Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Inovāciju vadība starptautiskajā biznesā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SBUEK_135
Zinātnes nozare
-
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Uzņēmējdarbības vadība
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Sniegt studentiem zināšanas par inovācijas procesa vadīšanas īpatnībām un nozīmi starptautiskajā biznesā, izprast un spēt pielietot praksē inovatīvā menedžmenta teorijas.

Priekšzināšanas

Starptautiskās ekonomiskās attiecībās, starptautiskajā mārketingā, tirgus pētījumos.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studiju kursa apguves rezultātā studentiem veidosies izpratne par inovācijas būtību, tās nozīmi starptautiskajā biznesā un ekonomikas attīstībā. Studenti iegūs zināšanas par inovācijas procesu, tās vadīšanas īpatnībām starptautiskajā biznesā; par inovatīvas domāšanas un radošuma aktivizācijas metodēm.

Prasmes

1.Studiju kursa apguves rezultātā studenti pratīs argumentēti spriest un diskutēt par inovatīvas attīstības problemātiku un tendencēm starptautiskajā biznesā. Studentiem veidosies prasmes aktivizēt inovatīvo domāšanu, identificēt dzīvotspējīgas inovatīvas idejas, pielietot inovāciju vadīšanas teoriju atzinumus praktisko problēmu risināšanai.

Kompetences

1.Studenti spēs patstāvīgi analizēt inovāciju attīstības tendences, identificēt aktuālus inovāciju attīstības trendus; objektīvi vērtēt inovatīvas idejas, to praktiskās īstenošanas un komercializēšanas iespējas; pieņemt lēmumus inovāciju vadīšanas jomā, identificēt riskus.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Studējošo patstāvīgais darbs ietver sekojošus uzdevumus: 1. Literatūras analīze un apkopošana. 2. Patstāvīgais darbs – referāta sagatavošana par vienu no studiju kursa tēmām. (referāta sagatavošana paredz atsevišķas kursa tēmas padziļināto izpēti, tematiskas literatūras un citu informācijas avotu kontentanalīzi, teorētisko atzinumu praktiskās pielietošanas iespēju un/vai piemēru aprakstu, studenta viedokli par tēmas problemātiku, teorētiskās domas attīstības perspektīvu, referāta apjoms 8 – 10 lpp.) 3. Patstāvīga darba rezultātu prezentēšana. (vizuālas prezentācijas sagatavošana, zinātniskā diskusija ar kolēģiem un pasniedzējiem, kopējais prezentācijas ilgums ar diskusiju ne vairāk par 10 min.) 4. Kopsavilkumu sagatavošana (balstoties uz lekciju materiāliem un ieteikto literatūru).

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
1. Semināru un lekciju apmeklējums, dalība nodarbību aktivitātēs (diskusijas, debates) – obligāts, 20%; 2. Pastāvīgais darbs (referāts) un prezentācija – obligāts, 30%; 3. Kopsavilkumu izstrāde – obligāts, 20%; 4. Eksāmens – obligāts, 30%.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Inovācijas būtība un nozīme ekonomikas izaugsmē.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Inovatīvā uzņēmējdarbība, tās īpatnības un riski.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Inovatīvas ekonomikas attīstības tendences Latvijā un pasaulē.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Inovāciju vadīšanas būtība un īpatnības XXI gs.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Inovāciju mārketings.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Cilvēka loma inovācijas procesā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Inovāciju infrastruktūra.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Intelektuālais īpašums.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Inovāciju aizsardzība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Inovatīvas darbības sociālie aspekti.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Patstāvīgo darbu prezentācijas un zinātniskā diskusija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Patstāvīgo darbu prezentācijas un zinātniskā diskusija.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Inovāciju aizsardzība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Patstāvīgo darbu prezentācijas un zinātniskā diskusija.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
12 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Ābeltiņa A. Inovācija – XXI gadsimta fenomens. R., SIA „Biznesa augstskola Turība”, 2008.

2.

Adners R. Skaties plašāk. Jaunā inovāciju stratēģija. R., Jumava, 2013.

3.

Boļšakovs S. Inovatīvā darbība. R., Jumava, 2008.

4.

Vedļa A. Inovatīvās darbības organizācija. R., Petrovskis & Co, 2007.

5.

Inovatīvā domāšana. R., Lietišķās informācijas dienests, 2007.

6.

Tidd J., Bessant J. Managing Innovation: Integrating Technological, Market and Organizational Change. 5th edition. WILEY, 2013.

7.

Daft R. L. New Era of Management. 9th edition. South-Western Cengage Learning, 2014.

8.

Drucker P. Innovation and Entrepreneurship. Routledge Classics, New York, 2014.

Papildu literatūra

1.

Ābeltiņa A. Inovatīvā uzņēmējdarbība grāmatā: Uzņēmējdarbības vide un tās attīstības aspekti. R., BAT, 2013.

2.

Roger Everett M. Diffusion of Innovations. 5th edition, Simon & Schuster, 2003.

3.

Čans Kims. V., Maborna R. Zilā okeāna stratēģija. Lietišķās informācijas dienests, Rīga, 2007.

4.

Poļakovs G. Rūpnieciskā īpašuma īpašnieka tiesības. R., Turība, 2001, 12-24 lpp.

5.

Rozenfelds J. Intelektuālais īpašums. R., Zvaigzne ABS, 2004.

6.

Inovācijas /grāmatu sērija “Sarunas ar pasaules biznesa līderiem”. SIA Lietišķās informācijas dienests, Rīga, 2009.

7.

Cagan Jonathan, Vogel Craig M. Creating Breakthrough Products: Innovation from Product Planning to Program Approval. FT Press, 2007.

8.

Drucker Peter. Management Challenges for the 21st Century. Elsevier Ltd., 2007.

9.

Florida, Richard L. The rise of the creative class: revisited. Basic Books, 2012.

10.

Howkins J. The Creative Economy: How People Make Money from Ideas. Penguin Books, 2013.

Citi informācijas avoti

1.

LR Nacionālā industriālā politika.

3.

Latvijas nacionālais attīstības plāns 2014. – 2020. gadam.

4.

Latvijas attīstības stratēģija līdz 2030. g.

5.

„Eiropa – 2020”.

6.

Finansiālā atbalsta iespējas biznesa uzsācējiem.

7.

World Intellectual Property Organization.

8.

Latvijas Republikas patentu valde.

9.

European Patent Office.

10.

Žurnāls Forbes Latvija

11.

Žurnāls Kapitāls

12.

Organisation for Economic Co-operation and Development. (NB! statistiskā informācija)