Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Pētījums praksē

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
VPUPK_097
Zinātnes nozare
Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Ārstniecība
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Dzirciema iela 16, vppk@rsu.lv, +37167061587

Par studiju kursu

Mērķis

Pilnveidot studējošo pētniecības kompetenci mākslu terapijā specializācijā.

Priekšzināšanas

Visi 1. un 2. studiju gadā obligātie un obligātās izvēles studiju kursi.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studenti salīdzina un kritiski izvērtē pētījuma stratēģijas un dizainus izvēlēto pētniecisko mērķu sasniegšanai, kā arī novērtē un analizē potenciālos riskus un draudus pētījuma procesā. Salīdzina un izvēlas piemērotākās teorētiskās pieejas un koncepcijas, pamata teorijas un praktiskā darba saistību. Analizē ētikas dilemmas.

Prasmes

1.Studējošie veido izpētes procesa plānu/ mākslas terapijas (specializācijā) plānu konkrētai pacientu grupai, ņemot vērā pacientu grupas specifiku, vecumposmu un iespējamos riskus, korekti izvēlas instrumentāriju, izvērtē iekļaušanas un izslēgšanas kritērijus, korekti ievāc datus, analizē iegūtos rezultātus. Ētiski atbilstoši veic pētījuma dalībnieku/ pacientu informēšanu par viņu tiesībām pētījuma procesā. Izvēlas un lieto atbilstošas metodes, tehnikas un intervences. Kritiski analizē un procesu un rezultātu.

Kompetences

1.Studējošie organizē un vada pētījuma procesu. Strādā atbilstoši savai profesionālajai kompetencei, atpazīst savus profesionālos ierobežojumus un iespējas. Ievēro profesionālo ētiku. Veic pašrefleksiju un reflektē par kolēģu darbu supervīzijā.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Pētījuma procesa organizācija un īstenošana. Tālākās profesionālās attīstības plāna sagatavošana un prezentācija.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Rakstisks „Tālākās profesionālās attīstības plāns” (ieskaitīts/ neieskaitīts), pašrefleksija par praksi (ieskaitīts/ neieskaitīts).

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Informācija par studiju kursa saturu, prasībām, vērtēšanas kritērijiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Atbalsts pētījuma tapšanas gaitā. Prokrastinācijas pārvarēšana. Profesionālās attīstības plāns.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Atbalsts pētījuma tapšanas gaitā. Prokrastinācijas pārvarēšana. Profesionālās attīstības plāns.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Atbalsts pētījuma tapšanas gaitā. Prokrastinācijas pārvarēšana. Profesionālās attīstības plāns.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Atbalsts pētījuma tapšanas gaitā. Prokrastinācijas pārvarēšana. Profesionālās attīstības plāns.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Atbalsts pētījuma tapšanas gaitā. Prokrastinācijas pārvarēšana. Profesionālās attīstības plāns.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Atbalsts pētījuma tapšanas gaitā. Prokrastinācijas pārvarēšana. Profesionālās attīstības plāns.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Atbalsts pētījuma tapšanas gaitā. Prokrastinācijas pārvarēšana. Profesionālās attīstības plāns.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Atskaite (Prakse)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.) (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: Starpdisciplināra perspektīva: Kolektīvā monogrāfija. Rīgas Stradiņa universitāte.

2.

Fancourt, D. (2017). Arts in Health. Designing and Researching Interventions. Oxford: Oxford University Press.

3.

Gilroy A. (2006). Art Therapy, Research and Evidence Based Practice. London: Sage Publications. (akceptējams izdevums)

Papildu literatūra

1.

Kapitan, L. (2010). Introduction to art therapy research. New York: Routledge.

2.

Murphy, K., & Wheeler, B. (2016). Music Therapy Research. Barcelona.

Citi informācijas avoti

1.

Art Therapy: Journal of the American Art Therapy Association

2.

International Journal of Arts Medicine

3.

Исцеляющее искусство. Журнал Арт-терапевтической Ассоциации СПб

4.

The Arts in psychotherapy