Sociālantropoloģiska ekspedīcija
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Spēj parādīt padziļinātas vai paplašinātas zināšanas un izpratni par antropoloģijas nozares esošo aktuālo jaunāko tendenču stāvokli šādās jomās: Novērojums, līdzdalīgais novērojums, datu fiksēšana un apkopošana; datu analīze un apkopošana, kas veido pamatu radošai domāšanai un pētniecībai, tajā skaitā darbojoties dažādu jomu saskarē.
Prasmes
1.Spēj, balstoties uz analītisku pieeju, veikt praktiskus uzdevumus antropoloģiskā lauka darbā, parādīt prasmes, kas pētniecības problēmām ļauj rast radošus risinājumus, ar kolēģiem pārrunāt un argumentēti apspriest praktiskus jautājumus un risinājumus lauka darbā, spēj veikt vai pārraudzīt tādas lauka darba aktivitātes, kurās iespējamas neprognozējamas izmaiņas.
Kompetences
1.Spēj formulēt, aprakstīt un analizēt praktiskas problēmas antropoloģiskā lauka darba kontekstā, atlasīt nepieciešamo informāciju un izmantot to skaidri definētu problēmu risināšanai.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Studenti piedalās lauka darbā (ekspedīcijā), piedaloties tās organizēšanā, veic novērojumus un intervijas;
Studenti veic lauka darba materiālu apkopošanu;
Studenti veic lauka darba materiālu analīzi, apkopojot tās rezultātus noslēguma atskaitē, kas kalpo kā eksāmens.
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Dalība etnogrāfiskajā ekspedīcijā - 75%.
Lauka darba atskaite - 25%.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Lauka darbs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Pieredzes un teorētiskās literatūras analīze
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Lauka darbs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Lauka darbs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Pieredzes un teorētiskās literatūras analīze
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Lauka darbs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Lauka darbs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Lauka darbs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Pieredzes un teorētiskās literatūras analīze
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Lauka darbs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Lauka darbs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Pieredzes un teorētiskās literatūras analīze
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Lauka darbs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Lauka darbs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Lauka darbs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Lauka darbs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Lauka darbs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Pieredzes un teorētiskās literatūras analīze
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Lauka darbs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Lauka darbs
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Visa literatūra ir angļu valodā un piemērota gan latviešu, gan angļu plūsmas studentiem
Bernard, H. Russell. 2018. Research methods in anthropology: qualitative and quantitative approaches. Lanham, MD: AltaMira Press.
Robben, Antonius C. G. M. un Jeffrey A. Sulka. 2007. Ethnographic fieldwork: an anthropological reader. Malden, MA: Blackwell Pub.
Emerson, Robert R., Rachel I. Fretz and Linda L. Shaw. 1995. Writing ethnographic fieldnotes. Chicago: University of Chicago Press.
O’Reilly, Karen. 2012. Ethnographic methods. 2nd Ed. New York: Routledge.
Downey, Greg, Mmonica Dalidowicz and Paul H. Mason. 2014. "Apprenticeship as method: embodied learning in ethnographic practice". Qualitative Research 15 (2): 183–200. doi:10.1177/1468794114543400.