Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Pedagoģija

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
PIC_007
Zinātnes nozare
Izglītības zinātnes; Vispārīgā pedagoģija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Rehabilitācija
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Docētāju tālākizglītības nodaļa
Kontaktinformācija

Doktorantūras nodaļa: dn@rsu.lv, +371 67409120. Studiju kursa vadītājs: nora.jansone-ratinika@rsu.lv, +371 67061581. Rīga, Dzirciema iela 16, 4. stāvs D 410. c kabinets

Par studiju kursu

Mērķis

Veicināt pedagoģijas pamatkategoriju un likumību apguvi un izpratni par to izmantošanu praksē.

Priekšzināšanas

Psiholoģijas pamati.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Zināšanas un izpratne par pedagoģijas pamatkonceptu, problēmu būtību un risināšanas iespējām, likumībām, cēloņu un seku sakarībām, nozīmi un saturu, mērķiem un ideāliem, tajā aplūkoto problēmu konsekvencēm cilvēka dzīvē.

Prasmes

1.Saskatīt pedagoģijas problēmu būtību, tās analizēt un izvērtēt, fleksibli un radoši izmantot pedagoģijas pieejas un piedāvāto instrumentāriju pētnieciskajā, sociālajā un profesionālajā veselības aprūpes darbā.

Kompetences

1.Izprast pedagoģijas zinātnē ietverto kategoriju būtību un nozīmību, kompetenti spriest par pedagoģijas problemātiku, atbilstoši integrējot gūtās zināšanas ikdienas profesionālajā praksē. Demonstrēt prasmi kompetenti un radoši organizēt savu darbu, kā arī veidot sadarbību ar kolēģiem, klientiem, pacientiem, studentiem. Prast identificēt pedagoģijas kategorijas ikdienas darbā (aprūpi, izglītošanu un audzināšanu), kritiski un argumentēti meklēt un īstenot starpdisciplināras (medicīna, pedagoģija, psiholoģija u.c.) pieejas. Prast patstāvīgi pilnveidot profesionālo identitāti.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
• atbilstoši tematam patstāvīgi veikt zinātniskās literatūras atlasi un analīzi pedagoģijas, psiholoģijas un fizioterapijas nozarēs; • patstāvīgi veikt izvēlētā vai piedāvātā temata padziļinātu izpēti nolūkā atsegt teorētisko nostādņu lietojuma iespējas praksē; • prezentēt izpētes gaitā iegūtos rezultātus, izmantojot slaidrādi.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Gala vērtējumu veido: • obligāts nodarbību apmeklējums; • patstāvīgā pētījuma izstrāde un aizstāvēšana.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģijas problēmjautājumu aktualizēšana veselības aprūpes praksē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģijas problēmjautājumu aktualizēšana veselības aprūpes praksē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģijas problēmjautājumu aktualizēšana veselības aprūpes praksē.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģijas teorētiskās nostādnes: būtība, jēdzieni, sistēma.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģijas teorētiskās nostādnes: būtība, jēdzieni, sistēma.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zināšanas un izpratne par pedagoģiskā procesa vispārīgām sakarībām un vides būtību, veidošanos un novitātēm pedagoģijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Studiju un pētniecības process, tā principi. Akadēmiskās un profesionālās pedagoģiskās prakses teorētiskie un praktiskie aspekti.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Audzināšanas problemātika mūsdienās. Individualizācija, vērtības un normas, socializācija, kulturalizācija. Audzināšanas fenomens dažādu zinātņu nozaru skatījumā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Klasificēts pedagoģisko kategoriju un līdzekļu klāsts, to izvēles pamatojums, atbilstība un potenciālais lietojums profesionālajā veselības aprūpes praksē.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
18 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Jurgena, I. (2002). Vispārīgā pedagoģija. Rīga: SIA Izglītības soļi. (akceptējams izdevums)

2.

Prudņikova, I. (2004). Montesori pedagoģija ikdienā. Rīga: RaKa. (akceptējams izdevums)

3.

Špona, A. (2006). Audzināšanas process teorijā un praksē. Rīga: Raka. (akceptējams izdevums)

4.

Šteiners, R. (2000). Vispārējā cilvēkmācība kā pedagoģijas pamats. Rīga: RaKa. (akceptējams izdevums)

5.

Zelmenis, V. (2000). Pedagoģijas pamati. Rīga: RaKa. (akceptējams izdevums)

6.

Diekelmann, N. L. (2003). Teaching the Practitioners of Care: New Pedagogies for the Health Professions. University of Wisconsin Press. (akceptējams izdevums)

7.

Ārvalstu studentiem/For international students:

8.

Diekelmann, N. L. (2003). Teaching the Practitioners of Care: New Pedagogies for the Health Professions. University of Wisconsin Press. (akceptējams izdevums)

Papildu literatūra

1.

Stēnsgorda, P. (2004). Māte, bērni un tēvs. Rīga: Atēna.

2.

Gudjons, H. (2007). Pedagoģijas pamatatziņas. Rīga, Zvaigzne ABC.

3.

Rubene, Z., Krūmiņa, A., Vanaga, I. (2008). Ievads mediju pedagoģijā. Monogrāfija. Rīga: RaKa.

4.

Rubene, Z. (2008). Kritiskā domāšana studiju procesā. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds.

5.

Rubene, Z. (2006). Kritiskā domāšana postmodernisma situācijā. Skolotājs, 2006/3. Rīga: Raka, 5.-9.lpp.

6.

Bēme, G. (2003). Refleksijas par izglītības un kultūras kopsakarībām. Skolotājs, Nr. 4.