Pedagoģija veselības aprūpē
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, J. Asara iela 5, vppk@rsu.lv, +37167061587
Par studiju kursu
Mērķis
Padziļināt izpratni par pedagoģijas pamatkategorijām un likumībām veselības aprūpē, pilnveidot prasmi lietot zināšanas personīgajā izaugsmē un profesionālajā darbībā pacientu/klientu labā, nodrošināt gatavību iesaistīties pedagoģijas problēmu vērtēšanā un risināšanā dažādās mērķauditorijās.
Priekšzināšanas
Nav nepieciešamas.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.1. definē efektīvas mācīšanās pamatprincipus dažādos vecumposmos; 2. apraksta pacientcentrēta mācību procesa teorētiskos aspektus; 3. skaidro izglītojoši preventīvā darba nozīmi veselības saglabāšanā.
Prasmes
1.1. izvēlas un lieto klienta/pacienta attīstībai, savām studiju un profesionālajām vajadzībām atbilstošas didaktiskās metodes profesionālajā komunikācijā; 2. prot noteikt un aprakstīt savu mācīšanās stilu un veidu.
Kompetences
1.1. demonstrē zināšanas un prasmes patstāvīgi konsultēt klientu konkrētas situācijas (gadījuma) ietvaros; 2. izstrādā pacienta izglītošanas plānu konkrētai mērķauditorijai.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Atbilstoši kopējam studiju kursa apjomam, studējošā patstāvīgā darba ietvaros ietilpst:
1) patstāvīgi un mērķtiecīgi gatavoties nodarbībām, t.sk.:
• nostiprināt lekciju materiālu, izpildot uzdotos uzdevumus e-studijās;
• lasīt papildus norādītos informācijas avotus,
• apgūt un lietot profesionālo terminoloģiju,
• iesaistīties diskusijās, problēmsituāciju/gadījumu analīzē, simulācijās u.c.,
• sekot līdzi nozares un specialitātes aktualitātēm;
2) izstrādāt izglītošanas plānu konkrētai pacientu grupai
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Vērtējums tiek saņemts, ja ir:
1) izpildīti lekciju un nodarbību uzdevumi, kuri pievienoti e-studijās: 30% no gala vērtējuma;
2) iesniegts un prezentēts izglītošanas plāns konkrētai pacientu grupai: 70% no gala vērtējuma;
3) Iesniegta studiju kursa novērtēšanas anketa.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģijas pamatprincipi un kategorijas veselības aprūpes kontekstā. Pieaugušo izglītības metodes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģija veselības aprūpē, vēsturiskā virzība, tendences, perspektīva.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mācīšanās teorētiskie pamati. Teorētiskās pieejas izglītībā – kognitīvā, biheiviorālā, humānā u.c.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Efektīvas mācīšanās principi. Mācību metodes. Pacientcentrēts mācību process.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Indivīda uztveres un attīstības īpatnības dažādos vecuma posmos un attīstību ietekmējošie faktori.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģiskā ētika un emocionālā inteliģence profesionālajā darbībā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kompetenta argumentācija veselības aprūpē. Kompetence. Dzīvesprasmes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ieskats izziņas procesu (sajūtas, uztvere, atmiņa, iztēle, domāšana, runa u. c.) funkcionēšanā. Atmiņas, domāšanas un uzmanības trenēšana un attīstīšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izglītojoši preventīvā darba nozīme veselības saglabāšanā. Gadījumu un situāciju analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izglītojoši preventīvā darba nozīme veselības saglabāšanā. Gadījumu un situāciju analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Individuālais darbs un darbs ar grupām. Pacienta izglītošanās plāna sastādīšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darbs ar grupām (grupas vadīšanas principi).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Profesionālā komunikācija un pacientu izglītošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Profesionālā komunikācija un pacientu izglītošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Diskusija par aktuāliem veselības aprūpes jautājumiem zinātnē. Patstāvīgā darba prezentēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Diskusija par aktuāliem veselības aprūpes jautājumiem zinātnē. Patstāvīgā darba prezentēšana.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Slusser, M., Luis I. Garcia, L.I., at. a. (2019). Foundations of Interprofessional Collaborative Practice in Health Care - E-BookPiemērots angļu valodas plūsmai
Cullen, R., Harris, M., Hill, R.R. (2012). The Learner-centered Curriculum: Design and Implementation. (The Jossey-Bass Higher and Adult Education Series) Ebrary Academic Complete, 272.Piemērots angļu valodas plūsmai
Papildu literatūra
Illeris, K. (ed.) (2009). Contemporary Theories of Learning. London and New York: Routledge.Piemērots angļu valodas plūsmai
Jensen, E. (2005). Teaching with the brain in mind. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
Vedins, I. (2011.) Mācīšanas māksla. Rīga: Avots.