Klīniskā prakse sievietes un viņas ģimenes izglītošanā
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdak@rsu.lv, +371 67061567
Par studiju kursu
Mērķis
Sniegt iespēju studējošiem pilnveidot veselības pratības izglītošanas prasmes darbā veselības aprūpē, fizioloģiskā un patoloģiskā dzemdniecībā.
Priekšzināšanas
Veselības jēdziens un profilakses, fizioloģiskā, patoloģiskā un operatīvā dzemdniecība; Neatliekamā medicīniskā palīdzība; Anestezioloģija un reanimatoloģija dzemdniecībā; Fizioloģiskā dzemdniecība un pēcdzemdību perioda aprūpe (Pēcdzemdību perioda vadīšana); Aprūpes process vecmātes praksē; Klīniskā farmakoloģija un medikamentozā aprūpe dzemdniecībā; Klīniskā aprūpe dzemdniecībā un ginekoloģijā; Fizioloģiskas grūtniecības vadīšana; Jaundzimušā barošana un laktācija; Starppersonu saskarsme veselības aprūpē; Vispārējā aprūpe; Infekciju kontrole aprūpē; Propedeitika; Klīniskās aprūpes pamati.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studējošais spēs skaidrot un veikt iedrošinošu sarunu par veselības aprūpes un profilakses pocesiem: fizioloģiskas dzemdības, aprakstīt iespējamās komplikācijas grūtniecības, dzemdību laikā un pēcdzemdību periodā, zinās nepieciešamo ārstēšanu, lai tās novērstu. Studējošais spēj izvērtēt jaundzimušo, nodrošināt "āda āda kontaktu", veicina vecāku līdzdalību jaundzimušā aprūpē, izklāstīt par iespējamām komplikācijām jaundzimušajam un nepieciešamo darbību komplikāciju novēršanai.
Prasmes
1.Studējošais pratīs apkopot būtisko informāciju un spēs informēt pacienti/piederīgos par konkrētās medicīniskās manipulācijas, medikamenta farmakoloģisko iedarbību, tā lietošanas nosacījumiem, sniegt psihoemocionālo atbalstu sievietei un viņas ģimenei radušos komplikāciju gadījumā. Kopā ar ginekologu/dzemdību speciālistu sastāda komplicētu dzemdību vadīšanas un aprūpes plānu, informējot dzemdētāju un iesaistot viņu lēmumu pieņemšanā.
Kompetences
1.Izmantojot apgūtās zināšanas par patoloģisku grūtniecības un dzemdību norisi students spēj diferencēt fizioloģisku dzemdību norisi, - to vadīt - no patoloģiskas norises, analizēt iegūtos medicīnisko izmeklējumu datus un spēj skaidrot procesa norisi sievietei un viņas ģimenei, veicot iedrošināšanu visā perinatālās veselības aprūpes prodcesa posmos un ģimenes plānošanas skaidrojošajā darbā.
Vērtēšana
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Apmeklējums |
-
|
-
|
|
Vērtējumu sastāda: 100% apmeklējums, atbilstoši aizpildīta un laicīgi iesniegta dokumentācija e-studijās. |
||
|
2.
Prakses aizstāvēšana |
50,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Sekmīgi nokārtota nodarbība/ ieskaite un prakses aizstāvēšana (sastāda 50% no gala vērtējuma). |
||
|
3.
Prakses vadītāja vērtējums |
50,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Prakses vadītāja vērtējums (sastāda 50% no gala vērtējuma). Tiks vērtēta studentu aktīva līdzdarbība nodarbībās, (attālināto nodarbību laikā ieskaitītas tiek tās nodarbības, kuru visā norises laikā studējošais ir redzams kamerā un aktīvi piedalās nodarbības aktivitātēs). |
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Darba aizsardzības, ugunsdrošības, elektrodrošības, personīgās aizsardzības un fizisko personu datu aizsardzības prasības. Infekciju kontrole un higiēniskā un pretepidēmiskā režīma prasības ārstniecības iestādē. Darba kārtības noteikumi ārstniecības iestādē (prakses vietā).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Nodarbība/seminārs - atskaite par pedagoģiskā darba veselības aprūpē norisi klīniskajā prakses bāzē
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Klīniskie algoritmi, pacientu ceļi, indikatori (ESF projekts) PERINATĀLĀ PERIODA APRŪPES JOMĀ, 2023.