Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Kursa darbs

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
VPUPK_370
Zinātnes nozare
Psiholoģija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Psiholoģija; Socioloģija
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Veicināt studentu izpratni par pētījuma izstrādes procesu un akadēmiskā godīguma ievērošanu, attīstīt studentu prasmes meklēt, atlasīt un analizēt zinātniskās literatūras avotus, izvirzīt pētījuma jautājumu(-s) un/vai hipotēzi(-es), pilnveidot studentu izpratni par tekstveidi.

Priekšzināšanas

Vispārīgā psiholoģija, Pētījums psiholoģijā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Izprot, salīdzina un kritiski izvērtē dažādas teorētiskās nostādnes un pētījumu rezultātus par pētījuma tēmu; parāda tekstveides spējas un ievēro pētniecisko ētiku, izprot kursa darba izstrādes prasības un vērtēšanas kritērijus.

Prasmes

1.Formulē pētnieciskos jautājumus, atlasa, kritiski izvērtē un analizē informācijas avotus, lai definētu pētījuma problēmu un pamatotu aktualitāti; formulē pētījuma mērķi un jautājumu(s); izstrādā literatūras apskatu ievērojot tekstveides, gramatikas un pētniecības ētikas pamatprincipus, izdara secinājumus; noformē, prezentē un aizstāv pētījumu.

Kompetences

1.Patstāvīgi plāno un veic pētniecības pamatprincipiem un ētikas normām atbilstošu literatūras pārskatu un prezentē tā rezultātus.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Patstāvīgi un sadarbībā ar darba vadītāju izstrādāt un aizstāvēt kursa darbu.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
10 balles

Darba saturs saskan ar pētījuma tēmu, pētnieciskajiem uzdevumiem, pētījuma jautājumu (-iem) un/vai hipotēzi (-ēm), darbā ir pamatota pētījuma aktualitāte un problēma, raksturoti visi mainīgie un to attiecības un ir izdarīti secinājumi. Darbs ir noformēts atbilstoši kursa darba noformēšanas metodiskajām prasībām.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījuma ideju formulēšana. Pētījuma aktualitātes pamatojums, problēmas, mērķa, pētnieciskā jautājuma/ hipotēzes formulēšana.
Apraksts
Anotācija: Pētījuma ideju formulēšana. Pētījuma aktualitātes pamatojums, problēmas, mērķa, pētījuma jautājuma formulēšana. Nodarbības jautājumi: Kā formulē pētījuma aktualitāti, problēmu, mērķi, pētījuma jautājumu? Literatūra: Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.), (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. RSU izdevniecība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījuma ideju formulēšana. Pētījuma aktualitātes pamatojums, problēmas, mērķa, pētnieciskā jautājuma/ hipotēzes formulēšana.
Apraksts
Anotācija: Pētījuma ideju formulēšana. Pētījuma aktualitātes pamatojums, problēmas, mērķa, pētījuma jautājuma formulēšana. Nodarbības jautājumi: Kā formulē pētījuma aktualitāti, problēmu, mērķi, pētījuma jautājumu? Literatūra: Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.), (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. RSU izdevniecība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Literatūras izvēle un literatūras apskats. Darba satura izveide.
Apraksts
Anotācija: Literatūras atlase un pārskata izveide. Darba satura izveide. Nodarbības jautājumi: Kas ir zinātniskā literatūra? Kā meklēt zinātnisko literatūru un atlasīt avotus? Literatūra: Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.), (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. RSU izdevniecība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Literatūras izvēle un literatūras apskats. Darba satura izveide.
Apraksts
Anotācija: Literatūras atlase un pārskata izveide. Darba satura izveide. Nodarbības jautājumi: Kas ir zinātniskā literatūra? Kā meklēt zinātnisko literatūru un atlasīt avotus? Literatūra: Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.), (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. RSU izdevniecība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tekstveide un akadēmiskais godīgums.
Apraksts
Anotācija: Akadēmiskā rakstīšana. Plaģiāts un izvairīšanās no plaģiātisma. Literatūra: Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.), (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. RSU izdevniecība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Secinājumu un priekšlikumu sagatavošana.
Apraksts
Anotācija: Secinājumu un priekšlikumu sagatavošana. Literatūra: Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.), (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. RSU izdevniecība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Pētījumu noformēšana, prezentācija, aizstāvēšana.
Apraksts
Anotācija: Kursa darba formatēšana. Prezentācijas izveide. Aizstāvēšanas procedūra. Literatūra: Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.), (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. RSU izdevniecība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Pētījumu noformēšana, prezentācija, aizstāvēšana.
Apraksts
Anotācija: Kursa darba formatēšana. Prezentācijas izveide. Aizstāvēšanas procedūra. Literatūra: Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.), (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. RSU izdevniecība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kursa darba aizstāvēšana.
Apraksts
Anotācija: Kursa darba aizstāvēšana. Literatūra: Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.), (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. RSU izdevniecība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kursa darba aizstāvēšana.
Apraksts
Anotācija: Kursa darba aizstāvēšana. Literatūra: Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.), (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. RSU izdevniecība.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Aizstāvēšana (Kursa darbs)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījuma ideju formulēšana. Pētījuma aktualitātes pamatojums, problēmas, mērķa, pētnieciskā jautājuma/ hipotēzes formulēšana.
Apraksts
Anotācija: Pētījuma ideju formulēšana. Pētījuma aktualitātes pamatojums, problēmas, mērķa, pētījuma jautājuma formulēšana. Nodarbības jautājumi: Kā formulē pētījuma aktualitāti, problēmu, mērķi, pētījuma jautājumu? Literatūra: Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.), (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. RSU izdevniecība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Literatūras izvēle un literatūras apskats. Darba satura izveide.
Apraksts
Anotācija: Literatūras atlase un pārskata izveide. Darba satura izveide. Nodarbības jautājumi: Kas ir zinātniskā literatūra? Kā meklēt zinātnisko literatūru un atlasīt avotus? Literatūra: Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.), (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. RSU izdevniecība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tekstveide un akadēmiskais godīgums.
Apraksts
Anotācija: Akadēmiskā rakstīšana. Plaģiāts un izvairīšanās no plaģiātisma. Literatūra: Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.), (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. RSU izdevniecība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Secinājumu un priekšlikumu sagatavošana.
Apraksts
Anotācija: Secinājumu un priekšlikumu sagatavošana. Literatūra: Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.), (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. RSU izdevniecība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījumu noformēšana, prezentācija, aizstāvēšana.
Apraksts
Anotācija: Kursa darba formatēšana. Prezentācijas izveide. Aizstāvēšanas procedūra. Literatūra: Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.), (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. RSU izdevniecība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījumu noformēšana, prezentācija, aizstāvēšana.
Apraksts
Anotācija: Kursa darba formatēšana. Prezentācijas izveide. Aizstāvēšanas procedūra. Literatūra: Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.), (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. RSU izdevniecība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kursa darba aizstāvēšana.
Apraksts
Anotācija: Kursa darba aizstāvēšana. Literatūra: Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.), (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. RSU izdevniecība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kursa darba aizstāvēšana.
Apraksts
Anotācija: Kursa darba aizstāvēšana. Literatūra: Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.), (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. RSU izdevniecība.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Aizstāvēšana (Kursa darbs)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Mārtinsone K. un Pipere A. (red), (2011). Ievads pētniecībā. Stratēģijas, dizaini, metodes. Rīga: Raka.

2.

Mārtinsone, K. un Pipere, A. (2019). Pētniecības terminu skaidrojošā vārdnīca.

3.

Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.), (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. RSU izdevniecība.

4.

Puriņa-Biezā, K. E., Ozoliņa, L., Anohina-Naumeca, A., Jansone-Ratinika, N., Strods, R., Blese, I., Žuga, B., Koka, R., & Sīlis, M. (2024). Rīgas Stradiņa universitātes Pedagoģiskās izaugsmes centrs. Mākslīgais intelekts augstākajā izglītībā: Vadlīnijas. Rīgas Stradiņa universitāte

5.

Šneidere, K., Lejiņa, L. un Ļubenko, J. (2020). Metodiskie norādījumi kursa un bakalaura darba izstrādei. RSU izdevniecība.

Papildu literatūra

1.

Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.). (2019). Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. RSU izdevniecība.

2.

Mārtinsone, K., Pipere, A. un Kamerāde, D. (red.). (2016). Pētniecība: teorija un prakse. RaKa.