Pedagoģiskā pilnveide rekreācijā
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.1. Izprot pētniecību rekreācijā, tās būtību, uzdevumus un pielietojamās kvantitatīvās metodes. 2. Izprot treniņu procesu, tā nozīmi rekreācijā. Izprot kustību struktūru dažādos sporta veidos – raksturojot to no pedagoģiskā un biomehāniskā viedokļa.
Prasmes
1.1. Prot izvēlēties pētījumam atbilstošas metodes pētījumam rekreācijā. 2. Prot organizēt un vadīt treniņa procesu rekreācijā, izvēlēties rekreācijas aktivitātēm atbilstošas treniņa metodes. 3. Pratīs izvērtēt, pielietot un salīdzināt jaunākos zinātniskos atzinumus un tehnoloģijas savā profesionālajā darbībā.
Kompetences
1.1. Prasmīgi strādā ar zinātniskajiem rakstiem rekreācijā, analizē tos. 2. Prasmīgi analizē treniņu procesu rekreācijā, izmantojot apgūtos teorētiskos pamatus un prasmes, risina profesionālus jautājumus saistībā ar pētījumiem rekreācijā un treniņu procesu. 3. Pratīs praktiski pielietot zināšanas analizējot kustības dažādos sporta veidos, dot praktiskās rekomendācijas kustību uzlabošanā ievērojot pedagoģiskos un biomehāniskos pamatprincipus.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Lekcijas, praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, semināri, starppārbaudījumi, gala pārbaudījums.
Studējošo patstāvīgais darbs tiek organizēts individuāli un/vai darba grupās. Studenti patstāvīgi gatavojas semināru nodarbībām un starppārbaudījumiem.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Kopvērtējums ir summatīvs.
Rakstiski/prezentācija;
Prezentācija;
Pārbaudījums.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pētniecības process rekreācijā, pētījuma dizains, kvalitatīvā un kvantitatīva pētniecība. Kvantitaīvās pētniecības metožu pielietojums rekreācijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pētniecības process rekreācijā, pētījuma dizains, kvalitatīvā un kvantitatīva pētniecība. Kvantitaīvās pētniecības metožu pielietojums rekreācijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pētniecības process rekreācijā, pētījuma dizains, kvalitatīvā un kvantitatīva pētniecība. Kvantitaīvās pētniecības metožu pielietojums rekreācijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pētniecības process rekreācijā, pētījuma dizains, kvalitatīvā un kvantitatīva pētniecība. Kvantitaīvās pētniecības metožu pielietojums rekreācijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Informācijas avoti pētniecībā, iepazīšanās ar zinātnisko publikāciju interneta vietnēm, darbs ar zinātniskajiem rakstiem, rekreācijā, atlase, analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Zinātnisko rakstu analīzes prezentācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Zinātnisko rakstu analīzes prezentācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Aptauja rekreācijā. Aptaujas anketas veidošana, datu vākšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Aptauja rekreācijā. Aptaujas anketas veidošana, datu vākšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Aptauja rekreācijā. Aptaujas anketas veidošana, datu vākšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pētniecības rekreācijā organizēšanas aspekti, metodes pētniecībā rekreācijā, metožu izvēle. (Diplomdaraba, bakalaura darba Rekreācijā, izstrādes specifika)
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pētniecības rekreācijā organizēšanas aspekti, metodes pētniecībā rekreācijā, metožu izvēle. (Diplomdaraba, bakalaura darba Rekreācijā, izstrādes specifika)
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pētniecības rekreācijā organizēšanas aspekti, metodes pētniecībā rekreācijā, metožu izvēle. (Diplomdaraba, bakalaura darba Rekreācijā, izstrādes specifika)
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pētniecības rekreācijā organizēšanas aspekti, metodes pētniecībā rekreācijā, metožu izvēle. (Diplomdaraba, bakalaura darba Rekreācijā, izstrādes specifika)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Datu interpretācija, apstrāde. Aptaujas datu prezentācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Datu interpretācija, apstrāde. Aptaujas datu prezentācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Datu interpretācija, apstrāde. Aptaujas datu prezentācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pārbaudes darbs (rakstiskais)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pārbaudes darbs (rakstiskais)
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Biomotorās spējas rekreācijā, to raksturojums
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Biomotorās spējas rekreācijā, to raksturojums
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Biomotorās spējas rekreācijā, to raksturojums
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Biomotoro spēju analīze sportā un rekreācijā (grupu darbs)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Biomotoro spēju analīze sportā un rekreācijā (grupu darbs)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Kustību analīze nūjošanā ar izvēlētu datorprogrammu (cSwing-2010, Pro-Trainer1, Kinovea, V.1-Home-2.0), pedagoģiski biomehāniskais raksturojums
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Kustību analīze nūjošanā ar izvēlētu datorprogrammu (cSwing-2010, Pro-Trainer1, Kinovea, V.1-Home-2.0), pedagoģiski biomehāniskais raksturojums
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Kustību analīze nūjošanā ar datorprogrammu – prezentācija un analīze
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Kustību analīze nūjošanā ar datorprogrammu – prezentācija un analīze
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pārbaudes darbs (mājas darbs) - biomotorās spējas izvēlētajā sporta veidā - prezentācija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pārbaudes darbs (mājas darbs) - biomotorās spējas izvēlētajā sporta veidā - prezentācija
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pētniecības process rekreācijā, pētījuma dizains, kvalitatīvā un kvantitatīva pētniecība. Kvantitaīvās pētniecības metožu pielietojums rekreācijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Informācijas avoti pētniecībā, iepazīšanās ar zinātnisko publikāciju interneta vietnēm, darbs ar zinātniskajiem rakstiem, rekreācijā, atlase, analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Zinātnisko rakstu analīzes prezentācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pētniecības rekreācijā organizēšanas aspekti, metodes pētniecībā rekreācijā, metožu izvēle. (Diplomdaraba, bakalaura darba Rekreācijā, izstrādes specifika)
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Aptauja rekreācijā. Aptaujas anketas veidošana, datu vākšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Datu interpretācija, apstrāde. Aptaujas datu prezentācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pārbaudes darbs (rakstiskais)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Biomotoro spēju analīze sportā un rekreācijā (grupu darbs)
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Fridgen J. Dimensions of Tourism. (Chapter 12: Research and Measurment). Michigan: Copyright 1996. (akceptējams izdevums)
Grants J. Fiziskā audzināšana, sports un vesels bērns mācību grāmata. 1997. (akceptējams izdevums)
Grants J., Mācīsimies slēpot. Rīga: Raka, 2007. (akceptējams izdevums)
Krauksta D, Krauksts V. Slēpošanas treniņa pamati. Rīga: Drukātava, 2006. (akceptējams izdevums)
McIntosh R, Goeldner C. Ritchie B. Tourism: Principles, Practices, Philosophies. Chapter 17: Travel and tourism research. New York a.o.: Wiley& Sons, 2011. (akceptējams izdevums)
Špona A., Cehlova Z. Pētniecība pedagoģijā. Rīga: Raka, 2004. (akceptējams izdevums)
Ārvalstu studentiem/For international students:
Fridgen J. Dimensions of Tourism. (Chapter 12: Research and Measurment). Michigan: Copyright 1996. (akceptējams izdevums)
McIntosh R, Goeldner C. Ritchie B. Tourism: Principles, Practices, Philosophies. Chapter 17: Travel and tourism research. New York a.o.: Wiley& Sons, 2011. (akceptējams izdevums)
Papildu literatūra
Grants J., Ukins V. Slēpošana – 2 daļa. Rīga: LSPA, 2001.
Kops K. Distanču slēpošana. Rīga: Zvaigzne, 1989.
Citi informācijas avoti
Zinātnisko rakstu datu bāzes, elektroniskie informācijas avoti/Databases of scientific articles, electronic sources of information.