Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Tirgus pētījumu vadīšana

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SBUEK_005
Zinātnes nozare
-
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Tirgzinības un reklāma
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Sniegt studentiem praktiski lietojamas zināšanas par tirgus pētījuma izmantošanas priekšnosacījumiem, veidot izpratni par mārketinga un tirgus pētījumu specifiku; attīstīt praktiskās iemaņas mārketinga lēmuma problēmas un pētāmās problēmas identificēšanā un analīzē, kā arī piemērotākās datu vākšanas tehnikas izvēlē un pielietojumā.

Priekšzināšanas

Mārketinga pamati, statistika.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Izpratne par uzņēmumu mārketinga problēmu analīzes un pētījuma darba uzdevuma definēšanas īpatnībām mārketinga un tirgus pētījumos, pētījuma dizainu un metodoloģiju, piemērotākajām datu vākšanas, datu apstrādes un analīzes metodēm un tehnikām.

Prasmes

1.Pārzina tirgus pētījuma izmantošanas priekšnosacījumus, mārketinga un tirgus pētījumu specifiku; orientējas mārketinga lēmuma problēmās un pētāmās problēmas identificēšanā un analīzē, kā arī piemērotākās datu vākšanas tehnikas izvēlē un pielietojumā.

Kompetences

1.Pārzina tirgus pētījumu un mārketinga izpētes loģiku, procedūru un praktisko lietojumu konkrēta uzņēmuma/ organizācijas mārketinga lēmumu pieņemšanas vajadzībām.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Mārketinga pētījuma projekts.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Lekciju un semināru apmeklējums – 20%, Kopsavilkumi – 20%, Grupas darbs – pētījuma projekts – 20%, Eksāmena atzīme – 40%.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tirgus/ mārketinga pētījuma jēdziens, process; tā pamatojums un dizaina specifika. Nozares attīstības vēsture un likumsakarības.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tirgus/ Mārketinga pētījuma loģiskā struktūra. Problēmas analīze un darba uzdevuma definēšana kā tirgus/ mārketinga pētījuma pirmais solis.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mārketinga problēmas analīze; darba uzdevuma formulējuma īpatnības tirgus/ mārketinga pētījumā; pētījuma dizaina izveides pamati.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tirgus/ mārketinga pētījuma projekta izstrāde: metodoloģijas (kvantitatīvās un kvalitatīvās) un metožu izvēle. Pētījuma mērķa grupas izvēle un izlases plānošana kvantitatīvā un kvalitatīvā pētījuma gadījumā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Datu vākšanas (lauka darba) posms tirgus/ mārketinga pētījumā. Kvantitatīvās pētījumu metodes. Aptaujas formas, novērojums, satura analīze. Interneta pētījumu specifika.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvantitatīvās aptaujas veidi jeb datu ieguves tehnikas: anketēšana, personiskā intervija, telefonintervija, pasta aptauja, elektroniskā aptauja. To priekšrocības un trūkumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvantitatīvās aptaujas instrumentārija izstrāde. Skalu izvēle un jautājumu formulēšanas metodiskie pamatprincipi kvantitatīvās aptaujas anketās.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Datu vākšanas metodes: kvalitatīvās pētījuma metodes, to pielietošanas iespējas. Padziļinātā intervija un fokusgrupa.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Grupā izstrādātās anketas prezentācija un apspriešana, tās piemērotības tirgus/ mārketinga pētījuma uzdevumiem izvērtējums.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Datu analīze un interpretācija kvalitatīvā un kvantitatīvā pētījuma gadījumā mārketinga pētījumā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījuma datu prezentācijas pamatprincipi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Grupu darba 'Tirgus/ mārketinga pētījuma projekts' prezentācija.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tirgus/ mārketinga pētījuma jēdziens, process; tā pamatojums un dizaina specifika. Nozares attīstības vēsture un likumsakarības.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tirgus/ Mārketinga pētījuma loģiskā struktūra. Problēmas analīze un darba uzdevuma definēšana kā tirgus/ mārketinga pētījuma pirmais solis.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mārketinga problēmas analīze; darba uzdevuma formulējuma īpatnības tirgus/ mārketinga pētījumā; pētījuma dizaina izveides pamati.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tirgus/ mārketinga pētījuma projekta izstrāde: metodoloģijas (kvantitatīvās un kvalitatīvās) un metožu izvēle. Pētījuma mērķa grupas izvēle un izlases plānošana kvantitatīvā un kvalitatīvā pētījuma gadījumā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvantitatīvās aptaujas veidi jeb datu ieguves tehnikas: anketēšana, personiskā intervija, telefonintervija, pasta aptauja, elektroniskā aptauja. To priekšrocības un trūkumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Grupā izstrādātās anketas prezentācija un apspriešana, tās piemērotības tirgus/ mārketinga pētījuma uzdevumiem izvērtējums.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
12 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Jansons, Vladimirs, Mārketinga pētījumi: teorija un prakse SPSS 20 vidē : mācību grāmata / Vladimirs Jansons, Konstantins Kozlovskis. Rīga : RTU Izdevniecība, 2015.

2.

Kaden, Robert J. Partizānu mārketinga tirgus izpēte : tirgus izpētes tehnikas ikvienam uzņēmumam / Roberts Kadens ; tulkojums no angļu valodas ; ar Konrāda Levinsona priekšvārdu]. Rīga : Lietišķās informācijas dienests, 2008.

3.

McDaniel, Carl D. Marketing research essentials / Carl McDaniel, Roger Gates. 6th ed. Hoboken, N.J. : John Wiley, c2008.

Papildu literatūra

1.

Gaile-Sarkane, Elīna, Situācijas un uzdevumi tirgzinībās : bakalaura studiju līmenim : mācību līdzeklis / Elīna Gaile-Sarkane, Ieva Andersone, Rita Greitāne ; Rīgas Tehniskā universitāte. Ražošanas un uzņēmējdarbības ekonomikas katedra. 2. papild. izdevums.

2.

Количественные методы анализа в маркетинге : case study / под редакцией Т.П. Данько, И.И. Скоробогатых. Москва [и др.] : Питер, 2005.