Klasvadība un projekti skolā
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Iegūtās zināšanas, prasmes pielietot pedagoģiskajās praksēs-klases audzinātāja funkciju veikšanai, projektu darbu vadīšanai un diplomprojekta izstrādē.
Priekšzināšanas
Vispārīgā pedagoģija, psiholoģija, filozofija, skolas sports, projektu izstrāde.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Pārzinās starpdisciplinaritāti un mācību satura integrēšanu.
Prasmes
1.Integrēt dažādu mācību priekšmetu saturu.
2.Lietot mācību priekšmeta satura zināšanu iegūšanai un vispārējo prasmju attīstīšanai atbilstošas mācību metodes.
Kompetences
1.Prot formulēt savu viedokli, pamatojot to ar faktiem.
2.Spēj mērķtiecīgi un kritiski izvēlēties un mācību procesā integrēt dažādus mācību paņēmienus, metodes un tehnoloģijas.
3.Demonstrē prasmi loģiski strukturēt darbu.
4.Demonstrē atbilstošas valodas lietošanas prasmes.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Klases audzinātāja portfolio |
20,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Apkopot klases audzinātāja portfolio materiālus noteiktai klasei. |
||
|
2.
Klases audzinātāja dokumentu analīze |
20,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Analizēt klases audzinātāja dokumentus un izvērtēt rezultātus, izdarīt secinājumus, izstrādāt un prezentēt pētniecisko darbu. |
||
|
3.
Projekta plāns |
20,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Pēc dotā temata literatūras avotu studijas, apkopot materiālus, izstrādāt un prezentēt projektu nedēļas plānu noteikta vecuma posma bērniem un jauniešiem. Norādīt atsauces no katra projektā iekļautā mācību priekšmeta standarta. |
||
|
4.
Dinamiskā pauze |
20,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Izstrādāt dinamisko pauzi noteikta vecuma skolēniem, novadīt to grupai. Pamatot izvēli, vingrinājumu secību un starppriekšmetu saiti ar citām mācību jomām konkrētā klasē. |
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudes darbs |
20,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Pārbaudījums studiju kursā |
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Klasvadība. Skolotāja darbības programma. Terminoloģija.
Apraksts
Klases audzinātāja portfolio. Klases stundu tematika. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Klases audzinātāja dokumentācija.
Apraksts
Klases audzinātāja darba plānošana un dokumentācija. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Klasvadības nodrošināšanas paņēmieni.
Apraksts
Klases kolektīva saliedēšanas paņēmieni un metodes. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Klases audzinātāja dokumentācija.
Apraksts
Klases audzinātāja darba plānošana un dokumentācija. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Klases audzinātāja dokumentācija.
Apraksts
Klases audzinātāja darba plānošana un dokumentācija. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Korektīvie paņēmieni disciplīnas nodrošināšanā.
Apraksts
Kā ieinteresēt skolēnus klases kopīgo pasākumu īstenošanā. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Praktiskā pētniecība.
Apraksts
Skolēnu un klases kolektīva saliedētības izpētes metodika. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Praktiskā pētniecība.
Apraksts
Skolēnu un klases kolektīva saliedētības izpētes metodika. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Skolas projektu vadība, metadoloģija.
Apraksts
Skolotāju loma praktisko pētījumu vadīšanā. Skolēnu motivēšana pētījumos un projektos. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Skolas projektu vadība, metadoloģija.
Apraksts
Skolotāju loma praktisko pētījumu vadīšanā. Skolēnu motivēšana pētījumos un projektos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sporta pasākumu organizēšana skolās.
Apraksts
Sporta pasākumu, fizisko aktivitāšu un sporta dienu organizēšana skolās. Skolēnu iesaiste sporta pasākumu organizēšanā un vadīšanā. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sporta pasākumu organizēšana skolās.
Apraksts
Sporta pasākumu, fizisko aktivitāšu un sporta dienu organizēšana skolās. Skolēnu iesaiste sporta pasākumu organizēšanā un vadīšanā. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sporta pasākumu organizēšana skolās.
Apraksts
Sporta pasākumu, fizisko aktivitāšu un sporta dienu organizēšana skolās. Skolēnu iesaiste sporta pasākumu organizēšanā un vadīšanā. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starppriekšmetu saite.
Apraksts
Starppriekšmetu saites realizēšana integrējot priekšmetā sports citus mācību priekšmetus. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starppriekšmetu saite.
Apraksts
Starppriekšmetu saites realizēšana integrējot priekšmetā sports citus mācību priekšmetus. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ārpus klases projekti.
Apraksts
Starpkultūru zināšanu un prasmju integrēšana ārpus klases pasākumos un sporta projektos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Skolas projektu vadība, metadoloģija.
Apraksts
Skolotāju loma praktisko pētījumu vadīšanā. Skolēnu motivēšana pētījumos un projektos. |
|
Sporta pasākumu organizēšana skolās.
Apraksts
Sporta pasākumu, fizisko aktivitāšu un sporta dienu organizēšana skolās. Skolēnu iesaiste sporta pasākumu organizēšanā un vadīšanā. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ārpus klases projekti.
Apraksts
Starpkultūru zināšanu un prasmju integrēšana ārpus klases pasākumos un sporta projektos. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Klasvadība. Skolotāja darbības programma. Terminoloģija.
Apraksts
Klases audzinātāja portfolio. Klases stundu tematika. |
|
Klases audzinātāja dokumentācija.
Apraksts
Klases audzinātāja darba plānošana un dokumentācija. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Klases audzinātāja dokumentācija.
Apraksts
Klases audzinātāja darba plānošana un dokumentācija. |
|
Klasvadības nodrošināšanas paņēmieni.
Apraksts
Klases kolektīva saliedēšanas paņēmieni un metodes. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Korektīvie paņēmieni disciplīnas nodrošināšanā.
Apraksts
Kā ieinteresēt skolēnus klases kopīgo pasākumu īstenošanā. |
|
Praktiskā pētniecība.
Apraksts
Skolēnu un klases kolektīva saliedētības izpētes metodika. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Skolas projektu vadība, metadoloģija.
Apraksts
Skolotāju loma praktisko pētījumu vadīšanā. Skolēnu motivēšana pētījumos un projektos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starppriekšmetu saite.
Apraksts
Starppriekšmetu saites realizēšana integrējot priekšmetā sports citus mācību priekšmetus. |
|
Ārpus klases projekti.
Apraksts
Starpkultūru zināšanu un prasmju integrēšana ārpus klases pasākumos un sporta projektos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Klasvadība. Skolotāja darbības programma. Terminoloģija.
Apraksts
Klases audzinātāja portfolio. Klases stundu tematika. |
|
Klases audzinātāja dokumentācija.
Apraksts
Klases audzinātāja darba plānošana un dokumentācija. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Klasvadība. Skolotāja darbības programma. Terminoloģija.
Apraksts
Klases audzinātāja portfolio. Klases stundu tematika. |
|
Klases audzinātāja dokumentācija.
Apraksts
Klases audzinātāja darba plānošana un dokumentācija. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sporta pasākumu organizēšana skolās.
Apraksts
Sporta pasākumu, fizisko aktivitāšu un sporta dienu organizēšana skolās. Skolēnu iesaiste sporta pasākumu organizēšanā un vadīšanā. |
|
Starppriekšmetu saite.
Apraksts
Starppriekšmetu saites realizēšana integrējot priekšmetā sports citus mācību priekšmetus. |
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Nīmante, D. 2007. Klasvadība. Rīga: Zvaigzne ABC. (akcpetējams izdevums)
Špona, A. 2006. Audzināšanas process teorijā un praksē. Rīga: RaKa. (akcpetējams izdevums)
Rubana, I.M. 2004. Mācīties darot. Rīga: RaKa. (akcpetējams izdevums)
Šmite, A. 1998. Skolas vadītāja darbam. Rīga: RaKa. (akcpetējams izdevums)
Papildu literatūra
Baldiņš, A., Raževa, A. 2001. Klases audzinātāja darbs skolēnu personības izpētē. Rīga: Pētergailis.
Kā veidot tradīcijas. Rokasgrāmata skolotājiem. 2009. Rīga: Apgāds Zvaigzne ABC.
Vedins, I. 2011. Mācīšanas māksla. Rīga: Avots.
Čehlova, Z. 2003. Skolēnu integratīvo prasmju veidošanās. Rīga: RaKa.