Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Patstāvīgā pedagoģiskā darbība

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
DN_192
Zinātnes nozare
Augstskolas pedagoģija; Izglītības zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
6,00
Mērķauditorija
Informācijas un komunikācijas zinātne; Politikas zinātne; Sociālā antropoloģija; Sociālā labklājība un sociālais darbs; Socioloģija; Tiesību zinātne; Uzņēmējdarbības vadība; Vadībzinātne
LKI
8. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Doktorantūras nodaļa
Kontaktinformācija

Rīga, Dzirciema iela 16, dn@rsu.lv, +371 67409120

Par studiju kursu

Mērķis

Doktoranta kā augstskolas mācībspēka pedagoģisko iemaņu ieguve un pilnveide, stiprinot iegūtās teorētiskās un praktiskās zināšanas, vienlaikus nodrošināt šo zināšanu tālāknodošanu studējošiem saprotami strukturētā veidā.

Priekšzināšanas

Mācīšanās un mācīšana augstākās izglītības un zinātnes telpā, Zinātnes filozofija, pētniecības principi, metodes un prakse sociālajās zinātnēs starpnozaru integrācijas perspektīvā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Spēj parādīt, ka pārzina un izprot aktuālākās zinātniskās un praktiskas atziņas mācīšanās un mācīšanas augstākās izglītības telpā, kā arī mūsdienu, starpdisciplinārā studiju procesa norises principus un prasības.

Prasmes

1.Spēj patstāvīgi izvērtēt un izvēlēties piemērotākās docēšanas metodes, sniegt jaunu šo metožu izpratni, kā arī integrēt apgūstamo materiālu inovatīvās pedagoģiskajās tehnoloģijās.

Kompetences

1.Spēj, veicot patstāvīgu, kritisku analīzi, sintēzi un izvērtēšanu, risināt nozīmīgus vai inovāciju uzdevumus, kas saistīti ar zināšanu tālāknodošanu mācīšanās un mācīšanas augstākās izglītības telpā. Spēj vadīt interaktīvās lekcijas, nodarbības, izstrādāt studiju materiālu, kursu aprakstus, recenzējot darbus. Spēj demonstrēt profesionālās, pedagoģiskās, komunikatīvās un metodiskās kompetences.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Pedagoģiskais darbs ar augstskolu vai koledžu studentiem – lekciju, nodarbību vai studentu pētniecisko projektu vadīšana, sadarbībā ar promocijas daba vadītāju un/vai nozares speciālistiem, kā arī pedagoģiskā darba veidam un izvēlētajai auditorijai atbilstošo mācību materiālu sagatavošana. Studējošā ieguldījums studiju procesa pilnveidē ir jēgpilnas atgriezeniskās saites sniegšana par studiju kursu, aizpildot tā novērtēšanas anketu.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Atskaite par veikto pedagoģisko darbību, raksturojot paveikto, identificējot savas kā augstskolas mācībspēka stipras puses un jomas, kurās ir nepieciešama attīstība, kā arī aprakstot savu pētniecisko atziņu / rezultātu integrāciju studiju procesā. Esejas vērtējums - 1 - 10 ballu skalā.
2.

Pārbaudījums

-
-
Atskaite (hospitēšana, atgriezeniskā saite no mērķauditorijas, pašvērtējums, izmantojot pašvērtējuma anketu un atgriezenisko saiti no auditorijas). Darba veicamais apjoms tiek novērtēts akadēmiskajās stundās, piemēram, 1 KP = 40 akadēmiskās darba stundas, 2 KP = 80 akadēmiskās darba stundas vai 1 akadēmiskās stunda (45 min) = 0,025 KP

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
0 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite (Semestra)
2. daļa
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
0 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Studiju reglaments III Doktora studiju reglaments

2.

Effective teaching in social studies.

3.

Kumar, S. How to Teach Social Science Differently. VDM Verlag, 2010. (akceptējams izdevums)

4.

Martinsone, K., Pipere, A. (ed). Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte, 2019.

5.

Social Sciences and Education Research Review.

6.

Ārvalstu studentiem/ For international students:

7.

Effective teaching in social studies.

8.

Kumar, S. How to Teach Social Science Differently. VDM Verlag, 2010. (akceptējams izdevums)

Papildu literatūra

1.

Watson, A. 15 ways to make elementary social studies lessons more exciting.

2.

Strategies and Techniques of Law School Teaching.

3.

Vedins, I. Mācīšanas māksla. Rīga: Avots, 2011.

4.

How to Teach Political Science? The Experience of First-time University Teachers / Ed. by G. Gregušová.

5.

Ārvalstu studentiem/ For international students:

6.

Watson, A. 15 ways to make elementary social studies lessons more exciting.

7.

How to Teach Political Science? The Experience of First-time University Teachers / Ed. by G. Gregušová.

Citi informācijas avoti

1.

Latvijas Jauno zinātnieku apvienības materiāli. Pieejami ljza.lv