Psihoterapeitiskās diagnozes I
Studiju kursa īstenotājs
Rezidentūras specialitāte
-
Par studiju kursu
Mērķis
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Aprakstīt dažādu personības struktūru psihiskās funkcionēšanas likumsakarības.
Prasmes
1.Analizētt psihoterapeitiskās diagnozes (t.sk. psihodinamisko formulējumu).
Kompetences
1.Piemēros iegūtās zināšanas, prasmes un attieksmi ārstnieciskajam darbam klīnikā, pētnieciskajai darbībai, sabiedrību izglītojošajam darbam masu medijos, būs izpratne par komandas (grupas) darbu, tās funkcionēšanu, psihodinamiku, krīzes situācijām, to risināšanu; kā arī spēja vadīt multidisciplināras komandas darbu, piedalīties tajā, veikt ārstu un ārstniecības atbalsta personu supervīzijas.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Personības organizācijas tipa noteikšana un analīze (10 pacienti nedēļā).
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Esejā rezidents atspoguļo savas zināšanas un klīnisko/psihodianamisko domāšanu pacienta psihoterapeitiskā izvērtēšanā.
|
||
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Klīnisko gadījumu analīze un mutiska ieskaite.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
Tēmas
|
Psihiatriskā intervēšana un psihiskā stāvokļa izvērtēšana. Psihodinamiskais formulējums un diagnoze pēc SSK-10. Psihoterapeita darbs psihodinamiskās psihoterapijas izvērtēšanas fāzē.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
-
|
-
|
Tēmas
|
Psihosomatologa/psihiatra konsultācijas un to būtība somatiskā stacionārā. Anamnēzes ievākšanas īpatnības psihosomatisko traucējumu un slimību gadījumā. Emociju diferenciācija izvērtēšanas gaitā.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
-
|
-
|
Tēmas
|
Cilvēka galvenās motivācijas sistēmas (izdzīvošana, ēšana, pieķeršanās vecākiem, sekss, romantiskā mīlestība, savu bērnu aprūpe, sociālais statuss, morāle, atpūta un izklaide, piederība grupai, altruisms, reliģiozitāte) un to izmantošana dzīves un psihoterapijas mērķu uzstādīšanā un virzībā uz tiem.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Assessment in cognitive therapy / edited by Gary P. Brown and David A. Clark. 2015 The Guilford Press.
Tracy D. Eells. Psychotherapy Case Formulation. 2015 by the American Psychological Association.
R. Peter Hobson. Consultations in Psychoanalytic Psychotherapy. Karnac Books, 2013.
Psychodynamic Diagnostic Manual. PDM Task Force. 2006.
Handbook of psychotherapy case formulation / edited by Tracy D. Eells. 2nd ed. 2007 The Guilford Press.
Psychodynamic formulation / by Deborah L. Cabaniss ... [et al.]. 2013 by John Wiley & Sons Ltd.
Papildu literatūra
Antonio Pérez-Sánchez. INTERVIEW AND INDICATORS IN PSYCHOANALYSIS AND PSYCHOTHERAPY. 2012 Karnac Books Ltd.
Deborah L. Cabaniss, Sabrina Cherry, Carolyn J. Douglas, Ruth L. Graver, Anna R. Schwartz. Psychodynamic Formulation. 2013 by John Wiley & Sons Ltd.
Kulbergs “Dinamiskā psihiatrija”, Jumava, 2001
Ph.Tyson, R.Tyson “Psychoanalytic theories of development” Yale University Press,1990.
Dynamic Psychotherapy: An Introductory Approach. M.H.Hollender, Ch.V.Ford, 1990.
Individuālā psihoterapija un psihodinamikas zinātne/Deivids Malans 1997.
Nancy McWilliams. Psychoanalytic case formulation. The Guilford Press, 1999.
Psychoanalytic Diagnosis. Understanding Personality Structure in the Clinical Process. Nancy McWilliams.1994