Izvērtēšana praksē
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rk@rsu.lv, +371 20271291
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Nosauc, izskaidro un teorētiski raksturo nozīmīgākos mākslā (specializācijā) balstītos un citus izvērtēšanas instrumentus darbā ar pacientiem individuāli psihiatrijā, rehabilitācijā un sociālajā aprūpē. Teorētiski raksturo sadarbības pamatprincipus saskarsmē ar pacientu un/ vai viņa aprūpētājiem un darba/ prakses vietās strādājošajiem speciālistiem.
Prasmes
1.Atbilstoši biopsihosociālajai pieejai izvērtē pacientu, izvirza un formulē atbilstošus mākslas terapijas mērķus un uzdevumus. Pielieto izvērtēšanas/ novērtēšanas instrumentus un intervences. Salīdzina un skaidro dažādu klientu/ pacientu grupu mākslas līdzekļu izvēles un radošā procesa specifiku. Analizē pacienta neverbālo komunikāciju mākslas terapijas procesa kontekstā.
Kompetences
1.Praksē pielieto mākslā balstītus un citus izvērtēšanas instrumentus; dokumentē izvērtēšanas procesu un rezultātu, atbilstoši izvēlētajiem instrumentiem.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Students prakses vadītāja pārraudzībā, dibinot kontaktu un, pielietojot mākslā balstītos un citus izvērtēšanas instrumentus, identificē vismaz divu dažāda vecuma pacientu orientējošo aktuālo fizisko un psiholoģisko stāvokli un sociālo situāciju, grūtības un to attīstību, resursus un spējas, piemērotību mākslas terapijai, veic risku un kontrindikāciju izvērtēšanu, kā arī formulē darba hipotēzi un no tās izrietošos darba mērķus. Rakstiski sagatavo divu pacientu izvērtēšanas protokolus; sniedz pašrefleksiju/ novērtējumu par saviem resursiem un grūtībām izvērtēšanas procesa gaitā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Rakstiska divu pacientu izvērtēšanas protokolu pēc dotajiem kritērijiem sagatavošana un prezentācija; rakstiska pašrefleksija/ novērtējums par saviem resursiem un grūtībām izvērtēšanas procesa gaitā.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievadnodarbība par kursa organizāciju un prasībām prakses atskaites sagatavošanai.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievadnodarbība par kursa organizāciju un prasībām prakses atskaites sagatavošanai.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
A comprehensive guide to music therapy: theory, clinical practice, research, and training. (2019). Sast. Lindahl Jacobsen, S., Nygaard Pedersen, I., Bonde, L.O. London: Jessica Kingsley Publishers
The Oxford handbook of dance and wellbeing. (2017). Red. Karkou, V., Oliver, S., Lycouris, S. London: Oxford University Press
Handbook of art therapy (2nd edition). (2012). Malchiodi, C.A. New York; London: Guilford Press. (akceptējams izdevums)
Acting for real: drama therapy process, technique, and performance (2nd edition). (2019). Emunah, R. London: Routledge
Papildu literatūra
Mākslu terapija (otrais izdevums). (2011). Sast. K. Mārtinsone. Rīga: RaKa
Izvērtēšana mākslas terapijā: principi un metodes. (2016). Sast. Strazdiņa, E., Mārtinsone, K. Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte
Citi informācijas avoti
The arts in psychotherapy
Drama therapy review
Nordic journal of music therapy
Body, movement and dance in psychotherapy
International journal of art therapy