Sociālā darba vadība un līderība
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdk@rsu.lv, +371 67061575
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Spēs sistemātiski un kritiski analizēt jaunākās uz zinātniskiem pierādījumiem balstītas pieejas par bērnu vajadzību un uzvedības dažādību un jaunatni multikulturālā vidē, īstenojot inovatīvus sociālos pakalpojumus un ietekmējot ģimenes un sociālo politiku bērnu un jauniešu labklājībai; pārvaldīt informāciju, kas nepieciešama efektīvam darbam ar bērniem un jauniešiem; izveidot politikas, procedūras un vadlīnijas, kas nepieciešamas efektīvai sociālā darba praksei
Prasmes
1.Spēs kritiski izvērtēt mūsdienu problēmas, - to ietekme uz līderību un vadību sociālajā darbā ar bērniem un jauniešiem; kritiski novērtēt jaunākās teorijas un vadības modeļus un vadību un to atbilstību sociālā darba praksē ar bērniem un jaunatni; parādīt oriģinalitāti zināšanu pārnesē praksē.
Kompetences
1.Spēs būt atsaucīgs un vērsts uz klientu multikultūrālā vidē, izprast etniski dažādas vajadzības, sociālekonomisko un citas atšķirības. Izturēsies ar cieņu un atvērtību; attīstīs bērnu un jauniešu sociālās un kultūras komunikācijas kompetences; veicinās starpprofesionālu sadarbību, nodrošinot demokrātisku komunikācijas un lēmumu pieņemšanas vidi;veicinās sociālo pakalpojumu sniedzēju zināšanu un prasmju vadību un attieksmi pret pakalpojuma lietotājiem holistiskā veidā, ļaujot ietekmēt veidus, kā tiek sniegti pakalpojumi bērniem, jauniešiem un viņu ģimenēm.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Patstāvīgais darbs (60%)
Eseja (5%)
Pārskats (30%)
Aktīva līdzdalība (5%)
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
- Grupu darbs (maksimāli 3 studenti) par tēmu no programmas = 50% no gala vērtējuma;
- Individuāla pašrefleksija = 30% no gala vērtējuma;
- Mutiska prezentācija = 20% no gala vērtējuma.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
I. Līderība
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
I. Līderība
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
I. Līderība
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
I. Līderība
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
I. Līderība
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
I. Līderība
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
II. Uz sadarbību vērsta līderība sociālā darbā: sadarbības principi. Adaptīvais darbs.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
II. Uz sadarbību vērsta līderība sociālā darbā: sadarbības principi. Adaptīvais darbs.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
II. Uz sadarbību vērsta līderība sociālā darbā: sadarbības principi. Adaptīvais darbs.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
II. Uz sadarbību vērsta līderība sociālā darbā: sadarbības principi. Adaptīvais darbs.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Sarežģītas situācijas līderībā/ vadībā, problēmu risināšana, konfliktsituāciju risināšana, efektīva lēmumpieņemšana. Līderības pašapzināšanās, pašrefleksija, supervīzija un vadības līderība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Sarežģītas situācijas līderībā/ vadībā, problēmu risināšana, konfliktsituāciju risināšana, efektīva lēmumpieņemšana. Līderības pašapzināšanās, pašrefleksija, supervīzija un vadības līderība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Sarežģītas situācijas līderībā/ vadībā, problēmu risināšana, konfliktsituāciju risināšana, efektīva lēmumpieņemšana. Līderības pašapzināšanās, pašrefleksija, supervīzija un vadības līderība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Sarežģītas situācijas līderībā/ vadībā, problēmu risināšana, konfliktsituāciju risināšana, efektīva lēmumpieņemšana. Līderības pašapzināšanās, pašrefleksija, supervīzija un vadības līderība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Sarežģītas situācijas līderībā/ vadībā, problēmu risināšana, konfliktsituāciju risināšana, efektīva lēmumpieņemšana. Līderības pašapzināšanās, pašrefleksija, supervīzija un vadības līderība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Sarežģītas situācijas līderībā/ vadībā, problēmu risināšana, konfliktsituāciju risināšana, efektīva lēmumpieņemšana. Līderības pašapzināšanās, pašrefleksija, supervīzija un vadības līderība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
III Inovatīvas pieejas
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
III Inovatīvas pieejas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
III Inovatīvas pieejas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
III Inovatīvas pieejas
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Uz sadarbību orientēta līderība mūsdienu sabiedrībā: pamats. Sarežģītība un radošums. Transformatīva līderība. Pārmaiņu vadība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Uz sadarbību orientēta līderība mūsdienu sabiedrībā: pamats. Sarežģītība un radošums. Transformatīva līderība. Pārmaiņu vadība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Uz sadarbību orientēta līderība mūsdienu sabiedrībā: pamats. Sarežģītība un radošums. Transformatīva līderība. Pārmaiņu vadība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Uz sadarbību orientēta līderība mūsdienu sabiedrībā: pamats. Sarežģītība un radošums. Transformatīva līderība. Pārmaiņu vadība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Uz sadarbību orientēta līderība mūsdienu sabiedrībā: pamats. Sarežģītība un radošums. Transformatīva līderība. Pārmaiņu vadība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Uz sadarbību orientēta līderība mūsdienu sabiedrībā: pamats. Sarežģītība un radošums. Transformatīva līderība. Pārmaiņu vadība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Veiksmīgas sadarbības prasmes. Sadarbības procesa pakāpes. Multi-aģentūras darba modeļi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Veiksmīgas sadarbības prasmes. Sadarbības procesa pakāpes. Multi-aģentūras darba modeļi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Veiksmīgas sadarbības prasmes. Sadarbības procesa pakāpes. Multi-aģentūras darba modeļi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Veiksmīgas sadarbības prasmes. Sadarbības procesa pakāpes. Multi-aģentūras darba modeļi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Veiksmīgas sadarbības prasmes. Sadarbības procesa pakāpes. Multi-aģentūras darba modeļi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Veiksmīgas sadarbības prasmes. Sadarbības procesa pakāpes. Multi-aģentūras darba modeļi.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Archer, D., & Cameron, A. (2009). Collaborative Leadership. How to succeed in a interconnected world. London: Elsevier Ltd.
Chrislip, D. D. (2002). The collaborative leadership fieldbook: A guide for citizens and civic leaders. San Francisco: Jossey-Bass.
Chrislip, D., D., Larson, C., E. (1994). Collaborative Leadership. How citizens and civic leaders can make a difference. San Francisco: Jossey-Bass.
Coleman, A. (2006). Collaborative Leadership in Extended Schools. Nottingham: National College for School Leadership.
Cohen, B.J. (2011). ‘Design-based Practice: A New Perspective for Social Work’, Social Work 56(4): 337–46. nature and design. Cambridge, Harvard University Press
Mckitterick, B. (2015). Self-leadership in social work. Bristol: Policy Press.
Monnink, De Herman. (2017). The Social Workers Toolbox. Sustainable Multimethod Social Work. London and New York. Ed. Routledge, Taylor & Francis Group
Rofuth, T., W., Piepenbring, J., M. (2019). Management and Leadership in Social Work. A Competency Based Approach. New York: Springer Publishing Company, LLC.
Roosevelt, T., Jr. (2006). Building on the promise of diversity. New York: American Management Association.
Zwanenberg Van, Z. (2010). Leadership in Social Care. Philadelphia: Jessica Kingsley Publishers.
Zastrow, Charles H. (2010). The Practice of Social Work. A Comprehensive Worktext. 9th. Edition. USA. Ed. Brooks/Cole, Cengage Learning.
Papildu literatūra
Foucault, M. (1977). Discipline and punish: the birth of the prison. New York: Pantheon Books.
Robbins, P., R., Judge, T., A. (2013). Organizational behavior. Boston: Pearson Education, Inc.
Scott, J. (2001). Power. Cambridge: Polity Press.