Tirgus pētījumu vadīšana
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Izpratne par uzņēmumu mārketinga problēmu analīzes un pētījuma darba uzdevuma definēšanas īpatnībām mārketinga un tirgus pētījumos, pētījuma dizainu un metodoloģiju, piemērotākajām datu vākšanas, datu apstrādes un analīzes metodēm un tehnikām.
Prasmes
1.Pārzina tirgus pētījuma izmantošanas priekšnosacījumus, mārketinga un tirgus pētījumu specifiku; orientējas mārketinga lēmuma problēmās un pētāmās problēmas identificēšanā un analīzē, kā arī piemērotākās datu vākšanas tehnikas izvēlē un pielietojumā.
Kompetences
1.Pārzina tirgus pētījumu un mārketinga izpētes loģiku, procedūru un praktisko lietojumu konkrēta uzņēmuma/ organizācijas mārketinga lēmumu pieņemšanas vajadzībām.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Mārketinga pētījuma projekts.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Lekciju un semināru apmeklējums – 20%,
Kopsavilkumi – 20%,
Grupas darbs – pētījuma projekts – 20%,
Eksāmena atzīme – 40%.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tirgus/ mārketinga pētījuma jēdziens, process; tā pamatojums un dizaina specifika. Nozares attīstības vēsture un likumsakarības.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tirgus/ Mārketinga pētījuma loģiskā struktūra. Problēmas analīze un darba uzdevuma definēšana kā tirgus/ mārketinga pētījuma pirmais solis.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mārketinga problēmas analīze; darba uzdevuma formulējuma īpatnības tirgus/ mārketinga pētījumā; pētījuma dizaina izveides pamati.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tirgus/ mārketinga pētījuma projekta izstrāde: metodoloģijas (kvantitatīvās un kvalitatīvās) un metožu izvēle. Pētījuma mērķa grupas izvēle un izlases plānošana kvantitatīvā un kvalitatīvā pētījuma gadījumā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Datu vākšanas (lauka darba) posms tirgus/ mārketinga pētījumā. Kvantitatīvās pētījumu metodes. Aptaujas formas, novērojums, satura analīze. Interneta pētījumu specifika.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvantitatīvās aptaujas veidi jeb datu ieguves tehnikas: anketēšana, personiskā intervija, telefonintervija, pasta aptauja, elektroniskā aptauja. To priekšrocības un trūkumi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvantitatīvās aptaujas instrumentārija izstrāde. Skalu izvēle un jautājumu formulēšanas metodiskie pamatprincipi kvantitatīvās aptaujas anketās.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Datu vākšanas metodes: kvalitatīvās pētījuma metodes, to pielietošanas iespējas. Padziļinātā intervija un fokusgrupa.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Grupā izstrādātās anketas prezentācija un apspriešana, tās piemērotības tirgus/ mārketinga pētījuma uzdevumiem izvērtējums.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Datu analīze un interpretācija kvalitatīvā un kvantitatīvā pētījuma gadījumā mārketinga pētījumā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma datu prezentācijas pamatprincipi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Grupu darba 'Tirgus/ mārketinga pētījuma projekts' prezentācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tirgus/ mārketinga pētījuma jēdziens, process; tā pamatojums un dizaina specifika. Nozares attīstības vēsture un likumsakarības.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tirgus/ Mārketinga pētījuma loģiskā struktūra. Problēmas analīze un darba uzdevuma definēšana kā tirgus/ mārketinga pētījuma pirmais solis.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mārketinga problēmas analīze; darba uzdevuma formulējuma īpatnības tirgus/ mārketinga pētījumā; pētījuma dizaina izveides pamati.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tirgus/ mārketinga pētījuma projekta izstrāde: metodoloģijas (kvantitatīvās un kvalitatīvās) un metožu izvēle. Pētījuma mērķa grupas izvēle un izlases plānošana kvantitatīvā un kvalitatīvā pētījuma gadījumā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvantitatīvās aptaujas veidi jeb datu ieguves tehnikas: anketēšana, personiskā intervija, telefonintervija, pasta aptauja, elektroniskā aptauja. To priekšrocības un trūkumi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Grupā izstrādātās anketas prezentācija un apspriešana, tās piemērotības tirgus/ mārketinga pētījuma uzdevumiem izvērtējums.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Jansons, Vladimirs, Mārketinga pētījumi: teorija un prakse SPSS 20 vidē : mācību grāmata / Vladimirs Jansons, Konstantins Kozlovskis. Rīga : RTU Izdevniecība, 2015.
Kaden, Robert J. Partizānu mārketinga tirgus izpēte : tirgus izpētes tehnikas ikvienam uzņēmumam / Roberts Kadens ; tulkojums no angļu valodas ; ar Konrāda Levinsona priekšvārdu]. Rīga : Lietišķās informācijas dienests, 2008.
McDaniel, Carl D. Marketing research essentials / Carl McDaniel, Roger Gates. 6th ed. Hoboken, N.J. : John Wiley, c2008.
Papildu literatūra
Gaile-Sarkane, Elīna, Situācijas un uzdevumi tirgzinībās : bakalaura studiju līmenim : mācību līdzeklis / Elīna Gaile-Sarkane, Ieva Andersone, Rita Greitāne ; Rīgas Tehniskā universitāte. Ražošanas un uzņēmējdarbības ekonomikas katedra. 2. papild. izdevums.
Количественные методы анализа в маркетинге : case study / под редакцией Т.П. Данько, И.И. Скоробогатых. Москва [и др.] : Питер, 2005.