Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Sporta filozofija

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_176
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
2,00
Mērķauditorija
Pedagoģija; Sporta treneris
LKI
5. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Pilnveidot topošā sporta speciālista domāšanas kultūru. Attīstīt studentu kritiskās domāšanas un diskusijas prasmes, kas nepieciešamas personiskai attīstībai un profesionālai darbībai.

Priekšzināšanas

Vispārējā vidējā izglītība.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.1. Definē, paskaidro sporta filosofijas pamatjēdzienus. 2. Nosauc filosofijas problēmas un to piemērus. 3. Nosauc un paskaidro izziņas metodes. 4. Izprot filosofisko problēmu risinājumu daudzveidību.

Prasmes

1.5. Prot uzdot filosofiskus jautājumus par doto tekstu vai problēmu. 6. Prot vērtēt, salīdzināt informāciju un lietot loģisku argumentāciju. 7. Spēj toleranti iekļauties grupas diskusijā.

Kompetences

1.8. Spēj patstāvīgi un komandā risināt tikumiskās audzināšanas vērtības – prot formulēt savu viedokli, pamatojot to ar faktiem, piemēriem, definīcijām, jēdzieniem un principiem. 9. Demonstrē izklāstītā satura atbilstību tematam. 10. Demonstrē prasmi loģiski strukturēt darbu. 11. Demonstrē atbilstošas valodas lietošanas prasmes.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
1. Literatūras avotu studijas, eseja par ētisko vērtību nozīmi sportā, prezentācija par izvēlētās profesionālās kvalifikācijas ētiku. 2. LSPA personāla ētikas kodeksa un profesionālās ētikas uzvedības kodeksu izvērtēšana, Studiju kursa pārbaudes darbs.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji: 1. Mērķtiecīga aktivitāte semināros un praktiskajās nodarbībās – 30% 2.Studenta veiktie patstāvīgie darbi gatavojoties praktiskai Studiju aktivitāšu vadīšanai un citiem pārbaudījumiem – 50% 3.Iegūto zināšanu un prasmju pārbaudījumi – 20%

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Filosofija, tās nozīme cilvēka un sabiedrības dzīvē. No mīta līdz logosam - filosofijas vēstures pārskats. Filosofijas kategorijas. Filosofijas struktūra. Sporta filosofija, tās specifika un ideju attīstības vēsture. Sporta un sacensības sociālā nozīme rietumu kultūrā. Austrumu sporta filosofijas atšķirības.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Filosofija, tās nozīme cilvēka un sabiedrības dzīvē. No mīta līdz logosam - filosofijas vēstures pārskats. Filosofijas kategorijas. Filosofijas struktūra. Sporta filosofija, tās specifika un ideju attīstības vēsture. Sporta un sacensības sociālā nozīme rietumu kultūrā. Austrumu sporta filosofijas atšķirības.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Cilvēks, spēle un sports – filosofiskie pamati. J.Heizingas uzskati par spēles filosofiju.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Attiecības starp ķermeni un prātu sportā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Attiecības starp ķermeni un prātu sportā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Attiecības starp sportu un globalizāciju. Multikulturālisms, tehnika un tehnoloģijas, politika. Dzimuma problemātika sportā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Attiecības starp sportu un globalizāciju. Multikulturālisms, tehnika un tehnoloģijas, politika. Dzimuma problemātika sportā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sports un semiotika. Zīmes un simboli kā kultūras valoda.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sports un semiotika. Zīmes un simboli kā kultūras valoda.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sports un semiotika. Zīmes un simboli kā kultūras valoda.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Laika un telpas jautājumu specifika sporta filosofijā. Sociālo mediju ietekme un nozīme.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Laika un telpas jautājumu specifika sporta filosofijā. Sociālo mediju ietekme un nozīme.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
2,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

1. Blekbērns, S. (2007). Domā. Neatvairāms ievads filozofijā. Rīga, ¼ Satori.

2.

2. Kasīrers, E. (1997). Apcerējums par cilvēku. Rīga, Intelekts.

3.

3. Kūle, M. (2006). Eirodzīve. Rīga, FSI.

4.

4. Kūle, M., & Kūlis, R. (1998). Filosofija. Rīga, Zvaigzne ABC.

5.

5. Kuzņecova, A. (2010). Filozofijas pamati. Rīga, LSPA.

6.

6. Routledge Handbook of the Philosophy of Sport. (2015). Ed. By McNamee M. & Morgan W.J. Routledge.

7.

7. Ryall, E. (2016). Philosophy of sport. Key questions.Bloomsbury.

Papildu literatūra

1.

8. Ēriksens, H., T. (2002). Mirkļa tirānija. Straujš un gauss laiks informācijas sabiedrībā. Rīga, Norden AB.

2.

9. Connor, S. (2011). A philosophy of sport. Reaktion books.

3.

10. Deconstructing Sport history. A postmodern analysis. (2006). Ed. By M.G.Phillips. State University of New York Press.

4.

11. Hugson, J., & Inglis, D. (2005). Free M. The uses of sport. A critical study. Routledge

5.

12. Huizinga, J. (1955). Homo ludens.A study of the play element in culture. The Beacon press

6.

13. Mechikoff, R., A. (2014). A history and philosophy of sport and physical education. McGraw Hill.

7.

14. Philosophy and sport. (2013) ed.by A.O`Hear. Cambridge University press.

8.

15. Reid, H. L. (2012). Introduction to the philosophy of sport. Rowman & Littlefield Publishers, INC.

9.

16. Schirato, T. (2007). Understanding Sports Culture. Sage publications.

10.

17. Stīgers, M. (2008). Globalizācija. Ļoti saistošs ievads. Rīga, ¼ Satori.

11.

18. Vedins, I. (2008). Zinātne un patiesība. Rīga, Zinātne.

Citi informācijas avoti

1.

Satori