Pētniecība
Studiju kursa īstenotājs
Liepāja, Riņķu iela 24/26, lf@rsu.lv, +371 63442118, +371 63442119, +371 63484632
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie zina pētniecības virzienus un tendences, pētījuma organizēšanas nosacījumus un ierobežojumus, biežākās kļūdas, ticamības kritērijus, pētniecības metodes, pētījuma instrumentus.
Prasmes
1.Studenti spēj identificēt aktuālākās nozares problēmas, formulēt zinātniskās kategorijas, izveidot pētījuma instrumentu, plānot pētījuma procesu, iegūt un interpretēt pētniecības procesam atbilstošus literatūras avotus.
Kompetences
1.Studenti argumentē izvēlētās pētnieciskās darbības virzienu, izvēlēto metodoloģiju, veido pētniecības instrumentu, ko integrē kvalifikācijas darba veidošanā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Studenti patstāvīgi gatavo divas prezentācijas, analizējot zinātniskos rakstus, demonstrējot prasmi definēt zinātniskās kategorijas.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Studiju kursa nodarbību apmeklējums obligāts; semināru vērtējums – „ieskaitīts” vai „neieskaitīts". Noslēgumā – eksāmens. Vērtējums 10 ballu sistēmā.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātnes funkcijas, zinātniskās pētniecības process, pētniecības jēdzieni. Pētījuma projekts, pētījumu ētiskie principi, metodoloģijas aspekti.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Metodoloģijas aspekti – zināšanu patiesums, validitāte, stratēģijas pamatprincipi. Pētniecībā izmantojamā literatūra, atsauces un to lietošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētniecības metodes, pētījumu veidi. Pētniecības instrumenti.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētniecības posmi, temata izvēle. Pētījuma problēmas noteikšana, pētījuma mērķis, uzdevumi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma hipotēze, pētījuma jautājums. Pētījuma dalībnieku atlase.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Skalu pielietojums pētniecībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētniecības tēma, mērķis.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētniecības tēma, mērķis.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījumu, zinātnisku rakstu analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījumu, zinātnisku rakstu analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma problēmas noteikšana, pētījuma mērķis, uzdevumi.
Pētījuma hipotēze, pētījuma jautājums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma problēmas noteikšana, pētījuma mērķis, uzdevumi.
Pētījuma hipotēze, pētījuma jautājums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma dalībnieku atlase.
Pētniecības instrumenti.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma dalībnieku atlase.
Pētniecības instrumenti.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Secinājumi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Secinājumi.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Mārtinsone K., Pipere A.,Kamerāde D.,Kristapsone S. Ievads pētniecībā: stratēģija, dizains, metodes. Raka, 2011. (akceptējams izdevums)
Pipere A., Kamerāde D., Pētniecības terminu skaidrojošā vārdnīca. Raka, 2011. (akceptējams izdevums)
Kristapsone S. Zinātniskā pētniecība studiju procesā.Rīga: Turība, 2014.
Papildu literatūra
Baltiņš M. Lietišķā epidemioloģija. Rīga: Zinātne, 2003.
Umberto E. Kā uzrakstīt diplomdarbu. Rīga. J.Rozes apgāds., 2006.
Lasmanis A.Datu ieguves, apstrādes un analīzes metodes pedagoģijas un psiholoģijas pētījumos. 2.grāmata.SIA „Izglītības soļi”, 2002.
Raščevska M.,Kristapsone S. Statistika psiholoģijas pētījumos. Rīga, 2000.
Kroplijs A., Raščevska M.Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. 2.izd. Rīga: Raka, 2010.
Geske A. Izglītības pētniecība. LU Akadēmiskais apgāds, 2006.
Raščevska M.Psiholoģisko testu un aptauju konstruēšana un adaptācija. Rīga: Raka, 2005.
Nucho A.O., Vidnere M.Intervēšanas prasme. Raka, 2012.