Patstāvīgā pedagoģiskā darbība
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Dzirciema iela 16, dn@rsu.lv, +371 67409120
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Spēj parādīt, ka pārzina un izprot aktuālākās zinātniskās un praktiskas atziņas mācīšanās un mācīšanas augstākās izglītības telpā, kā arī mūsdienu, starpdisciplinārā studiju procesa norises principus un prasības.
Prasmes
1.Spēj patstāvīgi izvērtēt un izvēlēties piemērotākās docēšanas metodes, sniegt jaunu šo metožu izpratni, kā arī integrēt apgūstamo materiālu inovatīvās pedagoģiskajās tehnoloģijās.
Kompetences
1.Spēj, veicot patstāvīgu, kritisku analīzi, sintēzi un izvērtēšanu, risināt nozīmīgus vai inovāciju uzdevumus, kas saistīti ar zināšanu tālāknodošanu mācīšanās un mācīšanas augstākās izglītības telpā. Spēj vadīt interaktīvās lekcijas, nodarbības, izstrādāt studiju materiālu, kursu aprakstus, recenzējot darbus. Spēj demonstrēt profesionālās, pedagoģiskās, komunikatīvās un metodiskās kompetences.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Pedagoģiskais darbs ar augstskolu vai koledžu studentiem – lekciju, nodarbību vai studentu pētniecisko projektu vadīšana,
sadarbībā ar promocijas daba vadītāju un/vai nozares speciālistiem, kā arī pedagoģiskā darba veidam un izvēlētajai auditorijai atbilstošo mācību materiālu sagatavošana. Studējošā ieguldījums studiju procesa pilnveidē ir jēgpilnas atgriezeniskās saites sniegšana par studiju kursu, aizpildot tā novērtēšanas anketu.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Atskaite par veikto pedagoģisko darbību, raksturojot paveikto, identificējot savas kā augstskolas mācībspēka stipras puses un jomas, kurās ir nepieciešama attīstība, kā arī aprakstot savu pētniecisko atziņu / rezultātu integrāciju studiju procesā.
Esejas vērtējums - 1 - 10 ballu skalā.
|
||
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Atskaite (hospitēšana, atgriezeniskā saite no mērķauditorijas, pašvērtējums, izmantojot pašvērtējuma anketu un atgriezenisko saiti no auditorijas). Darba veicamais apjoms tiek novērtēts akadēmiskajās stundās, piemēram, 1 KP = 40 akadēmiskās darba stundas, 2 KP = 80 akadēmiskās darba stundas vai 1 akadēmiskās stunda (45 min) = 0,025 KP
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Kumar, S. How to Teach Social Science Differently. VDM Verlag, 2010. (akceptējams izdevums)
Martinsone, K., Pipere, A. (ed). Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte, 2019.
Ārvalstu studentiem/ For international students:
Kumar, S. How to Teach Social Science Differently. VDM Verlag, 2010. (akceptējams izdevums)
Papildu literatūra
Vedins, I. Mācīšanas māksla. Rīga: Avots, 2011.
How to Teach Political Science? The Experience of First-time University Teachers / Ed. by G. Gregušová.
Ārvalstu studentiem/ For international students:
How to Teach Political Science? The Experience of First-time University Teachers / Ed. by G. Gregušová.
Citi informācijas avoti
Latvijas Jauno zinātnieku apvienības materiāli. Pieejami ljza.lv