Animācija, video un citi audiovizuālo mediju veidi
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studējošie spēs raksturot animācijas kā vizuālās komunikācijas veida būtību un tās tipus. Pārzinās, kā salīdzināt un analizēt animācijas vēstījumus un un pieejas. Pārzinās animācijas elementus, kompozīciju un montāžas principus.
Prasmes
1.Spēs izstrādāt animācijas stāstījumu un izmantot naratīvu veidolus. Pratīs praktiski izmantot teorētiskās zināšanas par animāciju. Spēs patstāvīgi veidot vizuālās komunikācijas darbus animācijā. Spēs autonomi sakārtot animācijas elementus, pielietojot galvenās kompozīcijas un naratīva veidošanas likumsakarības.
Kompetences
1.Autonomi un profesionāli spēs kritiski izvērtēt pieejamos resursus audiovizuālā projekta iecerei un realizācijai. Atbildīgi un ētiski spēs animācijas ražošanas uzsākšanai iegūt un producēt atbilstošus nepieciešamos materiālus. Spēs kompetenti izvēlēties vēstījumam atbilstošas audiovizuālās tehnoloģijas. Demonstrēs kritisku attieksmi pret naratīva struktūru, vēstījumu, tēlu izvēli un audiovizuālo elementu pielietojumu, radot kustīgā attēla darbu.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Lekcijās un semināros sniegtās zināšanas aprobēt, studentu grupās izstrādājot un realizējot audiovizuālu projektu.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Līdzdalība lekcijās.
Līdzdalība un aktivitātes semināros.
Radošais projekts – audiovizuālais projekts, tā atbilstība kursa saturam.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Animācija, tās tehnikas un audiovizuālo elementu lietojums.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Video un citi audiovizuālie un interaktīvie mediji digitālās kultūras kontekstā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Video tehniskie parametri un formāti.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kustīga attēla produkcijas, reprodukcijas un reprezentācijas tehnikas un programmas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tēlu un naratīva veidošana. Attēls un skaņa.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kompozīcija un digitālā montāža.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Scenārija ideju veidošanas principi. Audiovizuālā projekta idejas un koncepcijas prezentācija un apspriešana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Scenārija ideju veidošanas principi. Audiovizuālā projekta idejas un koncepcijas prezentācija un apspriešana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Projekta realizācijas plānošana. Kadru plāna un citu nepieciešamo sagatavošanās materiālu izstrāde. Audiovizuālā projekta sagataves materiālu prezentācija. Analīze un diskusijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Projekta realizācijas plānošana. Kadru plāna un citu nepieciešamo sagatavošanās materiālu izstrāde. Audiovizuālā projekta sagataves materiālu prezentācija. Analīze un diskusijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Video tehniskie parametri un formāti.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kustīga attēla produkcijas, reprodukcijas un reprezentācijas tehnikas un programmas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tēlu un naratīva veidošana. Attēls un skaņa.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kompozīcija un digitālā montāža.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Scenārija ideju veidošanas principi. Audiovizuālā projekta idejas un koncepcijas prezentācija un apspriešana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Scenārija ideju veidošanas principi. Audiovizuālā projekta idejas un koncepcijas prezentācija un apspriešana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Projekta realizācijas plānošana. Kadru plāna un citu nepieciešamo sagatavošanās materiālu izstrāde. Audiovizuālā projekta sagataves materiālu prezentācija. Analīze un diskusijas.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Furniss M. The Animation Bible: A Practical Guide to the Art of Animating from Flipbooks to Flash. – New York: Abrams, 2008.
Williams R. The Animator's Survival Kit. – Faber & Faber, 2012.
Bourriaud N. Postproduction: Culture as Screenplay: How Art Reprograms the World. – Lukas & Sternberg, 2005.
Spielmann Y. Video: The Reflexive Medium. – MIT Press, 2008.
Li Z.N., Drew M.S. Fundamentals of Multimedia. - Prentice Hall, 2004.
Reisz K., Milar G. Technique of Film Editing. – Focal Press, 2009.
Rubin M. Nonlinear - A Field Guide to Digital Video and Film Editing. – Triad Pub Co, 4.ed., 2000.
Wands B. Art of the Digital Age. – Thames & Hudson, 2007.
Papildu literatūra
Long, B. Schenk, S. The Digital Filmmaking Handbook. – Charles River Media Inc., 2000.
Harryhausen R., Dalton T. A Century of Stop Motion Animation: From Melies to Aardman First. – Watson-Guptill Publications, 2008.
Arnheim R. Film as Art. - Los Angeles: University of California Press, 1957.
Daniel N., Altmans R. Broken Screen: Expanding the Image, Breaking the Narrative. – Distributed Art Publishers, 2006.
Sexton J. Music, Sound and Multimedia: From the Live to the Virtual - Edinburgh University Press, 2008
Hoffert, P. Music for new media: composing for videogames, web sites, presentations, and other interactive media. – Boston, Berklee Press, 2007.