Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Animācija, video un citi audiovizuālo mediju veidi

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
KSK_001
Zinātnes nozare
Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Komunikācijas zinātne
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Iepazīstināt studentus ar animācijas, video un citu audiovizuālo mediju rīkiem, metodēm un tehnikām, kā arī mūsdienu audiovizuālās kultūras kopainu un nozarēm. Veidojot pārskatu par šo digitālo mediju pielietojumu un tehnikām, tiks uzsvērta tematika par tēlu un naratīva veidošanu, pašiem nozīmīgākajiem elementiem attēlu un skaņu veidošanā un to savstarpējo mijiedarbību, attēla kompozīciju un digitālo montāžu, kā arī interaktivitāti. Studenti tiks iepazīstināti ar audiovizuālo vēstījumu veidošanas pamatiem dažādiem mērķa pielietojumiem un vidēm, kā arī to realizācijas procesa norisi. Kursa ietvaros tiks attīstīta prasme strādāt komandā.

Priekšzināšanas

Nav.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studējošie spēs raksturot animācijas kā vizuālās komunikācijas veida būtību un tās tipus. Pārzinās, kā salīdzināt un analizēt animācijas vēstījumus un un pieejas. Pārzinās animācijas elementus, kompozīciju un montāžas principus.

Prasmes

1.Spēs izstrādāt animācijas stāstījumu un izmantot naratīvu veidolus. Pratīs praktiski izmantot teorētiskās zināšanas par animāciju. Spēs patstāvīgi veidot vizuālās komunikācijas darbus animācijā. Spēs autonomi sakārtot animācijas elementus, pielietojot galvenās kompozīcijas un naratīva veidošanas likumsakarības.

Kompetences

1.Autonomi un profesionāli spēs kritiski izvērtēt pieejamos resursus audiovizuālā projekta iecerei un realizācijai. Atbildīgi un ētiski spēs animācijas ražošanas uzsākšanai iegūt un producēt atbilstošus nepieciešamos materiālus. Spēs kompetenti izvēlēties vēstījumam atbilstošas audiovizuālās tehnoloģijas. Demonstrēs kritisku attieksmi pret naratīva struktūru, vēstījumu, tēlu izvēli un audiovizuālo elementu pielietojumu, radot kustīgā attēla darbu.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Lekcijās un semināros sniegtās zināšanas aprobēt, studentu grupās izstrādājot un realizējot audiovizuālu projektu.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Līdzdalība lekcijās. Līdzdalība un aktivitātes semināros. Radošais projekts – audiovizuālais projekts, tā atbilstība kursa saturam.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Animācija, tās tehnikas un audiovizuālo elementu lietojums.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Video un citi audiovizuālie un interaktīvie mediji digitālās kultūras kontekstā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Video tehniskie parametri un formāti.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kustīga attēla produkcijas, reprodukcijas un reprezentācijas tehnikas un programmas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tēlu un naratīva veidošana. Attēls un skaņa.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kompozīcija un digitālā montāža.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Scenārija ideju veidošanas principi. Audiovizuālā projekta idejas un koncepcijas prezentācija un apspriešana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Scenārija ideju veidošanas principi. Audiovizuālā projekta idejas un koncepcijas prezentācija un apspriešana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Projekta realizācijas plānošana. Kadru plāna un citu nepieciešamo sagatavošanās materiālu izstrāde. Audiovizuālā projekta sagataves materiālu prezentācija. Analīze un diskusijas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Projekta realizācijas plānošana. Kadru plāna un citu nepieciešamo sagatavošanās materiālu izstrāde. Audiovizuālā projekta sagataves materiālu prezentācija. Analīze un diskusijas.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Video tehniskie parametri un formāti.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kustīga attēla produkcijas, reprodukcijas un reprezentācijas tehnikas un programmas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tēlu un naratīva veidošana. Attēls un skaņa.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kompozīcija un digitālā montāža.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Scenārija ideju veidošanas principi. Audiovizuālā projekta idejas un koncepcijas prezentācija un apspriešana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Scenārija ideju veidošanas principi. Audiovizuālā projekta idejas un koncepcijas prezentācija un apspriešana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Projekta realizācijas plānošana. Kadru plāna un citu nepieciešamo sagatavošanās materiālu izstrāde. Audiovizuālā projekta sagataves materiālu prezentācija. Analīze un diskusijas.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Furniss M. The Animation Bible: A Practical Guide to the Art of Animating from Flipbooks to Flash. – New York: Abrams, 2008.

2.

Williams R. The Animator's Survival Kit. – Faber & Faber, 2012.

3.

Bourriaud N. Postproduction: Culture as Screenplay: How Art Reprograms the World. – Lukas & Sternberg, 2005.

4.

Spielmann Y. Video: The Reflexive Medium. – MIT Press, 2008.

5.

Li Z.N., Drew M.S. Fundamentals of Multimedia. - Prentice Hall, 2004.

6.

Reisz K., Milar G. Technique of Film Editing. – Focal Press, 2009.

7.

Rubin M. Nonlinear - A Field Guide to Digital Video and Film Editing. – Triad Pub Co, 4.ed., 2000.

8.

Wands B. Art of the Digital Age. – Thames & Hudson, 2007.

Papildu literatūra

1.

Long, B. Schenk, S. The Digital Filmmaking Handbook. – Charles River Media Inc., 2000.

2.

Harryhausen R., Dalton T. A Century of Stop Motion Animation: From Melies to Aardman First. – Watson-Guptill Publications, 2008.

3.

Arnheim R. Film as Art. - Los Angeles: University of California Press, 1957.

4.

Daniel N., Altmans R. Broken Screen: Expanding the Image, Breaking the Narrative. – Distributed Art Publishers, 2006.

5.

Sexton J. Music, Sound and Multimedia: From the Live to the Virtual - Edinburgh University Press, 2008

6.

Hoffert, P. Music for new media: composing for videogames, web sites, presentations, and other interactive media. – Boston, Berklee Press, 2007.

Citi informācijas avoti