Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Sabiedriskā doma un vēlētāju uzvedība

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
PZK_104
Zinātnes nozare
Politikas teorija; Starptautiskā politika
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Politikas zinātne
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Kursa mērķis ir iepazīstināt studentus ar sabiedriskās domas veidošanās pamatprincipiem, kā arī vēlētāju uzvedības veidošanās un prognozēšanas modeļiem.

Priekšzināšanas

Vidusskolas izglītība.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Sabiedriskās domas pētniecības teorētiskās un metodoloģiskās zināšanas; vēlētāju uzvedības principi – komunikācijas, mārketinga, tirgzinības un politoloģijas starpdisciplinārā pieeja.

Prasmes

1.Analītiskas spējas kritiski izvērtēt sabiedrisko domu un vēlētāju uzvedību, kā arī veikt prognozes, kas piesaistītas konkrētam politiskam impulsam (vēlēšanām).

Kompetences

1.Spēja apvienot kritisko domāšanu, zināšanas par politikas procesiem, mārketinga, komunikācijas un tirgzinību praktiskos aspektus politoloģiska pētījuma mērķa sasniegšanai.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Studiju kursa ietvaros studentiem būs jāapgūst obligātā literatūra, jāuzraksta 8 argumentētas esejas, jāuzraksta referāts, jāpiedalās praktiskajās nodarbībās (semināros) un jānokārto eksāmens.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
- līdzdalība un atbilžu kvalitāte semināros 20%; - kopsavilkumu un semināru jautājumu rakstiska analīze 40%; - referāts 20%; - eksāmena atzīme 20%.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sabiedriskās domas pētījuma metodes un teorētiskā analīze.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sabiedriskās domas pētījuma metodes un teorētiskā analīze.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sabiedriskās domas pētījuma metodes un teorētiskā analīze.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sabiedriskās domas pētījuma metodes un teorētiskā analīze.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sabiedriskās domas pētījuma metodes un teorētiskā analīze.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sabiedriskās domas pētījuma metodes un teorētiskā analīze.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sabiedriskās domas pētījuma metodes un teorētiskā analīze.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sabiedriskās domas pētījuma metodes un teorētiskā analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sabiedriskās domas mērījumu gadījumu analīze - praktiskās iemaņas un instrumenti sabidriskās domas datu interpretācijai.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sabiedriskās domas mērījumu gadījumu analīze - praktiskās iemaņas un instrumenti sabidriskās domas datu interpretācijai.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sabiedriskās domas mērījumu gadījumu analīze - praktiskās iemaņas un instrumenti sabidriskās domas datu interpretācijai.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sabiedriskās domas mērījumu gadījumu analīze - praktiskās iemaņas un instrumenti sabidriskās domas datu interpretācijai.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

A.Vorobjovs. Sociālā psiholoģija. R., 2003.

2.

Butterick, Keith Introducing public relations :theory and practice. Los Angeles [etc.] : Sage, 2011.

3.

Consumer behavior: the psychology of marketing. http://www.consumerpsychologist.com/

4.

Gilpin, R. Global Political Economy. Princeton: Princeton University Press, 2001.

5.

Jevons, W.S. The theory of political economy. New York: Elibron, 2006.

6.

Karpova Ā. Personība.Teorijas un to radītāji. R., 1997.

7.

Keynes, J.M. The general theory of employment, interest and money. - London: Prometheus Books, 1997.

8.

Lees-Marshment, Jennifer. Political marketing :principles and applications /Jennifer Lees-Marshment.London ; New York : Routledge, 2009.

9.

Marx, K. A Contribution to the Critique of Political economy. - New York, International Publishers, 1979.

10.

Myers D.Social Psychology, 9 ed., 2010

11.

Political Parties & Electoral Change. Ed. by Mair, P., Muller, W.C., Plasser, F. - London, Thousand Oaks; New Delhi: SAGE.

Papildu literatūra

1.

Political Parties. Old Concepts and New Challenges. Ed. by Gunther, R., Montero, J. R., Linz, Juan J. - Oxford University Press, 2002.

2.

Reņģe V. Sociālā psiholoģija.R., 2002

3.

Rima, I. Development of economic analysis. - London: Routledge, 2009.

4.

Routledge handbook of political management /edited by Dennis W. Johnson. New York ; London : Routledge, 2009.

5.

S.Omārova.Cilvēks dzīvo grupā. R.,2002.

6.

Sartori, G. Parties and Party Systems: a Framework for Analysis. - Colchester, 2005.

7.

Ware, A. Political Parties and Party Systems. - Oxford, 1996.

8.

Wilcox, Dennis L. Public relations :strategies and tactics. Boston, MA : Pearson/Allyn and Bacon, 2012