Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Psihoterapeitiskās diagnozes I

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
RPH_009
Zinātnes nozare
Anatomija; Klīniskā medicīna
Kredītpunkti (ECTS)
11,00
Mērķauditorija
Ārstniecība
LKI
8. līmenis

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs

Rezidentūras specialitāte

Specialitāte
Vadītājs
Kontaktinformācija

-

Par studiju kursu

Mērķis

Apgūt zināšanas par personības funkcionēšanas likumsakarībām un to traucējumiem un simptomu veidošanos psihoterapeitiskajā skatījumā un prasmes to diagnosticēšanā atbilstoši psihoterapeita un psihosomatiskās medicīnas speciālista kvalifikācijai. 1.iepazīstināt ar dažādu personības veidu pacientu dominējošajiem afektiem, tipiskākajiem iekšējās pasaules konfliktiem, identitāti un pašvērtības uzturēšanas veidu, tipiskajām psihiskajām aizsardzībām, objektattiecību veidu, izpausmēm dažādos funkcionēšanas līmeņos un konsekvencēm ārsta pacienta attiecībās; 2. dot prasmes diagnosticēt un diferenciāldiagnosticēt, stādīt psihodinamisko formulējumu atbilstoši pacientu izvērtēšanas shēmai.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Aprakstīt dažādu personības struktūru psihiskās funkcionēšanas likumsakarības.

Prasmes

1.Analizētt psihoterapeitiskās diagnozes (t.sk. psihodinamisko formulējumu).

Kompetences

1.Piemēros iegūtās zināšanas, prasmes un attieksmi ārstnieciskajam darbam klīnikā, pētnieciskajai darbībai, sabiedrību izglītojošajam darbam masu medijos, būs izpratne par komandas (grupas) darbu, tās funkcionēšanu, psihodinamiku, krīzes situācijām, to risināšanu; kā arī spēja vadīt multidisciplināras komandas darbu, piedalīties tajā, veikt ārstu un ārstniecības atbalsta personu supervīzijas.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Personības organizācijas tipa noteikšana un analīze (10 pacienti nedēļā).

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Esejā rezidents atspoguļo savas zināšanas un klīnisko/psihodianamisko domāšanu pacienta psihoterapeitiskā izvērtēšanā.
2.

Pārbaudījums

-
-
Klīnisko gadījumu analīze un mutiska ieskaite.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Auditorija

Tēmas

Psihiatriskā intervēšana un psihiskā stāvokļa izvērtēšana. Psihodinamiskais formulējums un diagnoze pēc SSK-10. Psihoterapeita darbs psihodinamiskās psihoterapijas izvērtēšanas fāzē.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
-
-

Tēmas

Psihosomatologa/psihiatra konsultācijas un to būtība somatiskā stacionārā. Anamnēzes ievākšanas īpatnības psihosomatisko traucējumu un slimību gadījumā. Emociju diferenciācija izvērtēšanas gaitā.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
-
-

Tēmas

Cilvēka galvenās motivācijas sistēmas (izdzīvošana, ēšana, pieķeršanās vecākiem, sekss, romantiskā mīlestība, savu bērnu aprūpe, sociālais statuss, morāle, atpūta un izklaide, piederība grupai, altruisms, reliģiozitāte) un to izmantošana dzīves un psihoterapijas mērķu uzstādīšanā un virzībā uz tiem.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
11,00
Semināru skaits:
3
Ilgums (nedēļās):
8
Gala pārbaudījums:
Eksāmens rezidentūrā (Teorija un prakse)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Assessment in cognitive therapy / edited by Gary P. Brown and David A. Clark. 2015 The Guilford Press.

2.

Tracy D. Eells. Psychotherapy Case Formulation. 2015 by the American Psychological Association.

3.

R. Peter Hobson. Consultations in Psychoanalytic Psychotherapy. Karnac Books, 2013.

4.

Psychodynamic Diagnostic Manual. PDM Task Force. 2006.

5.

Handbook of psychotherapy case formulation / edited by Tracy D. Eells. 2nd ed. 2007 The Guilford Press.

6.

Psychodynamic formulation / by Deborah L. Cabaniss ... [et al.]. 2013 by John Wiley & Sons Ltd.

Papildu literatūra

1.

Antonio Pérez-Sánchez. INTERVIEW AND INDICATORS IN PSYCHOANALYSIS AND PSYCHOTHERAPY. 2012 Karnac Books Ltd.

2.

Deborah L. Cabaniss, Sabrina Cherry, Carolyn J. Douglas, Ruth L. Graver, Anna R. Schwartz. Psychodynamic Formulation. 2013 by John Wiley & Sons Ltd.

3.

Kulbergs “Dinamiskā psihiatrija”, Jumava, 2001

4.

Ph.Tyson, R.Tyson “Psychoanalytic theories of development” Yale University Press,1990.

5.

Dynamic Psychotherapy: An Introductory Approach. M.H.Hollender, Ch.V.Ford, 1990.

6.

Individuālā psihoterapija un psihodinamikas zinātne/Deivids Malans 1997.

7.

Nancy McWilliams. Psychoanalytic case formulation. The Guilford Press, 1999.

8.

Psychoanalytic Diagnosis. Understanding Personality Structure in the Clinical Process. Nancy McWilliams.1994