Bakalaura darba seminārs
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Par bakalaura darba prasībām – metodiskie norādījumi. Par bakalaura darba koncepciju.
Prasmes
1.Sagatavot bakalaura darba ideju, formulēt mērķus, uzdevumus, novitāti, aktualitāti, teorētisko pamatu, izvēlēties pētniecības metodes vai radošā darba koncepcijas vadlīnijas.
Kompetences
1.Izveidot patstāvīgu pētniecisko vai radošo darbu komunikācijas zinātnē, formulējot oriģinālu un aktuālu tematu.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Kurss tiek realizēts lekciju, diskusiju, individuālu prezentāciju veidā. Kursā visiem studentiem ir jāapmeklē kopīgā akadēmiskās rakstīšanas lekcija un jāpierakstās uz semināru pie docētājiem (katrā grupā 10 cilvēki), kuru piedāvātā tēma ir saistītas ar bakalaura darba tēmu, mērķiem, pētījuma vai radošajiem uzdevumiem. Studenti izstrādā bakalaura darba tēmas, kas ir saistītas ar studiju programmā apgūtajām zināšanām, iepazīstoties ar bakalaura darba metodiskajiem norādījumiem. Literatūru students piemeklē atbilstoši savai bakalaura darba tēmai. Lekcijas un semināru apmeklējums ir obligāts!
Kā sagatavoties semināram?
1) Studenti apmeklē kopīgo lekciju un pierakstās uz 1 semināru, veidojot bakalaura darba koncepciju, balstoties uz bakalaura darba metodiskajiem norādījumiem.
2) Uz semināru jāņem līdzi baklaura darba tēžu pirmais variants, kas jāprezentē un jāapspriež semināra laikā.
3) Semināra laikā jāapspriež iepriekš sagatavotais bakalaura darba literatūras saraksts, prezentējot bakalaura darbā izmantotās teorētiskās literatūras apskatu 5 lpp. apjomā. Katram studentam uz semināru līdzi jābūt izdrukātam literatūras apskatam, lai pasniedzējs varētu iepazīties ar bakalaura darbam izvēlētās literatūras izpratni.
4) 3 dienas pirms semināra e-studiju vidē jāievieto 2-3 jautājumi pasniedzējam/ai.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Baklaura tēžu izveidošana un sagatavošanās aizstāvēšanai.
|
||
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Pirms semināra pasniedzējam tiek nosūtīt jautājumi, kurus apsriež semināra laikā. Katrs students uz semināru sagatavo bakalaura darba koncepcijas uzmetumu. Semināra diskusija paredzēta, lai students pilnveidotu savas balakaura tēzes.
|
||
|
3.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Pirms semināra pasniedzējam tiek nosūtīt jautājumi, kurus apspriež semināra laikā. Katrs students uz semināru sagatavo bakalaura darba koncepcijas uzmetumu. Semināra diskusija paredzēta, lai students pilnveidotu savas balakaura tēzes.
|
||
|
4.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Pirms semināra pasniedzējam tiek nosūtīt jautājumi, kurus apspriež semināra laikā. Katrs students uz semināru sagatavo bakalaura darba koncepcijas uzmetumu. Semināra diskusija paredzēta, lai students pilnveidotu savas balakaura tēzes.
|
||
|
5.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Piedalīšanās lekcijās – 20%.
Sagatavotība semināriem – 30%.
Tēžu aizstāvēšana – 50%.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ar ko rēķināties rakstot bakalaura darbu?
Kursa saturs un loģika, noteikumi
BD metodiskie norādījumi (termiņi, nosacījumi, struktūra, prasības)
BD ievads, aktualitāte un novitāte
(Ruta Siliņa)
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Radošai vai pētnieciskais bakalaura darbs?
(Alnis Stakle)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bakalaura darba tēmas formulēšana, darba aktualitātes pamatošana (Ruta Siliņa, Līga Ozoliņa)
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bakalaura darba teorētiskā ietvara izvēle un literatūras atlase.
Atkārtots ieskats makro, mezo un mikro teoriju līmeņos.
(Ilva Skulte)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bakalaura darba teorētiskā ietvara izvēle, tās pamatošana.
(Anda Rožukalne, Ilva Skulte, Sergejs Kruks, Klāvs Sedlenieks)
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Atkārtots ieskats izplatītākajās pētījumu metodēs, to pielietojumā
(Sergejs Kruks)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījumu metožu izvēle un pētījuma dizaina izstrāde
(Diāna Kiščenko, Emīls Ķīlis, Vineta Silkāne, Sergejs Kruks)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Radošā darba koncepcija (Dita Rietuma)
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Akadēmiskais godīgums - atsauču noformēšana, akadēmiskā ētika, plaģiātisms
RSU pieeja akadēmiskā godīguma pārbaudei
(Klāvs Sedlenieks)
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātniskā valoda. Zinātniskā teksta veidošanas noteikumi. (Dite Liepa)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bakalaura darba koncepcijas rakstīšana, zinātniskās valodas
(Dite Liepa)
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ar ko rēķināties rakstot bakalaura darbu?
Kursa saturs un loģika, noteikumi
BD metodiskie norādījumi (termiņi, nosacījumi, struktūra, prasības)
BD ievads, aktualitāte un novitāte
(Ruta Siliņa)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bakalaura darba tēmas formulēšana, darba aktualitātes pamatošana (Ruta Siliņa, Līga Ozoliņa)
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bakalaura darba teorētiskā ietvara izvēle un literatūras atlase.
Atkārtots ieskats makro, mezo un mikro teoriju līmeņos.
(Ilva Skulte)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bakalaura darba teorētiskā ietvara izvēle, tās pamatošana.
(Anda Rožukalne, Ilva Skulte, Sergejs Kruks, Klāvs Sedlenieks)
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Atkārtots ieskats izplatītākajās pētījumu metodēs, to pielietojumā
(Sergejs Kruks)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījumu metožu izvēle un pētījuma dizaina izstrāde
(Diāna Kiščenko, Emīls Ķīlis, Vineta Silkāne, Sergejs Kruks)
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātniskā valoda. Zinātniskā teksta veidošanas noteikumi. (Dite Liepa)
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Dažādu kursu literatūra par pētījuma metodēm un komunikācijas teorijām, kā arī atsauču veidošanu
Bakalaura darba veidošanas metodiskie norādījumi pētnieciskajiem un radošajiem darbiem
RSU KF bakalaura darba metodiskie norādījumi
How to Write a Thesis The MIT Press Cambridge, Massachusetts London, England Umberto Eco translated by Caterina Mongiat Farina and Geoff Farina foreword by Francesco Erspamer
Atsauču un darbā izmantoto avotu un literatūras saraksta noformēšanas metodiskie norādījumi
Lipson, Ch. How to Write a BA Thesis: A Practical Guide from Your First Ideas to Your Finished Paper (Chicago Guides to Writing, Editing, and Publishing)
Papildu literatūra
Citi informācijas avoti
How to Write a Tesis: A Working Guide R (Chandra) Chandrasekhar M, Centre for Intelligent Information Processing Systems (CIIPS) School of Electrical, Electronic and Computer Engineering e University of Western Australia Stirling Highway, Craw