Kiberdrošība un starptautiskā sadarbība
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studentiem būs padziļināta izpratne par noziegumiem, kas saistīti ar kiberuzbrukumiem. Būs praktiskas iemaņas ar kiberdraudiem saistītu problēmu izvērtēšanā un risināšanā. Visbeidzot, studentiem būs pieredze sadarbībā ar citiem, lai izstrādātu metodes aizsardzībai pret kiberdraudiem.
Prasmes
1.Studenti attīstīs vairākas būtiskas prasmes, tostarp kritisko domāšanu, problēmu risināšanu, informācijas vākšanu, starppersonu prasmes un tehnoloģiskās prasmes. Attīstot šīs prasmes, studenti būs gatavi risināt problēmas saistībā ar kiberdabas noziegumiem.
Kompetences
1.Šī kursa mērķis ir attīstīt virkni kompetenču, kas ir būtiskas, lai izstrādātu metodes saistībā ar kibernoziegumiem. Studenti būs labi sagatavoti uzņemties vadību, lai novērstu kibernoziegumus.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
1. Semināru un lekciju apmeklējums – obligāts, 20% (pasniedzējs novērtē studenta dalību un aktivitāti lekcijās un semināros).
2. Pastāvīgais darbs (grupu darbs/konspekts/analīze) un prezentācija – obligāts, 30% (pasniedzējs novērtē studenta prasmes: noturēt auditorijas uzmanību, spēju atrast un atlasīt dzīvotspējīgas inovatīvās idejas, diskutēt par jaunākām tendencēm studiju kursa tēmu kontekstā).
3. Kopsavilkumu izstrāde – obligāts, 20% (pasniedzējs novērtē studenta spēju patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju, studiju kursa kontekstā).
4. Eksāmens – obligāts, 30% (pasniedzējs novērtē studenta zināšanas un izpratni studiju kursa tēmu kontekstā).
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Šis kurss prasa aktīvu dalību lekcijās, semināros, uzdoto lasījumu izpildi un gala darba prezentāciju studentu grupai (Gadījuma analīze par kiberdrošību un ieteikumiem drošības nodrošināšanai pret kiberuzbrukumiem). Galīgais vērtējums tiks aprēķināts, pamatojoties uz aktivitāti lekciju un semināru laikā un noslēguma projekta prezentāciju.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads kibertelpā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kiberdrošības būtība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kibernoziegumu veidi. Gadījumu izpēte semināra laikā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kibernoziegumu veidi. Gadījumu izpēte semināra laikā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Digitālā pierādāmība. Gadījumu izpēte semināra laikā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Digitālā pierādāmība. Gadījumu izpēte semināra laikā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Digitālā pierādāmība. Gadījumu izpēte semināra laikā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Digitālā pierādāmība. Gadījumu izpēte semināra laikā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kiberdrošības politika un pamattiesības.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kiberdrošības politika un pamattiesības.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Atvērto avotu izmantošana kibertelpā. Gadījumu izpēte semināra laikā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Atvērto avotu izmantošana kibertelpā. Gadījumu izpēte semināra laikā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starptautiskā sadarbība kibernoziegumu apkarošanā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starptautiskā sadarbība kibernoziegumu apkarošanā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Studentu grupu noslēguma projekta prezentācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Studentu grupu noslēguma projekta prezentācija.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Brewer Russell, De Vel-Palumbo Melissa, Hutchings Alice, Holt Thomas. (2019). Cybercrime Prevention: Theory and Applications (Crime Prevention and Security Management). 1st ed.
Convention on Cybercrime. Explanatory Reports and Guidance Notes. (2023). Council of Europe.
Cruz-Cunha Maria Manuaela, Mateus-Coelho Nuno. (2022). Handbook of Research on Cyber Crime and Information Privacy. 2 Volumes. IGI Global.
Foresight Cybersecurity Threats For 2030 - Update 2024: Executive Summary. (2024). European Union Agency for Cybersecurity.
Tosoni Luca. (2018). Rethinking Privacy in the Council of Europe`s Convention on Cybercrime. Computer law & Security law 34 (6). Elsevier ScienceDirect
Stoddart Kristian. (2022). Cyberwarfare. Threats to Critical Infrastructure. Palgrave Macmillian.
Thomas J. Holt, Adam M. Bossler, Palgrave Macmillan Cham (Eds). (2020). The Palgrave Handbook of International Cybercrime and Cyberdeviance. E-grāmata.
Papildu literatūra
Stohl, M. (2019) The Politics of Cybersecurity: How states and security experts understand, perform and discuss security in the digital age. Routledge, Oxfordshire.