Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Pedagoģiskā pilnveide rekreācijā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_066
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Kursa mērķis ir dot iespēju apgūt un pielietot praksē kvalitatīvās metodes petniecībā rekreācijā, apgūt teorētiski un pielietot praktiski studentu treniņu līdzekļu un metožu izvēli.

Priekšzināšanas

Vispārizglītojošie studiju kursi, nozares teorētiskie pamata kursi.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.1. Izprot pētniecību rekreācijā, tās būtību, uzdevumus un pielietojamās kvantitatīvās metodes. 2. Izprot treniņu procesu, tā nozīmi rekreācijā. Izprot kustību struktūru dažādos sporta veidos – raksturojot to no pedagoģiskā un biomehāniskā viedokļa.

Prasmes

1.1. Prot izvēlēties pētījumam atbilstošas metodes pētījumam rekreācijā. 2. Prot organizēt un vadīt treniņa procesu rekreācijā, izvēlēties rekreācijas aktivitātēm atbilstošas treniņa metodes. 3. Pratīs izvērtēt, pielietot un salīdzināt jaunākos zinātniskos atzinumus un tehnoloģijas savā profesionālajā darbībā.

Kompetences

1.1. Prasmīgi strādā ar zinātniskajiem rakstiem rekreācijā, analizē tos. 2. Prasmīgi analizē treniņu procesu rekreācijā, izmantojot apgūtos teorētiskos pamatus un prasmes, risina profesionālus jautājumus saistībā ar pētījumiem rekreācijā un treniņu procesu. 3. Pratīs praktiski pielietot zināšanas analizējot kustības dažādos sporta veidos, dot praktiskās rekomendācijas kustību uzlabošanā ievērojot pedagoģiskos un biomehāniskos pamatprincipus.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Lekcijas, praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, semināri, starppārbaudījumi, gala pārbaudījums. Studējošo patstāvīgais darbs tiek organizēts individuāli un/vai darba grupās. Studenti patstāvīgi gatavojas semināru nodarbībām un starppārbaudījumiem.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Kopvērtējums ir summatīvs. Rakstiski/prezentācija; Prezentācija; Pārbaudījums.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Pētniecības process rekreācijā, pētījuma dizains, kvalitatīvā un kvantitatīva pētniecība. Kvantitaīvās pētniecības metožu pielietojums rekreācijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Pētniecības process rekreācijā, pētījuma dizains, kvalitatīvā un kvantitatīva pētniecība. Kvantitaīvās pētniecības metožu pielietojums rekreācijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Pētniecības process rekreācijā, pētījuma dizains, kvalitatīvā un kvantitatīva pētniecība. Kvantitaīvās pētniecības metožu pielietojums rekreācijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Pētniecības process rekreācijā, pētījuma dizains, kvalitatīvā un kvantitatīva pētniecība. Kvantitaīvās pētniecības metožu pielietojums rekreācijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Informācijas avoti pētniecībā, iepazīšanās ar zinātnisko publikāciju interneta vietnēm, darbs ar zinātniskajiem rakstiem, rekreācijā, atlase, analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Zinātnisko rakstu analīzes prezentācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Zinātnisko rakstu analīzes prezentācija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Aptauja rekreācijā. Aptaujas anketas veidošana, datu vākšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Aptauja rekreācijā. Aptaujas anketas veidošana, datu vākšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Aptauja rekreācijā. Aptaujas anketas veidošana, datu vākšana.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
1,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite (Semestra)
2. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Pētniecības rekreācijā organizēšanas aspekti, metodes pētniecībā rekreācijā, metožu izvēle. (Diplomdaraba, bakalaura darba Rekreācijā, izstrādes specifika)
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Pētniecības rekreācijā organizēšanas aspekti, metodes pētniecībā rekreācijā, metožu izvēle. (Diplomdaraba, bakalaura darba Rekreācijā, izstrādes specifika)
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Pētniecības rekreācijā organizēšanas aspekti, metodes pētniecībā rekreācijā, metožu izvēle. (Diplomdaraba, bakalaura darba Rekreācijā, izstrādes specifika)
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Pētniecības rekreācijā organizēšanas aspekti, metodes pētniecībā rekreācijā, metožu izvēle. (Diplomdaraba, bakalaura darba Rekreācijā, izstrādes specifika)
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Datu interpretācija, apstrāde. Aptaujas datu prezentācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Datu interpretācija, apstrāde. Aptaujas datu prezentācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Datu interpretācija, apstrāde. Aptaujas datu prezentācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Pārbaudes darbs (rakstiskais)
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Pārbaudes darbs (rakstiskais)
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Biomotorās spējas rekreācijā, to raksturojums
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Biomotorās spējas rekreācijā, to raksturojums
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Biomotorās spējas rekreācijā, to raksturojums
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Biomotoro spēju analīze sportā un rekreācijā (grupu darbs)
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Biomotoro spēju analīze sportā un rekreācijā (grupu darbs)
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Kustību analīze nūjošanā ar izvēlētu datorprogrammu (cSwing-2010, Pro-Trainer1, Kinovea, V.1-Home-2.0), pedagoģiski biomehāniskais raksturojums
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Kustību analīze nūjošanā ar izvēlētu datorprogrammu (cSwing-2010, Pro-Trainer1, Kinovea, V.1-Home-2.0), pedagoģiski biomehāniskais raksturojums
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Kustību analīze nūjošanā ar datorprogrammu – prezentācija un analīze
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Kustību analīze nūjošanā ar datorprogrammu – prezentācija un analīze
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Pārbaudes darbs (mājas darbs) - biomotorās spējas izvēlētajā sporta veidā - prezentācija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Pārbaudes darbs (mājas darbs) - biomotorās spējas izvēlētajā sporta veidā - prezentācija
Kopā kredītpunkti (ECTS):
2,00
Kontaktstundas:
36 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Pētniecības process rekreācijā, pētījuma dizains, kvalitatīvā un kvantitatīva pētniecība. Kvantitaīvās pētniecības metožu pielietojums rekreācijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Informācijas avoti pētniecībā, iepazīšanās ar zinātnisko publikāciju interneta vietnēm, darbs ar zinātniskajiem rakstiem, rekreācijā, atlase, analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Zinātnisko rakstu analīzes prezentācija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Pētniecības rekreācijā organizēšanas aspekti, metodes pētniecībā rekreācijā, metožu izvēle. (Diplomdaraba, bakalaura darba Rekreācijā, izstrādes specifika)
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Aptauja rekreācijā. Aptaujas anketas veidošana, datu vākšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Datu interpretācija, apstrāde. Aptaujas datu prezentācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Pārbaudes darbs (rakstiskais)
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Biomotoro spēju analīze sportā un rekreācijā (grupu darbs)
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Fridgen J. Dimensions of Tourism. (Chapter 12: Research and Measurment). Michigan: Copyright 1996. (akceptējams izdevums)

2.

Grants J. Fiziskā audzināšana, sports un vesels bērns mācību grāmata. 1997. (akceptējams izdevums)

3.

Grants J., Mācīsimies slēpot. Rīga: Raka, 2007. (akceptējams izdevums)

4.

Krauksta D, Krauksts V. Slēpošanas treniņa pamati. Rīga: Drukātava, 2006. (akceptējams izdevums)

5.

McIntosh R, Goeldner C. Ritchie B. Tourism: Principles, Practices, Philosophies. Chapter 17: Travel and tourism research. New York a.o.: Wiley& Sons, 2011. (akceptējams izdevums)

6.

Špona A., Cehlova Z. Pētniecība pedagoģijā. Rīga: Raka, 2004. (akceptējams izdevums)

7.

Ārvalstu studentiem/For international students:

8.

Fridgen J. Dimensions of Tourism. (Chapter 12: Research and Measurment). Michigan: Copyright 1996. (akceptējams izdevums)

9.

McIntosh R, Goeldner C. Ritchie B. Tourism: Principles, Practices, Philosophies. Chapter 17: Travel and tourism research. New York a.o.: Wiley& Sons, 2011. (akceptējams izdevums)

Papildu literatūra

1.

Grants J., Ukins V. Slēpošana – 2 daļa. Rīga: LSPA, 2001.

2.

Kops K. Distanču slēpošana. Rīga: Zvaigzne, 1989.

Citi informācijas avoti

1.

Zinātnisko rakstu datu bāzes, elektroniskie informācijas avoti/Databases of scientific articles, electronic sources of information.