Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Pētniecība

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LF_063
Zinātnes nozare
Klīniskā medicīna; Veselības aprūpes zinātne
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Ārstniecība
LKI
5. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
RSU Liepājas filiāle
Kontaktinformācija

Liepāja, Riņķu iela 24/26, lf@rsu.lv, +371 63442118, +371 63442119, +371 63484632

Par studiju kursu

Mērķis

Veidot izpratni par zinātniskās darbības principiem un praktisko pētniecisko darbību veselības aprūpē un vecmātes specialitātē.

Priekšzināšanas

Socioloģijā, ētikā, saskarsmes psiholoģijā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie zina pētniecības virzienus un tendences, pētījuma organizēšanas nosacījumus un ierobežojumus, biežākās kļūdas, ticamības kritērijus, pētniecības metodes, pētījuma instrumentus.

Prasmes

1.Studenti spēj identificēt aktuālākās nozares problēmas, formulēt zinātniskās kategorijas, izveidot pētījuma instrumentu, plānot pētījuma procesu, iegūt un interpretēt pētniecības procesam atbilstošus literatūras avotus.

Kompetences

1.Studenti argumentē izvēlētās pētnieciskās darbības virzienu, izvēlēto metodoloģiju, veido pētniecības instrumentu, ko integrē kvalifikācijas darba veidošanā.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Studenti patstāvīgi gatavo divas prezentācijas, analizējot zinātniskos rakstus, demonstrējot prasmi definēt zinātniskās kategorijas.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Studiju kursa nodarbību apmeklējums obligāts; semināru vērtējums – „ieskaitīts” vai „neieskaitīts". Noslēgumā – eksāmens. Vērtējums 10 ballu sistēmā.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zinātnes funkcijas, zinātniskās pētniecības process, pētniecības jēdzieni. Pētījuma projekts, pētījumu ētiskie principi, metodoloģijas aspekti.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Metodoloģijas aspekti – zināšanu patiesums, validitāte, stratēģijas pamatprincipi. Pētniecībā izmantojamā literatūra, atsauces un to lietošana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētniecības metodes, pētījumu veidi. Pētniecības instrumenti.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētniecības posmi, temata izvēle. Pētījuma problēmas noteikšana, pētījuma mērķis, uzdevumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījuma hipotēze, pētījuma jautājums. Pētījuma dalībnieku atlase.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Skalu pielietojums pētniecībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētniecības tēma, mērķis.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētniecības tēma, mērķis.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījumu, zinātnisku rakstu analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījumu, zinātnisku rakstu analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījuma problēmas noteikšana, pētījuma mērķis, uzdevumi. Pētījuma hipotēze, pētījuma jautājums.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījuma problēmas noteikšana, pētījuma mērķis, uzdevumi. Pētījuma hipotēze, pētījuma jautājums.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījuma dalībnieku atlase. Pētniecības instrumenti.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījuma dalībnieku atlase. Pētniecības instrumenti.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Secinājumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Secinājumi.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
32 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Mutisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Mārtinsone K., Pipere A.,Kamerāde D.,Kristapsone S. Ievads pētniecībā: stratēģija, dizains, metodes. Raka, 2011. (akceptējams izdevums)

2.

Pipere A., Kamerāde D., Pētniecības terminu skaidrojošā vārdnīca. Raka, 2011. (akceptējams izdevums)

3.

Kristapsone S. Zinātniskā pētniecība studiju procesā.Rīga: Turība, 2014.

Papildu literatūra

1.

Baltiņš M. Lietišķā epidemioloģija. Rīga: Zinātne, 2003.

2.

Umberto E. Kā uzrakstīt diplomdarbu. Rīga. J.Rozes apgāds., 2006.

3.

Lasmanis A.Datu ieguves, apstrādes un analīzes metodes pedagoģijas un psiholoģijas pētījumos. 2.grāmata.SIA „Izglītības soļi”, 2002.

4.

Raščevska M.,Kristapsone S. Statistika psiholoģijas pētījumos. Rīga, 2000.

5.

Kroplijs A., Raščevska M.Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. 2.izd. Rīga: Raka, 2010.

6.

Geske A. Izglītības pētniecība. LU Akadēmiskais apgāds, 2006.

7.

Raščevska M.Psiholoģisko testu un aptauju konstruēšana un adaptācija. Rīga: Raka, 2005.

8.

Nucho A.O., Vidnere M.Intervēšanas prasme. Raka, 2012.

Citi informācijas avoti

1.

www.solidata.lv/solutions