Mediju attiecības policijas darbā
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Kursa mērķis ir attīstīt studentu komunikācijas prasmes darbā ar medijiem, tai skaitā prasmes komunicēt dažādās paaugstināta stresa situācijās, izprast katras auditorijas vajadzības dažādās situācijās un spēt identificēt labākos risinājumus. Kursa gaitā studenti gūs ieskatu, kā sagatavoties preses konferencēm, intervijām un citiem publiskās uzstāšanās pasākumiem, veidojot efektīvus vēstījumus un nodrošinot to pasniegšanu. Praktiskajās nodarbībās studenti apgūs iemaņas uzstāties publikas priekšā un sniegt intervijas mediju pārstāvjiem.
Priekšzināšanas
Nav nepieciešamas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Pēc studiju kursu apguves students pārzinās galvenos mediju attiecību principus, to lomu un nozīmi organizācijas veiksmīgā darbībā. Studenti spēs raksturot mediju darbības principus un saskarsmes veidus atšķirīgās mediju platformās.
Prasmes
1.Pēc kursa apguves students pratīs pielietot komunikācijas prasmes praktiskā mediju saskarsmes vidē, tāpat tiks stiprinātas to sadarbības prasmes, spēja piemēroties pārmaiņām un tikt galā ar izaicinājumiem paaugstināta stresa apstākļos; spēja patstāvīgi pieņemt lēmumus, kā arī analītiskās prasmes.
Kompetences
1.Pēc kursa apguves students spēs izvērtēt informāciju, sagatavot un virzīt komunikācijas vēstījumus atšķirīgās mediju platformās; spēja sagatavoties uzstāties publiski un izmantot sagatavotos publiskas komunikācijas materiālus, atbilstoši konkrētās situācijas specifikai.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Kursa vērtējumu veido līdzdalība semināros un lekcijās, iesaiste semināros un lekcijās, mājasdarbi, simulācija. Patstāvīgi jāstudē literatūras materiāli.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Eksāmens – grupu darbs.
-Katrai grupai tiek iedots noteikts gadījuma apraksts un uzdevums, kas kontekstā ar gadījumu ir jāpilda.
-Grupa dala darbus iekšēji, pastāvīgi. Kopējais grupas vērtējums būs arī katra individuālais vērtējums.
-Katrai grupai būs 7 minūtes laika prezentēt savu galveno ziņu un pieeju komunikācijā. + 5 minūtes jautājumi.
-Atzīmi veidos satura, formas + individuālā refleksija par grupas risinājumu.
|
||
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
10 balles
|
|
Kursa vērtējumu veido: 1. līdzdalība semināros un lekcijās – 10% 2. iesaiste semināros un lekcijās – 10% 3. mājasdarbi – 30% 4. simulācija – 20% 5. eksāmens – 30% |
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Lekcija. Ievadlekcija. Mediju attiecības kā sabiedrisko attiecību sastāvdaļa. Mediju attiecības un tiešā komunikācija ar sabiedrību kā priekšnoteikums uzticības veicināšanā. Komunikācija sociālajos medijos.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Lekcija. Publiskā runa, prezentācijas sagatavošana un komunikācijas materiālu lietošana uzstāšanās laikā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Nodarbība – seminārs. Komunikācijas situāciju analīze: organizācijas un publiku analīze kā komunikācijas veidošanas pamatelementi. Gadījumu analīze: vēstījumu veidošana konkrētām mērķauditorijām.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Lekcija. Komunikācijas vēstījumu veidošana mērķauditorijām: mērķauditorija, mērķis, vēstījums. Komunikācija paaugstināta stresa apstākļos/krīzes komunikācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Lekcija. Publiskā runa – darbs ar medijiem, sagatavošanās intervijām
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Praktiskā nodarbība - simulācija: mediju intervijas
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Lekcija. Ievadlekcija. Mediju attiecības kā sabiedrisko attiecību sastāvdaļa. Mediju attiecības un tiešā komunikācija ar sabiedrību kā priekšnoteikums uzticības veicināšanā. Komunikācija sociālajos medijos.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Lekcija. Publiskā runa, prezentācijas sagatavošana un komunikācijas materiālu lietošana uzstāšanās laikā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Nodarbība – seminārs. Komunikācijas situāciju analīze: organizācijas un publiku analīze kā komunikācijas veidošanas pamatelementi. Gadījumu analīze: vēstījumu veidošana konkrētām mērķauditorijām.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Lekcija. Komunikācijas vēstījumu veidošana mērķauditorijām: mērķauditorija, mērķis, vēstījums. Komunikācija paaugstināta stresa apstākļos/krīzes komunikācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Praktiskā nodarbība - simulācija: mediju intervijas
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Lekcija. Publiskā runa – darbs ar medijiem, sagatavošanās intervijām
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Lawrence, R. G., Richardson, A.V. (2014). The Politics of Force: Media and the Construction of Police Brutality. New York: Oxford Academic
Clobrana, M. (2014). Media Representations of Police and Crime: Shaping the Police Television Drama. Londond: Palgrave Macmmillan
Cuddy, A. (2015). Presence. Bringing Your Boldest Self to Tour Biggest Challenges. Little, Brown Spark
Lerbinger, O. (2011). The Crisis Manager: Facing Risk and Responsibility. Mawah, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers (akceptējams izdevums)
Hornmoen, H., Backholm K. (2018). Social Media Use in Crisis and Risk Communication
Fink, S. (2013). Crisis communications: The Definitive Guide to Managing the Message. New York et al.: Mc Grw Hill Education
Gregorija, A. (2007). Sabiedriskās attiecības praksē. Rīga: Lietišķās informācijas dienests (akceptējams izdevums)
Papildu literatūra
Anderson, C. (2016). Ted Talks: The Official TED Guide to Public Speaking
Keigals, T.Dž. (2008). Uzstāšanās māksla : droši paņēmieni, kā pārliecināt auditoriju un patikt klausītājiem. Rīga, Atēna;
Bredberijs, E. (2008). Izcilas prezentācijas prasmes: ko teikt un kā izturēties prezentācijā, lai panāktu vēlamo rezultātu. Rīga, Zvaigzne ABC
Mendziņa, D. (2004). Vārds, doma, runa. Rīga, Sol Vita.
Apele, A. (2011). Prasme runāt publiski. Rīga, Zvaigzne ABC
Kursīte, J. (2016). Zīmju valoda: latviešu žesti. LU Akadēmiskais apgāds