Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Klīniskā prakse personām ar garīgās attīstības aizturi

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
REK_090
Zinātnes nozare
Klīniskā medicīna; Veselības aprūpes zinātne
Kredītpunkti (ECTS)
6,00
Mērķauditorija
Medicīnas pakalpojumi; Rehabilitācija
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Rehabilitācijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rk@rsu.lv, +371 20271291

Par studiju kursu

Mērķis

Pielietot iepriekš apgūtās teorētiskās zināšanas praktiski, pilnveidot praktiskās iemaņas, nostiprināt savu kompetenci, lai spētu patstāvīgi strādāt kā ergoterapeits ar personām, kurām ir garīgās attīstības aizture.

Priekšzināšanas

Priekšzināšanas psiholoģijā, psihiatrijā, ergoterapijā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Students spēs atrast, izvēlēties ergoterapeita taktiku darbā ar klientiem, kuriem ir dažādas garīgās attīstības aiztures pakāpes.

Prasmes

1.Students spēs sistematizēti savākt informāciju, novērtēt klientu, ievērot ētikas normas un konfidencialitāti. Komunicēt, veidot terapeitiskas attiecības un sadarboties ar klientu, citiem profesionāļiem. Plānot, dokumentēt terapijas procesu un novērtēt tā efektivitāti. Pratīs organizēt un vadīt grupu nodarbības. Spēs plānot un izmantot efektīvi laiku.

Kompetences

1.Spēs noformulēt un analizēt personu ar garīgās attīstības aizturi nodarbes veikšanas grūtības, izstrādāt un realizēt terapijas plānu.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Zinātniskā raksta konspekta sagatavošana un prezentācija.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Klīnisko gadījumu prezentācija 20%; atbilstoši prasībām, noformēta prakses dokumentācija 30%; prakses aizstāvēšana 50%.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Specializētā telpa
2

Tēmas

Uz klientu vērstas prakses principu ievērošana, terapeitisku attiecību veidošana. Alternatīvās komunikācijas izmantošana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Specializētā telpa
2

Tēmas

Pacientu/klientu ar garīgās attīstības traucējumiem novērtēšana, nodarbes veikšanas grūtību identificēšana, problēmu un resursu analīze.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
6,00
Kontaktstundas:
4 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Aizstāvēšana (Prakse)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Jennifer Creek. Occupational therapy and Mental Health. Churchill Livingstone, 6th edition, 2022. Learning Disabilities: 469 – 489.

2.

Skolēnu ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem praktiskās darbības pieredzes veidošanās speciālajā internātpamatskolā: monogrāfija / Ilga Prudņikova; Rēzekne: [Rēzeknes Augstskola], 2012. (akceptējams izdevums)

3.

Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likums. Pieejams: http://likumi.lv/doc.php?id=68488

4.

Latvijas ergoterapeitu asociācijas Ētikas kodeks.

Papildu literatūra

1.

„Dzīves apstākļu normalizēšana personām ar garīga rakstura un citiem funkciju traucējumiem”. K.Grunevalda red., Velku fonds, 2003

Citi informācijas avoti

1.

Iepriekšējos studiju kursos izmantotā literatūra.