Qualitative Data Collection, SAGE, 2018

5.

Nigel G. Fielding, Raymond M. Lee & Grant Blank (Ed),The SAGE Handbook of Online Research Methods, SAGE, 2017

6.

Claudia Mitchell, Naydene De Lange & Relebohile Moletsane, Participatory Visual Methodologies: Social Change, Community and Policy, SAGE, 2018

7.

Eric Margolis, Luc Pauwels (Ed). The SAGE Handbook of Visual Research Methods, SAGE, 2011

8.

Mucica D. Cultural legislation: Why? How? What? – Council of Europe, 2003.