Pētījums praksē
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Dzirciema iela 16, vppk@rsu.lv, +37167061587
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studenti salīdzina un kritiski izvērtē pētījuma stratēģijas un dizainus izvēlēto pētniecisko mērķu sasniegšanai, kā arī novērtē un analizē potenciālos riskus un draudus pētījuma procesā. Salīdzina un izvēlas piemērotākās teorētiskās pieejas un koncepcijas, pamata teorijas un praktiskā darba saistību. Analizē ētikas dilemmas.
Prasmes
1.Studējošie veido izpētes procesa plānu/ mākslas terapijas (specializācijā) plānu konkrētai pacientu grupai, ņemot vērā pacientu grupas specifiku, vecumposmu un iespējamos riskus, korekti izvēlas instrumentāriju, izvērtē iekļaušanas un izslēgšanas kritērijus, korekti ievāc datus, analizē iegūtos rezultātus. Ētiski atbilstoši veic pētījuma dalībnieku/ pacientu informēšanu par viņu tiesībām pētījuma procesā. Izvēlas un lieto atbilstošas metodes, tehnikas un intervences. Kritiski analizē un procesu un rezultātu.
Kompetences
1.Studējošie organizē un vada pētījuma procesu. Strādā atbilstoši savai profesionālajai kompetencei, atpazīst savus profesionālos ierobežojumus un iespējas. Ievēro profesionālo ētiku. Veic pašrefleksiju un reflektē par kolēģu darbu supervīzijā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Pētījuma procesa organizācija un īstenošana. Tālākās profesionālās attīstības plāna sagatavošana un prezentācija.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Rakstisks „Tālākās profesionālās attīstības plāns” (ieskaitīts/ neieskaitīts), pašrefleksija par praksi (ieskaitīts/ neieskaitīts).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Informācija par studiju kursa saturu, prasībām, vērtēšanas kritērijiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Atbalsts pētījuma tapšanas gaitā. Prokrastinācijas pārvarēšana. Profesionālās attīstības plāns.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Atbalsts pētījuma tapšanas gaitā. Prokrastinācijas pārvarēšana. Profesionālās attīstības plāns.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Atbalsts pētījuma tapšanas gaitā. Prokrastinācijas pārvarēšana. Profesionālās attīstības plāns.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Atbalsts pētījuma tapšanas gaitā. Prokrastinācijas pārvarēšana. Profesionālās attīstības plāns.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Atbalsts pētījuma tapšanas gaitā. Prokrastinācijas pārvarēšana. Profesionālās attīstības plāns.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Atbalsts pētījuma tapšanas gaitā. Prokrastinācijas pārvarēšana. Profesionālās attīstības plāns.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Atbalsts pētījuma tapšanas gaitā. Prokrastinācijas pārvarēšana. Profesionālās attīstības plāns.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.) (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: Starpdisciplināra perspektīva: Kolektīvā monogrāfija. Rīgas Stradiņa universitāte.
Fancourt, D. (2017). Arts in Health. Designing and Researching Interventions. Oxford: Oxford University Press.
Gilroy A. (2006). Art Therapy, Research and Evidence Based Practice. London: Sage Publications. (akceptējams izdevums)
Papildu literatūra
Citi informācijas avoti
Art Therapy: Journal of the American Art Therapy Association
International Journal of Arts Medicine
Исцеляющее искусство. Журнал Арт-терапевтической Ассоциации СПб
The Arts in psychotherapy