Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Pedagoģija veselības aprūpē

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_621
Zinātnes nozare
Izglītības zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Ārstniecība
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sporta teorijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, J. Asara iela 5, vppk@rsu.lv, +37167061587

Par studiju kursu

Mērķis

Padziļināt izpratni par pedagoģijas pamatkategorijām un likumībām veselības aprūpē, pilnveidot prasmi lietot zināšanas personīgajā izaugsmē un profesionālajā darbībā pacientu/klientu labā, nodrošināt gatavību iesaistīties pedagoģijas problēmu vērtēšanā un risināšanā dažādās mērķauditorijās.

Priekšzināšanas

Nav nepieciešamas.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.1. definē efektīvas mācīšanās pamatprincipus dažādos vecumposmos; 2. apraksta pacientcentrēta mācību procesa teorētiskos aspektus; 3. skaidro izglītojoši preventīvā darba nozīmi veselības saglabāšanā.

Prasmes

1.1. izvēlas un lieto klienta/pacienta attīstībai, savām studiju un profesionālajām vajadzībām atbilstošas didaktiskās metodes profesionālajā komunikācijā; 2. prot noteikt un aprakstīt savu mācīšanās stilu un veidu.

Kompetences

1.1. demonstrē zināšanas un prasmes patstāvīgi konsultēt klientu konkrētas situācijas (gadījuma) ietvaros; 2. izstrādā pacienta izglītošanas plānu konkrētai mērķauditorijai.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Atbilstoši kopējam studiju kursa apjomam, studējošā patstāvīgā darba ietvaros ietilpst: 1) patstāvīgi un mērķtiecīgi gatavoties nodarbībām, t.sk.: • nostiprināt lekciju materiālu, izpildot uzdotos uzdevumus e-studijās; • lasīt papildus norādītos informācijas avotus, • apgūt un lietot profesionālo terminoloģiju, • iesaistīties diskusijās, problēmsituāciju/gadījumu analīzē, simulācijās u.c., • sekot līdzi nozares un specialitātes aktualitātēm; 2) izstrādāt izglītošanas plānu konkrētai pacientu grupai

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Vērtējums tiek saņemts, ja ir: 1) izpildīti lekciju un nodarbību uzdevumi, kuri pievienoti e-studijās: 30% no gala vērtējuma; 2) iesniegts un prezentēts izglītošanas plāns konkrētai pacientu grupai: 70% no gala vērtējuma; 3) Iesniegta studiju kursa novērtēšanas anketa.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģijas pamatprincipi un kategorijas veselības aprūpes kontekstā. Pieaugušo izglītības metodes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģija veselības aprūpē, vēsturiskā virzība, tendences, perspektīva.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mācīšanās teorētiskie pamati. Teorētiskās pieejas izglītībā – kognitīvā, biheiviorālā, humānā u.c.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Efektīvas mācīšanās principi. Mācību metodes. Pacientcentrēts mācību process.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Indivīda uztveres un attīstības īpatnības dažādos vecuma posmos un attīstību ietekmējošie faktori.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģiskā ētika un emocionālā inteliģence profesionālajā darbībā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kompetenta argumentācija veselības aprūpē. Kompetence. Dzīvesprasmes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ieskats izziņas procesu (sajūtas, uztvere, atmiņa, iztēle, domāšana, runa u. c.) funkcionēšanā. Atmiņas, domāšanas un uzmanības trenēšana un attīstīšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izglītojoši preventīvā darba nozīme veselības saglabāšanā. Gadījumu un situāciju analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izglītojoši preventīvā darba nozīme veselības saglabāšanā. Gadījumu un situāciju analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Individuālais darbs un darbs ar grupām. Pacienta izglītošanās plāna sastādīšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Darbs ar grupām (grupas vadīšanas principi).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Profesionālā komunikācija un pacientu izglītošana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Profesionālā komunikācija un pacientu izglītošana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Diskusija par aktuāliem veselības aprūpes jautājumiem zinātnē. Patstāvīgā darba prezentēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Diskusija par aktuāliem veselības aprūpes jautājumiem zinātnē. Patstāvīgā darba prezentēšana.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
32 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Slusser, M., Luis I. Garcia, L.I., at. a. (2019). Foundations of Interprofessional Collaborative Practice in Health Care - E-BookPiemērots angļu valodas plūsmai

2.

Cullen, R., Harris, M., Hill, R.R. (2012). The Learner-centered Curriculum: Design and Implementation. (The Jossey-Bass Higher and Adult Education Series) Ebrary Academic Complete, 272.Piemērots angļu valodas plūsmai

Papildu literatūra

1.

Illeris, K. (ed.) (2009). Contemporary Theories of Learning. London and New York: Routledge.Piemērots angļu valodas plūsmai

2.

Jensen, E. (2005). Teaching with the brain in mind. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.

3.

Vedins, I. (2011.) Mācīšanas māksla. Rīga: Avots.

Citi informācijas avoti