Klīniskā prakse personām ar garīgās attīstības aizturi
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rk@rsu.lv, +371 20271291
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Students spēs atrast, izvēlēties ergoterapeita taktiku darbā ar klientiem, kuriem ir dažādas garīgās attīstības aiztures pakāpes.
Prasmes
1.Students spēs sistematizēti savākt informāciju, novērtēt klientu, ievērot ētikas normas un konfidencialitāti. Komunicēt, veidot terapeitiskas attiecības un sadarboties ar klientu, citiem profesionāļiem. Plānot, dokumentēt terapijas procesu un novērtēt tā efektivitāti. Pratīs organizēt un vadīt grupu nodarbības. Spēs plānot un izmantot efektīvi laiku.
Kompetences
1.Spēs noformulēt un analizēt personu ar garīgās attīstības aizturi nodarbes veikšanas grūtības, izstrādāt un realizēt terapijas plānu.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Zinātniskā raksta konspekta sagatavošana un prezentācija.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Klīnisko gadījumu prezentācija 20%; atbilstoši prasībām, noformēta prakses dokumentācija 30%; prakses aizstāvēšana 50%.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
2
|
Tēmas
|
Uz klientu vērstas prakses principu ievērošana, terapeitisku attiecību veidošana. Alternatīvās komunikācijas izmantošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pacientu/klientu ar garīgās attīstības traucējumiem novērtēšana, nodarbes veikšanas grūtību identificēšana, problēmu un resursu analīze.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Jennifer Creek. Occupational therapy and Mental Health. Churchill Livingstone, 6th edition, 2022. Learning Disabilities: 469 – 489.
Skolēnu ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem praktiskās darbības pieredzes veidošanās speciālajā internātpamatskolā: monogrāfija / Ilga Prudņikova; Rēzekne: [Rēzeknes Augstskola], 2012. (akceptējams izdevums)
Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likums. Pieejams: http://likumi.lv/doc.php?id=68488
Latvijas ergoterapeitu asociācijas Ētikas kodeks.
Papildu literatūra
„Dzīves apstākļu normalizēšana personām ar garīga rakstura un citiem funkciju traucējumiem”. K.Grunevalda red., Velku fonds, 2003
Citi informācijas avoti
Iepriekšējos studiju kursos izmantotā literatūra.