Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Izglītojošu programmu plānošana un vadīšana rehabilitācijā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
REK_154
Zinātnes nozare
Izglītības zinātnes; Vispārīgā pedagoģija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Rehabilitācija
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Rehabilitācijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rk@rsu.lv, +371 20271291

Par studiju kursu

Mērķis

Veicināt studējošo prasmes izvērtēt izglītības vajadzības rehabilitācijā dažādām grupām (pacienti, viņu aprūpētāji, kolēģi) un sagatavot un vadīt atbilstošas izglītības programmas.

Priekšzināšanas

Pamatzināšanas profesionālajā darbībā, pedagoģijas pamati.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Pēc kursa apguves studējošais spēs pielietot mācīšanās teorijas un metodes, klīniskās izglītības modeļus un pārzinās procesa īpatnības.

Prasmes

1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošais spēs izvērtēt vajadzību pēc izglītojošām programmām rehabilitācijās procesā dažādām mērķgrupām.

Kompetences

1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošais spēs veidot un vadīt izglītojošas programmas, atbilstoši savai profesionālajai kompetencei un mērķgrupas vajadzībām.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās un semināros; situācijas uzdevumu analīze grupās. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Aktīva līdzdalība nodarbībās; laikus iesniegti, kvalitatīvi izpildīti patstāvīgie rakstiskie mājas darbi, mutisko atbilžu kvalitāte.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sabiedrības izglītība veselības jautājumos (health literacy) un tās novērtēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sabiedrības izglītība veselības jautājumos (health literacy) un tās novērtēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Sabiedrības izglītība veselības jautājumos (health literacy) un tās novērtēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Klīniskā izglītība un profesionālā pārraudzība: terminoloģija un konteksts. Klīniskās izglītības modeļi un procesa īpatnības.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Klīniskā izglītība un profesionālā pārraudzība: terminoloģija un konteksts. Klīniskās izglītības modeļi un procesa īpatnības.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mācīšana un mācīšanās: teorijas un metodes. Pārmaiņas praksē mācot un mācoties. Pacientu/ klientu un aprūpētāju izglītošana rehabilitācijā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Mācīšana un mācīšanās: teorijas un metodes. Pārmaiņas praksē mācot un mācoties. Pacientu/ klientu un aprūpētāju izglītošana rehabilitācijā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Mācīšana un mācīšanās: teorijas un metodes. Pārmaiņas praksē mācot un mācoties. Pacientu/ klientu un aprūpētāju izglītošana rehabilitācijā.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Kickbusch I., Pelikan J.M., Apfel F., Tsouros A.G. Health Literacy, The Solid Facts. World Health Organization, 2013.

2.

Haun J. Health Literacy Assessment, Rehabilitation and Health Assessment: Applying ICF Guidelines. Springer Publishing Company, 2010, Mpofu E, Oakland T, 673 – 695 pp. (akceptējams izdevums)

3.

Magasi S., Durkin E., Wolf MS., Deutsch A. Rehabilitation consumers' use and understanding of quality information: a health literacy perspective. Arch Phys Med Rehabil. (Archives of physical medicine and rehabilitation), 2009 Feb;90(2):206-12. (akceptējams izdevums)

Papildu literatūra

1.

Dreeben-Irimia O. Patient Education in Rehabilitation. Jones & Bartlett Publishers, 2010. ISBN 1449617751, 9781449617752

2.

Green J., Tones K. Health Promotion: Planning and Strategies. Sage Publications. ISBN-10: 1847874908

Citi informācijas avoti

1.

Elektroniskie informācijas resursi