Kursa darbs
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Veicināt studentu izpratni par pētījuma izstrādes procesu un akadēmiskā godīguma ievērošanu, attīstīt studentu prasmes meklēt, atlasīt un analizēt zinātniskās literatūras avotus, izvirzīt pētījuma jautājumu(-s) un/vai hipotēzi(-es), pilnveidot studentu izpratni par tekstveidi.
Priekšzināšanas
Vispārīgā psiholoģija, Pētījums psiholoģijā.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Izprot, salīdzina un kritiski izvērtē dažādas teorētiskās nostādnes un pētījumu rezultātus par pētījuma tēmu; parāda tekstveides spējas un ievēro pētniecisko ētiku, izprot kursa darba izstrādes prasības un vērtēšanas kritērijus.
Prasmes
1.Formulē pētnieciskos jautājumus, atlasa, kritiski izvērtē un analizē informācijas avotus, lai definētu pētījuma problēmu un pamatotu aktualitāti; formulē pētījuma mērķi un jautājumu(s); izstrādā literatūras apskatu ievērojot tekstveides, gramatikas un pētniecības ētikas pamatprincipus, izdara secinājumus; noformē, prezentē un aizstāv pētījumu.
Kompetences
1.Patstāvīgi plāno un veic pētniecības pamatprincipiem un ētikas normām atbilstošu literatūras pārskatu un prezentē tā rezultātus.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Patstāvīgi un sadarbībā ar darba vadītāju izstrādāt un aizstāvēt kursa darbu.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
10 balles
|
|
Darba saturs saskan ar pētījuma tēmu, pētnieciskajiem uzdevumiem, pētījuma jautājumu (-iem) un/vai hipotēzi (-ēm), darbā ir pamatota pētījuma aktualitāte un problēma, raksturoti visi mainīgie un to attiecības un ir izdarīti secinājumi. Darbs ir noformēts atbilstoši kursa darba noformēšanas metodiskajām prasībām. |
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma ideju formulēšana. Pētījuma aktualitātes pamatojums, problēmas, mērķa, pētnieciskā jautājuma/ hipotēzes formulēšana.
Apraksts
Anotācija: Pētījuma ideju formulēšana.
Pētījuma aktualitātes pamatojums, problēmas, mērķa, pētījuma jautājuma formulēšana.
Nodarbības jautājumi: Kā formulē pētījuma aktualitāti, problēmu, mērķi, pētījuma jautājumu?
Literatūra: Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.), (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. RSU izdevniecība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma ideju formulēšana. Pētījuma aktualitātes pamatojums, problēmas, mērķa, pētnieciskā jautājuma/ hipotēzes formulēšana.
Apraksts
Anotācija: Pētījuma ideju formulēšana.
Pētījuma aktualitātes pamatojums, problēmas, mērķa, pētījuma jautājuma formulēšana.
Nodarbības jautājumi: Kā formulē pētījuma aktualitāti, problēmu, mērķi, pētījuma jautājumu?
Literatūra: Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.), (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. RSU izdevniecība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Literatūras izvēle un literatūras apskats. Darba satura izveide.
Apraksts
Anotācija: Literatūras atlase un pārskata izveide.
Darba satura izveide.
Nodarbības jautājumi: Kas ir zinātniskā literatūra?
Kā meklēt zinātnisko literatūru un atlasīt avotus?
Literatūra: Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.), (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. RSU izdevniecība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Literatūras izvēle un literatūras apskats. Darba satura izveide.
Apraksts
Anotācija: Literatūras atlase un pārskata izveide.
Darba satura izveide.
Nodarbības jautājumi: Kas ir zinātniskā literatūra?
Kā meklēt zinātnisko literatūru un atlasīt avotus?
Literatūra: Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.), (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. RSU izdevniecība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tekstveide un akadēmiskais godīgums.
Apraksts
Anotācija: Akadēmiskā rakstīšana.
Plaģiāts un izvairīšanās no plaģiātisma.
Literatūra: Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.), (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. RSU izdevniecība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Secinājumu un priekšlikumu sagatavošana.
Apraksts
Anotācija: Secinājumu un priekšlikumu sagatavošana.
Literatūra: Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.), (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. RSU izdevniecība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Pētījumu noformēšana, prezentācija, aizstāvēšana.
Apraksts
Anotācija: Kursa darba formatēšana.
Prezentācijas izveide.
Aizstāvēšanas procedūra.
Literatūra: Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.), (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. RSU izdevniecība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Pētījumu noformēšana, prezentācija, aizstāvēšana.
Apraksts
Anotācija: Kursa darba formatēšana.
Prezentācijas izveide.
Aizstāvēšanas procedūra.
Literatūra: Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.), (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. RSU izdevniecība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kursa darba aizstāvēšana.
Apraksts
Anotācija: Kursa darba aizstāvēšana.
Literatūra: Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.), (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. RSU izdevniecība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kursa darba aizstāvēšana.
Apraksts
Anotācija: Kursa darba aizstāvēšana.
Literatūra: Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.), (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. RSU izdevniecība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma ideju formulēšana. Pētījuma aktualitātes pamatojums, problēmas, mērķa, pētnieciskā jautājuma/ hipotēzes formulēšana.
Apraksts
Anotācija: Pētījuma ideju formulēšana.
Pētījuma aktualitātes pamatojums, problēmas, mērķa, pētījuma jautājuma formulēšana.
Nodarbības jautājumi: Kā formulē pētījuma aktualitāti, problēmu, mērķi, pētījuma jautājumu?
Literatūra: Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.), (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. RSU izdevniecība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Literatūras izvēle un literatūras apskats. Darba satura izveide.
Apraksts
Anotācija: Literatūras atlase un pārskata izveide.
Darba satura izveide.
Nodarbības jautājumi: Kas ir zinātniskā literatūra?
Kā meklēt zinātnisko literatūru un atlasīt avotus?
Literatūra: Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.), (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. RSU izdevniecība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tekstveide un akadēmiskais godīgums.
Apraksts
Anotācija: Akadēmiskā rakstīšana.
Plaģiāts un izvairīšanās no plaģiātisma.
Literatūra: Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.), (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. RSU izdevniecība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Secinājumu un priekšlikumu sagatavošana.
Apraksts
Anotācija: Secinājumu un priekšlikumu sagatavošana.
Literatūra: Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.), (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. RSU izdevniecība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījumu noformēšana, prezentācija, aizstāvēšana.
Apraksts
Anotācija: Kursa darba formatēšana.
Prezentācijas izveide.
Aizstāvēšanas procedūra.
Literatūra: Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.), (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. RSU izdevniecība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījumu noformēšana, prezentācija, aizstāvēšana.
Apraksts
Anotācija: Kursa darba formatēšana.
Prezentācijas izveide.
Aizstāvēšanas procedūra.
Literatūra: Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.), (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. RSU izdevniecība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kursa darba aizstāvēšana.
Apraksts
Anotācija: Kursa darba aizstāvēšana.
Literatūra: Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.), (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. RSU izdevniecība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kursa darba aizstāvēšana.
Apraksts
Anotācija: Kursa darba aizstāvēšana.
Literatūra: Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.), (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. RSU izdevniecība.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Mārtinsone K. un Pipere A. (red), (2011). Ievads pētniecībā. Stratēģijas, dizaini, metodes. Rīga: Raka.
Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.), (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. RSU izdevniecība.
Puriņa-Biezā, K. E., Ozoliņa, L., Anohina-Naumeca, A., Jansone-Ratinika, N., Strods, R., Blese, I., Žuga, B., Koka, R., & Sīlis, M. (2024). Rīgas Stradiņa universitātes Pedagoģiskās izaugsmes centrs. Mākslīgais intelekts augstākajā izglītībā: Vadlīnijas. Rīgas Stradiņa universitāte
Šneidere, K., Lejiņa, L. un Ļubenko, J. (2020). Metodiskie norādījumi kursa un bakalaura darba izstrādei. RSU izdevniecība.
Papildu literatūra
Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.). (2019). Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. RSU izdevniecība.
Mārtinsone, K., Pipere, A. un Kamerāde, D. (red.). (2016). Pētniecība: teorija un prakse. RaKa.