Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Praktiskā psiholoģija sporta speciālistu ikdienā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_421
Zinātnes nozare
Sporta pedagoģija; Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
2,00
Mērķauditorija
Pedagoģija; Psiholoģija; Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Sniegt studējošiem zināšanas par pedagoģiskās psiholoģijas būtību, problemātiku un tās izpausmēm mūsdienu sporta jomas speciālistu darbībā, sekmējot izpratnes veidošanos par pedagoģiskās psiholoģijas atziņu pielietošanas iespējām praktiskā sporta speciālista darbībā ar dažāda vecuma, dzimuma, motivācijas, sporta veida un sporta sagatavotības līmeņa sportistiem un kustību aktivitāšu nodarbību audzēkņiem. 

Priekšzināšanas

Iegūts īsā cikla augstākās izglītības līmenis sporta zinātnē, vai arī apgūti studiju kursi vispārīgā un attīstības psiholoģijā, vispārīgā pedagoģijā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Zināšanas par pedagoģiskās psiholoģijas jēdzienu, mācīšanas un mācīšanās metodoloģiskajiem principiem un problemātiku mūsdienu vides kontekstā.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

2 pedagoģisko paradigmu, metodoloģisko principu vai pedagoģisko pieeju salīdzinošais izvērtējums

Prasmes

1.Izpratne par motivāciju, individualizāciju, diferenciāciju un personalizāciju sporta pedagoģijā un sporta speciālista darbībā, kā arī iespēju to realizēt pozitīvas komunikācijas un savstarpējās sadarbības vidē.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Personības mācīšanās motivācija un tās efektivitātes analīze 2 dažāda līmeņa sportistiem atšķirīgu sporta veidu kontekstā Personalizētā uztvere mācīšanās procesā – kognitīvais, afektīvais un psihomotorais kritēriji

Kompetences

1.Kompetences analizēt un diskutēt par mūsdienu sporta speciālista pedagoģiskās darbības pieejām un mācīšanās iespējām dažāda vecuma un sagatavotības līmeņa audzēkņiem, modelējot problēmu risināšanas taktiku izvēles iespējas profesionālajās situācijās.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

STEM un TECH pieejas iespējas dažāda vecuma un sagatavotības līmeņa audzēkņiem sporta nodarbībās Mūsdienu sporta speciālista pedagoģiskās darbības pozitīvās komunikācijas un sadarbības vides veidošana, modelējot problēmu risināšanas taktiku izvēli dažādās profesionālajās situācijās sportā

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

2 pedagoģisko paradigmu, metodoloģisko principu vai pedagoģisko pieeju salīdzinošais izvērtējums

10,00% no gala vērtējuma
Ieskaite

Atlasīt, analizēt un salīdzinoši izvērtēt sporta darbības kontekstā 2 pedagoģisko paradigmu, metodoloģisko principu vai pedagoģisko pieeju realizēšanu.

2.

Personības mācīšanās motivācija un tās efektivitātes analīze 2 dažāda līmeņa sportistiem atšķirīgu sporta veidu kontekstā

10,00% no gala vērtējuma
Ieskaite

Analizēt sportista vai sporta aktivitāšu dalībnieka personības mācīšanās motivāciju un izvērtēt tās noturīgumu un efektivitāti rezultātu sasniegšanas kontekstā 2 dažāda līmeņa sportistiem vai sporta aktivitāšu dalībniekiem atšķirīgu sporta veidu kontekstā.

3.

Personalizētā uztvere mācīšanās procesā – kognitīvais, afektīvais un psihomotorais kritēriji

15,00% no gala vērtējuma
10 balles

Veikt analīzi par informācijas avotiem par personalizētu uztveri mācīšanās procesā, aprakstot katru no kritērijiem - kognitīvais, afektīvais un psihomotorais kritēriji.

4.

STEM un TECH pieejas iespējas dažāda vecuma un sagatavotības līmeņa audzēkņiem sporta nodarbībās

15,00% no gala vērtējuma
10 balles

Veikt divu - trīs situāciju analīzi, parādot izpratni par STEM un TECH pieeju iespējām dažāda vecuma un sagatavotības līmeņa audzēkņiem sporta nodarbībās.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Mūsdienu sporta speciālista pedagoģiskās darbības pozitīvās komunikācijas un sadarbības vides veidošana, modelējot problēmu risināšanas taktiku izvēli dažādās profesionālajās situācijās sportā

50,00% no gala vērtējuma
10 balles

Izstrādāt patstāvīgo darbs ar prezentāciju, balstoties uz vismaz 3 informācijas avotiem un aprakstot to pielietošanu konkrētā izvēlētā sporta veidā noteiktas sagatavotības sportistiem vai kustību aktivitāšu dalībniekiem. Mūsdienu sporta speciālista pedagoģiskās darbības pozitīvās komunikācijas un sadarbības vides veidošana, modelējot problēmu risināšanas taktiku izvēli dažādās profesionālajās situācijās sportā.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
4. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pedagoģiskās psiholoģijas paradigmas, metodoloģiskie principi un pedagoģiskās pieejas.
Apraksts

Teorijas izklāsts par dažādām pedagoģiskās psiholoģijas paradigmām, metodoloģiskiem principiem un pedagoģiskām pieejām.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pedagoģiskās psiholoģijas paradigmas, metodoloģiskie principi un pedagoģiskās pieejas.
Apraksts

Teorijas izklāsts par dažādām pedagoģiskās psiholoģijas paradigmām, metodoloģiskiem principiem un pedagoģiskām pieejām.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mācīšanas un mācīšanās problemātikas īpatnības sporta jomā.
Apraksts

Teorētiskie pamati un praktisko situāciju analīze par mācīšanas un mācīšanās problemātiku un tās īpatnībām sporta jomā.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mācīšanas un mācīšanās problemātikas īpatnības sporta jomā.
Apraksts

Teorētiskie pamati un praktisko situāciju analīze par mācīšanas un mācīšanās problemātiku un tās īpatnībām sporta jomā.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Motivācija, individualizācija, diferenciācija un personalizācija sporta speciālistiem pedagoģiskajā procesā.
Apraksts

Būtības un galveno teoriju izklāsts par jēdzieniem - motivācija, individualizācija, diferenciācija un personalizācija.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Motivācija, individualizācija, diferenciācija un personalizācija sporta speciālistiem pedagoģiskajā procesā.
Apraksts

Būtības un galveno teoriju izklāsts par jēdzieniem - motivācija, individualizācija, diferenciācija un personalizācija.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pozitīvas komunikācijas un savstarpējās sadarbības vide un tās veidošanas iespējas sporta nodarbībās.
Apraksts

Emocionālā inteliģence un COMPASS modelis pozitīvas komunikācijas un savstarpējās sadarbības vides veidošanas iespējās sporta nodarbībās.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pozitīvas komunikācijas un savstarpējās sadarbības vide un tās veidošanas iespējas sporta nodarbībās.
Apraksts

Emocionālā inteliģence un COMPASS modelis pozitīvas komunikācijas un savstarpējās sadarbības vides veidošanas iespējās sporta nodarbībās.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Personalizētā uztvere, STEM un TECH pieejas sporta vidē.
Apraksts

Izklāsts par personalizētās uztveres būtību, kā arī STEM un TECH pieejām un to pielietošanas iespējām sporta vidē.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Personalizētā uztvere, STEM un TECH pieejas sporta vidē.
Apraksts

Izklāsts par personalizētās uztveres būtību, kā arī STEM un TECH pieejām un to pielietošanas iespējām sporta vidē.

  1. Pārbaudījums

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mūsdienu sporta speciālista pedagoģiskās darbības pozitīvās komunikācijas un sadarbības vides veidošana, modelējot problēmu risināšanas taktiku izvēli dažādās profesionālajās situācijās sportā.
Apraksts

Studentu prezentācijas par tēmu - Mūsdienu sporta speciālista pedagoģiskās darbības pozitīvās komunikācijas un sadarbības vides veidošana, modelējot problēmu risināšanas taktiku izvēli dažādās profesionālajās situācijās sportā.

  1. Pārbaudījums

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mūsdienu sporta speciālista pedagoģiskās darbības pozitīvās komunikācijas un sadarbības vides veidošana, modelējot problēmu risināšanas taktiku izvēli dažādās profesionālajās situācijās sportā.
Apraksts

Studentu prezentācijas par tēmu - Mūsdienu sporta speciālista pedagoģiskās darbības pozitīvās komunikācijas un sadarbības vides veidošana, modelējot problēmu risināšanas taktiku izvēli dažādās profesionālajās situācijās sportā.

Kopā kredītpunkti (ECTS):
2,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Šteinberga A. Pedagoģiskā psiholoģija. RaKa, 2013. (pēdējais jaunākais izdevums)

2.

Špona, A. Pedagoģija: pārdomas, atziņas. Rīga: RaKa, 2022.

3.

Goulmens D. Tava emocionālā inteliģence. Izd.: Jumava, 2021.

4.

Leiendekers A. Konfliktu vadība. SIA J.L.V., 2016.

5.

Rutka, L. Pedagoga psiholoģiskā kompetence. Rīga: RaKa, 2012. (pēdējais jaunākais izdevums)

Papildu literatūra

1.

Ābele A. Sporta psiholoģija. R: RaKa, 2018.

2.

Svence, G. Psiholoģija jaunajam skolotājam. LU Akadēmiskais apgāds, 2020.

3.

Geidžs N.L., Berliners. Pedagoģiskā psiholoģija. R: Zvaigzne ABC, 1999.