Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Sociālā darba vadība un līderība

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LUSDK_287
Zinātnes nozare
Sociālā politika un sociālā darba organizācija; Socioloģija un sociālais darbs
Kredītpunkti (ECTS)
6,00
Mērķauditorija
Sociālā labklājība un sociālais darbs
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Rehabilitācijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdk@rsu.lv, +371 67061575

Par studiju kursu

Mērķis

Mērķis ir attīstīt sekojošas kompetences: 1. izzināt inovāciju, vadības un līderības teorētiskos konceptus; 2. izstrādāt stratēģijas inovatīvām, vadības un līderības praksēm noteiktajā kontekstā un realitātē; 3. pielietot vadības plānus/ programmas un kolektīvo līderību sociālajā darbā.

Priekšzināšanas

Priekšzināšanas Sociālā darba metodoloģijā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Spēs sistemātiski un kritiski analizēt jaunākās uz zinātniskiem pierādījumiem balstītas pieejas par bērnu vajadzību un uzvedības dažādību un jaunatni multikulturālā vidē, īstenojot inovatīvus sociālos pakalpojumus un ietekmējot ģimenes un sociālo politiku bērnu un jauniešu labklājībai; pārvaldīt informāciju, kas nepieciešama efektīvam darbam ar bērniem un jauniešiem; izveidot politikas, procedūras un vadlīnijas, kas nepieciešamas efektīvai sociālā darba praksei

Prasmes

1.Spēs kritiski izvērtēt mūsdienu problēmas, - to ietekme uz līderību un vadību sociālajā darbā ar bērniem un jauniešiem; kritiski novērtēt jaunākās teorijas un vadības modeļus un vadību un to atbilstību sociālā darba praksē ar bērniem un jaunatni; parādīt oriģinalitāti zināšanu pārnesē praksē.

Kompetences

1.Spēs būt atsaucīgs un vērsts uz klientu multikultūrālā vidē, izprast etniski dažādas vajadzības, sociālekonomisko un citas atšķirības. Izturēsies ar cieņu un atvērtību; attīstīs bērnu un jauniešu sociālās un kultūras komunikācijas kompetences; veicinās starpprofesionālu sadarbību, nodrošinot demokrātisku komunikācijas un lēmumu pieņemšanas vidi;veicinās sociālo pakalpojumu sniedzēju zināšanu un prasmju vadību un attieksmi pret pakalpojuma lietotājiem holistiskā veidā, ļaujot ietekmēt veidus, kā tiek sniegti pakalpojumi bērniem, jauniešiem un viņu ģimenēm.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Patstāvīgais darbs (60%) Eseja (5%) Pārskats (30%) Aktīva līdzdalība (5%)

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
- Grupu darbs (maksimāli 3 studenti) par tēmu no programmas = 50% no gala vērtējuma; - Individuāla pašrefleksija = 30% no gala vērtējuma; - Mutiska prezentācija = 20% no gala vērtējuma.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

I. Līderība
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

I. Līderība
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

I. Līderība
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

I. Līderība
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

I. Līderība
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

I. Līderība
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

II. Uz sadarbību vērsta līderība sociālā darbā: sadarbības principi. Adaptīvais darbs.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

II. Uz sadarbību vērsta līderība sociālā darbā: sadarbības principi. Adaptīvais darbs.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

II. Uz sadarbību vērsta līderība sociālā darbā: sadarbības principi. Adaptīvais darbs.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

II. Uz sadarbību vērsta līderība sociālā darbā: sadarbības principi. Adaptīvais darbs.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Sarežģītas situācijas līderībā/ vadībā, problēmu risināšana, konfliktsituāciju risināšana, efektīva lēmumpieņemšana. Līderības pašapzināšanās, pašrefleksija, supervīzija un vadības līderība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Sarežģītas situācijas līderībā/ vadībā, problēmu risināšana, konfliktsituāciju risināšana, efektīva lēmumpieņemšana. Līderības pašapzināšanās, pašrefleksija, supervīzija un vadības līderība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Sarežģītas situācijas līderībā/ vadībā, problēmu risināšana, konfliktsituāciju risināšana, efektīva lēmumpieņemšana. Līderības pašapzināšanās, pašrefleksija, supervīzija un vadības līderība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Sarežģītas situācijas līderībā/ vadībā, problēmu risināšana, konfliktsituāciju risināšana, efektīva lēmumpieņemšana. Līderības pašapzināšanās, pašrefleksija, supervīzija un vadības līderība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Sarežģītas situācijas līderībā/ vadībā, problēmu risināšana, konfliktsituāciju risināšana, efektīva lēmumpieņemšana. Līderības pašapzināšanās, pašrefleksija, supervīzija un vadības līderība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Sarežģītas situācijas līderībā/ vadībā, problēmu risināšana, konfliktsituāciju risināšana, efektīva lēmumpieņemšana. Līderības pašapzināšanās, pašrefleksija, supervīzija un vadības līderība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

III Inovatīvas pieejas
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

III Inovatīvas pieejas
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

III Inovatīvas pieejas
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

III Inovatīvas pieejas
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Uz sadarbību orientēta līderība mūsdienu sabiedrībā: pamats. Sarežģītība un radošums. Transformatīva līderība. Pārmaiņu vadība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Uz sadarbību orientēta līderība mūsdienu sabiedrībā: pamats. Sarežģītība un radošums. Transformatīva līderība. Pārmaiņu vadība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Uz sadarbību orientēta līderība mūsdienu sabiedrībā: pamats. Sarežģītība un radošums. Transformatīva līderība. Pārmaiņu vadība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Uz sadarbību orientēta līderība mūsdienu sabiedrībā: pamats. Sarežģītība un radošums. Transformatīva līderība. Pārmaiņu vadība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Uz sadarbību orientēta līderība mūsdienu sabiedrībā: pamats. Sarežģītība un radošums. Transformatīva līderība. Pārmaiņu vadība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Uz sadarbību orientēta līderība mūsdienu sabiedrībā: pamats. Sarežģītība un radošums. Transformatīva līderība. Pārmaiņu vadība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Veiksmīgas sadarbības prasmes. Sadarbības procesa pakāpes. Multi-aģentūras darba modeļi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Veiksmīgas sadarbības prasmes. Sadarbības procesa pakāpes. Multi-aģentūras darba modeļi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Veiksmīgas sadarbības prasmes. Sadarbības procesa pakāpes. Multi-aģentūras darba modeļi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Veiksmīgas sadarbības prasmes. Sadarbības procesa pakāpes. Multi-aģentūras darba modeļi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Veiksmīgas sadarbības prasmes. Sadarbības procesa pakāpes. Multi-aģentūras darba modeļi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Veiksmīgas sadarbības prasmes. Sadarbības procesa pakāpes. Multi-aģentūras darba modeļi.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
6,00
Kontaktstundas:
64 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Mutisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Archer, D., & Cameron, A. (2009). Collaborative Leadership. How to succeed in a interconnected world. London: Elsevier Ltd.

2.

Chrislip, D. D. (2002). The collaborative leadership fieldbook: A guide for citizens and civic leaders. San Francisco: Jossey-Bass.

3.

Chrislip, D., D., Larson, C., E. (1994). Collaborative Leadership. How citizens and civic leaders can make a difference. San Francisco: Jossey-Bass.

4.

Coleman, A. (2006). Collaborative Leadership in Extended Schools. Nottingham: National College for School Leadership.

5.

Cohen, B.J. (2011). ‘Design-based Practice: A New Perspective for Social Work’, Social Work 56(4): 337–46. nature and design. Cambridge, Harvard University Press

6.

Mckitterick, B. (2015). Self-leadership in social work. Bristol: Policy Press.

7.

Monnink, De Herman. (2017). The Social Workers Toolbox. Sustainable Multimethod Social Work. London and New York. Ed. Routledge, Taylor & Francis Group

8.

Rofuth, T., W., Piepenbring, J., M. (2019). Management and Leadership in Social Work. A Competency Based Approach. New York: Springer Publishing Company, LLC.

9.

Roosevelt, T., Jr. (2006). Building on the promise of diversity. New York: American Management Association.

10.

Zwanenberg Van, Z. (2010). Leadership in Social Care. Philadelphia: Jessica Kingsley Publishers.

11.

Zastrow, Charles H. (2010). The Practice of Social Work. A Comprehensive Worktext. 9th. Edition. USA. Ed. Brooks/Cole, Cengage Learning.

Papildu literatūra

1.

Foucault, M. (1977). Discipline and punish: the birth of the prison. New York: Pantheon Books.

2.

Robbins, P., R., Judge, T., A. (2013). Organizational behavior. Boston: Pearson Education, Inc.

3.

Scott, J. (2001). Power. Cambridge: Polity Press.