Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Datu analīze un mākslīgais intelekts veselības aprūpē

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
VVDG_040
Zinātnes nozare
Citas sociālās zinātnes, tai skaitā starpnozaru sociālās zinātnes un militārā zinātne
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Farmācija; Uzņēmējdarbības vadība; Vadībzinātne; Veselības vadība
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Veselības vadības docētāju grupa
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga

Par studiju kursu

Mērķis

Studiju kursa mērķis ir iepazīstināt ar lielo datu analīzes, datu vizualizācijas, mākslīgā intelekta un mašīnmācīšanās pamatprincipiem, lai veiksmīgi izmantotu šīs prasmes veselības aprūpes uzlabošanai un inovācijām. Kurss nodrošinās iespēju sasniegt augsta līmeņa digitālās prasmes, lai efektīvi darbotos digitālās veselības aprūpes kontekstā.

Priekšzināšanas

- Izpratne par informācijas tehnoloģiju un veselības datu nozīmi un lomu veselības aprūpes pilnveidē un inovāciju radīšanā; - Priekšstats par saistīto likumdošanu, kas attiecas uz veselības datu apstrādi un privātumu; - Pamata prasmes darbā ar datiem (informācijas meklēšana, datu apstrāde ar Microsoft Excel vai līdzvērtīgu lietojumprogrammatūru).

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.- Pārzināt aprakstošās un prognostiskās veselības datu analīzes metodes; - Pārzināt un raksturot veselības datu vizualizācijas pieejas un iespējas; - Pārzināt dažādus mākslīgā intelekta risinājumus un to pielietojumu veselības aprūpē; - Pārzināt un atšķirt mašīnmācīšanās veidus un raksturot to pielietošanas iespējas veselības aprūpē.

Prasmes

1.- Argumentēt un integrēt aprakstošās un prognostiskās veselības datu analīzes metodes; - Pielietot veselības datu vizualizācijas pieejas un metodes, datos balstītu lēmumu pieņemšanai; - Izvēlēties atbilstošus risinājumus un identificēt prasības, lielo datu ģenerēšanai, atlasei un to tālākai analītiskai apstrādei, izmantojot augstas veiktspējas skaitļošanas pieeju; - Izprast un izvēlēties piemērotāko mākslīgā intelekta risinājumu noteiktu veselības aprūpes procesu īstenošanā; - Identificēt mašīnmācīšanās pielietojumu iespējas veselības aprūpē.

Kompetences

1.- Identificēt, izvēlēties un pielietot veselības lielo datu analītiskās pieejas, datos balstītu lēmumu pieņemšanā; - Pilnveidot esošos veselības aprūpes tehnoloģiskos risinājumus, izmantojot mākslīgā intelekta un mašīnmācīšanās pieejas; - Radīt datos balstītus veselības aprūpes risinājumus un inovācijas; - Īstenot mašīnmācīšanās pieeju, veselības jomas efektivitātes un problēmjautājumu risināšanā.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
E-studijās ievietoto materiālu apguve (videolekcijas, raksti, publikācijas, datu kopas), pašpārbaudes uzdevumi. Patstāvīgā darba izstrāde: noteiktai veselības datu kopai veikt izpētes datu analīzi, vizualizāciju un prognostiskā modeļa izstrādi ar kursā piedāvātajiem datu analītikas un prognostikas rīkiem. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Studiju kursa vērtējums: gala eksāmena testa vērtējums. Eksāmens ir pieejams tiem studējošajiem, kuri ir sekmīgi izpildījuši pārbaudes darbu par visām kursa tēmām.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Datu analīzes tehnoloģijas un datu vizualizācija datu izpētes analīzē
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Datu analīzes tehnoloģijas un datu vizualizācija datu izpētes analīzē
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Datu analīzes tehnoloģijas un datu vizualizācija datu izpētes analīzē
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mākslīgā intelekta pielietošana veselības aprūpē
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mākslīgā intelekta pielietošana veselības aprūpē
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Mākslīgā intelekta pielietošana veselības aprūpē
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mašīnmācīšanās pielietošana prognostiskajā analīzē veselības aprūpē
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Mašīnmācīšanās pielietošana prognostiskajā analīzē veselības aprūpē
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Mašīnmācīšanās pielietošana prognostiskajā analīzē veselības aprūpē
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dziļās mācīšanas pielietošana prognostiskajā analīzē veselības aprūpē
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Dziļās mācīšanas pielietošana prognostiskajā analīzē veselības aprūpē
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Dziļās mācīšanas pielietošana prognostiskajā analīzē veselības aprūpē
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Ellis SE, Leek JT. 2018. How to share data for collaboration, Am Stat. 72(1): 53–57.

2.

Broman, Woo, 2018. Data Organization in Spreadsheets, The American Statistician, 72:1, 2-10

3.

Panesar, A. 2021. Machine Learning and AI for Healthcare.

4.

James, Witten, Hastie, Tibshirani. An Introduction to Statistical Learning. 2023, Chapter 3

5.

James, Witten, Hastie, Tibshirani: An Introduction to Statistical Learning. 2023, Chapter 8

6.

Linear Regression with Knime - Lego Dataset - Knoldus Blogs

7.

Timothy L. Wiemken and Robert R. Kelley. 2020. Machine Learning in Epidemiology and Health Outcomes Research. Annual Review of Public Health 2020 41:1, 21-36,

8.

Sprūdžs, U. 2023. Sirds un asinsrites slimību mirstības riska prognoze nākamajam gadam no anonimizētiem Latvijas veselības aprūpes sistēmas datiem: XGBoost mašīnmācīšanās algoritma iespējamības pārbaude | Akadēmiskā Dzīve (lu.lv)

9.

Cao Xiao, Jimeng Sun, 2021."Introduction to Deep Learning for Healthcare". Springer

Papildu literatūra

1.

Deep Learning vs. Machine Learning – What’s The Difference?

2.

Activation Functions