Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Mediju attiecības policijas darbā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
JF_502
Zinātnes nozare
Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Civilā un militārā aizsardzība; Personu un īpašuma aizsardzība; Tiesību zinātne
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Kursa mērķis ir attīstīt studentu komunikācijas prasmes darbā ar medijiem, tai skaitā prasmes komunicēt dažādās paaugstināta stresa situācijās, izprast katras auditorijas vajadzības dažādās situācijās un spēt identificēt labākos risinājumus. Kursa gaitā studenti gūs ieskatu, kā sagatavoties preses konferencēm, intervijām un citiem publiskās uzstāšanās pasākumiem, veidojot efektīvus vēstījumus un nodrošinot to pasniegšanu. Praktiskajās nodarbībās studenti apgūs iemaņas uzstāties publikas priekšā un sniegt intervijas mediju pārstāvjiem.

Priekšzināšanas

Nav nepieciešamas

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Pēc studiju kursu apguves students pārzinās galvenos mediju attiecību principus, to lomu un nozīmi organizācijas veiksmīgā darbībā. Studenti spēs raksturot mediju darbības principus un saskarsmes veidus atšķirīgās mediju platformās.

Prasmes

1.Pēc kursa apguves students pratīs pielietot komunikācijas prasmes praktiskā mediju saskarsmes vidē, tāpat tiks stiprinātas to sadarbības prasmes, spēja piemēroties pārmaiņām un tikt galā ar izaicinājumiem paaugstināta stresa apstākļos; spēja patstāvīgi pieņemt lēmumus, kā arī analītiskās prasmes.

Kompetences

1.Pēc kursa apguves students spēs izvērtēt informāciju, sagatavot un virzīt komunikācijas vēstījumus atšķirīgās mediju platformās; spēja sagatavoties uzstāties publiski un izmantot sagatavotos publiskas komunikācijas materiālus, atbilstoši konkrētās situācijas specifikai.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Kursa vērtējumu veido līdzdalība semināros un lekcijās, iesaiste semināros un lekcijās, mājasdarbi, simulācija. Patstāvīgi jāstudē literatūras materiāli.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Eksāmens – grupu darbs. -Katrai grupai tiek iedots noteikts gadījuma apraksts un uzdevums, kas kontekstā ar gadījumu ir jāpilda. -Grupa dala darbus iekšēji, pastāvīgi. Kopējais grupas vērtējums būs arī katra individuālais vērtējums. -Katrai grupai būs 7 minūtes laika prezentēt savu galveno ziņu un pieeju komunikācijā. + 5 minūtes jautājumi. -Atzīmi veidos satura, formas + individuālā refleksija par grupas risinājumu.
2.

Pārbaudījums

-
10 balles

Kursa vērtējumu veido: 1. līdzdalība semināros un lekcijās – 10% 2. iesaiste semināros un lekcijās – 10% 3. mājasdarbi – 30% 4. simulācija – 20% 5. eksāmens – 30%

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Lekcija. Ievadlekcija. Mediju attiecības kā sabiedrisko attiecību sastāvdaļa. Mediju attiecības un tiešā komunikācija ar sabiedrību kā priekšnoteikums uzticības veicināšanā. Komunikācija sociālajos medijos.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Lekcija. Publiskā runa, prezentācijas sagatavošana un komunikācijas materiālu lietošana uzstāšanās laikā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Nodarbība – seminārs. Komunikācijas situāciju analīze: organizācijas un publiku analīze kā komunikācijas veidošanas pamatelementi. Gadījumu analīze: vēstījumu veidošana konkrētām mērķauditorijām.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Lekcija. Komunikācijas vēstījumu veidošana mērķauditorijām: mērķauditorija, mērķis, vēstījums. Komunikācija paaugstināta stresa apstākļos/krīzes komunikācija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Lekcija. Publiskā runa – darbs ar medijiem, sagatavošanās intervijām
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Praktiskā nodarbība - simulācija: mediju intervijas
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
12 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Lekcija. Ievadlekcija. Mediju attiecības kā sabiedrisko attiecību sastāvdaļa. Mediju attiecības un tiešā komunikācija ar sabiedrību kā priekšnoteikums uzticības veicināšanā. Komunikācija sociālajos medijos.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Lekcija. Publiskā runa, prezentācijas sagatavošana un komunikācijas materiālu lietošana uzstāšanās laikā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Nodarbība – seminārs. Komunikācijas situāciju analīze: organizācijas un publiku analīze kā komunikācijas veidošanas pamatelementi. Gadījumu analīze: vēstījumu veidošana konkrētām mērķauditorijām.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Lekcija. Komunikācijas vēstījumu veidošana mērķauditorijām: mērķauditorija, mērķis, vēstījums. Komunikācija paaugstināta stresa apstākļos/krīzes komunikācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Praktiskā nodarbība - simulācija: mediju intervijas
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Lekcija. Publiskā runa – darbs ar medijiem, sagatavošanās intervijām
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
12 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Lawrence, R. G., Richardson, A.V. (2014). The Politics of Force: Media and the Construction of Police Brutality. New York: Oxford Academic

2.

Clobrana, M. (2014). Media Representations of Police and Crime: Shaping the Police Television Drama. Londond: Palgrave Macmmillan

3.

Marsh, I., & Melville, G. (2019). Crime, Justice and the Media (3rd ed.). Routledge.

4.

Cuddy, A. (2015). Presence. Bringing Your Boldest Self to Tour Biggest Challenges. Little, Brown Spark

5.

Lerbinger, O. (2011). The Crisis Manager: Facing Risk and Responsibility. Mawah, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers (akceptējams izdevums)

6.

Hornmoen, H., Backholm K. (2018). Social Media Use in Crisis and Risk Communication

7.

Fink, S. (2013). Crisis communications: The Definitive Guide to Managing the Message. New York et al.: Mc Grw Hill Education

8.

Gregorija, A. (2007). Sabiedriskās attiecības praksē. Rīga: Lietišķās informācijas dienests (akceptējams izdevums)

Papildu literatūra

1.

Anderson, C. (2016). Ted Talks: The Official TED Guide to Public Speaking

2.

Keigals, T.Dž. (2008). Uzstāšanās māksla : droši paņēmieni, kā pārliecināt auditoriju un patikt klausītājiem. Rīga, Atēna;

3.

Bredberijs, E. (2008). Izcilas prezentācijas prasmes: ko teikt un kā izturēties prezentācijā, lai panāktu vēlamo rezultātu. Rīga, Zvaigzne ABC

4.

Mendziņa, D. (2004). Vārds, doma, runa. Rīga, Sol Vita.

5.

Apele, A. (2011). Prasme runāt publiski. Rīga, Zvaigzne ABC

6.

Kursīte, J. (2016). Zīmju valoda: latviešu žesti. LU Akadēmiskais apgāds