Sporta filozofija
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.1. Definē, paskaidro sporta filosofijas pamatjēdzienus. 2. Nosauc filosofijas problēmas un to piemērus. 3. Nosauc un paskaidro izziņas metodes. 4. Izprot filosofisko problēmu risinājumu daudzveidību.
Prasmes
1.5. Prot uzdot filosofiskus jautājumus par doto tekstu vai problēmu. 6. Prot vērtēt, salīdzināt informāciju un lietot loģisku argumentāciju. 7. Spēj toleranti iekļauties grupas diskusijā.
Kompetences
1.8. Spēj patstāvīgi un komandā risināt tikumiskās audzināšanas vērtības – prot formulēt savu viedokli, pamatojot to ar faktiem, piemēriem, definīcijām, jēdzieniem un principiem. 9. Demonstrē izklāstītā satura atbilstību tematam. 10. Demonstrē prasmi loģiski strukturēt darbu. 11. Demonstrē atbilstošas valodas lietošanas prasmes.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
1. Literatūras avotu studijas, eseja par ētisko vērtību nozīmi sportā, prezentācija par izvēlētās profesionālās kvalifikācijas ētiku.
2. LSPA personāla ētikas kodeksa un profesionālās ētikas uzvedības kodeksu izvērtēšana, Studiju kursa pārbaudes darbs.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji:
1. Mērķtiecīga aktivitāte semināros un praktiskajās nodarbībās – 30%
2.Studenta veiktie patstāvīgie darbi gatavojoties praktiskai Studiju aktivitāšu vadīšanai un citiem pārbaudījumiem – 50%
3.Iegūto zināšanu un prasmju pārbaudījumi – 20%
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Filosofija, tās nozīme cilvēka un sabiedrības dzīvē.
No mīta līdz logosam - filosofijas vēstures pārskats.
Filosofijas kategorijas. Filosofijas struktūra.
Sporta filosofija, tās specifika un ideju attīstības vēsture.
Sporta un sacensības sociālā nozīme rietumu kultūrā. Austrumu sporta filosofijas atšķirības.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Filosofija, tās nozīme cilvēka un sabiedrības dzīvē.
No mīta līdz logosam - filosofijas vēstures pārskats.
Filosofijas kategorijas. Filosofijas struktūra.
Sporta filosofija, tās specifika un ideju attīstības vēsture.
Sporta un sacensības sociālā nozīme rietumu kultūrā. Austrumu sporta filosofijas atšķirības.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēks, spēle un sports – filosofiskie pamati. J.Heizingas uzskati par spēles filosofiju.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Attiecības starp ķermeni un prātu sportā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Attiecības starp ķermeni un prātu sportā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Attiecības starp sportu un globalizāciju. Multikulturālisms, tehnika un tehnoloģijas, politika. Dzimuma problemātika sportā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Attiecības starp sportu un globalizāciju. Multikulturālisms, tehnika un tehnoloģijas, politika. Dzimuma problemātika sportā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sports un semiotika. Zīmes un simboli kā kultūras valoda.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sports un semiotika. Zīmes un simboli kā kultūras valoda.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sports un semiotika. Zīmes un simboli kā kultūras valoda.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Laika un telpas jautājumu specifika sporta filosofijā.
Sociālo mediju ietekme un nozīme.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Laika un telpas jautājumu specifika sporta filosofijā.
Sociālo mediju ietekme un nozīme.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
1. Blekbērns, S. (2007). Domā. Neatvairāms ievads filozofijā. Rīga, ¼ Satori.
2. Kasīrers, E. (1997). Apcerējums par cilvēku. Rīga, Intelekts.
3. Kūle, M. (2006). Eirodzīve. Rīga, FSI.
4. Kūle, M., & Kūlis, R. (1998). Filosofija. Rīga, Zvaigzne ABC.
5. Kuzņecova, A. (2010). Filozofijas pamati. Rīga, LSPA.
6. Routledge Handbook of the Philosophy of Sport. (2015). Ed. By McNamee M. & Morgan W.J. Routledge.
7. Ryall, E. (2016). Philosophy of sport. Key questions.Bloomsbury.
Papildu literatūra
8. Ēriksens, H., T. (2002). Mirkļa tirānija. Straujš un gauss laiks informācijas sabiedrībā. Rīga, Norden AB.
9. Connor, S. (2011). A philosophy of sport. Reaktion books.
10. Deconstructing Sport history. A postmodern analysis. (2006). Ed. By M.G.Phillips. State University of New York Press.
11. Hugson, J., & Inglis, D. (2005). Free M. The uses of sport. A critical study. Routledge
12. Huizinga, J. (1955). Homo ludens.A study of the play element in culture. The Beacon press
13. Mechikoff, R., A. (2014). A history and philosophy of sport and physical education. McGraw Hill.
14. Philosophy and sport. (2013) ed.by A.O`Hear. Cambridge University press.
15. Reid, H. L. (2012). Introduction to the philosophy of sport. Rowman & Littlefield Publishers, INC.
16. Schirato, T. (2007). Understanding Sports Culture. Sage publications.
17. Stīgers, M. (2008). Globalizācija. Ļoti saistošs ievads. Rīga, ¼ Satori.
18. Vedins, I. (2008). Zinātne un patiesība. Rīga, Zinātne.