Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Simulācijas

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
RBE_034
Zinātnes nozare
Klīniskā medicīna; Pediatrija
Kredītpunkti (ECTS)
1,00
Mērķauditorija
Ārstniecība
LKI
8. līmenis

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs

Rezidentūras specialitāte

Specialitāte
Vadītājs
Kontaktinformācija

-

Par studiju kursu

Mērķis

Apgūt teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas simulētā vidē, lai sagatavotu ārstu lēmumu pieņemšanai un praktiskai rīcībai klīniskajā praksē, atbilstoši pediatrijas specialitātes nolikumam.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studiju kursa apguvei atvēlētajā laikā rezidents apgūst un nostiprina zināšanas, kas ļaus saprast un teorētiski aprakstīt praktiski veicamo manipulāciju indikācijas un izpildes procesu, kardiopulmonālās reanimācijas principus bērniem un pieaugušiem, šoka etioloģiju, patoģenēzi, diagnostiku un ārstēšanas principus, mākslīgās plaušu ventilācijas pamatus.

Prasmes

1.Rezidents būs apguvis sekojošas prasmes simulētā vidē: • Abdomināla paracentēze • Ārējā krūšu kurvja kompresija bērniem • Asinsparauga noņemšana no centrālā katetra bērnam • Bērnu elpināšana ar masku-maisu • Intradermāla, zemādas, intramuskulāra un intravenoza zāļu nozīmēšana bērniem • Intraosāla adatas ievade bērnam • Kapilārā asins parauga noņemšana asins analīzei bērnam • Lumbālpunkcija bērniem • Nabas vēnas un artērijas kanulācija un asins paraugu paņemšana • Torakocentēze ar adatu pleirāla izsvīduma vai pneimotoraksa gadījumā bērniem • Traheāla intubācija bērniem • Urīnpūšļa kateterizācija bērniem • Vēnas punkcija un katetra ievadīšana bērniem.

Kompetences

1.Tālākminētās kompetences ir būtiskas, bet ne izsmeļošas (kompetenču spektrs ir paplašināms, ja studiju laikā tam rodas priekšnoteikumi), tās apgūstamas saistībā ar attiecīgu simulācijas scenāriju izpildi: • nekavējoties nodrošināt aprūpi bērniem ārkārtas situācijās, tai skaitā pirmās palīdzības un reanimācijas pasākumus • pazīt un novērtēt akūtu neatliekamās pediatriskās palīdzības problēmu • nodrošināt pamata pirmo palīdzību • nodrošināt neatliekamu akūtu pediatrisku palīdzību • nodrošināt kardiopulmonālu reanimāciju neonatoloģiskiem un pediatriskiem pacientiem • sniegt pamatinformāciju un komunicēt ar kolēģiem un vecākiem sekojošas simulētās situācijās: Pamata un padziļinātu KPR bērniem - Sirds apstāšanās, asistole / BEA - Sirds apstāšanās, VF / bezpulsa VT - Stabila tahiartimija - Nestabila tahiaritmija (eletrotrauma) - Bradikardija (slīkšana / hipotermija) Elpošanas mazspēja: - Pneimonija - Augšējo elpceļu obstrukcija - Apakšējo elpceļu obstrukcija (astma, bronhiolīts) - Svešķermeņi elpceļos, gremošanas traktā Asinsrites mazspēja: - Hipovolēmiskais šoks - Septiskais šoks - Kardiogēnais šoks - Obstruktīvais šoks - Anafilaktiskais šoks - Distributīvais šoks (MIS-C) Neatliekamie stāvokļi neiroloģijā - Status epilepticus - Galvas trauma - Izmainīts samaņas stāvoklis (Saindēšanās ar medikamentiem) - Uzbudināt pacients NMPON Vielmaiņas traucējumi: - Elektrolītu traucējumi (Hiperkaliēmija, Hipokaliēmija, Hipernatriēmija, Hiponatriēmija) - DKA - Hipoglikēmija Trauma: - Politrauma - Vardarbība Komunikācija: - Komunikācija ar vecākiem sarežģītās situācijās (onkoloģija, atteikšanās no ārstēšanas u.c.) - Pacienta drošības gadījuma ziņošana.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Studiju kursa laikā rezidentam jāapgūst teorētiskās zināšanas par simulāciju kursā veicamajām manipulācijām un simulāciju scenārijos minētājiem neatliekamajiem stāvokļiem, pievēršot uzmanību praktizējoša pediatra uzdevumiem šādu bērnu aprūpē.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
2.

Pārbaudījums

-
-
Docētājs kursa beigās dod praktisko iemaņu un teorētisko zināšanu vērtējumu 10 ballu sistēmā, ierakstot to rezidenta grāmatiņā.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
Kopā kredītpunkti (ECTS):
1,00
Semināru skaits:
0
Ilgums (nedēļās):
1
Gala pārbaudījums:
Eksāmens rezidentūrā (Teorija un prakse)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

https://my.rsu.lv/ > E-datubāzes > E-grāmatas, https://www.clinicalkey.com/

2.

Kliegman R. M., Behrman R.E., Jenson H. B. Stanton B. F. „Nelson Textbook of Pediatrics”. 21st ed., 2020.

3.

Lantos, John D. Ethics Rounds: a Casebook in Pediatric Bioethics American Academy of Pediatrics (AAP). American Academy of Pediatrics, 2019

Citi informācijas avoti